[HTTP-Server Apache] Niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 17:50
Hey,
ik heb deze namiddag een geweldig idee gekregen om op men oude P2 een HTTP server te draaien. Omdat ik een dynamisch IP heb gebruik ik DynDNS.org wat heel goed werkt tot nu toe.

Men "server" draait op windows 2000 met apache server. Ik heb alle poorten van men router (denkik) goed doorverwezen en het localhost command werkt. Dan krijg ik de apache welcome page te zien.
Men provider ondersteund ook poort 80 dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik zit echt zonder inspiratie nu van wat ik nog kan proberen.

Iemand suggesties/help?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Doe eens een quickscan bij Sygate dan kan je zien wat de status van port 80 is. Als je status blocked krijgt dan heb je de port waarschijnlijk niet goed geforward of wordt deze door een firewall geblocked.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

in je post staat geen probleem, maar ik gok dat je je server niet kan bereiken vanuit je netwerk?

Het Grote Poortmappingsverhaal
Opgelet !!!
Een poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.
code:
1
2
3
4
5
Wel:
-----> router (met poortmap) ------> interne server

Niet:
 router (met poortmap) <------> interne server

Dus als je zelf je poortmap test van je interne netwerkje op je externe adres, dan zal dit niet lukken.
Dit betekent niet dat je poortmap niet werkt !
Laat dus even iemand anders je poortmap uittesten.

Gebruik zelf je interne ip, of maak gebruikt van een je dns naam en map die naar je lokale ip in het hosts bestand.

Verwijderd

ik ben zowat de hele tijd hem aan het portscannen om maar een opening te vinden ;) werkt niet. Apache heeft op een bepaald moment WEL de testpagina laten zien maar daarna was't weer koekenbak

• Absolut
Poort 80 = Open zegt die scan

EDIT : maar welke uitgaande ports moet ik in router definiëren ?

BTW : via men eigen netwerk hier thuis kan ik ook niet op de server geraken

[ Voor 72% gewijzigd door Absolut op 30-05-2004 22:27 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
gewoon ff punt voor punt checken:

Binnen je netwerk kijken of apache werkt. Zo ja: probleem met router/inet/dns. Zo nee: Probleem met webserver.

Controleer of je Dyndns account ok is, doe een nslookpu vanaf een extern ip (vraag een vriend of zo).
Als ok: probleem met router/poortmap. Als niet ok: probeer te connecten op ip

Controleer de poortmap van je router. Is poort 80 (dazz de enige die nodig is) doorgemapt naar je webserver? Waarschijnlijk wel als een poortscan dat laat zien.

En als je er dan nog niet uitkomt: Op GoT posten :p

[edit]
Ik lees dat je vanaf thuis ook niet op de webserver kan komen, dit betekend dat je je apache moet controleren.. draait ie wel goed, staat er iets in het log? Kan je hem wel pingen?

[ Voor 15% gewijzigd door Rac-On op 30-05-2004 22:29 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Absolut
1) Binnen netwerk geen apache. Localhost gaat wel.
2) DynDNS werkt super!
3) Poortmap = ok, want Sygate scan geeft aan dat poort 80 open is.
4) Kan PC intern pingen...

EDIT: Heb daarstraks wel het 1 of andere SpyBot worm gehad die men pc wou afsluiten binnen de 60 seconden (shutdown -a werkte niet). Mss dat dat er iets mee te maken heeft?

[ Voor 35% gewijzigd door Absolut op 30-05-2004 22:37 ]

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Binnen netwerk, adn spreek je 'm toch wel aan via 'n intern ip hè?
En staan er in de log files errors of verzoekjes om 'm aan tes preken ofzo?

United we stand, and divided we fall

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Schorre schreef op 30 mei 2004 @ 22:36:
1) Binnen netwerk geen apache. Localhost gaat wel.
2) DynDNS werkt super!
3) Poortmap = ok, want Sygate scan geeft aan dat poort 80 open is.
4) Kan PC intern pingen...
1) hoe bedoel je werkt in het netwerk niet?
2) tja gewoon een dns omzetten in een ip is ook niet moeilijk, echter van binnen je netwerk gaat dat niet werken ;)
3) maar of de poortmap bij je server aankomt weet je niet, laat het door iemand van buitenaf testen, je kan dat altijd wel eens vriendelijk vragen aan iemand op irc (#netwerken op irc.tweakers.net)
EDIT: Heb daarstraks wel het 1 of andere SpyBot worm gehad die men pc wou afsluiten binnen de 60 seconden (shutdown -a werkte niet). Mss dat dat er iets mee te maken heeft?
kan er alles mee te maken hebben, patchen voordat je een server online gooit...

• kwiebus
Erkens schreef op 30 mei 2004 @ 22:40:
[...]

