Ik wil voor mijn ouders IM-accounts aanmaken. Ze hebben op dit moment helemaal niks, dus ook geen vriendjes die op een bepaald netwerk zitten.
MSN ligt natuurlijk voor de hand, maar heeft het nadeel dat het van Microsoft is
. Naast het feit dat MS misschien je gegevens, chats en andere dingen opslaat, is het voornaamste bezwaar tegen MSN de onvoorspelbaarheid. Hat kan maar zo zijn dat ze geld gaan vragen voor MSN, het protocol veranderen of andere ellende over je uitstorten.
Alternatieven zijn er genoeg: Jabber, ICQ, Yahoo enz.
Ik had zelf Jabber in gedachten, maar die heeft weer als nadeel dat er geen grote betrouwbare instantie achter zit (
het is ook nooit goed). Jabber servers draaien toevallig ergens, en kunnen er dus zo mee ophouden.
Welk netwerk zouden jullie me willen aanraden? Het gaat dus om het netwerk/protocol, NIET om de client! Daarvan zijn er genoeg voor de diverse netwerken en daarover zijn ook genoeg topics te vinden.
MSN ligt natuurlijk voor de hand, maar heeft het nadeel dat het van Microsoft is
Alternatieven zijn er genoeg: Jabber, ICQ, Yahoo enz.
Ik had zelf Jabber in gedachten, maar die heeft weer als nadeel dat er geen grote betrouwbare instantie achter zit (
Welk netwerk zouden jullie me willen aanraden? Het gaat dus om het netwerk/protocol, NIET om de client! Daarvan zijn er genoeg voor de diverse netwerken en daarover zijn ook genoeg topics te vinden.