ten eerste is dit het verkeerde topic en ten tweede ben je niet duidelijk genoeg..Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 11:07:
[...]
Iedereen opeens geen verstand meer van Intel Pentium
Goeie dag mensen, Ik heb dus de Vmod gedaan voor men mem, (hij draait als een tiet
) Maar heb 1 vraagje, Ik had toen ik men mem deruit gehaalt hebt gemeten wat de voltage was op 2.55 (laagste) +Vmod, toen gaf die aan 3.09V, maar om et te meten moet je je mem deruit halen. Las ik net, Maar ik heb een probleem met een reepje, der was een pennetje deraf, en die heb ik weer derop gemaakt (gekloot) Maar wil em als lieft niet meer deruit halen omdat die et nu weer doet, ik ben bang dat als ik em deruit ga halen dat die er weer af gaat, Dus nou is mijn vraag, Wat zijn de voltages als ik et in de bios instel (2.65 2.75 en 2.85V) Natuurlijk dat de vmod derop zit natuurlijk, Komt er gewoon 0.10V bij of meer? En hoeveel kan een reepje ongeveer aan? Ik heb nu een klein koelertje derop gedaan maar die wel vlink koelt. Nou dat was et, hier wat kleine specs:
MOBO:ASUS P4P800
MEM:Dane-elec PC 3200
WEERSTAND:81.9Ohm
Bedankt alvast.
Bedankt alvast.
Blaad
Verwijderd
Waar is nog Kingston KHX3200ULK2/1G verkrijgbaar? Enigste wat ik kan vinden is hier:
http://www.pcone.nl/redir...p=1&d_word=KHX3200ULK2/1G
In de pricewatch staan alle Kingston HyperX typen door elkaar, niet echt handig.
Jammer dat ik aangewezen ben op dit dure merk met de eisen 2-2-2-5 timings en 2,7V (mobo kan niet hoger, K8N-E Deluxe). Er is wel een nieuwe bios uit met 2,8V ondesteuning, maar die is alleen voor de nieuwste revisie.
In de pricewatch staan alle Kingston HyperX typen door elkaar, niet echt handig.
Jammer dat ik aangewezen ben op dit dure merk met de eisen 2-2-2-5 timings en 2,7V (mobo kan niet hoger, K8N-E Deluxe). Er is wel een nieuwe bios uit met 2,8V ondesteuning, maar die is alleen voor de nieuwste revisie.

Gewoon de + van de multimeter op de geheugen mosfet zetten en de - op de -zBEASTORz schreef op 01 oktober 2004 @ 21:28:
Goeie dag mensen, Ik heb dus de Vmod gedaan voor men mem, (hij draait als een tiet) Maar heb 1 vraagje, Ik had toen ik men mem deruit gehaalt hebt gemeten wat de voltage was op 2.55 (laagste) +Vmod, toen gaf die aan 3.09V, maar om et te meten moet je je mem deruit halen. Las ik net, Maar ik heb een probleem met een reepje, der was een pennetje deraf, en die heb ik weer derop gemaakt (gekloot) Maar wil em als lieft niet meer deruit halen omdat die et nu weer doet, ik ben bang dat als ik em deruit ga halen dat die er weer af gaat, Dus nou is mijn vraag, Wat zijn de voltages als ik et in de bios instel (2.65 2.75 en 2.85V) Natuurlijk dat de vmod derop zit natuurlijk, Komt er gewoon 0.10V bij of meer? En hoeveel kan een reepje ongeveer aan? Ik heb nu een klein koelertje derop gedaan maar die wel vlink koelt. Nou dat was et, hier wat kleine specs:
Bedankt alvast.
Salland levert ze wel..ook al hebben zij die geheugenreepjes nog niet op voorraad.Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 21:33:
Waar is nog Kingston KHX3200ULK2/1G verkrijgbaar? Enigste wat ik kan vinden is hier:
Volgens de specs hoort BH-5/6 tussen de 3,3 en 3,6v te krijgen. Dus daartussen ben je relatief veilig.
Ik zit even te kjiken wat de oem reepjes van Gistron doen. hier zitten Elixir chippies op.
Het gaat om 512MB ddr400 cl3.0.
Ik zit nu met mijn amd setup al op ddr500 cl3.0-4-4-8 2t. Wel slap , maar ik heb nog niet verder getest. Dit is op 2.75 voltjes. Toch vind ik het wel erg goed voor oem geheugen
Ik zit nu met mijn amd setup al op ddr500 cl3.0-4-4-8 2t. Wel slap , maar ik heb nog niet verder getest. Dit is op 2.75 voltjes. Toch vind ik het wel erg goed voor oem geheugen
Op 2T is het compleet nutteloos, dan heb je een bandwith van piet snotTutti-frutti schreef op 20 oktober 2004 @ 14:37:
Ik zit even te kjiken wat de oem reepjes van Gistron doen. hier zitten Elixir chippies op.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Dat weet ik welDaWaN schreef op 20 oktober 2004 @ 15:12:
[...]
Op 2T is het compleet nutteloos, dan heb je een bandwith van piet snot
Scheelt 1t en 2t ook veel op s754 amd64 , ja toch ?
Wat kan ik het beste kopen voor geheugen? Het moet nu nog even in een Socket-A systeem (Abit NF7-S v2.0) draaien, op slechts 400Mhz dus dat zal geen probleem zijn
Maar over een tijdje wil ik een Socket 939 aanschaffen, waarschijnlijk zo'n DFI Lanparty, en dan wil ik graag op 533Mhz draaien, en dat op een normaal voltage omdat ie daarop gewoon 24/7 moet draaien 
Ik had een van deze in gedachten:
-2x Crucial PC4000 BallistiX DDR 512MB CL2,5 Non-parity, 2.8V, 32Meg x 64, 184pin (totaal 290€, ik weet niet zeker of ze de 533 halen, bekend a-merk, heatspreaders)
-OCZ 1024MB PC4400 Performance Series Dual Channel 305€ 550MHz CL 3-4-4-8 2.8 volts (haalt zeker die 533, wel wat hoge timings voor een AMD64)
- G.Skill 1024MB PC4400 Extreme Series Dual Channel CAS Latency: 2.5-3-3-7 (PC4400) (285€, geen heatspreader, geen minpunt vanwege performance maar wel voor de looks
, zou wel die 533mhz moeten halen, had alleen wel in het topic gelezen dat ie daarvoor wat koeling nodig had, en dat heb ik liever niet, en wordt wel duur als ik er achteraf heatspreaders op ga zetten)
-2x Crucial PC4000 BallistiX DDR 512MB CL2,5 Non-parity, 2.8V, 32Meg x 64, 184pin (totaal 290€, ik weet niet zeker of ze de 533 halen, bekend a-merk, heatspreaders)
-OCZ 1024MB PC4400 Performance Series Dual Channel 305€ 550MHz CL 3-4-4-8 2.8 volts (haalt zeker die 533, wel wat hoge timings voor een AMD64)
- G.Skill 1024MB PC4400 Extreme Series Dual Channel CAS Latency: 2.5-3-3-7 (PC4400) (285€, geen heatspreader, geen minpunt vanwege performance maar wel voor de looks
[ Voor 8% gewijzigd door kutkip op 22-10-2004 17:59 ]
Pc3200 G-Skill 2-2-2-5. Deze haalt 533 gemakkelijk. Een airflow lijkt me zowiezo verstandig in je systeem, dat is de extra koeling die hij nodig had. Vaak ook niet
Ja, idd veelTutti-frutti schreef op 20 oktober 2004 @ 16:10:
[...]
....
Late reply

Enorm gewoon..Tutti-frutti schreef op 20 oktober 2004 @ 16:10:
[...]
Dat weet ik welMaar ik vond het wel grappig om te testen hoe hoog dit oem reepie kwam.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Mooi resultaat hoor, hoe veel vdimm heb je precies gebruikt?
