Toon posts:

Sblaster Live! nieuwe driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de ingebouwde souncard van mijn moederbord teveel ruis produceert naar mijn smaak heb ik mijn oude SB Live uit de kast getrokken en in mijn PC gestopt.

Nou hij werkt okay na het installeren van de CD drivers etc, maar omdat de CD al een jaar of 5 oud is wilde ik graag de nieuwe drivers installeren, dus die heb ik gedownload van de Creative site :)

Maar... als ik die wil installeren krijg ik de melding dat de originele Creative Drivers van de CD geinstalleerd moeten worden voordat ik verder kan gaan. :/

Maar... dat heb ik al gedaan :) wat doe ik fout? is dit een bekende error?

Zelf draait mijn PC op Win XP :)

Verwijderd

Wellicht dat die LiveWare een sterk verouderde versie is? Die download is zeker niet de >23MB driverpack? (http://files.europe.creative.com/Drivers/Others/1972/LiveDrvUni-Pack(ENG).exe)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor je reactie! :)

Ik geloof niet dat er "Liveware" op mijn PC staat, die file van 23MB heb ik er wel op kunnen krijgen, maar het is de update die daarna uit is gekomen die mijn PC maar niet wil accepteren.

Verwijderd

Die 'kleine' update is dan ook alleen een patch voor als je LiveWare(3.0?)driver er al op hebt staan afaik. Meuktracker: Live
Neem anders ook eens een kijkje naar de kXdriver: meuk: kX Audio Driver 5.10.0.3537 beta

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 04:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik niet begrepen, is het nodig om LiveWare 3 te installeren of is het beter om gewoon de "kXdriver" daarvoor in de plaats te installeren? :)

Dat jullie allemaal denken "wat doet ie toch met dat stuk antiek?" kan ik mij voorstellen maar momenteel is een nieuwe geluidskaart best een grote uitgave voor mij en ik ben niet zo enorm veeleisen.. ;)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-08 14:19

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb zelf in mijn tweede systeem de Kxdriver gebruikt. Omdat de Creative driver een hoop problemen geeft i.c.m. een Dual processor systeem.

De driver werkt perfect. Echter heeft voor spellen geen EAX e.d.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

WoHoo zie daar de reden waarom ik Creative kaarten haat :Y)

Waar blijven nu al die Pro-Creative mensjes die beweren dat het niet zo is ??!!!

*TIP* Koop een Terratec/Hercules kaart *TIP*

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nero355 schreef op 13 juni 2004 @ 18:19:*TIP* Koop een Terratec/Hercules kaart *TIP*
Drivers support van Creative is wat aan de zuinige kant.
Ik heb hier echter een TV-kaart van Terratec, en die drivers / programma's zijn ronduit onbruikbaar. Terratec geeft me in dat opzicht niet echt veel vertrouwen.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:51
Waarom zou je die LiveWare willen installeren?
De ingebouwde drivers van XP doen het toch prima?

Verwijderd

Voor mijn nieuwe pc (dual athlon op een Msi K7D master L) had ik gedacht een Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro te kopen omdat die zowel goede geluidskwaliteit, aparte bay als laag cpu-gebruik bij spellekes combineert. Nu ik dit lees twijfel ik dus.

Kan iemand mij een andere kaart aanraden wat ik wil: in de eerste plaats komt de geluidskwaliteit :), op de 2de plaats komt het feit dat ik niet meer vanachter mijn pc hoef te kruipen om koptelefoon/mic aan te sluiten, ofwel een 5.25"-bay of een externe dus. Als 3de had ik graag laag cpu-verbruik zowel bij spellekes als gewoon bij mp3's maar dit is nu niet echt zo belangrijk. Verder nog even verduidelijken dat 5.1/6.1/7.1/22.3 helemaal niet hoeft, koptelefoon slaat hier de klok :9. Aangezien ik hier ook wel een tamelijk moeilijk aan te sturen koptelefoon heb (AKG K-401) is een output met genoeg power een groot argument.

Met de prijs moet je niet te veel rekening houden maar prijs/kwaliteit moet juist zijn en aangezien ik hoge kwaliteit wil zal het ook wel hoge prijs zijn :+. Toch wel onder de 300 euro en liefst ver er onder :).

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 09:03
@Hypo1337

De Audigy2 werkt perfect onder dual systemen, maak je daar maar niet druk om.
Hebben ze bij creative eindelijk ook eens wat geleerd 8)7

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Pagina: 1