Toon posts:

FX5500 ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment bezig een windows media center MCE te bouwen van een oude SFF HP Pentuim4 (1,6 GHZ)

Nu zit er een zeer brake videokaart (Nvidia Vanta) met 8 mb in en wil deze dus gaan vervangen. Helaas passen er in het SSF systeem alleen Low Profile kaarten en aangezien ik van plan ben er soms MOHAA mee te gaan spelen op de TV ben ik opzoek naar een kaart met 128 bits geheugen bandbreedte.

Op de site van Aopen kwam ik de Aeolus FX5500-DV128LP tegen. Heeft iemand ervaringen met deze kaart/chipset en enig idee of deze op 64 of 128 bits geheugen draait.

Op verschillende posts word er ronduit gesproken over de FX5200 maar heb hier nog maar weinig kunnen vinden over de FX5500.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 21:20
fx 5500 is niet zo heel veel sneller dan een fx5200

probeer anders 2e hands een geforce4ti4200/4400/4600 te krijgen bied voor het geld veel meer dan die fx5500.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Probeer eens een nvidia 5900XT of een ati9800pro.

Zijn alle bij wel goede kaartjes. ati iets beter. in geval van deze 2.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 21:18:
Ben op dit moment bezig een windows media center MCE te bouwen van een oude SFF HP Pentuim4 (1,6 GHZ)
Kwa TV-Out zal het niet zo gek veel uitmaken :)

Is die Vanta toevallig PCI ?? Heb iets van 8 MB of meer nodig en dan ook nog eens PCI namelijk ;) Bummer :)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 08-06-2004 21:57 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat die andere kaarten veel sneller zijn maar het probleem is dat deze allemaal niet passen. :9~

Het probleem zit het hem echt in het low-profile. (halve hoogte).

Zouden jullie dus in mijn geval dan kiezen voor een FX5200 (deze is ook nog eens 35 euro goedkoper)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry de Vanta is een AGP

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

Volgens een artikel op tweakers.net is een FX5500 niets anders dan een FX5200 alleen dan met 100% zeker weten een 128Bits geheugenbus. Een FX5200 vind je steeds vaker met een 64bits geheugenbus, en dan is de performance ver te zoeken natuurlijk. Je kan eens op de tweakers.net in de search FX5500 intypen!

resulaten:

nieuws: Gigabyte GV-N55128DP GeForce FX 5500-videokaart details
nieuws: Meer informatie over GeForce FX 5500
nieuws: Point of View GeForce FX 5500 van dichtbij bekeken

[ Voor 24% gewijzigd door nnk op 08-06-2004 21:55 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De naam suggereert een 128bit interface.

Op het Aopen forum vond ik alleen deze post:

http://club.aopen.com.tw/...orumID=27&MessageID=61385

• nnk

nnk

amour021 schreef op 08 juni 2004 @ 21:54:
De naam suggereert een 128bit interface.

Op het Aopen forum vond ik alleen deze post:

http://club.aopen.com.tw/...orumID=27&MessageID=61385
De naam suggereert natuurlijk dat het een 128Mb versie is.
De GeForce FX 5500 is de opvolger van de FX 5200 en bedoeld voor mensen die niet veel nieuwe zware games spelen, maar die wel een complete videokaart zoeken met alle nieuwe opties van nVidia. De kaart is uitgerust met een 128bit-geheugenbus, deze is verdubbeld ten opzichte van de FX 5200. Ook de kloksnelheid van de core is verhoogd van 250MHz naar 270MHz. De kaart beschikt verder over een D-Sub-, een S-Video- en een DVI-aansluiting en er zijn een S-Video naar composiet-kabel en een DVI naar D-Sub-verloopstuk aanwezig.
en
De 3d-prestaties van de kaart worden getest met behulp van enkele 3d shooters. Het resultaat van deze tests is zoals verwacht; de kaart presteert beter dan de FX 5200, maar minder dan de FX 5600. Dit houdt in dat net wat oudere spellen prima te spelen zijn, sommige zelfs met anti aliasing of anisotropic filtering aan, maar als je de nieuwste games wilt gaan draaien wordt dat met deze kaart geen succes.
Succes met je keuze!

