JBL lx1000

Pagina: 1
Acties:
  • 8.758 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32412

Topicstarter
Ik kan 2dehands een paar jbl lx1000 speakers kopen. Graag zou ik wat meer informatie over deze zuiltjes willen maar op de site van JBL staan ze niet (meer). Weer iemand meer van deze boxjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gebral/box.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.gaborverhoeven.nl/images/hometheater/equipment01-small.jpg

Lijkt op deze, zal zo even wat spec's opzoeken.

Gevonden! :)

Het is een wat oudere uit de Northridge serie, en ik ben er inmiddels achter: dat is geen slechte serie.

Spec's:

JBL LX1000
8" loudspeaker
5" midrange
Titanium Tweeter
WxHxD / 1100 x 380 x 320mm
92 dB
250 Watts
4 Ohms

Afbeeldingslocatie: http://www.hometheatercafe.co.kr/html/sell/image_file/jbl99087.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Barry|IA op 13-06-2004 21:41 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

JBL LX1000 MKII
System:3-Way Bassreflexsystem
Nominal-/Musicpower:150/250 Watt
Frequencyrange:35 Hz - 24 kHz/ +/- 3 dB
Sensitivity:93 dB
Nominal Impedance:4 Ohm
Filterfrequencies:500Hz/4 kHz
Bass:2X 210 mm (8") rib-reinforced
Midrange:1X 130 mm (5")
Tweeter:1X 25 mm Titanium
Measures:1080x320x375 mm (44" x 15.1" x 12.7")
Weight: 27,5 kg

Plaatjes:
frontspeakers: 2x JBL LX1000
Top model of the old LX line. The JBL LX 1000 is a 3 way bass reflex floorstanding loudspeaker with two 8" (200mm) rib-reinforced woofers, one 5" (125 mm) midrange driver and one titanium tweeter. Sensitivity of 92 dB, power handling of 250 Watts and a nominal impadance of 4 Ohms. Dimensions (WxHxD) 44" x 15.1" x 12.7" (1100 x 380 x 320mm).
PA like volumes with still quality sounding bass, mids and highs in your own livingroom, that was probably the idea behind the LX series. But only use at high volumes. Turning the volume down will reduce the bass which you can only compromise with an active subwoofer or in case of a low-end amp ;-) , the loudness button. (This effect is not due to the speaker design, but it's the way the ears function). This speaker is great if you not only want to listen to music, but also experience it. Tweeter sounds very natural, especialy compared to my previous set (Jamo Studio monitors). Only problem is you'll need an good amp to handle these speakers. It turned out my 80Watts Marantz isn't powerfull enough :( . Plus there is a little lack of mid tones, compared to some other speakers.
I compared these to several other speakers, including the new LX series, Infinity Delta 50, and about all the other speakers in that store (can't remember types). Test CD was the soundscore of Titanic (James Horner).
If you got here via google or another search engine looking for specifications of these speakers, this is about all I got (see above). Maybe later I'll add some real pictures (you can mail me if you're really interested). But if you were looking for a review, forget it ;-), don't take my word for it, please find a way to listen to them and judge them yourself. Everybody has a different opinion about sound. Yes there are better sounding speakers out there, also worse sounding speakers. For the money these turned out to be more than fine (for me). Bought them new 3 years ago for about $400,- a piece, but I've seen them on sale for $300,- or $350,-. So don't pay more than that when you find them on Ebay ;-)
http://www.gaborverhoeven...ontent=hometheater&page=5

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 13-06-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah thnx! De verkoper vraagt er 300 euro voor. Is dat een redelijke prijs? Hoe kom je btw aan die pics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Google doet wonderen. _/-\o_ Ik zal straks even uitvissen wat het setje waard zou zijn.

