Monitor klein defect??

Pagina: 1
Acties:

• ForFox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb gisteren een Phillips 107/S 17 inch monitor gekregen.
Deze man vertelde mij dat de voeding erin vervangen moest worden.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee en hoeduur kost dat ongeveer?
Is het voor een hobbiest thuis zelf ook te doen ?

Bvd.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
av -> vb

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Let op!!!!!!! Er staan op sommige onderdelen mogelijk enkele kilo-volts! Als je deze vraag stelt neem ik aan dat je niet echt ervaren bent met reparaties en is het aan te raden het niet zelf te doen!

edit:
het is niet te zeggen hoeveel het kost aangezien we hier op deze manier niet kunnen zien wat er precies mis is (misschien moet hele voeding vervangen worden, misschien maar 1 onderdeeltje).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 17:16 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ForFox schreef op 08 juni 2004 @ 17:05:
Ik heb gisteren een Phillips 107/S 17 inch monitor gekregen.
Deze man vertelde mij dat de voeding erin vervangen moest worden.
Wat moet er precies vervangen worden? De stabilisatie van de logica of ook de hoogspanningsvoeding c.q. lijntrafo? In het eerste geval is het goed mogelijk dat iemand met het juiste schema en relevante ervaring er vrij snel uitkomt. In het tweede geval kun je de monitor beter bij het grof vuil zetten. Aangezien de kans op een defect in de lijntrafo groter is dan in een of ander stabilisatiecircuitje van de logica, geef ik je weinig kans dat je dit tegen acceptabele kosten gaat repareren.
Is het voor een hobbiest thuis zelf ook te doen ?
Als je ervaring hebt met complexe elektronica en hoogspanningsschakelingen: ja, misschien is het mogelijk dat je het zelf kan oplossen. Maar dan zul je ook aan de juiste onderdelen moeten zien te komen. Wordt lastig.
Als je geen ervaring hebt met hoogspanningselektronica: niet aan beginnen, tenzij je suïcidaal bent.

• ForFox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
o oke bedankt voor jullie reacties, aangezien ik zelf weinig ervaring heb denk ik dat ik hem maar ibj het grof vuil zet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt hem ook ter reparatie aanbieden bij een electrozaak (van die kleine zaakjes die ook tv's repareren, niet een dixons/mediamarkt oid dus). Spreek dan af dat het max. 25 euro oid mag kosten en ze hem anders mogen houden ;)
Pagina: 1