Toon posts:

[XP] Systeem slaat op random momenten vast? *

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb regelmatig last van vastlopers op mijn pc (tot nu toe 11 in +/- 14 dagen).

Op welke momenten:
Op het moment van vast slaan staat iedere keer een ander programma open. 7 van de 11 keer was ik een spel aan het spelen en 1 keer tijdens het kijken van een film en de andere drie keren toen ik mijn pc een nacht had laten aanstaan. keek ik de volgende ochtend. bleek mijn pc om 3 uur snachts vastgeslagen te zijn.
Het is niet zo dat er een vast tijdsinterval zit tussen opstarten en vastlopen.

De pc is vastgeslagen:
op het moment dat de pc vastgeslagen is. Kan ik mijn toetsenbord en muis niet meer bewegen op het scherm. ook niet kan ik met de windows toets terug naar windows. alt ctrl del wordt ook niet op gereageert. de enigste manier om te rebooten is op op de kast de startknop 5 seconde ingedrukt te houden.

systeemspecs:
windows xp pro servicpack 1
2,8 gig 1mb cach intel pentium 4 processor
512mb ram geheugen.
mobo: soltek mainbord met fsb800 agp 8x dualchannel ddr 400 en red storm 2
videokaart: ati 9600 pro
2 hds: 1 10gig maxtor
1 120 gig maxtor

Ik ben op zoek naar manieren om het probleem te vinden. tips zijn welkom.
overigens heb ik het logboek bekeken maar niets raars in kunnen vinden.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Dit is waarschijnlijk geen windows probleem maar een hardware probleem en je kunt dus beter in het PMG subforum zoeken.

Daar kun je onder andere de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter vinden.

Loop die eens goed door. Kom je er dan nog niet uit, dan moet je maar vertellen wat je allemaal hebt geprobeerd.

Ook had je de Windows Operated Systems Policy moeten doorlezen, want je topictitel is niet informatief. Iets duidelijker was geweest "[XP] Regelmatig vastlopers".

[ Voor 26% gewijzigd door Twee Dee op 09-06-2004 14:28 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

cpu testen: burnin testprog?
geheugen testen: memtest86 floppy/cdrom

Verder alle niet-windows programma's en services die op de achtergrond draaien, uitschakelen en een tijdje draaien, kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet.

PC slaat vast, dus ik neem aan geen foutmeldingen in je logboeken?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 09 juni 2004 @ 14:26:
cpu testen: burnin testprog?
geheugen testen: memtest86 floppy/cdrom

Verder alle niet-windows programma's en services die op de achtergrond draaien, uitschakelen en een tijdje draaien, kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet.

PC slaat vast, dus ik neem aan geen foutmeldingen in je logboeken?
inderdaad geen foutmeldingen te vinden

• Guldan
  • Laatst online: 05-05 21:55

Guldan

Thee-Nerd

het kan zijn dat je pc te warm word en daarom vastloopt. of dat je voedig een te laag voltage afgeeft.Hij loop alleen vast, geen spontane reboots ofzow??

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
guldan schreef op 09 juni 2004 @ 14:29:
het kan zijn dat je pc te warm word en daarom vastloopt. of dat je voedig een te laag voltage afgeeft.Hij loop alleen vast, geen spontane reboots ofzow??
geen reboots. nee. de pc loopt vast en doet daarna helemaal nix meer.

Verwijderd

Topicstarter
Twee Dee schreef op 09 juni 2004 @ 14:24:
Dit is waarschijnlijk geen windows probleem maar een hardware probleem en je kunt dus beter in het PMG subforum zoeken.

Daar kun je onder andere de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter vinden.

Loop die eens goed door. Kom je er dan nog niet uit, dan moet je maar vertellen wat je allemaal hebt geprobeerd.

Ook had je de Windows Operated Systems Policy moeten doorlezen, want je topictitel is niet informatief. Iets duidelijker was geweest "[XP] Regelmatig vastlopers".
ik ging er vanuit dat het een windowsprobleem was. daarom staat het hier.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je niet om te testen een keer een nacht een Knoppix CD'je erin laten zitten om te kijken of dan hetzelfde gebeurd?

[Xp] windows xp pro > [XP] Systeem slaat op random momenten vast? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 09 juni 2004 @ 14:32:
Kun je niet om te testen een keer een nacht een Knoppix CD'je erin laten zitten om te kijken of dan hetzelfde gebeurd?

[Xp] windows xp pro > [XP] Systeem slaat op random momenten vast? *
sorry van de topic titel. ik dacht dat ik iets ander s had weggezet dan dat er stond.
:P

ik kan dat vast testen met een knoppix cdtje als jij mij verteld wat dat is |:(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 14:34:
ik kan dat vast testen met een knoppix cdtje als jij mij verteld wat dat is |:(
[google=Knoppix CD], de eerste hit.

Had je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter trouwens al doorgenomen en gebruikt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 09 juni 2004 @ 14:36:
[...]

[google=Knoppix CD], de eerste hit.

