Ik heb een draytek 2300 router staan achter een Speedtouch 510 modem & een ADSL lijntje. Om thuis te kunnen werken wil ik van de VPN mogelijkheden van de router gebruik maken. Het modem is inmiddels naar DHCP spoofing overgezet (zie ook dit topic) en de router geef keurig aan dat hij het externe IP op zijn wlan interface te pakken heeft.
Qua VPN verbinding staat de router -voor zover ik weet- goed geconfigureerd. PPTP access is actief, er is een remote user profile, etc. Als ik het IP scan staat poort 1723/TCP (PPTP) als enige open. Iedere poging om een VPN verbinding te maken met het externe IP gaat fout, met het LAN IP gaat het wel min of meer goed
. Wie weet waar ik het zoeken moet, hoe zit het met de router instellingen, moet er ondanks de DHCP spoofing nog wat in de speedtouch goed worden gezet, ik kom er echt niet uit...
Qua VPN verbinding staat de router -voor zover ik weet- goed geconfigureerd. PPTP access is actief, er is een remote user profile, etc. Als ik het IP scan staat poort 1723/TCP (PPTP) als enige open. Iedere poging om een VPN verbinding te maken met het externe IP gaat fout, met het LAN IP gaat het wel min of meer goed
We spend our years as a tale that is told