Toon posts:

The lisa daemon does not appear to be running

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Knoppix (Linux distributie) draaien vanaf CD. Nu wil ik een via de router mijn andere PC benaderen waar Win XP op staat. Dus ik gaan naar LAN omgeving.

Zodra ik echter op LAN omgeving klik, krijg ik de volgende melding:
"The lisa daemon does not appear to be running"

Dus ik voer het volgende command in:
/etc/init.d/lisa restart

En....command unknown

Wie weet wat ik moet doen om mijn andere PC te kunnen benaderen? Note: ik ben echt een complete Linux leek en weet verdere helemaal niets van Knoppix.

Verwijderd

Als lisa in /etc/init.d staat is het:
code:
1
2
cd /etc/init.d
./lisa restart

Verwijderd

Topicstarter
Heeft Knoppix ook zoiets als Windows Verkenner zodat ik op zoek kan gaan naar het bestand lisa? En zo ja hoe start ik deze Verkenner op?

Kan ik ook iets van een DOS prompt opstarten?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:02:
Als lisa in /etc/init.d staat is het:
code:
1
2
cd /etc/init.d
./lisa restart
Dat doet dus exact hetzelfde als de TS zelf al probeerde :P

Het kan wel zo zijn dat Knoppix dat scriptje in /etc/rc.d heeft staan in dat geval zou het volgende commando moeten werken.
code:
1
cd /etc/rc.d/lisa restart

Ik kan me alleen bijna niet voorstellen dat Knoppix zelf niet Lisa voor jou start. Mss moet je eerst de Lisa deamon nog goed instellen ofzo, heb je al eens het KDE-menu doorgebladerd om te kijken of er mss zo'n Knoppix wizzardje is die je met de config helpt? Als die er is zal die Lisa waarschijnlijk, na de configuratie, ook meteen voor je starten.

Een DOS-promt achtig iets, ook wel terminal of shell genoemt, kun je oproepen door rechts te klikken op je buroblad en te kiezen voor 'Nieuw Terminal venster' oid.
Knoppix gebruik als filebrowser konqueror. Deze kan je starten door onderin bij je lijst icoontjes even te zoeken of het KDE-menu ff door te graven. Weet zo niet uit men hoofd wat voor icoon konqueror heeft of waar die in het KDE-menu zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Mac_Cain13 op 07-06-2004 16:11 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mac_Cain13 schreef op 07 juni 2004 @ 16:08:
Een DOS-promt achtig iets, ook wel terminal of shell genoemt, kun je oproepen door rechts te klikken op je buroblad en te kiezen voor 'Nieuw Terminal venster' oid.
Knoppix gebruik als filebrowser konqueror. Deze kan je starten door onderin bij je lijst icoontjes even te zoeken of het KDE-menu ff door te graven. Weet zo niet uit men hoofd wat voor icoon konqueror heeft of waar die in het KDE-menu zit.
Konqueror => Groot K Icon met een rondje ofzo omheen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Nee, dat is het KDE icoontje waarmee je in het KDE menu komt.
Afbeeldingslocatie: http://www.aisee.com/gdledit/icon2.gif
(de rechter is van konqueror internet browser, als je deze start kun je gewoon door bijv. / in je adresbalk te doen in je root dir komen)
Nog makkelijker is even op het home icoontje te klikken, ziet eruit als een huisje :P.

Maar het kan ook zijn (zelf gebruik ik debian dus ik weet het niet zeker) dat lisa helemaal niet geinstalleerd is onder knoppix. Dus zou je een samba browser als "linneighborhood" moeten gebruiken. (die zit er geloof ik wel in)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:06:
Heeft Knoppix ook zoiets als Windows Verkenner zodat ik op zoek kan gaan naar het bestand lisa? En zo ja hoe start ik deze Verkenner op?

Kan ik ook iets van een DOS prompt opstarten?
Ja, ja ja en ja. En dit is allemaal basiskennis die op talloze plekken op internet staat uitgelegd, en vast ook wel in de documentatie van knoppix. We verwachten hier wel dat je het een en ander zelf probeert hoor, zie ook NOS policy - updated 01/04/03 , het is hier geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.