Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Heb geen problemen gehad met interactie met de pc.
Eerst cd die er bij zat geinstalleerd, usb aangesloten, firmware upgrade uitgevoerd die er bij zat (zonder werkte de fm tuner nog niet)
En tenslotte gewoon mp3's slepen naar gewenste map :)

Ik heb em net een week en nog niet exact bijgehouden wat batterijduur is, tussen de 10 en 16u :)
In de handleiding staat 16u, maar zal het eens testen...

2jaar geleden had ik een discman, maar is te lang geleden om met te vergelijken. Voor mij is het geluid goed, maar ben ook geen audiofiel...
Er zijn verschillende "preset equalisers", op "srs" speelt hij stuk harder maar blijft altijd zuiver, meer kan ik er ook niet over zeggen...
Heb em al op versterker aangesloten en geluid klinkt heel goed.
Ook is het mogelijk om "speaker size" aan te passen: normal/small/large headphone normal/small/large speaker

Er zit standaard geen afstandsbediening bij, optioneel dus. Heb ik zelf niet, maar zou mss soms wel handig zijn.

Of scroll wheel prettig werkt? Was eerst even wennen, maar had eerst handleiding beter moeten lezen :)
Maar kan ook hier niet vergelijken, maar voor mij werkt het goed.

Ik heb dit gevonden... "Microsoft DRM support via firmware upgrade in November"
Engels handleiding

Speelt tot nu toe alles af, ook VBR (was ik zelf eerst ni zeker van).

Ik ben er tot nu toe heel tevreden over. 5GB is meer dan genoeg voor mij. Goede geluidskwaliteit, mooi disgn, klein en licht, firmware upgrade mogelijk, pfff ben hier niet zo goed in :)

Zoekfunctie zou handig geweest zijn, maar niet echt mogelijk denk ik. Doorspoelen gaat niet echt snel, telkens 5seconden vooruit, niet echt handig bij liveset van uur of meer. Nog geen andere nadelen gevonden, komt mss nog... :X

Hopelijk heeft iemand er iets aan, heb toch mn best gedaan :)

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 20:38
Jah hier heb ik zeker wel wat aan, ik denk dat ik maar gewoon voor deze ga, en niet zo zeuren... Vind het iig beter qua scherm dan de muvo, de radio en batterij duur zijn ook prettig... Eens kijken of mijn saldo er ook mee eens is dat ik deze ga kopen ;)

bedankt iig...

Verwijderd

Ehm.. ehm... ehm... ....

Hoe bestuur je dat apparaat? Ik zie een display en een rechthoekig wit ding erom heen gebouwd, maar hoe bestuur je hem?

Stom, ze zitten aan de zijkant zie ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 18:01 ]

Verwijderd

Argh dit haat ik hé, was ik er bijna uit welke mp3 speler ik aan ga schaffen, komt je deze weer tegen ;). Toch wel een zeer interresante speler...

Helaas nog geen reviews van kunnen vinden, en dan gaat het me met name om de bediening en geluidskwaliteit.

• foske
@Realx, Jah, ik zit dus met precies hetzelfde, ging keihard voor de muvo2, en nu dit... Maar goed, ik denk dat ik binnen een week (mssn 2) de knoop wel heb doorgehakt...

Ik probeer dan wel een soort review te geven (geen ervaring mee, maar zal me best doen, heb nog wel de beschikking over wat andere mp3 spelers om te vergelijken...)

Verwijderd

misschien kun je het persbericht lezen op www.tu-and-tu.com ...het is geen echte review maar misschien dan het helpt....ik heb ergens een review gelezen maar in het engels...ben de link vergeten....ik post em wel als ik het weer weet....

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

probleem is dat er steeds meer van dit soort leuke spelertjes op de markt komen.
Uit mijn hoofd heb je nu ongeveer deze:
Ipod mini, de mpio hd-200, de creative muvo 2 in 2 uitvoeringen, binnenkort de creative zen mini. Er was er eentje van Iriver, maar daar kan ik niets meer over vinden en zo zijn er vast nog wel meer. Ow, en de dell: nieuws: Dells 'iPod Mini-killer' heet Pocket DJ 5

is het niet tijd voor een verzamel topic??