• Admiral Freebee
  • Niet online
nnk schreef op 08 juni 2004 @ 21:56:
De naam suggereert natuurlijk dat het een 128Mb versie is.
Ow ja, domme ik :P

Maar ja, het zijn examens en het is warm ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die post van gisteren bij het forum van Aopen dat ben ik geweest.

• nnk

nnk

amour021 schreef op 08 juni 2004 @ 21:59:
[...]

Ow ja, domme ik :P

Maar ja, het zijn examens en het is warm ;)
Ik heb ook examens gedaan en hier is het vast net zo warm B)

Maar als ik het zo zie is een FX5200 met 128Bits geheugenbus of een FX5500 met 128bits geheugenbus prima geschikt voor jouw doeleinde. Nu maar hopen dat ze niet flauw gaan doen en ook FX5500-en leveren met 64Bits geheugenbus, want dat kan je verwachten natuurlijk.

Daarom zou ik een mail sturen naar de winkel waar je hem gaat kopen, dan heb je tenminste garantie dat het een goeie versie is. Verder lijkt me deze optie de snelste low-profile optie (als de low-profile versies maar niet standaard geleverd worden met 64Bits geheugenbus :().

Had ik ook maar een mail gestuurd naar de winkel, voordat ik een Geforce MX 4000 met 32Bits geheugenbus kocht 8)7 Een TNT2 was nog sneller.

Verwijderd

www.alternate.nl --> snuffelhoek --> bieden ze een paar NIEUWE gf4 ti4200 zonder doos aan voor 39 euro :D

Verwijderd

Topicstarter
(als de low-profile versies maar niet standaard geleverd worden met 64Bits geheugenbus ).

Precies het is vaak zeer moeilijk te vinden of het nou een 64 of 128 bit versie gaat. (helemaal in dit geval)
De heel vaak zijn de low-profile's 64bits. Ik begrijp het niet ...Is het zoveel goedkoper om 64 bits te maken ofzo.

In ieder geval ik wil je bedanken voor jullie reacties _/-\o_

en

NNK veel succes met je Examen ;)

• Schapie
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

ik zat net ook te kijken op de site van aopen en zag net boven die 5500 een 5700LE (weet niet hoe deze presteerd maar aan de naam tezien een terug geklokte 5700 mischien te modden/oc'en >:) )
En deze heeft ook een tv-out en is ook low profile en biedt waarnschijnlijk ook betere prestaties. Hij is alleen wel vrij lang dus ik weet niet of dat problemen geeft.
klein probleem zie hem dus niet in de pricewatch staan :'( .
Het was dit type van aopen : FX5700LE-DV128LP .

[ Voor 15% gewijzigd door Schapie op 08-06-2004 22:34 . Reden: pricewatch ]

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 22:22:
www.alternate.nl --> snuffelhoek --> bieden ze een paar NIEUWE gf4 ti4200 zonder doos aan voor 39 euro :D
Ik heb nu ook een GF4 Ti4200 in mijn normale systeem zitten ( echt een super kaartje) :9 maar helaas zijn deze allemaal normale grote.

Het moet echt een low-profile zijn

Verwijderd

Topicstarter
Schapie schreef op 08 juni 2004 @ 22:31:
ik zat net ook te kijken op de site van aopen en zag net boven die 5500 een 5700LE (weet niet hoe deze presteerd maar aan de naam tezien een terug geklokte 5700 mischien te modden/oc'en >:) )
En deze heeft ook een tv-out en is ook low profile en biedt waarnschijnlijk ook betere prestaties. Hij is alleen wel vrij lang dus ik weet niet of dat problemen geeft.
Daar had ik dus ook al naar gekeken maar op de ergens op de site van aopen in japan ofzo kwam ik erachter dat deze dus is uitgevoerd met 64bits geheugen.

