Op Inkoopactie.net kwam ik dit tegen
- Ik speel er zeker geen spelletjes op
- geld speelt een rol
- voor berekeningen wil ik het snelste
een paar kinderen uit mn klas hebben een ti83 (nonplus) en wat blijkt... onze zelfgeprogrameerde GR benchmarks draaien op de Ti83 non plus een stuk sneller dan op een ti83 plus. dit hebben we getest op 3 nonplus en iets van 5 83 plus... het verschil met onze cosinus benchmark was 7 minuten vs 10 minuten...
dit ligt niet aan het wel of niet vrij hebben van geheugen (hebben we ook getest )
misschien ga ik binnenkort nog ff kijken of ik een leuke pi benchmark kan gaan maken (een soort pifast voor op de GR)...
maar ja, de plus heeft veel meer geheugen en daar kan mirage os op, dus kun je ook mooie spelletjes mee spelen (de eerste dagen zit iedereen mario oid te doen,maar al snel is de lol van die spelletjes er af en zit je alleen nog maar te programmeren of zit ie gewoon in je tas)..
ik weet niet of er nog verschil in zit qua processor... ik denk het niet... en als je echt een coole gr wilt moet je de silver edition kopen... die ziet er super vet uit en had dacht ik super veel geheugen en was een stuk hoger geklokt...
ik garandeer niet dat de non plus sneller is, maar ik dacht ik post ff mijn ervaringen...
Nou moet ik zelf volgend jaar vanwege school een GR, en zit ik dus te twijfelen.in de klas hebben wij een aantal simpele benchmarks gemaakt... aangezien er op de GR geen tijd functie zit en we geen ideeën konden bedenken om de GR te tijd op te laten nemen en tegelijk de benchmark uit te laten voeren (meten van klokcycly is bv zo niet mogelijk) hebben we dus de tijd met een stopwatch moeten meten...
tot nu toe hebben we alleen een cosinus benchmark en wie kan het snelste tellen benchmark... dus nog niet heel boeiend... ik heb nu geen kabeltje bij de hand, maar ik zal ff in het kort zeggen hoe die progs eruit zien...
gewoon 1->A
variable max in k stoppen: input "max=", k
en dan while a<K A+1->A
disp A
end
dit is dus ongeveer de wie kan het snelste tellen benchmark... de non plus won hier overduidelijk... (trouwens ook in de cosinus benchmark, waar dus heel veel cosinussen getrokken werden... de resultaten bleken per GR recht evenredig te zijn (het aantal cosinussen dat getrokken werd aan tijd)... dus je kon al een beejteraden waar jij uit zou komen...
- Ik speel er zeker geen spelletjes op
- geld speelt een rol
- voor berekeningen wil ik het snelste