Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Texas Instruments TI-83 of 83-plus?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Naar getalwaarden wel, naar functies niet. Maar voor de 83+ bestaat er wel een Flash-app waarmee het wel zou kunnen. Ik heb zelf een gewone 83, dus bevestiging daarvan hoef je van mij niet te verwachten. :)

edit: wacht ff, verkeerd gelezen: differentialen en integralen wel, diffvgl niet voor zover ik weet...

[ Voor 21% gewijzigd door The Bad Seed op 29-06-2004 23:47 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:04

RayNbow

Kirika <3

WVL_KsZeN schreef op 29 juni 2004 @ 23:41:
aan de ene kant snap ik wel dat TI zn rekenmachines kreupel maakt, maar niet kunnen rekenen boven E100, ach dat is toch zo simpel om mogelijk te maken?

TI kan beter met hogere geavanceerdere functies gaan strijden die echt moeite kosten om te implementeren ipv met dit soort (IMO lullige) dingen machines kreupel te maken..
Getallen tussen -9e99 en 9e99 zijn voldoende om standaard rekenwerk mee te verrichten.

Maar het is wel interessant om af te vragen waarom de exponent van een getal op een TI-83 slechts een bereik heeft van [-99,99]. Er is namelijk 1 van de 9 bytes gereserveerd om de exponent op te slaan en de exponent is opgeslagen in Excess-128 notatie. Het werkelijke bereik van de exponent is dus -128 tot 127. Ik heb niets op internet kunnen vinden waarom de waarden [-128,-100] en [100,127] niet worden gebruikt.

En nu ik toch bezig ben... ik vraag me af waarom de TI-83 de mantissa opslaat in BCD (Binary Coded Decimal) notatie. :P

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
(heb hele topic niet gelezen)
kies voor de TI83+, gezien elke leerling shit in zijn GR zet is het makkelijker om je progs in je archief te zette
1. als je batts uitvalle zijn je spiekbriefies tenminste niet weg
2. je hebt meer ruimte om het erin te zette
3. tegenwoordig controleren ze de GR bij ons op school, je zet je progs dus gewoon in een "group". en verwijderd ze uit je normale proglijst, als de controle is geweest ungroup je je proggys en komen ze weer in je proglijst terecht en kun je ze weer gebruiken.

en dit is allemaal alleen met de + mogelijk ;)
en bovendien is het gewoon makkelijk om niet telkes progs te moete verwijderen omdat je ram volzit :/

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 08:16
had het helemaal maar doorgelezen ;)
Maar de TI-83+ is zeker beter dan de normale.
Maar nog beter kun je de TI-84+ kiezen, want die is als de TI-83+se ongeveer, en met TI-83+ prijs.

Een beter internet begint bij jezelf...

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben niet iemand die graag leren wil, dus wat is een goede manier om te spieken met mijn TI-84 plus. Zonder dat de leraren het zien????

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Denk niet dat dat hier thuis hoort :S

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 09:42
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 21:44:
Hallo allemaal,

Ik ben niet iemand die graag leren wil, dus wat is een goede manier om te spieken met mijn TI-84 plus. Zonder dat de leraren het zien????
een transparant linkkabeltje kopen ;)

Ik heb zelf gisteren de Ti 83 plus silver edition gekocht. Volgens mij het snelst en de geen met de meeste RAM.

het grootste voordeel vind ik de cellSheet (Excel ;) )

Verwijderd

Hallo,

Ik wil graag weten hoe ik een "picture" kan openen?? Ik heb er ene op gezet maar ik heb gene idee hoe ik hem kan openen.

Bedankt Bob

-------Ti-84-plus rulezzz:P------------

Verwijderd

sorry, weet het al....
was niet de bedoeling...

maar hoe leer je programmeren, zoals frankeNStein dat had gemaakt.....(op pagina 1)

Verwijderd

ik ben hier egt niet goed in, het was pagina 3 en wat is een bench??

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Welkom op GoT dj_bobbo,
je kunt trouwens ook dingen aan je oude berichten veranderen ipv steeds een nieuwe reply te posten, via het edit-knopje.