• nnk

nnk

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 22:26:
(als de low-profile versies maar niet standaard geleverd worden met 64Bits geheugenbus ).

Precies het is vaak zeer moeilijk te vinden of het nou een 64 of 128 bit versie gaat. (helemaal in dit geval)
De heel vaak zijn de low-profile's 64bits. Ik begrijp het niet ...Is het zoveel goedkoper om 64 bits te maken ofzo.

en

Examens zijn al voorbij, voor amour021 waarschijnlijk ook, maar toch bedankt :P
Verder heb ik ook gewoon de winkel gemailt toen ik perse een 128bits FX5200 wilde. Ik heb alle videokaarten die de winkel (www.gistron.com) met FX5200 chipset had staan op een rijtje gezet en gevraagd hoe breed de geheugenbus was. Als antwoord kreeg ik dat alleen de duurste een 128Bits geheugenbus had, wat wel te verwachten was natuurlijk. Bovendien is het vaak zo dat versies met meer geheugen een bredere bus hebben.
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 22:22:
Ik zie een V8200T5 GeForce3 Ti500 voor 29 euro :9 Alleen is zoeits niet low-profile, jouw ti4200 ook niet.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43

en

Een videokaart met een kleinere geheugenbus heeft meestal maar de helft aan geheugenchipjes die dan 2 x zoveel mb per chip zijn. Het gaat zich erom dat de geheugenchipjes zelf ieder vaak maar 16 bits zijn en dat dan keer het aantal geheugenchips. Een low-profile kaart heeft meestal minder geheugenchipjes en zie hier waarom low-profile vaak kleinere geheugenbussen heeft. Het killed je videoprestaties echt zo'n smalle geheugenbus :r

Verwijderd

tja, als je er alleen divx op gaat kijken boeit het helemaal niet
dan raad ik je trouwens aan een ati 9200 te nemen, over het algemeen gezien is de tv-out kwaliteit van ati iets beter

als je er games op wil spelen, ligt het eraan hoe zwaar die games zijn, iig zal het verschil tussen de fx5200 en de fx5500 erg klein zijn

• _Drake_
nnk schreef op 08 juni 2004 @ 22:40:

Ik zie een V8200T5 GeForce3 Ti500 voor 29 euro :9 Alleen is zoeits niet low-profile, jouw ti4200 ook niet.
helaas niet ti500 is vrij groot,
een ti500 is helaas al vrij traag aan het worden dat niet terzijde.
ik heb zelf 3 jaar gedaan met een ti500 maar voor een htpc zou hij nog kunnen voldoen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 01:32:
tja, als je er alleen divx op gaat kijken boeit het helemaal niet
dan raad ik je trouwens aan een ati 9200 te nemen, over het algemeen gezien is de tv-out kwaliteit van ati iets beter

als je er games op wil spelen, ligt het eraan hoe zwaar die games zijn, iig zal het verschil tussen de fx5200 en de fx5500 erg klein zijn
Naar een Ati 9200 heb ik ook gekeken omdat je toch vaak hoort dat de TV-out beter is, maar in lowprofle vind ik alleen 9200SE ( gestripte 9200) uitvoeringen.

Het is mijn bedoeling wanneer een vriend langkomt om dat we dan tegelijk redelijk MoHAA kunnen spelen of FIFA op de TV. Ik weet niet of een 9200SE kaart dit aan kan :?

• Admiral Freebee
  • Niet online
nnk schreef op 08 juni 2004 @ 22:40:
[...]
Examens zijn al voorbij, voor amour021 waarschijnlijk ook, maar toch bedankt :P
offtopic:
Ik ben juist begonnen :X

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

en

64-bits kost minder lagen PCB en natuurlijk minder andere onderdeeltjes, nvidia heeft zelfs een MX4000 gemaakt met 32-bits...dat bespaart namelijk nog meer....

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 09-06-2004 13:27 ]

There is no place like ::1

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 10:25:
[...]

