hallo allemaal.
ik heb een beetje een vreemde vraag mischien.
maar ik heb dus een mobo van aopen, waar ik dr.led op aan kan sluiten.
dr.led is simpel als de pc opstart geeft deze middel 8 leds aan, door led 1 t/m 7
rood op te laten lichten, hoe de staat van bv hd,proc.ram enz. als dus de led rood blijft branden is er iets defect, gaat de laatse groene led branden is systeem ok.
ok nu wil ik dit dus hebben.
heb overal gezocht zelfs met aopen aan de tel gezeten, nrs gehad van leveranciers vervolgens ook die gebeld, maar dat ding is gewoon niet te krijgen in nederland.
en om hem nu in usa te gaan bestellen zie ik niet zitten want dan kost ie me gewoon 4x zoveel.
nu heb ik op het mobo 5 pinnen pin1=3.3v pin2=s1 pin3=leeg pin4=s2 pin5=gnd pin6=s3
nu denk ik dat s1 tot s3 in kombinatie een led laat branden.
ik wil dit dus zelf gaan proberen te maken middels een ic of meerdere
nu weet ik wel hoe ik die met relais zou kunnen maken maar een relais op 3.3v is er niet (ja een ic)
weet iemand mij mischien een schop in de goede richting te geven?
waar kan ik zo'n schakeling van maken?
of is daar mischien een site van die ik nog niet gezien heb?
het moet mogelijk zijn aopen heeft het ook gemaakt dus is het ook zelf te maken!
ps: aopen geeft dus ook niet eens het schema
ik heb een beetje een vreemde vraag mischien.
maar ik heb dus een mobo van aopen, waar ik dr.led op aan kan sluiten.
dr.led is simpel als de pc opstart geeft deze middel 8 leds aan, door led 1 t/m 7
rood op te laten lichten, hoe de staat van bv hd,proc.ram enz. als dus de led rood blijft branden is er iets defect, gaat de laatse groene led branden is systeem ok.
ok nu wil ik dit dus hebben.
heb overal gezocht zelfs met aopen aan de tel gezeten, nrs gehad van leveranciers vervolgens ook die gebeld, maar dat ding is gewoon niet te krijgen in nederland.
en om hem nu in usa te gaan bestellen zie ik niet zitten want dan kost ie me gewoon 4x zoveel.
nu heb ik op het mobo 5 pinnen pin1=3.3v pin2=s1 pin3=leeg pin4=s2 pin5=gnd pin6=s3
nu denk ik dat s1 tot s3 in kombinatie een led laat branden.
ik wil dit dus zelf gaan proberen te maken middels een ic of meerdere
nu weet ik wel hoe ik die met relais zou kunnen maken maar een relais op 3.3v is er niet (ja een ic)
weet iemand mij mischien een schop in de goede richting te geven?
waar kan ik zo'n schakeling van maken?
of is daar mischien een site van die ik nog niet gezien heb?
het moet mogelijk zijn aopen heeft het ook gemaakt dus is het ook zelf te maken!
ps: aopen geeft dus ook niet eens het schema