[Server-Overload?] Apache + Forum

Pagina: 1
Acties:

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 17:50
Goedenavond,

ik heb sinds kort bij me thuis mijn oude Pentium2 in plaats van mp3-bak, de rol van webserver gegeven. Na wat geknoei met Apache, PHP en MySQL EN wat hulp indit topic, heb ik hem draaiende gekregen.
Als webserver draait de server super en verbruikt bijna geen load. Hij staat wel maar op een 2Mbit down en 384Kbit up lijntje, maar dit lukt momenteel prima. Ik ga ervan uit dat men Apache instellingen ook goed ingesteld zijn...

<IfModule mpm_winnt.c>
ThreadsPerChild 100
MaxRequestsPerChild 0
</IfModule>
Dit werkt redelijk vlot, heb wel nog enkele vragen bij de KeepAlive opties, maargoed, het "echte probleem" nu.

Na een dag of 2 was webserver niet meer genoeg en moest de server ook een InvisionBoard forumpje draaien. Na een 2de maal wat geknoei werkte dit ook, maar minder vlot.
1 user is meestal geen probleem, maar als meerdere users (lees: soms 2 en soms pas vanaf 3) op het forum actief zijn komen er 404'tjes.
Hierna weer wat geknoeit met Apache instellingen en nu is de "Script Execution time" iets hoger dan vroeger (0.5-0.6 ipv 0.4), en zijn er minder errors.

Echter, het was nog niet goed, dus ben ik met men laptop naast men server gaan zitten en op het forum gesurft (via proxy-server). Als ik ergens op klikte variërde de CPU load van 65-100%. Dit lijkt me nogal hoog, en dat terwijl er maar 1 user actief is. Is dit normaal? En zo nee, wat kan ik eraan veranderen?

Ik wil heel misschien de server wel upgraden, maar dat zal nog wel even duren, want ben maar een arme student ;) .

Als laatste nog even de server specs:
-Intel PentiumII-350Mhz
-256MB SDRAM @ 100Mhz (steekt 512MB in, maar is double sided, en mobo eet dat niet)
-20GB laptop HDD (voor stilte 's nachts)
-Intel RC440BX mobo
-Onboard GFX en Sound
-Sitecom LN 020 - 10/100 MBit NIC

EDIT: OS = Win2000 Pro

[ Voor 3% gewijzigd door Absolut op 12-06-2004 19:56 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Welk OS draai je?

• Absolut
Windows 2000, geen server, de gewone professional, dus dat zou geen probleem mogen zijn normaal...
(Dom dat ik dat was vergeten te vermelden)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 17:00
PHP als CGI draaien en niet de DLL voor Apache gebruikt?

Dat scheelt aardig in performance :)

Als PHP geintegreerd zit in Apache compiled ie alles "on-the-fly"

Als je 'm als CGI runt, zal ie voor elk los PHP filetje een losse PHP.EXE sessie starten en dat bestand compilen. Gevolg is dat het een stuk drukker wordt op je bak, en dus een (veel) hogere CPU load.

Zou imho de verklaring voor jouw probleem kunnen zijn. Vooral een forum is vaak veel kleine PHP files.

[ Voor 67% gewijzigd door DJSmiley op 12-06-2004 20:02 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wat staat er in de logfiles //apache2/logs/

Wellicht iets over Disabled use of AcceptEx() WinSock2 API?

• Godjira
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Heb je toevallig een AntiVirus programma draaien? Ik heb dit probleem namelijk ook gehad en dat lag aan mijn virusscanner (hoe wonderbaarlijk ook). Ik draaide tijdens het ondervinden van die problemen Panda AntiVirus Titanium 2004. Heb toen Panda gemaild en kreeg als antwoord dat ik Panda AntiVirus Platinum 7.0 eens moest proberen. En inderdaad, hierdoor had ik de problemen ineens niet meer.

Profile

• Absolut
Deze meldingen komen soms wel voor, zou niet weten wat het is ...
Maar AcceptEx staat erin :D

[warn] (OS 121)The semaphore timeout period has expired. : winnt_accept: Asynchronous AcceptEx failed.
(OS 64)The specified network name is no longer available. : winnt_accept: Asynchronous AcceptEx failed.

EDIT: JA! Ik draai panda, zou dat echt het probleem zijn ???
EDIT2: En het is inderdaad ook Panda AntiVirus Titanium 2004.

[ Voor 18% gewijzigd door Absolut op 12-06-2004 20:05 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 12:06

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat als je ThreadsPerChild weer gewoon op 250 zet? Dat is standaard geloof ik. Ik weet niet of dat misschien invloed heeft, maar je bak moet zeker snel genoeg zijn om gewoon een Invision board te kunnen draaien voor een stuk of 10 man tegelijk (ook gezien de verbinding).

Tesla Model Y RWD (2024)

• Absolut
OK, forum draait veel vlotter nu !

Heb Panda AntiVirus Platinum 7.0 en ThreadsPerChild = 250
Heb nu gemiddeld 0.3 Script Execution time

En alles lijkt toch veel vlotter te gaan.

Heb nog maar 1 probleem, en dat is dat ik de interface van men nieuwe Panda AntiVirus Platinum 7.0 niet meer tevoorschijn komt. Er staat ook geen icoon in de taakbalk, heel raar!

Staat wel tussen de actieve processen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Let ook even op dat je in je php.ini je OutputBuffering aan hebt staan - hiermee zorg je dat PHP je script kan uitvoeren zonder dat het hoeft te wachten op jouw upload snelheid of je bezoekers hun download snelheid :)

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Ik weet dat je met Windows 2000 Pro + IIS maar max 10 connecties mag hebben, hoe is dat als je Apache draait ? de connecties komen toch nog steeds via Windows binnen ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Daar gaat het over SMB connecties - als het aantal TCP/IP connecties op Windows 2000 echt gelimiteerd zou zijn tot 10 zou je bv. geen P2P programma's kunnen draaien :)

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
elevator schreef op 13 juni 2004 @ 10:48:
Daar gaat het over SMB connecties - als het aantal TCP/IP connecties op Windows 2000 echt gelimiteerd zou zijn tot 10 zou je bv. geen P2P programma's kunnen draaien :)
wel een goeie :) misschien een idee voor microsoft :)
Pagina: 1