ik heb regelmatig last van vastlopers op mijn pc (tot nu toe 11 in +/- 14 dagen).
Op welke momenten:
Op het moment van vast slaan staat iedere keer een ander programma open. 7 van de 11 keer was ik een spel aan het spelen en 1 keer tijdens het kijken van een film en de andere drie keren toen ik mijn pc een nacht had laten aanstaan. keek ik de volgende ochtend. bleek mijn pc om 3 uur snachts vastgeslagen te zijn.
Het is niet zo dat er een vast tijdsinterval zit tussen opstarten en vastlopen.
De pc is vastgeslagen:
op het moment dat de pc vastgeslagen is. Kan ik mijn toetsenbord en muis niet meer bewegen op het scherm. ook niet kan ik met de windows toets terug naar windows. alt ctrl del wordt ook niet op gereageert. de enigste manier om te rebooten is op op de kast de startknop 5 seconde ingedrukt te houden.
systeemspecs:
windows xp pro servicpack 1
2,8 gig 1mb cach intel pentium 4 processor
512mb ram geheugen.
mobo: soltek mainbord met fsb800 agp 8x dualchannel ddr 400 en red storm 2
videokaart: ati 9600 pro
2 hds: 1 10gig maxtor
1 120 gig maxtor
Ik ben op zoek naar manieren om het probleem te vinden. tips zijn welkom.
overigens heb ik het logboek bekeken maar niets raars in kunnen vinden.
Op welke momenten:
Op het moment van vast slaan staat iedere keer een ander programma open. 7 van de 11 keer was ik een spel aan het spelen en 1 keer tijdens het kijken van een film en de andere drie keren toen ik mijn pc een nacht had laten aanstaan. keek ik de volgende ochtend. bleek mijn pc om 3 uur snachts vastgeslagen te zijn.
Het is niet zo dat er een vast tijdsinterval zit tussen opstarten en vastlopen.
De pc is vastgeslagen:
op het moment dat de pc vastgeslagen is. Kan ik mijn toetsenbord en muis niet meer bewegen op het scherm. ook niet kan ik met de windows toets terug naar windows. alt ctrl del wordt ook niet op gereageert. de enigste manier om te rebooten is op op de kast de startknop 5 seconde ingedrukt te houden.
systeemspecs:
windows xp pro servicpack 1
2,8 gig 1mb cach intel pentium 4 processor
512mb ram geheugen.
mobo: soltek mainbord met fsb800 agp 8x dualchannel ddr 400 en red storm 2
videokaart: ati 9600 pro
2 hds: 1 10gig maxtor
1 120 gig maxtor
Ik ben op zoek naar manieren om het probleem te vinden. tips zijn welkom.
overigens heb ik het logboek bekeken maar niets raars in kunnen vinden.