3) maar of de poortmap bij je server aankomt weet je niet, laat het door iemand van buitenaf testen, je kan dat altijd wel eens vriendelijk vragen aan iemand op irc (#netwerken op irc.tweakers.net)
Als hij status open geeft bij een port scan, vervolgens de port redirection disabled en een nieuwe scan doet welke status blocked blocked oplevert dan kan je er volgens mij van uit gaan dat de poort redirection succesvol is.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kwiebus schreef op 30 mei 2004 @ 22:50:
[...]

Als hij status open geeft bij een port scan, vervolgens de port redirection disabled en een nieuwe scan doet welke status blocked blocked oplevert dan kan je er volgens mij van uit gaan dat de poort redirection succesvol is.
ligt aan je router doorgaands ;)
als je router die poort opent en de gegevens doorspeelt dan is die poort altijd open, ongeacht of de service (in dit geval httpd) draait of niet.
Daarnaast zegt een poortscan weinig, testen is altijd beter om zekerheid te hebben.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Werkt localhost altijd? In dat geval ligt het probleem bij je router. Probeer eens tijdelijk de server en een client rechtstreeks aan elkaar te knopen en kijk wat ie dan doet. Kan je vanaf een client via de router pingen naar de 200 bak? En een telnet connect op poort 80?

naar welk ip probeer je te connecten binnen het netwerk? Niet je publieke ip hoop ik?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

rac-on schreef op 30 mei 2004 @ 23:09:
Werkt localhost altijd? In dat geval ligt het probleem bij je router.
of apache is niet gebonden aan een andere "interface" dan localhost ;)
naar welk ip probeer je te connecten binnen het netwerk? Niet je publieke ip hoop ik?
als dat zo was dan leest de topicstarter zijn topic niet, want dan had hij het wel gezegt lijkt me ;)

• Absolut
OK ben terug... Heb eerst wat security updates gaan installeren ;-)

Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~geerdi1/firewall_rules.JPG
Dit is wat ik voor apache in router bij port forwarding heb staan... Zou niet weten wat ik kan veranderen.

• kwiebus
Erkens schreef op 30 mei 2004 @ 23:06:
[...]

ligt aan je router doorgaands ;)
als je router die poort opent en de gegevens doorspeelt dan is die poort altijd open, ongeacht of de service (in dit geval httpd) draait of niet.
Daarnaast zegt een poortscan weinig, testen is altijd beter om zekerheid te hebben.
Dat is niet waar. Als ik op mijn router port 80 niet redirect dan krijg ik status blocked, als ik alleen port 80 redirect krijg ik status closed en als ik niet alleen port 80 redirect, maar ook een webserver draai dan krijg ik status open. Dus zegt deze portscan mij genoeg.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kwiebus schreef op 30 mei 2004 @ 23:23:
[...]

Dat is niet waar. Als ik op mijn router port 80 niet redirect dan krijg ik status blocked als ik alleen port 80 redirect krijg ik status closed en als ik niet alleen port 80 redirect maar ook een webserver draai dan krijg ik status open. Dus zegt deze portscan mij genoeg.
lees eens goed wat ik heb gepost ;)
het kan namelijk zijn dat een router die poort _wel_ opent zonder dat er direct sprake is van een redirect (bijvoorbeeld het "doel" is niet bereikbaar) dan ziet een poortscan die wel als open hoor.
Echter normaal gesproken krijg je dan "closed" maar niet elke router is hetzelfde.

• Absolut
Wat me opvalt is dat, als ik een request binnenkrijg de PC begint de ratelen en echt wel de request ontvangt, maar de andere pc krijgt een "de pagina kan niet weergegeven worden".

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Schorre schreef op 30 mei 2004 @ 23:29:
Wat me opvalt is dat, als ik een request binnenkrijg de PC begint de ratelen en echt wel de request ontvangt, maar de andere pc krijgt een "de pagina kan niet weergegeven worden".
offtopic:
*zucht* weer een IE slachtoffer

check je apache logfiles

• Absolut
Dit is een interne request in access.log:
192.168.123.100 - - [30/May/2004:23:27:41 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 2022

Dit krijg ik als ik localhost typ:
127.0.0.1 - - [30/May/2004:23:23:41 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 2022
127.0.0.1 - - [30/May/2004:23:23:43 +0200] "GET /apache_pb.gif HTTP/1.1" 304 -

Er wordt dus iets niet verzonden ofzo, want de request komt wel degelijk aan 8)7

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Schorre schreef op 30 mei 2004 @ 23:35:
Dit is een interne request in access.log:
192.168.123.100 - - [30/May/2004:23:27:41 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 2022

Dit krijg ik als ik localhost typ:
127.0.0.1 - - [30/May/2004:23:23:41 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 2022
127.0.0.1 - - [30/May/2004:23:23:43 +0200] "GET /apache_pb.gif HTTP/1.1" 304 -

Er wordt dus iets niet verzonden ofzo, want de request komt wel degelijk aan 8)7
dat die gif file niet verstuurd wordt kan de cache zijn ;)
verder is het wel dezelfde file, namelijk 2022 bytes en code 200 dus dat is gewoon goed :)
maar staat er ook niks in je error_log?