Had je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter trouwens al doorgenomen en gebruikt?
ja topic heb ik doorgenomen. ik kan die knoppix cd er in stoppen maar dan wil je zeggen dat ik weet of het aan de hardware ligt of aan de software?

ik ging er eigelijk vanuit dat er standaard problemen zijn waarbij je pc vastslaat.
rotte drivers ofzo. het is wel zo. het systeem slaat alleen vast als ze gestressed wordt

• Twee Dee
  • Nu online

Twee Dee

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 14:46:
[...]

ja topic heb ik doorgenomen. ik kan die knoppix cd er in stoppen maar dan wil je zeggen dat ik weet of het aan de hardware ligt of aan de software?

ik ging er eigelijk vanuit dat er standaard problemen zijn waarbij je pc vastslaat.
rotte drivers ofzo. het is wel zo. het systeem slaat alleen vast als ze gestressed wordt
Je moet wel MEER doen dan alleen "een topicje doornemen" en je eigen topic blijven "f5-en".

Ga nu maar gewoon even Memtest downloaden en lang genoeg laten draaien! En dat houdt in minstens enkele uren!

En ja, er zijn vele standaardproblemen, die staan dus allemaal in die troubleshooter die nu al tig keer is genoemd...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 14:46:
Nee maar het even testen onder een ander OS helpt je wel met de bepaling.

Andere drivers proberen jkan natuurlijk geen kwaad. Check dan eerst ook even je event log voor een extra indicatie van hoe en wat er aan de hand is.

Maar hardware lijkt me toch het meest waarschijnlijke. Je hebt de verschillende tests allemaal gedaan? Voltages, temperaturen, etc. etc. kloppen?

edit:
Zie dus Twee Dee :+
Een Alleszeggend Antwoord is er niet, hooguit kunnen we je helpen met een diagnose. Maar dat kost idd wel wat uurtjes werk.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 09-06-2004 14:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Twee Dee schreef op 09 juni 2004 @ 14:50:
[...]

Je moet wel MEER doen dan alleen "een topicje doornemen" en je eigen topic blijven "f5-en".

Ga nu maar gewoon even Memtest downloaden en lang genoeg laten draaien! En dat houdt in minstens enkele uren!

En ja, er zijn vele standaardproblemen, die staan dus allemaal in die troubleshooter die nu al tig keer is genoemd...
ZAK HOOI }) ,

als ik wist hoe ik dit probleem aan moest pakken dan zou ik het niet vragen. dat niet iedereen zoals er zo veel van af weet als jij daar kan ik niks aan doen. REAGEER dan NIET . ik open hier een topic nadat ik de troubleshooter heb gelezen. en nog krijg ik gezeik dat ik de troubleshooter moet lezen.

dat moest er even uit

ik krijg het idee dat je niet wilt helpen.
F_J_K schreef op 09 juni 2004 @ 14:52:

edit:

Zie dus Twee Dee :+
Een Alleszeggend Antwoord is er niet, hooguit kunnen we je helpen met een diagnose. Maar dat kost idd wel wat uurtjes werk.
dat is ook precies wat ik hoop dat jullie doen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 15:07 ]

• Twee Dee
  • Nu online

Twee Dee

Uit de Algemene GoT FAQ
Forumgedrag / Huisregels

Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, manuals en gezond verstand zijn goeie hulpmiddelen).
Gebruik de search en lees de sub-forum Policy-/FAQ's voordat je een topic opent.
Plaats je topic in het juiste sub-forum.
Gebruik een duidelijke topictitel, en geef duidelijk aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of wil gaan proberen.

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
Plaats geen onzinnige replies.
Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect naar anderen en het forum.
Die vetgedrukte regeltjes nog eens doornemen.

Natte cake! :+
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 15:00:
dat is ook precies wat ik hoop dat jullie doen
Dat is dus het probleem met jou, het wordt van je verwacht dat JIJ verdere moeite doet met alle tips die je nu voorgeschoteld hebt gekregen.

edit:
Nou dan doen we de regel "Plaats geen onzinnige replies." ook maar vetmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Twee Dee op 09-06-2004 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twee Dee schreef op 09 juni 2004 @ 15:09:
Uit de Algemene GoT FAQ

[...]

Die vetgedrukte regeltjes nog eens doornemen.

Natte cake! :+

[...]

Dat is dus het probleem met jou, het wordt van je verwacht dat JIJ verdere moeite doet met alle tips die je nu voorgeschoteld hebt gekregen.
ja meneer

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 14:20:
overigens heb ik het logboek bekeken maar niets raars in kunnen vinden.
F_J_K schreef op 09 juni 2004 @ 14:52:
Check dan eerst ook even je event log voor een extra indicatie van hoe en wat er aan de hand is.
Oeps 8)7

Mag ik een appeltaart zijn? :9

Maar goed, het topic loopt zo wat eeeuhm minder prettig :+

Start ajb even een nieuw topic. Geef dan voor de volledigheid er dus even de verschillende hardwarezaken bij die worden genoemd in de Hangen Troubleshooter.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.