Sata, Ide ???

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Hallo,

ik geraak hier ergens niet goed wijs uit.
Ik wil hier voor iemand een "ASUS A7N8X-E Deluxe/ ATXnForce2 DualChannelDDR "bestellen met een "Maxtor 120Gb 8Mb 7200rpm UDMA133".

werkt dit samen? ik twijfel namelijk als ik ook moet een Sata schijf kopen of als een gewone ide schijf ook werkt daarop (natuurlijk wel trager)

Wat is sata in godsnaam???

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Even zoeken op google leverd je het antwoord op.
zoekresultaten

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

MB kan zowel S-ATA als IDE aan.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
bedankt !

[ Voor 77% gewijzigd door Djeen op 13-06-2004 20:49 ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:55
Djeen schreef op 13 juni 2004 @ 20:48:
is dat een ja of een nee?? :$
te lui om te zoeken ofzo?

http://usa.asus.com/produ...ta/a7n8x-e-d/overview.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Killalot op 13-06-2004 20:50 ]

Verwijderd

Wel een beetje basic hoor. :z

Elk moederbord van tegenwoordig heeft nog steeds de standaard IDE (oftewel ATA), beschikbaar voor natuurlijk CD/DVD branders en spelers, maar natuurlijk ook voor IDE harde schijven.

S-ATA (Serial ATA) is een nieuw medium dat in plaats van 133 kb/s een snelheid haalt van 150 kb/s (persoonlijk merk ik weinig verschil). Als je voor S-ATA kiest, moet je zorgen dat je moederbord S-ATA ondersteunt en daarvoor connectors heeft. Als hij dat niet ondersteunt, kun je een aparte S-ATA PCI kaart kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 20:55 ]

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 07:42

Verwijderd

Zie de specificaties van het moederbord, de handleiding en de diverse nieuwsitems over SATA :)
Kortom, met een klein beetje moeite is het makkelijk uit te zoeken dat er op dat mobo zowel PATA als SATA aansluitingen aanwezig zijn. Onderling aansluiten (een PATA harddisk op een SATA aansluiting, of een SATA harddisk op een PATA aansluiten) is ook mogelijk, al moet je dan goed opletten wat voor converter je gebruikt (en in sommige gevallen gaat dit gepaart met snelheidsverlies - bovendien kun je dat [nog] niet gebruiken voor P-ATAPI devices zoals CD/DVD-spelers/-branders). Het beste en met de minste problemen sluit je een SATA device direct aan op een SATA aansluiting.

Kortom, altijd even de naslagwerken gebruiken (search, Google, Frontpage, Faq etc.). Zie ook de forumFaq wat wij verwachten op het forum.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 21:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.