[DFI] Lanparty boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:49
Een klasgenoot van mij heeft een redelijk groot probleem met zijn pc. We hebben gister zijn pc in elkaar gezet met de volgende specs:
-DFI Lanparty 875B rev B.
-P4 2.8.
-256MB kingston mem.
-Radeon 9800 pro.

Alles werkte gister perfect. Temperaturen waren allemaal zeer netjes (36 graden max).

Op de cd-rom van DFI stond een programma dat een nieuwe bios kon downloaden. Er was een nieuwe bios volgens dat programma, en die heeft deze gedownload en geinstalleerd.
Dit was niet erg succesvol. De pc start nu niet meer op. Hij blijft vragen om een Flop met awardflash.exe. Nu hebben we een nieuwe bios gedownload op de site van DFI (ook gekeken naar de juiste revisie).

Dit hebben we op een bootable flop gezet. Het flashprogramma wordt opgestart, maar dan werkt et tobo niet meer. Het is een ps/2 tobo, dus geen last van USB geneuzel. We moeten de juiste BIN file intypen maar dit kan dus niet. Het lijkt net of de pc hangt.

In de search stond een kereltje met hetzelfde probleem (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/894049). Dit hebben we ook al geprobeerd maar dit werkt niet.

Kan iemand ons uit de brand helpen!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

DaWaN

'r you wicked ??

Flash het bios in een ander mobo en prop die bios weer terug in dat mobo!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• IJnte
Ik ben niet zo rijk dat ik 2 mobo's gekocht heb hoor 8)7. Ik moet het helaas doen met 1 mobo..

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Dus de computer start wel op, in een recovery mode. |:(

Kijk eens op de site van DFI, daar staat vast wel hoe je die diskette precies moet prepareren zodat je geen keyboard nodig hebt en alles vanzelf gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuzzillogic op 13-06-2004 14:27 ]

• IJnte
mm dat is dus het probleem. Dat kan ik dus niet vinden. Ik had wel nog iets gelezen over een autoexe.bat die je moet aanpassen, maar hoe moet ik dat precies doen? Ik heb dit nog niet eerder gedaan allemaal..

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
gewoon in de autoexec.bat zetten

awardflash.exe "naam van bios bin"
als het goed is gaat hij niet automatisch flashen

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• IJnte
maar euh die autoexe.bat wordt toch pas opgestart bij het laden van het OS. Daar komt ie nog niet eens. Als iemand mijn stap voor stap het zou kunnen uitleggen zal ik daar erg dankbaar voor zijn.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

je awardflash programma wordt toch gestart?
Dan heeft ie dus allang je OS geladen.

autoexec.bat wordt na de config.sys geladen. In deze 2 bestanden staan de drivers en programma's die DOS nodig heeft voor bijvoorbeeld een cdrom speler aan te kunnen spreken.

Je kunt in de autoexec.bat dus hetgene neerzet dat therobber verteld en dat hoeft dan niet stap voor stap uitgelegd te worden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 13:48
Ik heb zo iets ook gehad, je moet awdflash.exe op een floppy zetten, als het goed is kun je er dan via f2 of een andere optie in de bios van moederbord flashen.. zo heb ik een kennis van mij wel geholpen

• IJnte
die awardflash is niet onder windows! Die heb ik op een bootable flop gezet en daarna gereboot. Dan detecteerd ie de flop en kun je in de dosomgeving flashen. Je kan dan best gelijk hebben hoor dat et OS geladen is.

Maar hoe pas ik dan die autoexe.bat aan. Ik neem aan dat je dit bestand niet gewoon kan openen..

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:47
IJnte schreef op 13 juni 2004 @ 14:55:
die awardflash is niet onder windows! Die heb ik op een bootable flop gezet en daarna gereboot. Dan detecteerd ie de flop en kun je in de dosomgeving flashen. Je kan dan best gelijk hebben hoor dat et OS geladen is.

Maar hoe pas ik dan die autoexe.bat aan. Ik neem aan dat je dit bestand niet gewoon kan openen..
Notepad

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
edit autoexec.bat

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:39
IJnte schreef op 13 juni 2004 @ 14:55:

ik weet dat die je in dos gewoon kan openen met die text editer en kan aanpassen :?

• IJnte
dos werkt ook niet.. Ik moet echt die awardflash.exe op flop hebben... Da heb ik wel maar dat werkt dus niet :'( . Iemand andere ideeen?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

IJnte schreef op 13 juni 2004 @ 15:22:
dos werkt ook niet.. Ik moet echt die awardflash.exe op flop hebben... Da heb ik wel maar dat werkt dus niet :'( . Iemand andere ideeen?
Het werkt wel
Stop die diskette eens in een PC die wel boot en kijk eens welke bestanden er op staan.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Met awardflash alleen kom je er niet natuurlijk, je moet ook het het juiste BIOS erbij zetten. En heb je al eens in de handleiding van mobo gekeken?

• IJnte
Het werkt al! De awardflash utility van DFI was corrupt. Ik heb de Awardflash gebruikt van Asus. In combinatie met de Bin file van de site van DFI werkte het gelukkig _/-\o_ . Allemaal bedankt! O-)

Site van de Asus award utility: http://taiwan.asus.com.tw...echref/bios/awdflash.aspx.

Deze files heb ik samen met de opstartbestanden van dos op een flop gezet. Dit werkte.

Pagina: 1