Internet doet het plots niet meer

Pagina: 1
Acties:

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:49
ik heb een netwerk, naar boven, en ik heb ad-ware gebruikt, en alles verwijdert, toen gereset en toen deed internet het ineens niet meer, op de pc boven. (toen dus ff gerestored, maar nog steeds doetie nix), hij geeft aan: 'kan server niet vinden' en verwijst naar C://windows/dnsupdate ofzoiets...

- ik heb ook prullebak al hersteld
- systeem herstel
- gerestart

What nu?

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Settings van je netwerkkaart nalopen misschien ?
Neem aan dat je pc automatisch een IP van je router krijgt.
Of als je geen router hebt,je ICS (Internet Connection Sharing) deactiveren en weer opnieuw activeren.
Check dat dus.

[ Voor 30% gewijzigd door MarElo op 05-06-2004 17:57 ]

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
Toevallig had ik dit ook vandaag: het bleek te liggen aan de Zone Alarm update.
Zone Alarm eraf gegooid en een andere firewall geinstalleerd, en voila, ik kon weer internetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Karina5000 op 05-06-2004 18:19 ]

• MaStar
Karina5000 schreef op 05 juni 2004 @ 18:18:
Toevallig had ik dit ook vandaag: het bleek te liggen aan de Zone Alarm update.
Zone Alarm eraf gegooid en een andere firewall geinstalleerd, en voila, ik kon weer internetten.
bij mij waarschijnlijk niet, want heb nix aan zonealarm verandert, alleen ad-ware gedraait (en gerestored) maar ja, hij doet het nog niet |:(

• MaStar
MarElo schreef op 05 juni 2004 @ 17:55:
Settings van je netwerkkaart nalopen misschien ?
Neem aan dat je pc automatisch een IP van je router krijgt.
Of als je geen router hebt,je ICS (Internet Connection Sharing) deactiveren en weer opnieuw activeren.
Check dat dus.
ehm..hoe? :P

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:01

N0 0B

cxb1=N#

ad-ware of ad-aware anders kan het daar wel aan liggen

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, je geeft amper info en wordt toch wel verwacht dat je enig benul hebt hoe je ICS e.d. beheerd :X
Staan je DNS settings nog wel goed ?
Kun je wel pingen ?
Wat zijn je IP settings ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• MaStar
N0 0B schreef op 05 juni 2004 @ 19:12:
ad-ware of ad-aware anders kan het daar wel aan liggen
ad-aware, wat kan er weg zijn, wat er niet weg had gemogen? de instellingen heb ik nix aan verandert, dus zal wel nix aan zijn...

• MaStar
hij geeft dit aan:

res://C:WINDOWS/System32/shdclc.dll/dnserror.html#www.startpagina.nl

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ja boeiend...

Doe es, start - uitvoeren - cmd

En tik daar in ipconfig /all

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48
Wat dacht je ervan dat er een dialer was geinstalleerd welke nu weg is waardoor je niet meer kunt internetten. Loop eens je instellingen na voor het netwerk.

Informatie over hoe de verbinding (breedband/telefoon) is.
Ook welke OSen je gebruikt en dergelijke. Maar het lijkt mij gewoon dat er instellingen zijn gewijzigd voor je IE of je LAN.
Kijk dus daar als eerste en geen opmerkingen van, "ik heb niets gewijzigd" of "het enige wat ik gedaan heb is Ad-aware gedraaid en dingen verwijderd". Dan heb je dus toch iets gedaan. Het lijkt mij gewoon dat er een stukje spy-ware of iets dergelijks is geweest wat een wijziging heeft aangebracht welke nu weer verwijderd is, maar de wijziging is niet terug gezet. Ja, dit kan zonder dat jij het weet.
Dus kijken!

En nog iets, welke pc heeft er nu geen internet meer. Degene die host of de gene die van die pc internet opvraagt.
MEER INFORMATIE!

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 08-06-2004 11:41 ]

• MaStar
NielsOveres schreef op 08 juni 2004 @ 11:40:
Kijk dus daar als eerste en geen opmerkingen van, "ik heb niets gewijzigd" of "het enige wat ik gedaan heb is Ad-aware gedraaid en dingen verwijderd". Dan heb je dus toch iets gedaan. Het lijkt mij gewoon dat er een stukje spy-ware of iets dergelijks is geweest wat een wijziging heeft aangebracht welke nu weer verwijderd is, maar de wijziging is niet terug gezet. Ja, dit kan zonder dat jij het weet.
Dus kijken!
Waar kan ik het beste kijken dan? want ik heb alles teruggezet wat ik verandert heb... :(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48
Niet wat jij veranderd hebt.
Kijk of de netwerk en internet explorer instellingen nog staan zoals ze horen te staan.

Denk dat je het het beste daar kunt zoeken.
Kan de pc zichzelf nog zien op het netwerk. Als dit zo is, dan werkt het netwerk in iedergeval wel.
Anders de breedband/analoge modem opnieuw installeren.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

MaStar schreef op 08 juni 2004 @ 13:07:
[...]

Waar kan ik het beste kijken dan? want ik heb alles teruggezet wat ik verandert heb... :(
in de command box "ipconfig /all" intypen. En zo te zien weet jij niet eens wat je terug gezet hebt, anders vraag je dat niet? Want systeem herstel is een microsoft optie en zet heus niet alles terug, onder het motto weg is weg.

[ Voor 16% gewijzigd door SSH op 08-06-2004 20:17 ]

Pagina: 1