Hitachi Deskstar 7K250 of 2x Maxtor raid0

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 16:08
Goedenmorgen iedereen,

aankomende week ga ik een nieuwe pc kopen. Ben er voor de rest al uit alleen nog niet over de HD. Ik zit te twijfelen tussen de Hitachi Deskstar 7K250 (250GB) of 2x Maxtor Diamond 9 Plus 120 GB in raid-0.

Is de 2x maxtor raid-0 sneller of langzamer dan 1x Hitachi Deskstar 7K250?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
je transfer rate met die 2 maxtors in een raid stripe zal veel hoger liggen, dus dat lijkt me wel duidelijk imho denk ik.

Zie hier [rml][ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores![/rml]

[ Voor 1% gewijzigd door Banshee op 10-06-2004 09:23 . Reden: edit typo ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
(jarig!)
eerst een beetje zelf zoeken is wel gewenst! :>

Maar goed, here you go!
http://www.google.nl/sear...0+%2B+Diamond+9+Plus+&lr=

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Op StorageReview komt de Maxtor 160GB 68GB/platter het dichtste bij de 120 die jij wil.

De Hitachi is op I/O gebied een stuk sneller dan de maxtor, de maxtor is eigenlijk alleen sneller in Ziff-Davis WinBench uit 1999.

Ook is de Hitachi 3 db stiller dan een enkele Maxtor, waardoor je in raid met de maxtor 6db lawaaieriger bent :)
Wel is de Hitachi iets warmer, ene halve graad, maar wederom, met raid doe je dat teniet.

In raid 0 gaat je STR omhoog, en je accesstijd zal niet veel doen. STR is, tenzij je raw AVI wilt gaan capturen, eigenlijk geen issue. Ik zou daarom voor de Hitachi gaan, je kans op dataverlies is maar de helft en hij is zeker in de Desktop/Workstation Suite 1.0 een heel stuk sneller.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum is duidelijk wat betreft het uitzoeken van een HDD :)

Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?

Benchmarks kun je zoals eerder vermeld vinden in o.a. www.storagereview.com en in de [rml][ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores![/rml] dat je via OM FAQ - Grote benchmark topics had kunnen vinden. Ook is http://www.tweakers.net/benchdb uiterst handig ;)

Dit topic is gesloten.