Die keuze kan ik niet voor je maken, maar mijn ballistic PC4000 doet bij 2,85 volt op een MSI K8N Neo2 268 MHz op 1T en 290 MHz bij 2T. Hopelijk heb je er wat aan.kutkip schreef op 22 oktober 2004 @ 17:55:
, en dan wil ik graag op 533Mhz draaien, en dat op een normaal voltage omdat ie daarop gewoon 24/7 moet draaien
2,9Vdimm, na 2,7V is het al gebeurd maar 2,9V geeft ie minder fouten als ie over de 265 heen is dus kon ik nog net deze screen makenTerraNova schreef op 22 oktober 2004 @ 22:48:
[...]
Mooi resultaat hoor, hoe veel vdimm heb je precies gebruikt?
ik wil ook nieuw geheugen halen, maar zit nog te twijfelen tussen hyperx en corsair.
Kingston hyperX KHX3200ULK2/1G en de Corsair TWINX1024-3200XL
beide dus 2 reepjes van 512 mb
Dit is voor dit moederbord:
EPoX EP-8RDA6+ PRO
Voor mij is dit de eerste keer dat ik DDR geheugen gebruik omdat ik tot nu toe nog steeds SDram heb.
Had net voordat DDR inkwam 1024 mb SDram gehaald en vond het eigenlijk zonde om over te stappen.
maar omdat ik nu een ander moederbord heb ben ik daar dus ook geheugen voor nodig
(eindelijk)
Nu heb ik de afgelopen dagen al veel lopen zoeken op het net naar alle verschillende types en zie door de bomen het bos niet meer
Allemaal verschillende timings waar ik me nog nooit in heb verdiept, behalve de cas, die ken ik wel.
Heb al verschillende reviews bekeken van beide types, maar het is eigenlijk nog niet echt duidelijk welke nu echt sneller is en/of beter over te clocken is.
Ben dus van plan om straks ook met dit geheugen te gaan overclocken omdat ik mijn waterkoeling niet voor niks heb natuurlijk
Zou iemand mij uit kunnen leggen welke ik hiervoor beter kan nemen en waarom?
En hoe het nu met al die getallen zit??
Heb dus wel al in de FAQ en google gekeken, maar kom er dus niet echt uit, maar dat komt mss ook wel omdat ik er nog nooit mee gewerkt heb:)
EPoX EP-8RDA6+ PRO
Voor mij is dit de eerste keer dat ik DDR geheugen gebruik omdat ik tot nu toe nog steeds SDram heb.
Had net voordat DDR inkwam 1024 mb SDram gehaald en vond het eigenlijk zonde om over te stappen.
maar omdat ik nu een ander moederbord heb ben ik daar dus ook geheugen voor nodig
Nu heb ik de afgelopen dagen al veel lopen zoeken op het net naar alle verschillende types en zie door de bomen het bos niet meer

Allemaal verschillende timings waar ik me nog nooit in heb verdiept, behalve de cas, die ken ik wel.
Heb al verschillende reviews bekeken van beide types, maar het is eigenlijk nog niet echt duidelijk welke nu echt sneller is en/of beter over te clocken is.
Ben dus van plan om straks ook met dit geheugen te gaan overclocken omdat ik mijn waterkoeling niet voor niks heb natuurlijk
Zou iemand mij uit kunnen leggen welke ik hiervoor beter kan nemen en waarom?
En hoe het nu met al die getallen zit??
Heb dus wel al in de FAQ en google gekeken, maar kom er dus niet echt uit, maar dat komt mss ook wel omdat ik er nog nooit mee gewerkt heb:)
Still King
Ik weet niet precies wat je budget is maar geheugen met samsung tccd chippies gaan op dit moment erg hard! ~300 euro (?) voor 1024mb.
allebei de reepjes die ik heb gaan zo ongeveer rond ddr640
Heb je deze plank al?
Waarom die? (is nog socket A... heb je ook een ouwe XP ofzo? kan je niet beter voor A64 gaan dan?)
Wat is je overige setup?
TCCD is leuk voor amd64 en intel maar voor Socket A ook? Nog steeds is BH5 daar het beste voor (zeker met een DFI NF2 plankje)
Heb zelf Corsair 3200XLPL mem in dual channel te draaien. Ging tot 215 op cas2-2-2-5 @ 2.8V, en tot 233 op cas2.5-3-3-7 @ 2.8V..verder dan 233 heb ik nog niet geprobeerd. Maar alles liep stabiel ed op die snelheid.Imhotep schreef op 04 november 2004 @ 00:20:
ik wil ook nieuw geheugen halen, maar zit nog te twijfelen tussen hyperx en corsair.
EPoX EP-8RDA6+ PRO
budget zit rond de 300 euri ja, daarvoor heb ik ze ook allebei gezien. (280 geloof ik)savale schreef op 04 november 2004 @ 09:21:
Ik weet niet precies wat je budget is maar geheugen met samsung tccd chippies gaan op dit moment erg hard! ~300 euro (?) voor 1024mb.
ja heb de plank vandaag net thuis gekregen.Vandread schreef op 04 november 2004 @ 10:29:
[...]
Heb je deze plank al?
Waarom die? (is nog socket A... heb je ook een ouwe XP ofzo? kan je niet beter voor A64 gaan dan?)
Wat is je overige setup?
TCCD is leuk voor amd64 en intel maar voor Socket A ook? Nog steeds is BH5 daar het beste voor (zeker met een DFI NF2 plankje)
En die socket A klopt, maar het kost me op dit moment teveel om een AMD64 bordje te halen en ook nog een proc van een paar honderd euro., vandaar.
en op dit moment loopt mij XP nog best lekker en als ik die ooit eens vervang door een AMD 64 ben ik dan alleen nog maar een ander bord nodig.
moet nu ook al upgraden van sdram naar ddr.
ha, thanks.BvK P4 schreef op 04 november 2004 @ 11:40:
[...]
Heb zelf Corsair 3200XLPL mem in dual channel te draaien. Ging tot 215 op cas2-2-2-5 @ 2.8V, en tot 233 op cas2.5-3-3-7 @ 2.8V..verder dan 233 heb ik nog niet geprobeerd. Maar alles liep stabiel ed op die snelheid.
Maar verschilt dit veel
cas2.5-3-3-7 tegen cas2-2-2-5???
Zit daar namelijk nog niet in thuis door de sdram
wel al veel over gelezen, maar snap er nog neit veel van.
Still King
In realtime merk je er nix van, maar als je benchmarks gaat draaien zoals pifast, dan kan het wel degelijk wat uitmaken. Het is maar net wat je er mee wilt doen.Imhotep schreef op 04 november 2004 @ 12:16:
ha, thanks.
Maar verschilt dit veel
cas2.5-3-3-7 tegen cas2-2-2-5???
Zit daar namelijk nog niet in thuis door de sdram
wel al veel over gelezen, maar snap er nog neit veel van.
Verstandig om geheugen op 3 volt te laten lopen?
PS2 Snow White SRSM 20"
Wat doet ie met 3.1v?DaWaN schreef op 22 oktober 2004 @ 23:11:
[...]
2,9Vdimm, na 2,7V is het al gebeurd maar 2,9V geeft ie minder fouten als ie over de 265 heen is dus kon ik nog net deze screen maken
Niet echt veel, meer V=hogere snelheid, maar meer V=ook sneller dood, Maar een zuchtje wind doet wonderen, Heb die van mij zelfs op 3.5V laten draaien een heel tijd, maar der blaast een fan op, en de mem word nauwlijks warm, draait wel als een tiet trouwens
Blaad
Dan stoppen ze er veel eerder mee, hoger dan 2,9V maken ze instabiel
Ik had ff niks te doen, en dacht bij me zelf... heb men geheugen niet getest wat die nu eigelijk aan kan.
dus ff druk bezig geweest. 
Temp van mem van iets warmer dan kamer temp, denk rond 25C
Voltage was..... Extreme hoog lol 3.55V ongeveer hehe
De pics. de eerste 2 op bagger timming.
Dit is wat ik max als screen kreeg.

