Toon posts:

AOpen AX4B-533 boot niet verder na IDE-controle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AOpen ax4b-533 moederbord met een 2,4 pentium4 processor. De computer boot nu niet verder, nadat de ide-controle is uitgevoerd. Het scherm waar je alle specificaties van de computer kunt bekijken(wat vlak voor het logo van Windows verschijnt) krijg ik dus niet meer. Ik heb de bios al gereset, maar dat helpt niet. De bios flashen lukt ook niet omdat ik niet kan booten van een diskette(zo ver kom ik niet). Ik zou nu dus absoluut niet weten wat ik verder zou kunnen doen. Ik heb al alles een keer losgemaakt en weer terug erin geplaatst maar dat mocht ook niet baten. Er knippert wel een ledje op het moederbord(1 led blijft branden) maar ik kan nergens een verklaring voor dit ledje vinden(ledje d14). Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt voor de reacties,

Schpitfrik...

Verwijderd

Zoek in de handleiding op wat die leds betekenen. Geen handleiding: zoek de handleiding op de site van Aopen.

Welkom op GoT :P

[aanvulling]
Zie pagina 57/58 van je handleiding... 'Dr. LED'

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 23:28 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ontkoppel eens alle IDE apparaten en kijk of je met de floppy kan booten :)

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde moederbord als jou en ook een p4 2,4ghz. Ik denk dat je ook zo kaal mogelijk moet proberen te booten. Zelf ben ik niet super te vreden over de sounchip die op het moederbord zit (valt regelmatig uit) maar de rest is het super stabiel!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind helaas nergens een verklaring voor die twee kleine ledjes op het moederbord(ik bedoel dus niet Dr Led!!). Ik heb me echt sufgezocht. Wanneer ik alles loskoppel en dus helemaal niks meer van ide apparaten aangesloten heb dan blijft de situatie hetzelfde, de computer boot niet verder. Ik kan dus onmogelijk van een floppy booten. Ik weet wel dat ik voordat ik hier op GoT post eerst zelf moet zoeken, maar dat is het juist. Ik vind nergens een oplossing |:(

Misschien dat er nog ideeën zijn? Alvast bedankt,

Schpitfrik...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 23:14:
Zoek in de handleiding op wat die leds betekenen. Geen handleiding: zoek de handleiding op de site van Aopen.

Welkom op GoT :P

[aanvulling]
Zie pagina 57/58 van je handleiding... 'Dr. LED'
In de gehele handleiding geen verklaring te vinden voor de twee leds die op het mobo zitten(ik bedoel dus niet Dr Led!!)

Schpitfrik..

Verwijderd

DR.Led kun je ook zelf maken, maar dat terzijde...

Waar zitten de led's precies? (http://www.home.no/crypton/stort_aopen.jpg)
Heeft het systeem het wel ooit goed gedaan? Wat is er laatst veranderd? Zit de 12V connector wel aangesloten? Is de videokaart wel AGP3.0 compatible?

Handige naslag: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 08:35 ]

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Die ledjes staan voor 2 dingen :

1) Power op je mobo ( onderaan het mobo )

2) Of je wel of geen compatible 1,5v agp kaart in je mobo geplant hebt ( schuin achter je agp slot )

( Check pagina 40 maar eens van je (online) manual :Y) )

[ Voor 15% gewijzigd door Ossenaar op 08-06-2004 11:57 ]

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik weet nu dus dat het knipperend ledje betekend dat ik een verkeerde videokaart(Geforce 4 Ti4200) geïstalleerd zou hebben. Maar de computer heeft altijd gewerkt met deze videokaart, en wanneer ik de computer opstart zonder videokaart, dan knippert het ledje ook. Ik heb in een andere computer een Geforce4 Ti4600 zitten, maar die werkt ook niet, en deze videokaarten zouden toch echt moeten werken met dit mobo. Ik heb na meer zoeken op het internet dit nog gevonden op deze URL:

http://www.overclockers.c...5e000aopen000ax4bp5330206

The LED 3 will light up to warn you when a 3.3V AGP card is installed. A nice protection feature to prevent incompatible VGA been plugged into the AGP slot. However, this function does not seem to work perfectly at the time of the review. Our Leadtek Ti4200 VGA is 1.5V AGP 4X card but the LED3 is flashing during POST and kept on all the time. After contacted Aopen and their feedback is that the sample wrongly printed LED2 to LED3. The LED in the picture should be LED2 which is the boot LED. They have already corrected this minor mistake with all of their retail AX4B Pro 533 motherboard. If you attempt to install a 3.3V AGP card, the system will refuse to boot.

Is er misschien iemand die weet wat ik nog zou kunnen doen? Alvast bedankt..

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer een andere opossing? Ben ten einde raad :?

Alvast bedankt,
Pagina: 1