Mijn situatie:
Ik gebruik mijn Tablet PC
op verschillende locaties en heb via WLAN op deze locaties toegang tot verschillende netwerken. Het toegang krijgen tot deze draadloze netwerken is geen probleem, de identificatie via tcp/ip binnen deze netwerken echter wel.
Network Location Awareness
Als u de laptop gebruikt op meer dan een netwerk, hebt u waarschijnlijk met het probleem te maken gehad van een statisch IP-adres op een locatie en een dynamisch IP-adres op een andere locatie. U gebruikt bijvoorbeeld dynamische adressen (DHCP) op het werk maar statische IP-adressen thuis om verbinding te maken met een breedband serviceprovider. Windows XP Professional bevat Network Location Awareness waarmee u van verschillende netwerken gebruik kunt maken, zoals het bedrijfsnetwerk en een thuisnetwerk zonder eerst de laptop te configureren.
Daar hield de info op:
Ik gebruik mijn Tablet PC
- Locatie 1: 192.168.0.xxx netwerk
- Locatie 2: 192.168.2.xxx netwerk
- Locatie 3: DHCP
Network Location Awareness
Als u de laptop gebruikt op meer dan een netwerk, hebt u waarschijnlijk met het probleem te maken gehad van een statisch IP-adres op een locatie en een dynamisch IP-adres op een andere locatie. U gebruikt bijvoorbeeld dynamische adressen (DHCP) op het werk maar statische IP-adressen thuis om verbinding te maken met een breedband serviceprovider. Windows XP Professional bevat Network Location Awareness waarmee u van verschillende netwerken gebruik kunt maken, zoals het bedrijfsnetwerk en een thuisnetwerk zonder eerst de laptop te configureren.
Daar hield de info op:
- GOT-search met de term "Network Location Awareness" levert welgeteld 0 hits op
- GOT-seach met de term "nla" gaat over heel andere dingen
- Google helpt me niks verder
- MSDN levert niks op