Hier liep die voledig stabiel op

En dit is waar die volledig stabiel op liep met lekker timming, PS:vorige keer was et ook 2.5, had me vergist lager kan die niet.

Dit alles wel op 1 reepje, dane-elec PC3200 2.5
Zo men andere reepje ophalen
Nu maar eerst men voltage omlaag gooien
Thats all.
Temp van mem van iets warmer dan kamer temp, denk rond 25C
Voltage was..... Extreme hoog lol 3.55V ongeveer hehe
De pics. de eerste 2 op bagger timming.
Dit is wat ik max als screen kreeg.
Hier liep die voledig stabiel op
En dit is waar die volledig stabiel op liep met lekker timming, PS:vorige keer was et ook 2.5, had me vergist lager kan die niet.
Dit alles wel op 1 reepje, dane-elec PC3200 2.5
Zo men andere reepje ophalen
Nu maar eerst men voltage omlaag gooien
Thats all.
Blaad
Verwijderd
Ik vroeg me af.. zijn der ook 256mb reepjes los te krijgen met de Samsung TCCD chips?? ik nu namelijk 256mb BH-5 .. maar wou deze nie kwijt en aangezien deze ook nie meer te koop zijn.. en toch graag 2x256mb wou doen.. leken me dit leuke bankjes, maar 512 is voor mij op dit moment te duur en ook nutteloos...
Graag als iemand me weet waar ze te koop staan .. en of ze te koop staan ergens ...
Graag als iemand me weet waar ze te koop staan .. en of ze te koop staan ergens ...
Verwijderd
Met een beetje zoekwerk vind je zo nog splinternieuw bh5 mem in de winkel hoorVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 11:55:
Ik vroeg me af.. zijn der ook 256mb reepjes los te krijgen met de Samsung TCCD chips?? ik nu namelijk 256mb BH-5 .. maar wou deze nie kwijt en aangezien deze ook nie meer te koop zijn.. en toch graag 2x256mb wou doen.. leken me dit leuke bankjes, maar 512 is voor mij op dit moment te duur en ook nutteloos...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 15:52 ]
PQI heeft 256MB repen met TCCD chips.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 15:48:
[...]
Met een beetje zoekwerk vind je zo nog splinternieuw bh5 mem in de winkel hoor(nouwja nieuw, nog nooit gebruikt iniedergeval)
http://www.icomputers.nl/ verkoopt PQI dus zullen ze ook wel aan de repen met TCCD kunnen komen.
EDIT:
PQI3200-512DBU = 2x256 TCCD met Mirrored Black Copper Heatspreaders
PQI3200-512DPU = 2x256 TCCD met Platinum Copper Heatspreaders
[ Voor 17% gewijzigd door Tjaps op 08-11-2004 16:06 ]
Heb een reepje corsair cmx512-4400c25 gekocht voor 140 euro. staat v 1.1 op. Loopt nu probleemloos op 2,5 -3-3-8 op 256 mhz. zijn dit winbond chippies?
Jij weet niet echt waar je het over hebt he? 
hoger dan pc3500 is NOOIT winbond als ik het goed heb
winbond word al tiiiijden niet meer gemaakt
Denk dat het gewoon Samsung TCCD is ofzo
Verwijderd
Als je me een link kan geven ben ik je dankbaar..!! ik zoek namelijk al zeker een half jaar naar die dingen...Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 15:48:
[...]
Met een beetje zoekwerk vind je zo nog splinternieuw bh5 mem in de winkel hoor(nouwja nieuw, nog nooit gebruikt iniedergeval)
[quote]Vandread schreef op 08 november 2004 @ 17:10:
daarom vraag ik het ook, Dodo.
daarom vraag ik het ook, Dodo.
bh5 wil veel volts voor hoge snelheden en tccd volgens mij toch niet echtVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 17:24:
Ahh laat maar ik nu al 256mb GSkill geheugen bestelt .. hoo pdat een btje presteert samen met de BH5
2ehands is er bergen te vinden, ik zou als ik jou was die bestelling gewoon anuleren
maarja wie ben ik
Wat versta je onder veel volts?Vandread schreef op 08 november 2004 @ 17:46:
[...]
bh5 wil veel volts voor hoge snelheden en tccd volgens mij toch niet echt
2ehands is er bergen te vinden, ik zou als ik jou was die bestelling gewoon anuleren
maarja wie ben ik
Ik heb nu 3,3(niet bijster hoog dus) op mijn BH-5 staan en daarmee kan ik tot een FSB van 263 pifasten, 255 voor 3dmark03, maar primestabiel nog niet eens op 240. Mijn scherm bevriest elke keer ipv een blauw scherm met een reboot. wat kan dit wezen want mijn grka heb ik dan niet geoc-ed.
TCCD vind maar tot 2,7V lekkerwilly83 schreef op 08 november 2004 @ 21:20:
[...]
Wat versta je onder veel volts?
Ik heb nu 3,3(niet bijster hoog dus) op mijn BH-5 staan en daarmee kan ik tot een FSB van 263 pifasten, 255 voor 3dmark03, maar primestabiel nog niet eens op 240. Mijn scherm bevriest elke keer ipv een blauw scherm met een reboot. wat kan dit wezen want mijn grka heb ik dan niet geoc-ed.
Nop, sommige TCCD's schalen lekker verder tot zo'n 3,1v
Was eigenlijk meer een vraag hoe dat kan in mijn situatie 
Probleem opgelost, wanneer mijn CPU een bepaalde temp berijkt dacht rond de 37C dan kapt hij er mee. Heb nu de Vcore iets omlaag gezet.
Probleem opgelost, wanneer mijn CPU een bepaalde temp berijkt dacht rond de 37C dan kapt hij er mee. Heb nu de Vcore iets omlaag gezet.
[ Voor 54% gewijzigd door willy83 op 09-11-2004 00:14 ]
Mjah, op dat voltage is BH-5 nog steeds niet echt snel.... Maar BH-5 en TCCD samen gebruiken kan wel, alleen kan je niet hoog komen op 2-2-2-5Exigence schreef op 08 november 2004 @ 22:25:
[...]
Nop, sommige TCCD's schalen lekker verder tot zo'n 3,1v
Volgens mij heeft een freeze te maken met te weinig voltage van je cpu (vcore en/of vdd), niet van je mem ?willy83 schreef op 08 november 2004 @ 21:20:
Wat versta je onder veel volts?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Jawel hoor...Buffalo PC3700...BH5..Vandread schreef op 08 november 2004 @ 17:10:
ach 1 uitzondering.... echter niet nieuw te krijgen met bh5 en ook 2ehands amper te vinden
[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 10-11-2004 13:02 ]
Verwijderd
Zoals ik al eerder postVandread schreef op 10 november 2004 @ 13:02:
[...]
ach 1 uitzondering.... echter niet nieuw te krijgen met bh5 en ook 2ehands amper te vindenzeker in europa niet
Hey mensen, ff sis laten draaien.

Dit alls op een timming van 2.5.3.3.8 5:3
Maar zoals misschien sommige men topic hebben gelezen heb ik wat problemen met een reepje geheugen. Grr,
Reepje is, Dane-elec PC3200.
1 reepje ging op 3.2V met en timming van 3.4.4.8 tot 271Mhz, en op timming 2.2.2.5 ging die tot 240Mhz
Maar is de score een beetje redelijk? van Sis?
Maar zoals misschien sommige men topic hebben gelezen heb ik wat problemen met een reepje geheugen. Grr,
1 reepje ging op 3.2V met en timming van 3.4.4.8 tot 271Mhz, en op timming 2.2.2.5 ging die tot 240Mhz
Blaad
Verwijderd
Waarom heb je dat met paint veranderd?zBEASTORz schreef op 12 november 2004 @ 11:34:
Hey mensen, ff sis laten draaien.