(en werkt het nu wel of niet van buiten af?)

• Absolut
In de error staat niets over dit tijdstip, maar toch krijg ik niets te zien op mijn pc (intern dan) terwijl er wel degelijk info verzonden wordt...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Schorre schreef op 30 mei 2004 @ 23:40:
In de error staat niets over dit tijdstip, maar toch krijg ik niets te zien op mijn pc (intern dan) terwijl er wel degelijk info verzonden wordt...
probeer het eens met een fatsoenlijke browser?

[edit]
zie dit overigens niet als een echte oplossing, maar ik post dit vooral vanwege je besmettingen met vage spyware enzo ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Erkens op 30-05-2004 23:44 ]

• Absolut
Ja, maar ik ga niet de enige zijn die men site gaat bekijken, het merendeel van de mensen heeft nog altijd IE, dus het moet gewoon werken met IE...

EDIT: alles is clean nu hoor! Panda is er 2 maal overgeweest, 1 maal in safe mode en heb de laatste updates van windows en panda... Ook adaware heeft check gedaan, ben er echt wel vanaf nu!

[ Voor 40% gewijzigd door Absolut op 30-05-2004 23:48 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Schorre schreef op 30 mei 2004 @ 23:44:
Ja, maar ik ga niet de enige zijn die men site gaat bekijken, het merendeel van de mensen heeft nog altijd IE, dus het moet gewoon werken met IE...
zie mijn edit

• Absolut
OK de server is up... en bereikbaar vanuit het interne netwerk als vanop internet.

Adres = http://kevinvanschoor.mine.nu/

Echter, als ik grotere pages online zet, krijg ik errors. Nu met een kleine htm file met 2 regels tekst zoals de 'site' nu online staat is het geen probleem.
Hoe los ik dit op?

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 09:24
Het werkt :D

Kan je een voorbeeld geven van zo'n "grote" pagina?

• Absolut
Voorbeeld? Euhm elke pagina groter dan enkel tekst, de standard apache pagina (25 lijnen tekst en 1 klein gif'je) wordt meestal niet weergegeven, zelfs niet over het netwerk...
Maar de pagina die er nu staat wel ( =2 regeltjes tekst).

• Absolut
Er worden geen afbeeldingen geladen!
Heb men instellingen nu al zover gekregen dat ik de site lokaal kan bekijken (heb momenteel geen externe testpersoon zoals gisteren ;-)).

Wat kan ik hieraan veranderen dat er geen images weergegeven worden? Is dit ook iets in de configfile?

EDIT: Sry voor dubbelpost

EDIT 2: Na nog wat met configs en men testpage gespeeld te hebben heb ik eindelijk de page aan de praat, MET images, maar enkel op het netwerk en met localhost. Via internet geraakt niemand erop, alhoewel poort 80 open staat (zowel in router als volgens sygate scan...). Help?

[ Voor 37% gewijzigd door Absolut op 31-05-2004 13:52 ]

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 14:37
Middels de domeinnaam kom ik er niet op, maar pingen naar de domeinnaam lukt wel, waarna ik het daarmee gevonden IP-adres heb gebruikt om je site te bereiken.

Alle tekst komt goed door, maar het plaatje komt half / verrot door

Als ik surf naar http://jouw-ip-adres/manual/ wordt de index.html niet automatisch geladen zoals het hoort, maar krijg ik de directory. Klik ik vervolgens op index.html (of willekeurig welke andere .html krijg ik --> The page cannot be displayed

Als ik jou was ging ik die PC formatteren en opnieuw beginnen.

[ Voor 2% gewijzigd door FiscBiker op 31-05-2004 15:47 . Reden: typo ]

• Absolut
HET WERKT !!!
Om de ene of andere duistere reden gaat het nu, maar images worden nog altijd niet/traag of maar half geladen.

• Absolut
FiscBiker schreef op 31 mei 2004 @ 15:46:
Middels de domeinnaam kom ik er niet op, maar pingen naar de domeinnaam lukt wel, waarna ik het daarmee gevonden IP-adres heb gebruikt om je site te bereiken.

