Toon posts:

Router+windows XP+internet-verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en heb overal al gezocht;

Ik heb een router van linksys die via een netwerkkabel verbonden is met de computer. De router geeft elke keer netjes een Ip adres etc. dus de DHCP server staat aan.
Nou zet die computer (XP) zelf een internet verbinding neer bij gateways bij de netwerkverbindingen. Het internet doet het ook wel alleen schakelt XP soms zelf deze internet verbinding uit waardoor hij het niet meer doet en moet ik zelf deze weer inschakelen, soms moet ik hem wel 3x aanklikken om in te schakelen.

Wat moet ik doen zodat deze verbinding altijd ingeschakeld staat?

Verwijderd

Zelf een Internet verbinding neer zetten ?? :? Hoe bedoel je dit?

Heb je als een geprobeerd om de verbinding zelf opnieuw aan te maken?

Verwijderd

Topicstarter
De router heeft de verbinding met ADSL altijd aanstaan, en verspreid dat dus over het netwerk en de XP computer pakt dit maar zet automatisch zelf een internet verbinding neer bij Gateways bij de netwerkverbindingen. en elke keer als je een tijdje niet op internet zit schakelt XP deze verbinding uit. (dan staat er uitgeschakeld) en moet je hem zelf weer inschakelen; je kan dus niet gelijk naar internet explorer gaan.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat XP + Router betreft : Gok iets van uPnP waarschijnlijk :)

Alleen Router : On Demand Verbinden bij je WAN kant misschien ??

Zowiezo vaag probleem ....

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je daarmee?

De router heeft een ingebouwde adsl modem. en internet doet het ook wel alleen zet XP zelf een internet verbinding neer die hij dan uitschakelt als je ongeveer een 15 minuten niet meer actief bent op internet

Verwijderd

Topicstarter
Niemand weet hier iets op?

Ik moet het eigenlijk voor 6 uur weten dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om mij een oplossing te geven....

Alvast bedankt

Verwijderd

lijkt idd iets van uPNP, kijk via de webinterface van het routertje of je dat uit kan schakelen.

Ik heb zelf ook wel 'ns met z'on ding gewerkt via uPNP en dat werkte gewoon...

Wat is je IP-adres op je gewone LAN verbinding? Blijft die gelijk op het moment dat de Internet Gateway wegvalt ?

Verwijderd

Topicstarter
Het ip adres (word aangegeven (DHCP) dor de router) blijft gelijk als internet wegvalt. dat uPNP heb ik nog niet geprobeerd maar dat doe ik vanavond.

Iemand anders nog suggestie's?
Pagina: 1