[afbeelding]
Omdat die cijfers niet te lezen waren
Blaad
Ik heb op de HCC 2x512mb Samsung PC3200 gekocht, met TCCC chips. Maar wat zijn die repen brak zeg
De ene gaat maar tot 250 en de andere tot 255 op 3-4-3

waarom tccc, je moet zoeken naar tccdDaWaN schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:19:
Ik heb op de HCC 2x512mb Samsung PC3200 gekocht, met TCCC chips. Maar wat zijn die repen brak zegDe ene gaat maar tot 250 en de andere tot 255 op 3-4-3
thats the shit
Geld was op en ik heb TCCC al een keer 280 zien doen, alleen die van mij zijn natuurlijk weer brak en doen maar 250Jack schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:25:
[...]
waarom tccc, je moet zoeken naar tccd
thats the shit
Verwijderd
1. G-skill pc 4800
2. Samsung TCCD
3. F1-3200DSU1-512LA
4. 2.5-3-3-7 @ drr630
5. V2.85
http://users.skynet.be/bk265593/ddr640.JPG
2. Samsung TCCD
3. F1-3200DSU1-512LA
4. 2.5-3-3-7 @ drr630
5. V2.85
http://users.skynet.be/bk265593/ddr640.JPG
Ik heb op de HCC nieuwe shit gekocht
AMD64 3000+ MSI K8N Neo en 2x512MB Crucial DDR400
Haal een HTT van 233mhz Pifast stabiel @ 3-3-3-8 @ 2.85v
Is er nog meer mogelijk met dit ram, of moet ik dan meer v's hebben, het zijn micron chips, type weet ik niet omdat er een sticker opzit
Is er nog meer mogelijk met dit ram, of moet ik dan meer v's hebben, het zijn micron chips, type weet ik niet omdat er een sticker opzit
De wijzen komen uit het Oosten!
Grote kans dat 233 de max van je CPU is met 2 repen van 512mb, trek er eens 1 reep uitNoepZor schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:48:
Ik heb op de HCC nieuwe shit gekocht
dus met 1 reep zou ik harder moeten gaan ? 
weet je wat wel gek was, eerst op 231mhz fouten, toen sidepanel dr af gehaald en ik kon zomaar 233mhz
stabiel. ik ga vanmiddag eens verder met OC'en. vind het tot nu toe niet verkeerd.
weet je wat wel gek was, eerst op 231mhz fouten, toen sidepanel dr af gehaald en ik kon zomaar 233mhz
Verwijderd
k' heb even m'n geheugen onder druk gezet met Everest 
Mijn geheugen leesprestaties,zie deze link:
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehlees.mht
Mijn geheugen schrijfprestaties,zie deze link:
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehschrijf.mht
Mijn geheugen vertraging,zie deze link:
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehvertraging.mht
En dat met een AMD xp1700+ processor die niet overgeklokt is.
Het geheugen wat ik heb is merkloos,
maar ze draaien wel superstabiel op 2-2-2-5
zie deze link:
http://home.zonnet.nl/uzun.s/cpu-z.JPG
Mijn geheugen leesprestaties,zie deze link:
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehlees.mht
Mijn geheugen schrijfprestaties,zie deze link:
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehschrijf.mht
Mijn geheugen vertraging,zie deze link:
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehvertraging.mht
En dat met een AMD xp1700+ processor die niet overgeklokt is.
maar ze draaien wel superstabiel op 2-2-2-5
zie deze link:
Misschien omdat ze maar op 134mhz draaienVerwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:07:
maar ze draaien wel superstabiel op 2-2-2-5![]()
zie deze link:
[ Voor 12% gewijzigd door eR1k op 15-11-2004 17:53 ]
Verwijderd
k' heb mijn geheugen nog harder laten lopen op dezelfde timings
zie deze linkjes:
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehlees2.JPG
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehschrijf2.JPG
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehvertraging2.JPG
bij geheugen vertraging ben ik zelf sneller dan een p4 3 ghz die pc2700 heeft
en dat voor een Palomino
De temperaturen waren na afloop
CPU stressed : 56
moederbord : 23
zie deze linkjes:
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehlees2.JPG
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehschrijf2.JPG
http://home.zonnet.nl/uzun.s/mypc-gehvertraging2.JPG
bij geheugen vertraging ben ik zelf sneller dan een p4 3 ghz die pc2700 heeft
en dat voor een Palomino
De temperaturen waren na afloop
CPU stressed : 56
moederbord : 23
hehe DaWaN,
Ik met 1 reep getest, 246mhz stabiel @ 3-4-4-8
geen goeie timings, ging er maar iets meer als 1 sec op vooruit met pifast tov 231mhz met 3-3-3-8, gewoon single channel met 2 repen
Ik met 1 reep getest, 246mhz stabiel @ 3-4-4-8
geen goeie timings, ging er maar iets meer als 1 sec op vooruit met pifast tov 231mhz met 3-3-3-8, gewoon single channel met 2 repen
XP3000+ 400MHz
asus a7n8x-deluxe
2x 512 samsung PC3200
1x 256 kingston PC3200
Beide modules cas3@2.5 en ze draaien 210MHz (woehoee:P) in dual channel.
Met dit geil geheugen hoop ik wat snellere timings en hogere FSB te halen.
GeIL Ultra Platinum PC3200 400MHz Dual Channel DDR Kit
http://www.geil.com.tw/portal/product_400_t_dc.php
220 euro. Niet slecht dat ik zelf..
Is dat het waard?
asus a7n8x-deluxe
2x 512 samsung PC3200
1x 256 kingston PC3200
Is dat het waard?
Als jij verschil in timings merkt misschien wel maar bij normaal gebruik is het haast niet merkbaarvoil schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:10:
XP3000+ 400MHz
asus a7n8x-deluxe
2x 512 samsung PC3200
1x 256 kingston PC3200
Is dat het waard?
Hmm... Met halflife 2 blijft mijn systeem dus soms een seconde hangen ofzo. Dat lijkt mij iets met geheugen ?
Dat hij niet goed werkt.. Rest van systeem is prima, nieuwe drivers, nieuwe install.

Verwijderd
Ik heb dat geheugen ook.voil schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:10:
XP3000+ 400MHz
asus a7n8x-deluxe
2x 512 samsung PC3200
1x 256 kingston PC3200
Is dat het waard?
Kan het je zeker niet aanraden want het zal het niet veel beter doen dan wat je nu zelf hebt.
Ze doen 2,3,3,6 op 200 MHz en ook geen MHz hoger, zelfs niet op 3,3 Volt.
Zal dus als ik jou was even verder gaan zoeken.
Check het Gskill topic eens.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 17:00 ]
Bedankt. Toch vreemd, had gelezen in een review dat dat geil geheugen tot 240MHz kon. Dat zal natuurlijk per geheugen verschillen.
Gskill is weer zo duur
Wil rond de 200 zitten.
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PT) voor 195euro. Is dit wat?
In me huidige systeem het ik dus 768 ram, dan is 1 gig sowieso sneller. En nu heb ik 2 verschillende modules in DC staan. Dat helpt de stabiliteit ook niet echt
Gskill is weer zo duur
Wil rond de 200 zitten.
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PT) voor 195euro. Is dit wat?
In me huidige systeem het ik dus 768 ram, dan is 1 gig sowieso sneller. En nu heb ik 2 verschillende modules in DC staan. Dat helpt de stabiliteit ook niet echt
wil ook niet echt superhard, komt een keer tot 220mhz
budget: MDT willen meestal vrij hard, echter niet zulke lekkere timings
hoger: dan zou ik toch kijken naar geheugen met de samsung TCCD chippies, zoals dat Gskill, anders 2dehands Bh5/Bh6, maar dit heeft aardig wat voltjes nodig om hard te gaan, pas met 3.2/3.3 volt of hoger gaat het superhard met strakke timings
hoger: dan zou ik toch kijken naar geheugen met de samsung TCCD chippies, zoals dat Gskill, anders 2dehands Bh5/Bh6, maar dit heeft aardig wat voltjes nodig om hard te gaan, pas met 3.2/3.3 volt of hoger gaat het superhard met strakke timings
Draai hier A64 3000+ met K8N neo MDT 2X512 HTT/FSB 220 op 2.6 volt timings 2-3-2-10 1T toch wel aardig voor die prijs van dat MDT.NoepZor schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:07:
wil ook niet echt superhard, komt een keer tot 220mhz
Ze schijnen aardig hard te gaan als je de timings wat losser zet,maar vindt het wel goed zo cool&Quiet werkt zo nog en 100% stabiel.(kan natuurlijk ook niet anders met zo'n magere overklok)
Verwijderd
Hij kan de 240 MHz ook wel doen.voil schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:37:
Bedankt. Toch vreemd, had gelezen in een review dat dat geil geheugen tot 240MHz kon. Dat zal natuurlijk per geheugen verschillen.