Naar een Ati 9200 heb ik ook gekeken omdat je toch vaak hoort dat de TV-out beter is, maar in lowprofle vind ik alleen 9200SE ( gestripte 9200) uitvoeringen.

Het is mijn bedoeling wanneer een vriend langkomt om dat we dan tegelijk redelijk MoHAA kunnen spelen of FIFA op de TV. Ik weet niet of een 9200SE kaart dit aan kan :?
Low Profile en GAMERS kaart gaat vaak niet samen, de 9200SE zal minder snel presteren als de 8500 ... zeker als de geheugenbandtbreedte gelimiteerd is.....

I denk dat je geen GAMERS kaart zal vinden voor low profile...maar wel een kaartje die redelijk preseert als je de opties wat lager houdt in de games......

There is no place like ::1

• _Drake_
als je er alleen mohaa mee gaat spelen moet het wel lukken als je het niet te hoog zet .(draaid op me laptop met een gf4 go420 /32 meg nog goed)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 10:25:

*Steekt hand op*

Een 9200SE presteert even goed als een GF2 TI ongeveer alleen dan met DirectX 8.1 toestanden hardware matig => Ikzelf heb MoH:AA : Spearhead DEMO 2.15 1,5 Jaar lang online gespeeld (ziek he :D ) met een GF2 TI en dat ging vloeiend zelfs op 1152x864 ;)

En sinds je op de TV-Out hooguit 1024x768 zal spelen dan kan het dus makkelijk !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

ik ken zelf ook maar heel weinig low-profile kaartjes,
ik denk dat een FX5200 dan je beste keus is, maar als je geld genoeg (er voor over) hebt, kan je een FX5500 kopen

Zelf heb ik ook een pctje voor m'n tv gebouwt waar ik naast divx ook spellen op speel (zoals N64, Playstation, SNES en Genesis emu's) maar ook gewoon PC versie van Tony Hawk 4 enzo, met m'n oude Geforce3-Deluxe, en het loopt allemaal perfect (ook CoD, MOH, HL etc.)

Die kaart scoort bij mij iets van 7000 in 3dmark2001, en ik geloof dat een standaard fx5200 rond de 5000 puten zit ofzo? (maar kan me hierin vergissen)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals NNK mij adviseerde heb ik bij Alternate de vraag neergelegd of hun Aopen FX5500 op 64 of 128 bits geheugenbandbreedte draaide.

Dit kreeg ik als reactie:

Geachte heer/mevrouw,

Volledige specificaties van de Aopen FX5500 videokaarten kunt u hier
vinden: http://www.aopen.nl/products/vga/#nVIDIAGeForceFX5500. Of deze
kaart 64 of 128 bit geheugenbandbreedte heeft is bij ons niet bekend.
Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Het Alternate team

Dus daar werden we ook niet veel wijzer. :(

Ik ga er nu gewoon vanuit dat alle Low-profiles die in NL verkrijgbaar zijn op 64 bits draaien.

Heb net de Pine/XFX FX5200 lowprofile besteld. Lekker stil (geen fan) en nog een stuk goedkoper ook dan de FX5500.

Volgende week komt hopelijk de rest van mijn onderdelen uit de States
(Microsoft MCE remote en Ati E-wonder TV-tunerkaart ;)

Supers bedankt voor alle reacties. _/-\o_

Uiteraard zal ik nog wel ff posten hoe alles draait

Verwijderd

Ik heb sinds kort me videokaart vervangen..dit door blikseminslag. pc opnieuw geinstalleerd. een FX5500 videokaart erin..alles doet prima.

alleen het s-video gedeelte naar TV zenden lukt niet denderend. nview gebruikt natuurlijk. Kleur blijft zwart/wit.Pal B ingesteld, alles al geprobeerd. met S-video kabel..en met normale kabel inbegrepen met s-video adapter. maar geen effect, hoe kan dit?

Voorheen met me oude videokaart van Geforce 64mb MX 440 deed ie het wel in full colour

Gr., Miljano

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit heeft niets met de originele topicstart te maken. In dit geval is het beter om een duidelijk nieuw topic te openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.