Toon posts:

Hulp bij upgrade van windows 3.11 naar windows 95b!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een kennis van ons heeft nog een computer liggen die draait op windows 3.11. Nu willen ze windows 95b erop draaien.

Computer specificaties:

MS-DOS-versie: 6.22
Windows versie: 3.10
Modus: 386 Enhanced
Processor: 80486
Rekenkundige coprocessor geinstalleerd: ja
Beschikbaar geheugen: 32219 kB
Beschikbaar gebruikersgeheugen: 73%
Beschikbaar GDI-geheugen: 68%
Totaal conventioneel geheugen: 640 kB
Totaal extended memory: 15360 kB
Beschikbare ruimte op station c: 420928 kB
Windows-directory: c:\windows

Probleem is dat ik geen upgrade versie van windows 95b heb, maar de full version. Daarnaast kan ik ook niet gaan formatteren, omdat ik de drivers van de videokaart niet heb. Ik heb ook helemaal geen idee wat voor videokaart erin zit, dus het lijkt mij het beste om gewoon te upgraden zodat alle drivers er nog in blijven zitten. Wie kan mij helpen??

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Volgens mij kan de full version ook gewoon upgraden hoor :) En ik denk dat die videokaart wel herkent wordt door Windows 95 :)

[ Voor 37% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-06-2004 10:18 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Zou eerst eens kijken wat er allemaal in de pc zit aan hardware, dan eventueel drivers zoeken en formateren maar :) Als het goed is kan de full version ook een upgrade uitvoeren. Succes met installeren ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Yep, en er is ook een progje wat op GOT rond zwerft waarmee je een backup kan maken van alle drivers , zodat je die weer kan gebruiken bij een volgende instalatie.

zie: [rml][ Nieuw proggie] Drivers backuppen in Win en DOS[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door djexplo op 10-06-2004 10:20 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows 95 vanuit windows 3.11 op start, dan krijg ik de volgende foutmelding.

Warning SU0168

Your computer already has an operating system installed, which cannot be upgraded by this version of setup. Please obtain the w95 upgrade.

Hoe kan ik dit omzeilen?

Verwijderd

die foutmelding is lang geleden :)

Die is lastig, volgens mij moet je dan de setup starten vanuit de directory win95 pp de cdrom, in plaats van de root. Als dat niet lukt ben je denk ik gedoemd om te formateren en met fdisk van win95 je mbr opnieuw schrijven...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 12:18 ]

Verwijderd

Rename Win.com en Winver naar bijv. Win.cox en Winver.exx (en evt.: hernoem in de root command.com naar command.dos, io.sys naar io.dos, en msdos.sys naar msdos.dos, hernoem evt. tevens config.sys naar config.dos en autoexec.bat naar autoexec.dos) / en hernoem je Win3.1(1) folder naar Winold.31 oid.

De oude Windows versie kun je onder de Dos 7 van Win9x nog wel gebruiken mits je naar dos boot.

Daarna setup starten met bootdisk (dmv. [cdrom:]\windows\setup.exe mocht hij het niet automatisch doen)

Wat betreft je videokaart: kaart identificeren

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 12:36 ]

Verwijderd

dos 6.22, de nederlandse versie zeker ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:19:
Klopt

Verwijderd

formateren is trouwens ook niet echt nodig. Als je handmatig de msdos.sys, io.sys en de command.com van je harde schijf gooit moet het ook werken. Vergeet dan niet ook de dos dir weg te gooien.

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met dezelfde specs maar zonder win3.11.

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:11

Hmail

Doet ook maar wat.

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:19:
En wat wil je daarmee zeggen? Als hij de Engelse versie had gehad was het nog niet gelukt (zie foutmelding) ;)
@ TS: Ik zou toch even de kast openmaken en kijken wat voor videokaart er in zit. Dan download je die drivers gewoon opnieuw (na de installatie van Win95) Wat ook nog mogelijk is dat hij hem automatisch herkent, maar daar zou ik niet vanuit gaan met Win95 :P

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Warning SU0168

Your computer already has an operating system installed, which cannot be upgraded by this version of setup. Please obtain the w95 upgrade.
omdat ik dit probleem alleen ben tegen gekomen in combinatie met dos versie 6.22 nl

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 13:04 ]

Verwijderd

nuttige info:

www.nvdi.com
Pagina: 1