Gskill is weer zo duur
Wil rond de 200 zitten.
Maar je moet je timings dan wel enorm hoog zetten.
Die van mij doen 240 op 3,4,4,8
Maar als jij het alleen om de 240 MHz wil doen dan is het er wel mee te halen.
Ik heb HYS64D32300GU-5-B maw Infineon PC3200 256MB CAS3.. 3 van deze bankjes zitten in mijn AMD64 3200..Hier heb de volgende vragen over:
Kan mijn geheugen zetten op CAS2.5@166Mhz of CAS3@200Mhz.. Wat is verstandiger?
Als CAS3 verstandiger is wat zijn dan goede timings die ik zou kunnen gebruiken want tot zo ver heb ik het nog niet werkend gekregen? Veel BSOD bij opstart..
Als CAS3 verstandiger is wat zijn dan goede timings die ik zou kunnen gebruiken want tot zo ver heb ik het nog niet werkend gekregen? Veel BSOD bij opstart..
Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue
PC3200 is standaard 200MHz en die Cas kan je meestal wel een tikkie hoger zetten dus je kan gewoon cas2.5@200MHz draaien.
Correct me if im wrong
Correct me if im wrong
Proberen is de sleutelSkeiron schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:36:
Ik heb HYS64D32300GU-5-B maw Infineon PC3200 256MB CAS3.. 3 van deze bankjes zitten in mijn AMD64 3200..Hier heb de volgende vragen over:
Hee hallo,
ik ben nieuw op dit forum, ben ook beneiuwd wat ik kan met mijn hardware.
Ik draai nu op een Barton 2500+ @ 2305Mhz, alles goed en stabiel...
Alleen me geheugen is nog een vraagstuk...
Twinmos 1x 256MB PC3200 CL2.5 (single cahnnel nog, 2e reep komt eraan!)
MODEL: M2S9108A-PS
P/N: M2S9108AIAPS9F081AA-T
SERIAL: 442M49M00730119
Dit staat op de chips:
A2S56D30BTP 43ACM06 TAIWAN-5
het zijn PSC-chips.
Ik heb ze nu lopen op timings van 2-3-3-11 en aan het voltage ben ik niet gekomen, het werkt wel goed. (denk ik
)
Maar wat kan ik nu precies veradneren eraan om ze perfect te laten lopen, ik heb dit hele forum al doorgenomen, maar nix sprak tot al die getallen die ik net op heb getypt ghehe
op deze link een screenie van alles zoals het er nu uitziet:
http://members.chello.nl/...z/assets/images/CPU-Z.jpg
(kweet ook niet hoe ik me plaatje in me bericht moet voegen, maar goed)
ik ben nieuw op dit forum, ben ook beneiuwd wat ik kan met mijn hardware.
Ik draai nu op een Barton 2500+ @ 2305Mhz, alles goed en stabiel...
Alleen me geheugen is nog een vraagstuk...
Twinmos 1x 256MB PC3200 CL2.5 (single cahnnel nog, 2e reep komt eraan!)
MODEL: M2S9108A-PS
P/N: M2S9108AIAPS9F081AA-T
SERIAL: 442M49M00730119
Dit staat op de chips:
A2S56D30BTP 43ACM06 TAIWAN-5
het zijn PSC-chips.
Ik heb ze nu lopen op timings van 2-3-3-11 en aan het voltage ben ik niet gekomen, het werkt wel goed. (denk ik
Maar wat kan ik nu precies veradneren eraan om ze perfect te laten lopen, ik heb dit hele forum al doorgenomen, maar nix sprak tot al die getallen die ik net op heb getypt ghehe
op deze link een screenie van alles zoals het er nu uitziet:
http://members.chello.nl/...z/assets/images/CPU-Z.jpg
(kweet ook niet hoe ik me plaatje in me bericht moet voegen, maar goed)
Ici kann uw Werbung staan
Je kunt proberen of je op je huidige snelheid je timings nog wat strakker kunt zetten, maar dat betwijfel ik. Voltage verhogen heeft op deze snelheid geen zin, omdat ze standaard lopen
Als je met je FSB gaat overclocken dan heb je kans dat je geheugen het niet meer trekt, dan zul je je timings moeten verlagen of je voltage verhogen. Maar altijd geldt: het blijft een questie van proberen.
Verwijderd
Na lang twijfelen.. ga ik denk ik toch voor OCZ pc3200 EL rev.2 ipv GSkill (helaas pc4800 slecht leverbaar.. anders had ik die gepakt)...
Nu is de vraag.. is een rambooster hier handig voor? of werkt deze ook het beste op 2,75 ~ 2,85v (zoals meerdere TCCD chips)? Ervaringen op een Nforce3 ultra (bijv Neo2)? Bedoeling is dat het synchroon gaat lopen met me fsb..die op 300 staat... (zal dit veel uitmaken voor bijv. pifast... in vergelijking met de 150mhz 2-2-2-5 1T, of is dit het niet waard.. gezien je dan 3-4-4-8 zal moeten gaan draaien.. als ik het geluk al heb dat hij 300mhz haalt..
)
Nu is de vraag.. is een rambooster hier handig voor? of werkt deze ook het beste op 2,75 ~ 2,85v (zoals meerdere TCCD chips)? Ervaringen op een Nforce3 ultra (bijv Neo2)? Bedoeling is dat het synchroon gaat lopen met me fsb..die op 300 staat... (zal dit veel uitmaken voor bijv. pifast... in vergelijking met de 150mhz 2-2-2-5 1T, of is dit het niet waard.. gezien je dan 3-4-4-8 zal moeten gaan draaien.. als ik het geluk al heb dat hij 300mhz haalt..
@ Exigence:
Nou, me FSB is nu 200 precies. Ik heb alles op een Aopen AK79D-400VN (Nforce2-Ultra dus)
Timings liepen standaard op 2.5-3-3-7. 't Schijnt dat op een nForce2plankje je em het beste op 11 kan zetten, en dat werkt nu ook goed (schijnbaar)
Maar ik wil graag weten wat het uiterste is wat ik eruit kan halen...
Moeten dan de timings allemaal zo laag mogelijk (op de 11 na dan) om ze zo snel mogelijk te laten lopen? (hoe het geheugen nou precies werkt heb ik nog niet helemaal door, me proc wel
die loopt als een tiet !)
Nou, me FSB is nu 200 precies. Ik heb alles op een Aopen AK79D-400VN (Nforce2-Ultra dus)
Timings liepen standaard op 2.5-3-3-7. 't Schijnt dat op een nForce2plankje je em het beste op 11 kan zetten, en dat werkt nu ook goed (schijnbaar)
Moeten dan de timings allemaal zo laag mogelijk (op de 11 na dan) om ze zo snel mogelijk te laten lopen? (hoe het geheugen nou precies werkt heb ik nog niet helemaal door, me proc wel
Als je van plan bent op 200 MHz te blijven, dan kun je inderdaad proberen de timings wat te verlagen. Maar ik ben bang dat ze niet echt lager willen. Als je je FSB gaat verhogen dan zul je waarschijnlijk al gauw tegen geheugenfouten aanlopen. Dan dien je je timings te verhogen,je Vddr te verhogen, of een combinatie van die tweeDaViDoViTsCh schreef op woensdag 24 november 2004 @ 01:22:
@ Exigence:
Moeten dan de timings allemaal zo laag mogelijk (op de 11 na dan) om ze zo snel mogelijk te laten lopen? (hoe het geheugen nou precies werkt heb ik nog niet helemaal door, me proc weldie loopt als een tiet !)
