Toon posts:

Help! Maxtor 160GB stuk!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al een hele tijd een Maxtor 160GB. Eind april heb ik er nog een bij gekocht, ook een 160GB Maxtor. Al snel kreeg ik een fout. Ik had een map en die kon ik onmogelijk openen of verwijderen. Dan kreeg ik een fout.
Opzich was dat niet zo erg, maar nu is de hele hdd ermee gestopt!! Er stond ruim 80gig aan data op die ik niet kwijt wil :( Hij zegt dat mijn schijf niet toegankelijk is en ik kan er nix meer mee. Hij herkent em kennelijk nog wel. In mijn andere pc herkent hij em niet eens meer!

Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik mijn data op een of andere manier nog terug krijgen?

JanWillem

Verwijderd

probeer het iig eens met een knoppix cd,
daarmee kan je de data nog wel eens terugkrijgen.

mocht dat niet helpen dan staan er in de faq een aantal mogelijkheden beschreven

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
OM FAQ / Beleid+ Hoe krijg je data terug.

Alstu :).

[ Voor 18% gewijzigd door Icey op 08-06-2004 14:04 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
FAQ al gelezen hierover?crap, net te laat

[ Voor 13% gewijzigd door 0siris op 08-06-2004 14:05 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:37

makje

Professioneel prutser

Als je eens in de OM FAQ / Beleid kijkt of op de Maxtor site dan weet je dat je even het programma Maxblast (Powermax heet het tegenwoordig) moet downloaden om te testen of je schjf inderdaad stuk is.

Als dat het geval is dan kun je met de foutcode die je van dat programma krijgt de schijf opsturen voor garantie naar de winkel waar je hem hebt gekocht, of direct naar Maxtor in Ierland....

[ Voor 13% gewijzigd door makje op 08-06-2004 14:07 . Reden: het heet geen Maxblast meer.... ]

9800x3d

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:09

Zerora

Ik Henk 'm!

Probeer met een recovery tooltje je data terug te halen en ga daarna met je harddisk terug naar waar die harddisk gekocht heb en vraag om een nieuwe.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk gaat sowieso terug, want dit is crap. Het gaat me er nu ff om dat ik mijn data terug krijg :) Ik zal jullie tips even doornemen en laat dan t resultaat weten.

Edit: SMART stond aan. Kan het daardoor zijn dat ie voor de zekerheid uitgeschakeld is door het systeem ofzo?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 14:09 ]

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Voor wat betreft de garantie van die maxtor, zijn hier al wat topics te vinden. Dus als je de data heb gerecovered, zou ik daar maar even naar zoeken. Wat je daar ook kan lezen, is dat de foutcode die je met powermax kan krijgen, niet noodzakelijk is om een nieuwe schijf te krijgen.

System Specs

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als SMART aan staat krijg je (meestal) een melding dat de schijf bijna dood is en vervangen moet worden. Ik heb dit al twee keer gehad met 160 Gb maxtors. Echt irritant, moet je weer een nieuwe kopen, data overpompen, kapotte opsturen etc.
Bij mij gaf SMART alleen een melding bij het opstarten, de schijf was wel nog bereikbaar (heb 'm nog een maand gebruikt).

Roomba E5 te koop

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
makje schreef op 08 juni 2004 @ 14:05:
Als je eens in de OM FAQ / Beleid kijkt of op de Maxtor site dan weet je dat je even het programma Maxblast (Powermax heet het tegenwoordig) moet downloaden om te testen of je schjf inderdaad stuk is.

Als dat het geval is dan kun je met de foutcode die je van dat programma krijgt de schijf opsturen voor garantie naar de winkel waar je hem hebt gekocht, of direct naar Maxtor in Ierland....
Het heete altijd al Powermax, Maxblast is een tool om partities te maken enzo.
Probeer anders Ontrack Easyrecovery eens :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is de FAQ van dit subforum dus duidelijk over :)

Je zit al zolang op GoT, dan zou je toch echt wel moeten weten dat het een prerequisite is om éérst vooronderzoek te doen door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te raadplegen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.