Edit: gevonden:
frontspeakers: 2x JBL LX1000
Top model of the old LX line. The JBL LX 1000 is a 3 way bass reflex floorstanding loudspeaker with two 8" (200mm) rib-reinforced woofers, one 5" (125 mm) midrange driver and one titanium tweeter. Sensitivity of 92 dB, power handling of 250 Watts and a nominal impadance of 4 Ohms. Dimensions (WxHxD) 44" x 15.1" x 12.7" (1100 x 380 x 320mm).
PA like volumes with still quality sounding bass, mids and highs in your own livingroom, that was probably the idea behind the LX series. But only use at high volumes. Turning the volume down will reduce the bass which you can only compromise with an active subwoofer or in case of a low-end amp ;-) , the loudness button. (This effect is not due to the speaker design, but it's the way the ears function). This speaker is great if you not only want to listen to music, but also experience it. Tweeter sounds very natural, especialy compared to my previous set (Jamo Studio monitors). Only problem is you'll need an good amp to handle these speakers. It turned out my 80Watts Marantz isn't powerfull enough . Plus there is a little lack of mid tones, compared to some other speakers.
I compared these to several other speakers, including the new LX series, Infinity Delta 50, and about all the other speakers in that store (can't remember types). Test CD was the soundscore of Titanic (James Horner).
If you got here via google or another search engine looking for specifications of these speakers, this is about all I got (see above). Maybe later I'll add some real pictures (you can mail me if you're really interested). But if you were looking for a review, forget it ;-), don't take my word for it, please find a way to listen to them and judge them yourself. Everybody has a different opinion about sound. Yes there are better sounding speakers out there, also worse sounding speakers. For the money these turned out to be more than fine (for me). Bought them new 3 years ago for about $400,- a piece, but I've seen them on sale for $300,- or $350,-. So don't pay more than that when you find them on Ebay ;-)
:P

[ Voor 102% gewijzigd door Barry|IA op 13-06-2004 22:08 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:09
Zoals ik hierboven dus al zeg :) (want die site is van mij, ik heb ze ook :o ), ik heb er vroeger 750,- per stuk voor betaalt in een goeie deal, maar ben ze later ook tegen gekomen voor 600,- gulden per stuk. Ik vond het een prima speaker, je kunt je er lekker mee uitleven, maar er zijn natuurlijk zat andere speakers te koop en uiteindelijk is het een kwestie van smaak.

Probeer ze eens te beluisteren. Neem wat eigen cd's mee en vergelijk het vooral met anderen. Deze speaker is goed voor rock muziek en ook zeker voor films. Wil je echter de laagste tonen eruit halen dan moet je het volume wat omhoog gooien. Er zijn andere speakers die hier op lage volumes wat beter in zijn (Dali Suite bijv. welke ik ook erg goed vind), echter het voordeel van deze is dat je je never zorgen hoeft te maken om ze op te blazen o.i.d., iets dat ik een gemis vind bij veel andere speakers.

Als je in Amersfoort bent mag je best langskomen, maar mijn kamer en opstelling zal waarschijnlijk dermate anders zijn dat je er niet zo heel veel mee opschiet :P , maar het mag altijd :) .

En dan meteen maar wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/923852-lx1000-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/923852-lx1000-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/923852-lx1000-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/923852-lx1000-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/923852-lx1000-05.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ShittyOldMan op 13-06-2004 23:14 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Dat je niet bang hoeft te zijn om ze op te blazen is natuurlijk volkomen onzin. Elke speaker kan je op blazen als je een verkeerd (lees: vervormd) signaal aanbied.
Maar goed dat verhaal is al vaker langs gekomen hier op t forum.

De LX serie is zeker een goeie serie speakers.
Ik zelf heb de LX 5 dat is het type met 1 bass speaker in plaats van 2.
Ook heb ik de LX 55 en de LX 300 regelmatig gehoord en zelfs ook van binnen bekeken. En het enige verschil is eigenlijk het uiterlijk. Van binnen zien ze er allemaal het zelfde uit. Ik ben al een aantal jaar te vreden met mijn LX5's
Het geluid is gewoon super strak. Ik weet ckr dat je er een goeie koop aan zult hebben. Alleen zal je wel even moeten wennen aan het geluid want je hoort zo goed als alles wat er in een plaat zit.