@ Exigence:
Ben vann8 lkkr bezig geweest ermee, heb aardig wat timings getest (elk 2x met Sisoft Sandra 2004 Pro) en ook geprobeerd me FSB te verhogen en me MP te verlagen. Hoger dan 200 Mhz wilde ie niet, 201 zag je een *glimps* van het bureaublad en daarna *POF* een spontane reboot. Bij 202 kreeg ik het laadscherm van Windows niet eens meer te zien.
Met Sisoft waren dit de gemiddelde scores: (alles met Voltage op Auto)
2.5-3-3-8: 2973/2732 (standaard settings)
2-3-3-2: 2979/2750
2-3-3-3: 2982/2757
2-3-3-4: 2986/2760 ----> heb dus deze gekozen nu, die zijn het snelst...
2-3-3-5: 2984/2758
2-3-3-6: 2974/2750
2-3-3-7: 2981/2749
2-3-3-11: 2983/2752
RAS to CAS 3 & RAS# Precharge 3 kreeg ik maar niet lager, dat gaf bootproblemen ook.
Ben nu een stuk verder iig, Thnxzzz...
Ben vann8 lkkr bezig geweest ermee, heb aardig wat timings getest (elk 2x met Sisoft Sandra 2004 Pro) en ook geprobeerd me FSB te verhogen en me MP te verlagen. Hoger dan 200 Mhz wilde ie niet, 201 zag je een *glimps* van het bureaublad en daarna *POF* een spontane reboot. Bij 202 kreeg ik het laadscherm van Windows niet eens meer te zien.
2.5-3-3-8: 2973/2732 (standaard settings)
2-3-3-2: 2979/2750
2-3-3-3: 2982/2757
2-3-3-4: 2986/2760 ----> heb dus deze gekozen nu, die zijn het snelst...
2-3-3-5: 2984/2758
2-3-3-6: 2974/2750
2-3-3-7: 2981/2749
2-3-3-11: 2983/2752
RAS to CAS 3 & RAS# Precharge 3 kreeg ik maar niet lager, dat gaf bootproblemen ook.

[ Voor 8% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 24-11-2004 16:37 ]
Verwijderd
Je kan beter ff memtest86 gebruiken van een bootflop of dowload bijv. de ultimate bootcd waar ie ook op staat.DaViDoViTsCh schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:09:
@ Exigence:
........
[pic]
Je loopt met jouw methode namelijk een grote kans dat je je windows verneukt door datacorruptie. Of heb speciaal een aparte schijf en een ghost image voor testdoeleinden?
Ehm, ik heb opzich sinds vandaag nu wel problemen met dingen in windows... maar of dat nu daadwerkelijk daaraan ligt, lijkt me niet, maar heb wel wat vastlopers sinds vandaagVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:38:
[...]
Je kan beter ff memtest86 gebruiken van een bootflop of dowload bijv. de ultimate bootcd waar ie ook op staat.
Je loopt met jouw methode namelijk een grote kans dat je je windows verneukt door datacorruptie. Of heb speciaal een aparte schijf en een ghost image voor testdoeleinden?
"16-bits Windows-subsysteem
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeem bestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten. SLUITEN - NEGEREN"
En dat zie ik dus als ik een cd erin doe of iets wil installeren of zelfs iets wil opstarten (wat voorheen nog prima werkte!)

Nee, heb ook geen hd voor testdoeleinden, had ik die maar... lol...
Datacorruptie in welk opzicht ?
zet je systeem op gewone speeds. zal wel schelen.
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen. Daarin wil ik 2 keer 512 mb DDR400 van corsair instoppen. Kan iemand mij vertellen of het XMS geheugen veel beter is dan het gewone value geheugen?
Dit geheugen: nieuws: OCZ onthult geheugen met behoefte aan 3,2 Volt http://www.ocztechnology....cz_el_ddr_pc_3200_gold_vx
Wat ik me daar van af vraag is wat voor chips daarop zitten
Lijkt me geen TCCD, want dat houdt niet van voltage, en winbond wordt niet meer geproduceert.... Iemand een idee?
Wat ik me daar van af vraag is wat voor chips daarop zitten
Lijkt me geen TCCD, want dat houdt niet van voltage, en winbond wordt niet meer geproduceert.... Iemand een idee?
[ Voor 14% gewijzigd door DaWaN op 26-11-2004 23:01 ]
Verwijderd
Google eens op die foutmelding, ik heb hem al eerder gezien en een hd kost tegenwoordig niet zo veel meer, een instapmodel leverd al een geweldige presatiewinst.DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 00:12:
[...]
HD(12GB seagate lage toeren en kraakt als een plank!) ........
foutmelding.......
Nee, heb ook geen hd voor testdoeleinden, had ik die maar... lol...![]()
Datacorruptie in welk opzicht ?
Data corruptie krijg je als je geheugen te snel staat ingesteld en het dus niet bij kan benen. Daardoor leest je cpu niet meer dezelfde bits terug uit het geheugen als er tijdelijk in opgeslagen stonden en krijg je fouten in bestanden en/of programma's crashen.
Nu graag weer ontopic: Het grote DDR geheugen OC-results
512MB x 2 (1GB) PC4300 DDR CL3 (OCZ, OCZ5501024PFDC-K)
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC4300 DDR, CL3 (OCZ, OCZ5501024PFDC-K)
262 euro
512 x 2 (1GB) PC3200 DDR CL2 (GeIL Ultra X GLX1GB3200DC)
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (GeIL Ultra X GLX1GB3200DC)
249 euro
512MB x 2 (1GB) PC3500 DDR CL2.5 (OCZ, OCZ4331024PFDC-K)
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3500 DDR, CL2.5 (OCZ, OCZ4331024PFDC-K)
209 euro
zijn deze goed voor samen met nforce4 en een a64 winchester?
ik wou T1 setting en zo hoog mogelijk geraken, liefst nog met CL2.5
en ik weet dat gskill of ocz rev2 idd het beste zijn, maar die zijn eigelijk wat te duur vind ik (net zoals die van 262 euro, ook die van geil kan desnoods nog wel indien hij de moeite waard is)
hebben jullie ervaringen met deze modules?
laat het dan ff weten aub
ook wel vreemd: op de corsair site staat er altijd dat het speciaal is gemaakt voor optimale performance met blabla intel spul, nooit iets over amd...
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC4300 DDR, CL3 (OCZ, OCZ5501024PFDC-K)
262 euro
512 x 2 (1GB) PC3200 DDR CL2 (GeIL Ultra X GLX1GB3200DC)
249 euro
512MB x 2 (1GB) PC3500 DDR CL2.5 (OCZ, OCZ4331024PFDC-K)
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3500 DDR, CL2.5 (OCZ, OCZ4331024PFDC-K)
209 euro
zijn deze goed voor samen met nforce4 en een a64 winchester?
ik wou T1 setting en zo hoog mogelijk geraken, liefst nog met CL2.5
en ik weet dat gskill of ocz rev2 idd het beste zijn, maar die zijn eigelijk wat te duur vind ik (net zoals die van 262 euro, ook die van geil kan desnoods nog wel indien hij de moeite waard is)
hebben jullie ervaringen met deze modules?
laat het dan ff weten aub
ook wel vreemd: op de corsair site staat er altijd dat het speciaal is gemaakt voor optimale performance met blabla intel spul, nooit iets over amd...
