Toon posts:

DFI Moederbord blijft haken bij flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik mijn SATA drive niet aan de praat krijg, en mijn IDE drive wel, dacht ik: goh laten we een bios update doen.

Het probleem: Ik kan niet gebruik maken van mijn toetsenbord/muis, ik heb verschillende muizen en toetsenborden al geprobeerd

Volgends DFI moet ik in het "grijze" gedeelte de naam van de flash file intikken maar dit gaat helaas niet.

Wat kan ik nog meer proberen???

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn pc geboot meer in windows, of zelfs tot de bios, ik moet telkens die floppy met AWDFlash.exe en die bios erin douwen, dan vraagt hij op enter te drukken en dit werkt ook niet....

Ook heb ik geprobeerd met mn CMOS Jumper setting die op clear te zetten maar dan boot mijn pc helemaal niet op, is dat normaal?

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 08:36
Als je je CMOS jumper op clear zet, wis je je bios. Als je dan normale operatie wil hervatten, moet je je jumper terugzetten.
Weet je zeker dat je toetsenbord goed werkt? Is het een USB model? Probeer eens een PS2 model.

Verwijderd

Topicstarter
RedShift schreef op 28 maart 2004 @ 18:45:
Als je je CMOS jumper op clear zet, wis je je bios. Als je dan normale operatie wil hervatten, moet je je jumper terugzetten.
Weet je zeker dat je toetsenbord goed werkt? Is het een USB model? Probeer eens een PS2 model.
2 usb muizen, 2 ps2, beide usb muizen op een ps2 verloop stuk geprobeerd
beide toetsenborden zijn ps2
en werken prima op deze pc

Mobo: DFI Lanparty Pro 875 B PCB Revision A+

Wanneer moet ik die jumper changen? tijdens de pc aanstaat?
als ik ervoor doe start hij niej op...normaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:48 ]

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 08:36
Om je BIOS te resetten:
* PC volledig afzetten (stekker uittrekken, of de power switch op de voeding op off zetten)
* Jumpertje verzetten naar pin 2-3 (tijdje laten sudderen ;-))
* Jumpertje terugzetten naar oorspronkelijke locatie (Pin 1-2)
* Power terug aanzetten en pc booten. Nu zou moeten je BIOS gereset zijn. Als je toestenbord niet goed verbonden is ofzo, zal je BIOS normaal ook klagen (Keyboard not found, -ironisch-, press f1 to continue)

Verwijderd

Topicstarter
RedShift schreef op 28 maart 2004 @ 18:52:
Om je BIOS te resetten:
* PC volledig afzetten (stekker uittrekken, of de power switch op de voeding op off zetten)
* Jumpertje verzetten naar pin 2-3 (tijdje laten sudderen ;-))
* Jumpertje terugzetten naar oorspronkelijke locatie (Pin 1-2)
* Power terug aanzetten en pc booten. Nu zou moeten je BIOS gereset zijn. Als je toestenbord niet goed verbonden is ofzo, zal je BIOS normaal ook klagen (Keyboard not found, -ironisch-, press f1 to continue)
Thanks, na de "succesvolle" suddering :P pakte ie gek genoeg wel mijn floppy en keyboard

weet jij ook oplossingen voor IDE en SATA schijven draaien? krijg mijn sata ook niet aan de praat :(
1 x IDE 160 gig maxtor
1 x SATA 160 gig maxtor