Draytek VPN verbindingsprobleem (PPTP)

Pagina: 1
Acties:

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik heb een probleempje met een draytek PPTP VPN verbinding.

Om van thuis uit 's avonds nog wat nuttig werk te kunnen doen wilde ik de hier aanwezige Draytek 2300 VPN inzetten. We hebben een huis-tuin en keuken ADSL verbinding met een Speedtouch 510i modem, een draytek die nu als NAT router dienst doet, en een klein bedrijfsnetwerkje daar achter. Situatie dus:
kantoor - draytek - speedtouch -^internet ^- client thuis.

De instellingen op de router* zijn voor zover ik kan zien correct, en als ik vanaf mijn werk een verbinding op zet naar het interne IP van de router werkt het. Als ik vanaf de client thuis echter een VPN verbinding op wil zetten (of vanaf kantoor op het externe IP) krijg ik geen response van de server. Fout 678: geen antwoord. (soms: 721: externe computer reageert niet)

Naar aanleiding van de info op de draytek site heb ik hun ADSL_pptp.ini in de speedtouch geknalt, en als ik mijn IP scan lijkt poort 1723/tcp open te staan. Verder heb ik de syslog functionaliteit al een tijdje alles in de gaten laten houden, en hier zijn helaas geen echt nuttige foutmeldingen te vinden.

*De router VPN instellingen:
-alleen de PPTP service draait
-dialing auth is PAP of CHAP, require MPPE (40/128). Mutual auth staat uit.
-er is een user account aangemaakt met login/wachtwoord, allowed dialin type PPTP
-Accept Incoming Fragmented UDP Packets bij het IP filter is ook aangevinkt.

Ik heb nooit echt veel met VPN gedaan, en weet dus ook niet echt waar ik het moet zoeken. De verbinding van buiten lijkt haast niet voorbij de speedtouch te komen. Iemand iedeen?

We spend our years as a tale that is told

• Dutchman!
Ik heb het modem voor de zekerheid van de laatste firmware voorzien (4.0.x.x -> 4.2.x.x), maar dat lijkt nog weinig te helpen. Zo even vanaf thuis testen.

Nieuwste foutmelding vanaf thuis:
Error 651: The modem (or other connecting device) has reported an error

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchman! op 03-06-2004 20:01 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Hoe is je 510 ingesteld? Probeer hem met de config tool van Speedtouch, http://www.speedtouch.nl/downloads/510R42_config_03.exe , op DHCP spoofing in te stellen.

• Dutchman!
Wat heeft dat voor consequenties voor (de instellingen van) de draytek?

• Dutchman!
Is er niemand die meer weet over deze router/modem combo?