[ Voor 85% gewijzigd door Mastakilla op 27-11-2004 01:01 ]
net ff op anandtech de review van die geil ultra x gelezen
(http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2174&p=1)
en op een intel lijkt dit geheugen 1 van de besten, maar voor amd had hij dit te zeggen
of is dit geheugen een goede keuze voor nforce4+winchester?
edit:
hehe
net dat nieuwe artikel gelezen over al dat ram samen met s939, en die geil ziet er nu ineens zeer geil uit (prijs/kwaliteit gezien dan)
(http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2174&p=1)
en op een intel lijkt dit geheugen 1 van de besten, maar voor amd had hij dit te zeggen
geld dit nog steeds voor de winchester cores? (memory controller zit daarin, dus kan verbetert zijn intussen, artikel was denk ik van augustus ofzo)In the more difficult area of memory for the Athlon 64, the Geil brings nothing new to the table. We found it behaved like Samsung memory tested in our roundup on the Athlon 64 platform, which means it tops out MUCH lower on the A64 than the Intel platform. Consider the A64 limit to be around DDR466 with this Geil Ultra X. That means for Athlon 64 systems, your best choices are still Crucial Ballistix or other Micron-based memory like OCZ 3500EB or 3700EB. The Micron-chip memory performs the same in our tests on either Intel or Athlon 64. If you prefer Samsung chips for your A64, then OCZ PC3200 Platinum Rev. 2 was the only Samsung dimm to reach DDR500, which was still far short of the DDR557 it reached on the Intel 875 platform.
of is dit geheugen een goede keuze voor nforce4+winchester?
edit:
hehe
net dat nieuwe artikel gelezen over al dat ram samen met s939, en die geil ziet er nu ineens zeer geil uit (prijs/kwaliteit gezien dan)
[ Voor 7% gewijzigd door Mastakilla op 27-11-2004 01:45 ]
RIP me poor beeeheee5

Heden morgen is geconcludeerd dat een der mijn Corsair pc3500 rev1.1 256mb reepjes is overleden.
Op 200fsb t/m 3,3 volt vertoonde het reepje tientallen fouten.
Weet iemand hoe het zit met RMA?
Zowiezo zeker geen bh5 meer terug, maar ach iets is beter dan niets.
(reepje is 2ehands echter heb ik nog wel contact met de vorige eigenaar)

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 28-11-2004 11:46 ]
Ik ben op zoek naar Geheugen Met BH5 chips voor bij m'n bartonM en DFI infinity en nu kwam ik deze advertentie tegen:
Corsair twinx CMX256A - 3200LLPT
cas# latency = 2
Ras# to Cas# = 2
Ras# Precharge = 2
TRas# = 6
Command rate = 1T
Mijn vraag is of deze reepjes (zeer waarschijnlijk) BH5 chips hebben?
Het lijkt me van wel aangezien de timings 2-2-2-6 zijn.
Corsair twinx CMX256A - 3200LLPT
cas# latency = 2
Ras# to Cas# = 2
Ras# Precharge = 2
TRas# = 6
Command rate = 1T
Mijn vraag is of deze reepjes (zeer waarschijnlijk) BH5 chips hebben?
Het lijkt me van wel aangezien de timings 2-2-2-6 zijn.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
vraag de rev voor de zekerheid even:
rev1.1/2.1 = bh5
maar wss bh5 dus ja
rev1.1/2.1 = bh5
maar wss bh5 dus ja
dual channel ddr ram met Samsung TCCD chipies van rond de 250 euro of cheaper...
2x512MB DDR RAM Corsair TWINX1024-3200XLPT --> 237 euro
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200XLPT)
2x512MB DDR RAM Corsair TWINX1024-3200XL --> 244 euro
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200XL)
2x512MB DDR RAM Corsair TWINX1024-3200XLPT --> 245 euro
2x512MB DDR RAM G.Skill PC4400@2.5-4-4 Extreme Series Dual Channel --> 247 euro
http://www.icomputers.nl/...=1050&SS_ID=1050&S_ID=412
2x512MB DDR RAM GeIL Ultra X GLX1GB3200DC --> 249 euro
2x512MB DDR RAM Kingston HyperX KHX3200UL --> 259 euro
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston HyperX)
daarboven zijn nog de gskill (al direct 270 of 280 euro) of de ocz rev2 (305 euro), die zijn dus wel degelijk boven mijn budget
ik vraag me dan ook af of welke de beste kans op een goeie hoge overclock bied...
is die corsair XLPT trouwens dezelfde als de XL maar dan gewoon een andere kleurtje? of isser nog meer verschil?
ik wou ze steken in een nforce4ultra met een winchester
als je nog een ander artikel in pricewatch weet dat tccd chipies bevat, laat het ook ff weten aub
edit: nu is de PT versie van corsair zelfs goedkoper dan die andere! kan iemand aub nog wel ff bevestigen dat het idd enkel maar om een andere kleurtje gaat? of zijn het platinum heatsinks die beter coolen ofzo?
daarboven zijn nog de gskill (al direct 270 of 280 euro) of de ocz rev2 (305 euro), die zijn dus wel degelijk boven mijn budget
ik vraag me dan ook af of welke de beste kans op een goeie hoge overclock bied...
is die corsair XLPT trouwens dezelfde als de XL maar dan gewoon een andere kleurtje? of isser nog meer verschil?
ik wou ze steken in een nforce4ultra met een winchester
als je nog een ander artikel in pricewatch weet dat tccd chipies bevat, laat het ook ff weten aub
edit: nu is de PT versie van corsair zelfs goedkoper dan die andere! kan iemand aub nog wel ff bevestigen dat het idd enkel maar om een andere kleurtje gaat? of zijn het platinum heatsinks die beter coolen ofzo?
[ Voor 65% gewijzigd door Mastakilla op 09-12-2004 18:23 ]
heb ik iets verkeerd gevraagd?
of is alle intresse in dit topic plots verdwenen?
of is alle intresse in dit topic plots verdwenen?
Er is ook nog een G.skill setje met TCCD voor 247 euro bij Icomputers:
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-4-4 Extreme Series Dual Channel 247,00
Maar ik ben aan het kijken/zoeken voor A-Data TCCD geheugen, A-Data zou ook een Brainpower PCB gebruiken (netzo als G.Skill en OCZ) en daarom ook lekker overklocken. Maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.
Het gaat om deze 2:
Adata PC4500 Vitesta
Adata PC4800 Vitesta
Maar ik ben aan het kijken/zoeken voor A-Data TCCD geheugen, A-Data zou ook een Brainpower PCB gebruiken (netzo als G.Skill en OCZ) en daarom ook lekker overklocken. Maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.
Het gaat om deze 2:
Adata PC4500 Vitesta
Adata PC4800 Vitesta
Verwijderd
Hier een link van een review van het OCZ VX Geheugen
:
http://xtremeresources.co...x&req=showcontent&id=2024
http://xtremeresources.co...x&req=showcontent&id=2024
ik me er zonet nog 1 bijgevonden:
de Kingston HyperX KHX3200UL
ik denk dat ie hier staat in pricewatch:
voor 259 euro
weet het uit deze comparison (tussen ocz rev2, corsair xms 3200xl en deze kingston)
http://www.vr-zone.com/?i=1510&s=1
de kingston wint het trouwens in deze test van de overdreven dure ocz rev2!
die van g-skill wist ik idd ook al, maar dat is hun traagste tccd model, en aangezien ze zoveel mooie modelletjes hebben zullen ook wel enkel de beste naar de duurdere modellen gaan, en de mindere naar deze goedkopere
ik vermoed nl dat dit bij kingston of ocz wat minder is, omdat die niet zoveel verschillende modelletjes tccd hebben (maar ik geef toe: het is een vermoeden
)
heeft iemand dan die el cheapo gskill dingen?
ik heb er nl nog niemand mee zien pronken
de Kingston HyperX KHX3200UL
ik denk dat ie hier staat in pricewatch:
voor 259 euro
weet het uit deze comparison (tussen ocz rev2, corsair xms 3200xl en deze kingston)
http://www.vr-zone.com/?i=1510&s=1
de kingston wint het trouwens in deze test van de overdreven dure ocz rev2!
