Toon posts:

HD laptop defect!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laptop van mijn pa start ineens niet meer op. Hij vraagt bij het opstarten om een boot device waarbij je ook tikken hoort wat zeer waarschijnlijk duidt op een defecte HD. Vandaar ineens de vraag om een boot device.

We konden van de Kijkshop (waar het ding gehaald is) een nieuwe HD krijgen, omdat de laptop nog binnen de garantie periode viel. De laptop is van het inmiddels failliete Laser.

Nu is mijn vraag of er ook bedrijven (of misschien particulieren) zijn die een HD van een laptop kunnen repareren. Er staan nogal veel belangrijke bestanden op. Alle gegevens (waarvan jammerlijk genoeg geen backup gemaakt is) van mijn vaders bedrijf staan er op.

Alvast bedankt!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:12

megaleo

Special member

Ja natuurlijk zijn er bedrijven die harde schijven repareren.
Gewoon ff zoeken met google en je vind er genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 10 juni 2004 @ 19:03:
Ja natuurlijk zijn er bedrijven die harde schijven repareren.
Gewoon ff zoeken met google en je vind er genoeg.
Ik ben totaal niet thuis op dit gebied. Misschien zijn er TwKrS die een goed bedrijf ofzo aanraden. Ik weet niet wat ik met een search query aan moet.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
In de search staan maybe ook diverse oplossingen om je data van die schijf te recoveren.. In de meeste gevallen als je dit uitbesteed is het erug prijzig om te laten doen maybe heb je dan wel succes en je data terug. Zelf proberen kun je natuurlijk altijd ...

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

[ Voor 39% gewijzigd door _MaLa_ op 10-06-2004 19:07 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:23

UTM

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 19:02:
Hallo,

De laptop van mijn pa start ineens niet meer op. Hij vraagt bij het opstarten om een boot device waarbij je ook tikken hoort wat zeer waarschijnlijk duidt op een defecte HD. Vandaar ineens de vraag om een boot device.

We konden van de Kijkshop (waar het ding gehaald is) een nieuwe HD krijgen, omdat de laptop nog binnen de garantie periode viel. De laptop is van het inmiddels failliete Laser.

Nu is mijn vraag of er ook bedrijven (of misschien particulieren) zijn die een HD van een laptop kunnen repareren. Er staan nogal veel belangrijke bestanden op. Alle gegevens (waarvan jammerlijk genoeg geen backup gemaakt is) van mijn vaders bedrijf staan er op.

Alvast bedankt!
Die gegevens kun je zelf ook mischien nog wel terughalen. Hoe :? Dat wordt hier uitgelegd :)

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, da's allemaal mooi die programma's maar de HD is fysiek defect. Hij zal dus sowieso naar een erkend bedrijf moeten denk ik. Hij start niet eens meer op, laat staan dak een ander systeem heb om de HD in te recoveren.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

stuk is stuk. In .nl heb je wel bedrijven die het eraf kunnen halen. Nu het kalf toch al verdronken is kan hier vragen wat je wilt, maar je zal steeds naar hier verwezen worden.
Heb je voor je pa meteen een externe schijf gekocht voor aan zijn usb/firewirebus zodat ie zijn data op 2 disken kan neerzetten?

ping 127.212.23.124

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Je zou es kunnen informeren bij www.datarecovery.nl.
1 van de directeuren van het bedrijf waar ik voor werk, had hetzelfde probleem, alleen was dit met een normale hd.
We hebben de schijf opgestuurd, en de data van de aangegeven directory's hebben ze netjes terug kunnen halen.
De kosten waren redelijk, tegen over de data die er opstond.
Als je pa 1 bepaalde directroy heeft wat die terug wil hebben, dan kun je dit opgeven.

Als de data echt heel belangrijk is, dan raad ik je aan om niet zelf te gaan "klooien".

And The Only One

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 22:02
Ik heb laats nog een laptop harddisk kunnen redden met hdd regenerator,probeer dit anders eens. http://www.dposoft.net/

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als het echt belangrijke data is dan moet je zeker niet zelf gaan klooien want dat verziekt de boel alleen nog maar meer.

Datarecovery is akelig duur (+500 euro per schijf) , maar soms zijn kosten geen probleem bij sommige bedrijven/personen.

Als je hem echt niet hoort draaien, dan is ie uiteraard fysiek kapot.
Als hij wel draait en wat ratelt bij het opstarten, dan kan ook bv de bootsector kapot zijn.
Via een verloopje (25 euro ongeveer) kan je hem zo aan een normale PC hangen en een datarecovery programma gebruiken om mogelijk nog wat te redden. :)

Maar als je er zelf niet in thuis bent, zoek iemand die dit eerder gedaan heeft, dat scheelt een hoop frustraties.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
DAAR heb ik wat aan :)

Bedankt voor de reacties, we gaan misschien wel langs Yodata. We wonen zelf in Wezep dus dat is mooi dichtbij!

*Edit

Najah, dichtbij.. zelfde provincie iig :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 19:47 ]

Pagina: 1