Ik heb deze speakers ook vergeleken met de L150's een oudere duurdere serie van JBL welke zelfs beter schijnen te zijn dan de studio monitors ik meen 4211 serie. En dan komt de LX serie toch zeker wel dicht in de buurt.

en 300€ is een redelijke prijs. Let alleen wel goed op of de rubbere randen van de speakers helemaal heel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ohjah ik vind het ook een beetje onzin om te zeggen dat speakers geschikt zijn voor Rock muziek of films. Een speaker hoort naar mijn idee geschikt te zijn voor alle soorten muziek of geluid. En dat zijn deze ook zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Anoniem: 94711 schreef op 14 juni 2004 @ 00:36:
Dat je niet bang hoeft te zijn om ze op te blazen is natuurlijk volkomen onzin. Elke speaker kan je op blazen als je een verkeerd (lees: vervormd) signaal aanbied.
Maar goed dat verhaal is al vaker langs gekomen hier op t forum.
Dat lijkt me wel voor zich spreken ja :) , maar ik ga uit van een normale situatie. Een gewone fatsoenlijke versterker. Waar de woofer bij kleinere speakers nog wel eens verder willen bewegen dan de ophanging toe laat, is die kans bij deze speakers een heel stuk kleiner. Tuurlijk kun je het slopen, maar in een normale situatie kun je het volume goed opengooien zonder je daar zorgen over te maken. Een groot voordeel imho van deze dingen.

/edit
Verder heeft deze een wat nadrukkelijker hoog en laag en wat terughoudender mid, iets wat over het algemeen wel lekker werkt bij rockmuziek, vandaar.

[ Voor 10% gewijzigd door ShittyOldMan op 14-06-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 94711 schreef op 14 juni 2004 @ 00:37:
ohjah ik vind het ook een beetje onzin om te zeggen dat speakers geschikt zijn voor Rock muziek of films. Een speaker hoort naar mijn idee geschikt te zijn voor alle soorten muziek of geluid. En dat zijn deze ook zeker.
Ik ben het wel een beetje met je eens hoor; alle speakers moeten voldoen voor zowel alle soorten muziek als voor films, maarja heelaas bestaat de ''perfecte'' speaker eemaal niet, en moet je dus meerdere speakers in een box toepassen om wel bij alle soorten geluid een ''perfect'''geluid te hebben. Maar dat is uiteraard veel duurder dan de eerste de beste boekenplankluidspreker die je voor €80 kopen kan.

En voor muziek zal pakweg iedere boekenplankluidspreker zijn werk wel goed doen, maar om films een beetje te beleven moet je toch echt ver onder die 45Hz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShittyOldMan schreef op 14 juni 2004 @ 00:44:
[...]
/edit
Verder heeft deze een wat nadrukkelijker hoog en laag en wat terughoudender mid, iets wat over het algemeen wel lekker werkt bij rockmuziek, vandaar.
Nogmaals ik heb zelf de LX5 zijn wat nieuwere broertje met 1 bass 25cm speaker.
En ik moet zeggen dat ik bij mij de verhoudingen wel goed vind kloppen.

En ook films kijken gaat perfect. en klinkt erg gaaf al gaat hij niet verder dan 40Hz
wat naar mijn idee ook niet nodig is.

Maar voor wat er tegenwoordig te krijgen is kwa speakers over het algemeen.
vind ik dit toch een hele goeie serie en ckr voor de prijs. (Nieuw/2e hands).
En wil je nog veel beter kan je gewoon veel meer munten neer leggen voor bijvoorbeeld een L serie of studio monitors.

Toch vind ik dat je erg aan t geluid van JBL en met name de betere series moet wennen in het begin maar daarna zal je het ervaren als een genot om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Bij een film moet je ook bas voelen, bij muziek niet. Het is geen schande ofzo dat die Jbl zuilen niet onder de 40Hz spelen, ik bedoel pakweg iedere goede HT heeft een subwoofer om de tonen van 20~200Hz ook nog eens door de kamer te pompen. Het is net wat je zegt: je moet eerst aan het geluid wennen, als jij een subwoofer bij je zuilen zet, en je kijkt een film dan wen je aan dat geluid, en dan kan je weer niet zonder sub. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Wat bedoel je met "niet onder de 40Hz spelen"?
In principe komt iedere speaker onder de 40Hz, echter wat belangrijk is, is hoeveel dB je omlaag bent gegaan ten opzichte van de gemiddelde verloop van de rest van de curve. Het is dus zeker niet zo dat tonen onder de 40Hz er niet uitkomen.
Daarnaast, als ik de eerdergenoemde specs aanhoud, ligt het -3dB punt op 35Hz, wat aardig laag is, vergelijkbaar met zat subwoofers. Alleen subwoofers kun je heel makkelijk uit balans zetten zodat het sublaag een flinke boost krijgt, wat op lage volumes de gevoeligheid van het oor compenseert. Niks mis mee overigens. Alleen met de LX1000 kan dat dus niet, hier moet je het geluid gewoon harder zetten om het laag er relatief beter uit te krijgen. Iets dat voor wel meer speakers geldt, daar dit gewoon de werking van je oor is, maar met een subwoofer heb je dat niet, deze kun je op laag volume gewoon harder zetten ter compensatie. In die zin kan een sub zeker wat toevoegen. Bij luidere volumes nog steeds hoor, maar je hebt 'm minder hard nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Sorry voor mijn verkeerde uitleg, ik bedoelde:

Dat ding komt wel onder de 45Hz, maar op volumes die niet meer in de buurt liggen van de rest van de tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelukkig gebruik ik ze ook eigenlijk alleen maar voor muziek en ben ik voor de films die ik kijk niet zo veel eisend en klinkt het nog geweldig. En trouwens als je de positie van de speakers goed bepaald zon beetje 1 meter van de muur af is je bass ook al een stuk beter. En ik denk dat ze wat dat betreft bij mij wel vrij gunstig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747

Hey wat grappig, ik heb ook de LX5. Met die SCS-178 satjes en weer een ander type front (voor 't gemak :P). Maar dit is voor het eerst dat ik iemand anders tegen kom die die dingen ook heeft.
Ik ben er ook al jaren tevreden mee, het zijn alleen niet echt speakers voor klassiek inderdaad ;) Echte Amerikaanse disco- en rockstampers noem ik het altijd.
En een sub? Nah, niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
ik heb nu geen foto, maar deze speakers heb ik 3 jaar geleden bij de Aldi gekocht voor in totaal 159 euro!!!

Tis exact dezelfde qua uiterlijk, ook de conussen en de bovenste tweeter zien er pcies zo uit

specs:
3weg kolomluidspreker
25-22500 Hz
max vermogen 200 Watt
impedance: 4-8 Ohm

Ik scan zo even het boekje in voor wat duidelijkheid...

159 euro dus, 3 jaar geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-06 19:32
Jazco2nd schreef op 14 juni 2004 @ 22:53:
ik heb nu geen foto, maar deze speakers heb ik 3 jaar geleden bij de Aldi gekocht voor in totaal 159 euro!!!

Tis exact dezelfde qua uiterlijk, ook de conussen en de bovenste tweeter zien er pcies zo uit

specs:
3weg kolomluidspreker
25-22500 Hz
max vermogen 200 Watt
impedance: 4-8 Ohm

Ik scan zo even het boekje in voor wat duidelijkheid...

159 euro dus, 3 jaar geleden!
Deze mag er wel op lijken, maar een JBL koop je sowieso niet bij de Aldi...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
heb je gelijk in... ik vind het ook vreemd,
maar 3 maanden geleden verkocht de Aldi ook een Samsung DV videocamera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik neem ze over van iemand uit Haulerwijk. Ik ga waarschijnlijk met het ov, dat bespaart me 50 euro benzine (woon zelf in Haarlem). Nu maar hopen dat ze daadwerkelijk in perfecte staat zijn!

Ik laat nog wel weten of ze bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke, laat nog eens horen hoe ze bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Simon schreef op 14 juni 2004 @ 22:56:
[...]

Deze mag er wel op lijken, maar een JBL koop je sowieso niet bij de Aldi...
En je weet niet waar die 3rd-party speakers vandaan komen.
Meestal komen die bij de fabrieken van de "normale" merken vandaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 16-06-2004 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747 schreef op 14 juni 2004 @ 22:44:
Hey wat grappig, ik heb ook de LX5. Met die SCS-178 satjes en weer een ander type front (voor 't gemak :P). Maar dit is voor het eerst dat ik iemand anders tegen kom die die dingen ook heeft.
Ik ben er ook al jaren tevreden mee, het zijn alleen niet echt speakers voor klassiek inderdaad ;) Echte Amerikaanse disco- en rockstampers noem ik het altijd.
En een sub? Nah, niet nodig...
Ckr grappig :D
Ik wist al 1 1/2 jaar voor dat ik ze kocht dat ik die wou hebben en aangezien ik toen nog op school zat moest ik hard sparen maar dat is het zeker waard geweest.
Zijn erg relaxte speakers. Alleen heb jij bij je LX5 ook dat t doek van je frontjes los gaat zitten? Niet dat ik ze er nog op heb zitten maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 94711 schreef op 14 juni 2004 @ 16:34:
[...]