die van g-skill wist ik idd ook al, maar dat is hun traagste tccd model, en aangezien ze zoveel mooie modelletjes hebben zullen ook wel enkel de beste naar de duurdere modellen gaan, en de mindere naar deze goedkopere
ik vermoed nl dat dit bij kingston of ocz wat minder is, omdat die niet zoveel verschillende modelletjes tccd hebben (maar ik geef toe: het is een vermoeden
heeft iemand dan die el cheapo gskill dingen?
ik heb er nl nog niemand mee zien pronken
btwGaming247 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:44:
Er is ook nog een G.skill setje met TCCD voor 247 euro bij Icomputers:
Het gaat om deze 2:
Adata PC4500 Vitesta
Adata PC4800 Vitesta
die brainpower pcb waarover je het hebt:
zou je me kunnen zeggen welke tccd chips hierover beschikken? of zijn dat alleen gskill en ocz?
en heeft die cheape gskill dan ook die pcb?
ik veronderstel nl dat dit de "beste" pcb voor tccd's is, als je dat zo vraagt?
vind het trouwens jammer dat ze er geen T1 speeds bij specifieren...
wie wil die dingen nu voor T2 als algemeen bekend dat je beter iets lager kunt late runnen met T1 dan hoger met T2?
ik vraag me dan ook hard welke cheape tccd ddr kit het meeste kans heeft hoog T1 te draaien...
maja, das prolly geen makkelijke vraag eh
[ Voor 69% gewijzigd door Mastakilla op 09-12-2004 18:07 ]
Verwijderd
Hmm, heb sinds gisteren ook dit geheugen en kom helaas op SPD en 2,7 V niet verder dan 215 FSB op m`n NF7-S Rev2D³ schreef op zaterdag 31 juli 2004 @ 01:08:
Als aanvulling op Gaming247: MDT PC3200 is zeker een tip voor de El Cheapo Tweaker (ik). Heb vanmiddag 2x512MB bij Alternate gehaald en was al blij geweest met stabiel 200, overclockje van 220 zou helemaal leuk zijn geweest maar niet nodig. Wat denk je, 250MHz op CL2,5 (SPD standaard) en 2,65V (mobo standaard)
Op 260 boot windows maar gaat het fout bij Prime.
1GB DDR500 CL2,5 voor 158,- lijkt me niet verkeerd
Overigens denk ik dat het geheugen nog gewoon hoger kan/stabiel op 260 want:
1) CAS rating kan nog trager
2) Vdimm kan omhoog
3) dikke kans dat bij de 260 het mobo er gewoon de brui aan gaf, dit was namelijk een Asrock K8S8X en 260 is wel zo'n beetje het max voor dat bord, maar verder hebben we niet getest.
Dus:
1. 512MB PC3200 DDR MDT (DDR400/CL2.5),
2. MDT (5ns),
3. MDT250256nogwat
4. CL2,5 @ 250MHz
5. 2.65 VDimm
Hier staat een lijst welke geheugen TCCD chips hebben en/of over een brainpower pcb beschikken. (A-data word verderop in het topic besproken en daar word bevestigd dat het ook een brainpower pcb heeft, maar de post is nog niet geupdate)Mastakilla schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:48:
btw
die brainpower pcb waarover je het hebt:
zou je me kunnen zeggen welke tccd chips hierover beschikken? of zijn dat alleen gskill en ocz?
JA en JAen heeft die cheape gskill dan ook die pcb?, ik veronderstel nl dat dit de "beste" pcb voor tccd's is, als je dat zo vraagt?
Oc-mem: Het G.skill Geheugen ik dit topic draaien ze eigenlijk vooral T1 volgens mij.Vind het trouwens jammer dat ze er geen T1 speeds bij specifieren...
wie wil die dingen nu voor T2 als algemeen bekend dat je beter iets lager kunt late runnen met T1 dan hoger met T2?
G.skill heeft op het moment de beste prijs/kwaliteit verhoudingik vraag me dan ook hard welke cheape tccd ddr kit het meeste kans heeft hoog T1 te draaien...
maja, das prolly geen makkelijke vraag eh
[ Voor 14% gewijzigd door Gaming247 op 09-12-2004 19:52 ]
thx voor intressante link / tips
zet hem er hier nogmaals bij:
lijst van alle tccd chip bevattende ddr ram
heb mijn lijst dan ook ff geupdate
goedkoop 512MBx2 DDR RAM met TCCD chips:
brainpower pcb
brainpower pcb
staat ook een winkel bij die hem voor 186 euro verkoopt???? kan toch ni waar zijn he?, is dit trouwens zeker de Kingston HyperX PC 3200ULK2? of kan het ook een iets ander type zijn met andere chips?
vooral de gskill en geil ultra x lijken me intressant
persoonlijke voorkeur gaat naar geil omdat het beter te verkrijgen lijkt (meer winkels)
heeft iemand recent nog van dat geil geheugen gekocht (liefst in combinatie met een winchester offcourse
)? en hoe bevalt je dat?
zet hem er hier nogmaals bij:
lijst van alle tccd chip bevattende ddr ram
heb mijn lijst dan ook ff geupdate
goedkoop 512MBx2 DDR RAM met TCCD chips:
brainpower pcb
brainpower pcb
staat ook een winkel bij die hem voor 186 euro verkoopt???? kan toch ni waar zijn he?, is dit trouwens zeker de Kingston HyperX PC 3200ULK2? of kan het ook een iets ander type zijn met andere chips?
vooral de gskill en geil ultra x lijken me intressant
persoonlijke voorkeur gaat naar geil omdat het beter te verkrijgen lijkt (meer winkels)
heeft iemand recent nog van dat geil geheugen gekocht (liefst in combinatie met een winchester offcourse
[ Voor 10% gewijzigd door Mastakilla op 15-12-2004 17:09 ]
Staat geen K2 achter, maar €186 is niet duur. Maar Kingston TCCD zou ook niet zo goed overklocken geloof ik.2x512MB DDR RAM Kingston HyperX KHX3200UL --> 259 euro
Staat ook een winkel bij die hem voor 186 euro verkoopt???? kan toch ni waar zijn he?, is dit trouwens zeker de Kingston HyperX PC 3200ULK2? of kan het ook een iets ander type zijn met andere chips?
[ Voor 179% gewijzigd door Gaming247 op 15-12-2004 17:24 ]
Verwijderd
is er veel verschil tussen deze 2 G.skill reepjes? Volgens mij is die goedkopere prima voor een MSI Neo2 mobo
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-4-4 Extreme Series Dual Channel
Technische informatie
- IC Spec: Samsung TCCD (DDR500 Chip)
- Quality Control: Comprehensive rigorously tested in pair at dual channel environment
- Package:256MB pcs (1x256MB) 512MB pcs (1x512MB)
- CAS Latency: 2-3-3-6 (PC3200)
- CAS Latency: 2.5-4-4-8 (PC4400)
- Test Voltage: 2.65~2.85 V
- PCB Board: 6 Layers PCB
- Speed: DDR 400 MHz (PC3200)
- Speed: DDR 550 MHz (PC4400)
- Type: 184-pin DDR SDRAM
- Error Checking: Non-ECC
- Registered/Unbuffered: Unbuffered
- Warranty: Lifetime
€247,-
en
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel
Technische informatie
- Quality Control: Comprehensive rigorously tested in pair at dual channel environment
- Package: 512MB kit (2x256MB) 1024MB kit (2x512MB) dual channel pack
- CAS Latency: 2-2-2-5 (PC3200)
- CAS Latency: 2.5-3-3-7 (PC4400)
€280,-
Ik vind 280 toch een beetje veel geld.
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-4-4 Extreme Series Dual Channel
Technische informatie
- Package:256MB pcs (1x256MB) 512MB pcs (1x512MB)
- CAS Latency: 2-3-3-6 (PC3200)
- CAS Latency: 2.5-4-4-8 (PC4400)
€247,-
en
G.Skill 1024MB PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel
Technische informatie
- Package: 512MB kit (2x256MB) 1024MB kit (2x512MB) dual channel pack
- CAS Latency: 2-2-2-5 (PC3200)
- CAS Latency: 2.5-3-3-7 (PC4400)
€280,-