Als je wilt leren programmeren voor je rekenmachine (in TI-Basic neem ik aan?) kun je beginnen door op google te zoeken naar tutorials, en de handleiding goed door te lezen. Bij mijn TI-83 stonden alles functies goed gedocumenteerd in de handleiding. Ik neem aan dat dat bij de 84 plus hetzelfde is.

Wat die bench betreft. Ik neem aan dat je een benchmark bedoelt? Dat is gewoon een test van een apparaat of ander produkt, meestal vergelijkend met andere gelijksoortige produkten, of iig ten opzichte van een vastgestelde standaard.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Kom ik je hier nu weer tegen :+

Het programmeren van TIBASIC is grotendeels gelijk aan het gewone BASIC. Misschien helpt je dat een klein beetje.. :)

Het handboek geeft HEEL VEEL INFORMATIE. Ik zou zeggen, lees dat nu eerst eens (ja, het is heeel dik, maar het is zeker de moeite waard).

Een pic opvragen?

RecallPic [nummer pic]

Maar neem het boek eens door, dat helpt zeker te weten. En vooral logisch na blijven denken bij het proggen ;)

Ben ook net een weekje mn TI 84+ (woei, TI 84 roelz, zeg ik dat ff 1337 :P ) aan het proggen en het lukt best. :)

Kan iemand met een TI 83+ SE of TI 84+ SE mij ergens mee helpen.... mail maar ff als je wilt :)

Verwijderd

Bedankt, ik zal het eens gaan lezen, ofja eens kijken hoe ver ik kom.

Bedankt voor de tips!

Bob

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:08

GieltjE

Niks te zien...

Als ik het goed begrijp kun je op de TI84+ alle proggies laden die op de TI83+ werken?
En wat is ion (heb gevonden dat het een shell is) dus ik denk dat het een soort andere interface is. En wat is daar het voordeel van?

In zo'n TI84+ kun je een usb kabel steken (heb ik gelezen), kun je deze gebruiken ipv zo'n dure kabel die je bij de TI83(+) nodig had?

[ Voor 24% gewijzigd door GieltjE op 14-07-2004 21:32 ]

Hell / 0

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb even gezocht op de combinatie TI-84+ en backwards compatible. Volgens mij kan het dus wel, maar dan alleen de BASIC programma's. Assembly zal waarschijnlijk niet werken (denk ik).

Ion is een shell waarmee assembly programma's worden geladen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Weet iemand met welk commando ik een getal kan laten afronden (op een geheel getal)? Niet alleen weergeven, ook het afgeronde getal naar een variabele kunnen schrijven.

Met 'Fix 0' kan ik een getal wel laten weergeven, afgerond, maar dat is niet wat ik wil. Het getal moet ook 'echt' afgerond worden. :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21

The Bad Seed

Chaotic since 1983

round(getal , aantal_cijfers_na_de_komma)

[ Voor 51% gewijzigd door The Bad Seed op 14-07-2004 22:38 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Duracell schreef op 14 juli 2004 @ 22:38:
round(getal , aantal_cijfers_na_de_komma)
tnx, ga het straks proberen :)

edit:

Btje laat, maar het werkt hoor! :) Bedankt Duracell!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 07:24 ]

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 08:16
GieltjE schreef op 14 juli 2004 @ 19:55:
Als ik het goed begrijp kun je op de TI84+ alle proggies laden die op de TI83+ werken?
En wat is ion (heb gevonden dat het een shell is) dus ik denk dat het een soort andere interface is. En wat is daar het voordeel van?

In zo'n TI84+ kun je een usb kabel steken (heb ik gelezen), kun je deze gebruiken ipv zo'n dure kabel die je bij de TI83(+) nodig had?
Ik heb net de TI-84+se binnen, en er zit een usb uitgang op, waar je kabel in kan steken naar de pc toe, of een naar een andere TI-84
Er zit ook een I/O uitgang op, net als de TI-83, als je dus wat over wil zetten, moet je de oude soort kabel gebruiken van je TI-83, en die pluggen in de TI-84 I/O.
(Van TI-84 naar TI-84 kan gewoon met usb ding.)

Een beter internet begint bij jezelf...

Pagina: 1 2 Laatste