Toch vind ik dat je erg aan t geluid van JBL en met name de betere series moet wennen in het begin maar daarna zal je het ervaren als een genot om naar te luisteren.
Als ze nieuw zijn moet je er aan wennen, omdat het geluid dan nog niet optimaal is. In de handleiding staat bij de boxen dat pas na een x aantal uur gebruiken het geluid optimaal is. En later is het dus een genot om naar te luisteren.

(wat ik niet zeker weet, is of dit voor alle series geldt. IIG wel voor de XTi-80, die ik hier heb staan.)

(het geluid is zo scherp dat je het scheetje van de producer hoort bij het opnemen van een single. Dit vind ik een hele dikke plus. Zeker met films is het prachtig als je alles zo messcherp hoort..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711 schreef op 16 juni 2004 @ 12:57:

Ckr grappig :D
Ik wist al 1 1/2 jaar voor dat ik ze kocht dat ik die wou hebben en aangezien ik toen nog op school zat moest ik hard sparen maar dat is het zeker waard geweest.
Zijn erg relaxte speakers. Alleen heb jij bij je LX5 ook dat t doek van je frontjes los gaat zitten? Niet dat ik ze er nog op heb zitten maar toch.
Haha, da's bij mij anders gegaan. Meer in de trend van: "het wordt tijd voor speakers, ff bij de Correct koopjeskelder kijken welke in de aanbieding zijn". Ah, JBL LX-5, klinkt relaxed, pak maar in :+

Ik weet het, niet de meest verstandige manier van speakers uitzoeken. Ik zou het zeker nu anders doen.

Het doek zit er bij mij nog op, ziet er goed uit. Ik vind ze tamelijk lelijk zonder doek. Blijft alleen wel stof inhangen dus ik zou eens moeten kijken hoe ik ze schoon kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Anoniem: 32412 schreef op 15 juni 2004 @ 22:47:
Bedankt voor jullie reacties! Ik neem ze over van iemand uit Haulerwijk. Ik ga waarschijnlijk met het ov, dat bespaart me 50 euro benzine (woon zelf in Haarlem). Nu maar hopen dat ze daadwerkelijk in perfecte staat zijn!

Ik laat nog wel weten of ze bevallen!
Openbaarvervoer ?.
Ik heb deze boxen zelf ook, en ze niet nu niet bepaald licht qua gewicht.
Ze zijn ook niet bepaald makkelijk hanteerbaar.

Maar ze bevallen mij erg goed, ze voeldoen aan mijn eisen, en ze produceren in mijn ogen een zeer acceptabel geluid.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik heb ze gister opgehaald in heulerwijk, wat een eind is dat zeg! Ik ben s'avonds weg gegaan met de auto (ja ik heb me bedacht) en was pas om 01:30 thuis!
Maar de moeite was niet voor niets, het geluid is een hele vooruitgang na de project 4.1 boxjes van Magnat die ik eerst had. En tering wat zijn die boxen groot! Het is dat ik nog thuis woon, maar ik denk dat ik niet lang met deze boxen ga doen (kamers ed). Voorlopig nog even genieten.

Bedankt voor de help everyone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou ze niet weg doen, ooit komt er een tijd dat je groter gaat wonen :D
Hoe bevallen ze na een hele dag de buren gepest te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi

Nu ik goed luister naar deze speakers stelt de rest van mijn apparatuur me een beetje teleur.
Ik gebruik een zelf in elkaar geprutste velleman k4005 versterker (jaja zal wel niet goed zijn, maar ik heb geen zin om geld te investeren in een betere versterker) en die is rechtstreeks aangesloten op mijn sblive 5.1 kaartje. Nu heb ik met winisd de tonen tussen 17khz..20khz gegenereerd, maar vlak boven de 17khz klinkt het geluid heel vreemd, iig niet zoals de toon hoort te klinken. Ik dacht eerst dat het aan mijn (vorige) speakers lag, maar nu ben ik van het tegendeel overtuigt. Ik heb ook de speakers rechtstreeks op mijn geluidskaart aangesloten, en hetzelfde probleem blijft. Wat kan het zijn? Is mijn geluidskaart gewoon brak omdat er toch alleen maar van die prutsspeakers aan horen te hangen of is er iets anders aan de hand? Ik gebruik btw de laatste drivers van creative onder xp.
Als het ligt aan een brakke geluidskaart dan graag advies over de aanschaf van een nieuwe. Ik luister alleen muziek met mijn geluidskaart. Of is er een mogelijkheid de digitale uitgang te gebruiken met een of andere goedkope da converter?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Denk idd dat het aan je geluidskaart ligt. Hoge tonen zijn vaak het probleem van slechte DAC's. Die SB live is nu niet direct de nieuwste meer. Die amp schijnt btw nog helemaal zo slecht nog niet te zijn (beter dan het meeste voor hetzelfde geld) :)

Advies voor nieuwe: Terratec Aureon (sky/space) :) Forget Creativ :P Maar daar zijn topics zat over te vinden, dus kijk eens goed rond.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik ben er na wat zoekwerk achter dat mijn sblive kaart prut is. Zelfs met de duurste externe dac zou ik niet een gewenst resultaat krijgen. Nu heb ik geen zin om weer veel geld uit te geven, en leek mij de Terratec 128i PCI een goede oplossing. Deze kaart kost 16 euro. Ik heb voor deze kaart gekozen omdat ik gelezen heb dat terratec goede dac's maakt en omdat deze kaart de goedkoopste is. Ik heb eigenlijk maar 1 eis: een geluidskaart met een goede dac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb eigenlijk maar 1 eis: een geluidskaart met een goede dac.
Tja, dan moet je niet voor de goedkoopste gaan. Niet alles wat van Terratec komt is natuurlijk super. Ik denk niet dat die 128i beter is dan je live. Spaar liever voor de Aureon sky/space (niet de fun!)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nope stom van me. Heb weer wat 2dehands lopen kijken (ideaal echt!) en iemand biedt goedkoop een terratec ewx24/96 aan. Deze kaart lijkt me wel wat. De verkoper vraagt 75 E en beweerd dat de kaart hem 219 E gekost heeft. Helaas weer lekker dichtbij, Veenendaal. Misschien biedt de post uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

De EWX is een prima kaart hoor, maar hoezo zou je een 2e hands kopen, als je voor het zelfde geld ook een nieuwe Aureon kun krijgen. De DAC's zullen wel vrijwel net zo goed zijn. Let er ook op dat de EWX wel een stereo kaart is, meer bedoelt voor studio's (vandaar ook de cinch aansluitingen). Niet dat het een slechte kaart is (helemaal niet zelfs), maar je moet ff kijken of het wel het juiste is voor wat jij ermee wil. (nieuw kost ie 165,- volgens pricewatch).

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 28-06-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In de procewatch staat de ewx vor 196 euro. Een echte studiokaart voor dezelfde prijs als de consumentenkaartjes :9~ . Bovendien kan ik hem aansluiten met gewone plugjes en niet met zo'n koptelefoonstekkertje als je begrijpt wat ik bedoel. Oh en btw als iemand belangstelling heeft voor mijn sblive 5.1 :) ...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32412 op 28-06-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35354

Ik heb de JBL lx2005, ik vind het een goede speaker, precies mijn smaak, maar ik heb de lx1000 nog nooit gehoord. Ik weet ook niet of dit een klasse hoger is of niet? Als hij een klasse hoger is: zou ik ze zeker halen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 35354 op 29-06-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35354 schreef op 29 juni 2004 @ 12:31:
Ik heb de JBL lx2005, ik vind het een goede speaker, precies mijn smaak, maar ik heb de lx1000 nog nooit gehoord. Ik weet ook niet of dit een klasse hoger is of niet? Als hij een klasse hoger is: zou ik ze zeker halen :)
De hele LX serie is de zelfde klasse.
ik heb nu de LX 5 LX 55 LX 50 en ook de LX300 (Is een kleiner model) gehoord en klinken allemaal het zelfde en zien er ook nog eens het zelfde uit van binnen.
Ik denk dat de LX na de L serie en de studio monitor serie een van de betere series van JBL is. Aangezien ik ook al diverse goedkopere series van JBL gehoord heb.