Alle tekst komt goed door, maar het plaatje komt half / verrot door

Als ik surf naar http://jouw-ip-adres/manual/ wordt de index.html niet automatisch geladen zoals het hoort, maar krijg ik de directory. Klik ik vervolgens op index.html (of willekeurig welke andere .html krijg ik --> The page cannot be displayed
Heb het standardpage op htm gezet ipv van html, mss daardoor?

EDIT: mss iets met het cache? zoals hierboven ergens gezegd is, maar waar en hoe moet ik dat aanpassen ?

EDIT2: Deze error komt ook veel voor, wat is dit en hoe verhelp ik het?

[Mon May 31 15:42:08 2004] [info] (OS 996)Overlapped I/O event is not in a signaled state. : core_output_filter: writing data to the network
[Mon May 31 15:42:14 2004] [info] (OS 996)Overlapped I/O event is not in a signaled state. : core_output_filter: writing data to the network
[Mon May 31 15:42:18 2004] [info] (OS 996)Overlapped I/O event is not in a signaled state. : core_output_filter: writing data to the network
[Mon May 31 15:44:13 2004] [info] (OS 996)Overlapped I/O event is not in a signaled state. : core_output_filter: writing data to the network
[Mon May 31 15:47:03 2004] [info] (OS 996)Overlapped I/O event is not in a signaled state. : core_output_filter: writing data to the network
[Mon May 31 15:48:15 2004] [info] (OS 996)Overlapped I/O event is not in a signaled state. : core_output_filter: writing data to the network
[Mon May 31 15:48:15 2004] [info] (OS 996)Overlapped I/O event is not in a signaled state. : core_output_filter: writing data to the network
[Mon May 31 15:48:19 2004] [info] (OS 996)Overlapped I/O event is not in a signaled state. : core_output_filter: writing data to the network
[Mon May 31 15:48:22 2004] [info] (OS 996)Overlapped I/O event is not in a signaled state. : core_output_filter: writing data to the network

[ Voor 58% gewijzigd door Absolut op 31-05-2004 15:56 ]

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 14:37
Schorre schreef op 31 mei 2004 @ 15:49:
(...)
Heb het standardpage op htm gezet ipv van html, mss daardoor?

EDIT: mss iets met het cache? zoals hierboven ergens gezegd is, maar waar en hoe moet ik dat aanpassen ?
Die directoryindex'es kun je gewoon achter elkaar door laten lopen:
code:
1
DirectoryIndex index.html index.htm index.html.var index.php

Die cache is niet relevant op het moment dat ik een pagina voor het eerst opvraag.

Je domeinnaam werkt nu ook. Persoonlijk heb ik geen ervaring met dynDNS en subdomeinnamen zoals jij die gebruikt, maar mogelijk zit dat 'm daarin.

Verder blijven pagina's (van de manual) niet opvraagbaar als ik er op klik vanuit de directory, wel heb ik een keer index.html gezien na een direct request (zonder referral dus, maar dat verband zie ik zo gauw niet)

Zet de standaard httpd.conf eens terug en kijk of dan wel alles goed werkt

• Absolut
Ik heb gekeken in de FAQ en bij mijn error staat dat ik het sendfile command moet afzetten... Dit is nu gedaan

Zal ff conf aanpassen om zowel html als htm te ondersteunen

• Absolut
OK voor zover ik kan testen is de server officiël UP en zijn all systems: GO

weet niet wat ik gedaan heb (buiten sendfile command afgezet)

EDIT: past niet in dit topic maar kom ...

Nu men server draait zou ik graag een php system info viewer willen installeren, welke raden jullie aan? Heb al gekeken naar phpsysinfo, maar die onsersteund blijkbaar geen win2000.
Wat zijn goede alternatieven à la phpsysinfo voor win2K ?

[ Voor 51% gewijzigd door Absolut op 31-05-2004 16:41 ]

• RedShift
Ik heb ooit zo'n ding geschreven, WinSysInfo, ik heb het misschien nog ergens liggen op een backup cd-rommetje... ik zal eens kijken of ik het nog vind.

• RedShift
ah, kheb het gevonden, er stond nog een kopie op mijn server:
http://www.opengate.be/status/

is het zoiets dat je zoekt? Normaal stonden daar temperaturen & fan speeds enzo op, maar het programmatje dat ik daar voor gebruik ondersteunt niet al te veel moederborden, etc...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Schorre schreef op 31 mei 2004 @ 16:13:
Nu men server draait zou ik graag een php system info viewer willen installeren, welke raden jullie aan? Heb al gekeken naar phpsysinfo, maar die onsersteund blijkbaar geen win2000.
Wat zijn goede alternatieven à la phpsysinfo voor win2K ?
[rml][ PHP] PHPMyStats project[/rml]
PHPSysinfo @ sourceforge
Forum

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Problem solved, de rest is zoekwerk

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.