Denk ook dat de LX2005 vrijwel het zelfde is als de LX1000. Het enige wat ze continu veranderen is de Layout van de kasten en hoog uit enkele kleine technische verbeteringen. Maar naar mijn idee geen hoorbare verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 12:35
Ik heb zelf als frontspeakers de LX2004 serie. Echt een prima luidspreker, en zonder subwoofer een erg mooi vol geluid! Heb deze luidsprekers zo'n 2 jaar geleden aangeschaft (icm een JBL centrespeaker en 2x rearspeakers), maarheb er vooralsnog geen spijt van.

Denk zelf ook dat alle speakers uit de LX range wel nagenoeg identiek aan elkaar zullen zijn qua prestaties en dus dat de LX1000 geen slechte speaker zal zijn.

Maar, zoals al een keer geöpperd, neem eigen muziek en beluister dat op die speakers. Dan kun je zelf oordelen hoe ze klinken; klinkt het zoals je had verwacht of zelfs beter, dan is de keus niet te moeilijk denk ik :-)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
euh, jongens bedankt, maar ik heb ze al staan :). En jullie hebben gelijk, het zijn idd best goede speakers.

Ik was al bezig met het volgende probleem, mijn graf geluidkaart moet weg! Bah, ik neem echt nooit meer iets van creative, wat een baggermerk is dat zeg!

ahum sorry. Ik kijk wel of ik ergens een goede terratec kan bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry voor de kick omhoog, maar ik wil toch even melden dat ik mijn m-audio revolution 7.1 kaart binnen heb. Het geluid wat daar uit komt is prima! Ik ben nu helemaal voorzien.

Oh, er zat wel allemaal meuk bij die ik niet moet. Als iemand interesse heeft en in de buurt van Haarlem woont mag hij het gratis op komen halen :)

tony hawk's pro skater 3 full
mixman studi full
VJ lite full
windvd 4 dolby digital EX version
Tony Hawk's pro skater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1113407

Hallo
Ik heb ze ooit nieuw gekocht jbl lx 1000 waren toen 1000 gulden per stuk..
Nu koop je een goed en een mooi set voor 150max
Als hij 300 euro vraag zou ik personelijk liever voor de jbl l7 gaan die zijn 450 watt en gaan veel lager...
Ik heb zelf een set voor achter en een dubbele set voor voor speciaal laten bouwen.. zijn 900 watt per stuk... (staan op youtube double jbl l7)
Maar dan heb je wel een flinke versterker nodig het is tot hoe ver je wil gaan... ik heb 2x 900watt front 4x 200watt midden 1x 300 watt center en 2x 450watt achter ..plus 3x 1000 watt subwoofers achter en 1400watt aan eind versterkers en denon 7.1. mijn huis is 140 m2 woonkamer dus daar kan dit makelijk... maar voor een normale woonkamer is de lx 1000 meeeer dan zat...gr kobus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een topic van 14 jaar omhoog schoppen, dat is wel knap.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpaul78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-04 09:57
Om nog ff te reageren op een oude topic...
Ik heb vroeger (ergens in 2000) 2 van die LX1000's gekocht gehad en heb ze nog steeds. Paar jaar later van kameraad nog 2 overgenomen en dus 4 stuks.
Bij de woofers zijn wel alle randen vervangen en daardoor klinken ze nu weer echt geweldig. Ook met een laag volume zit er best goede bas in. Alleen merk ik dat mijn versterker het vaak niet uit houdt. Heb een Denon avr-x3100 en als ik 1 a 2 nummers behoorlijk hard zet is het begeven moment klik! Uit....
Wel een oplossing voor gevonden, gewoon een ventilator bij de Denon gezet ;)

Maar zeker aanraders! Wat een geluid!
Vol, strak en zuiver. Heerlijk om allerlei soorten muziek mee te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic is bijna 10 jaar oud en de starter ervan niet meer actief op het forum. Voortborduren, heeft weinig zin dus bij deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.