Elke keer worden die spelers aangekondigd als ipod-mini killers, terwijl ik denk dat dat toch anders zit; in de mini zit alvast geen radio en die wil ik er toch echt inhebben.

En dan zijn er nog spelers 1,8" schijf erin, hoewel die te zwaar zijn, eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 16-10-2004 11:22 . Reden: delll ]

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Hier een "soort-van-review" van CNet, ze hebben het echter over 20gig :?

<edit> stom, ging over een andere speler...</edit>

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 22:27 ]

Verwijderd

Creative zen micro... de mpio hd-200.. de virgin.... ik weet het niet meer.. volgenz mij kan ik nooit een keuze maken 8)7

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

neej, en als je dan een keuze hebt gemaakt, komt de volgende dag een nieuw spelertje met nog betere specs en een fijner uiterlijk ;-)

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Hier misschien nog wat meer info:
MPIO HD200 stylish 5GB Digital Audio Player
Product Information

'Stylish choice for music lovers and digital fans alike'
Key Features of the HD200

With the combination of its 5 GB hard-disk, extra large backlit LCD and built-in FM tuner, the MPIO HD200 offers more than most of its competitors. Add to this, high speed USB 2.0 downloading, support for MP3, WMA, and OGG Vorbis straight from the box and the HD200 more than earns its nickname of "Mighty Mini".
Large Size Removable Storage

Impressive 5 GB hard disk allowing upto 1200 MP3s to be stored, as well as data file transfer capabilities.
Extra-Large LCD Display

The HD200's extra large LCD screen has 6 lines and an easy to use icon driven main menu system.
Multi Codec Support

The HD200 is one of the new generation of MP3 players, supporting the increasingly popular Ogg Vorbis music format straight from the box, along with MP3, WMA, and ASF.
Rechargeable power supply

Long-life lithium-ion rechargeable battery for up to 16 hours play.
Direct Encoding to MP3

Record direct from either the built-in FM Radio, voice recorder or any other external source of music using the supplied line-in cable.
Product Specification
# 5 GB Hard Disc Memory - The MPIO HD200 comes with a 5 GB built in hard-disc drive which delivers up to 80 hours of music.
# Upto 16 Hours Playtime - Listen to your favourite tunes for upto 16 hours using the players rechargeable lithium-ion battery.
# Multi-codec Jukebox - The HD200 supports MP3 files, Windows Media Audio (WMA), ASF, and Ogg Vorbis.
# Extra-large Display - HD200 comes with an extra large backlit 8 line LCD display and an easy to use, intuitive icon based navigation system.
# FM Tuner - Listen to your favourite stations.
# Microphone/Dictaphone - Record straight through the built in microphone to MP3.
# Real Time MP3 Encoding - Record straight to MP3 using the players line-in feature or from the integral FM radio or microphone.
# Superb sound quality - Experience a range of superb sound effects with SRS (Sound Retrieval System - a 3D sound technology of SRS Labs, Inc.), SRS WOW & Trubass and its 5 band Equalizer.
# Upgradeable firmware - Upgrade the MP3 player firmware to support future file formats and improved features.
Product Details
# Memory - 5 GB built-in hard disk.
# Memory - Firmware Upgradeable.
# Radio - FM tuner built-in.
# Format Play Back - MP3, WMA, ASF, and Ogg Vorbis.
# Windows - 98, ME, 2000, and XP.
# MAC - OS 9.04-10x.
# Connections - USB (2.0).
# Weight - approx 106g (including battery).
# Accessories - AC Adapter (EU 2pin, convertor required), Headphones, Direct Encoding Lead, CD, User Guide (Full guide on CD) in the box.
# Also available - Carry Case with belt clip, In-Line Remote Control.
Na de herfstvakantie ga ik deze bestellen denk ik :Y)

Verwijderd

Zow, ik heb deze dan toch maar besteld :) Ik zal er een soort van review van maken zodra ie binnenkomt.

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-11 17:15
pjottum schreef op 16 oktober 2004 @ 11:19:
probleem is dat er steeds meer van dit soort leuke spelertjes op de markt komen.
Ipod mini, de mpio hd-200, de creative muvo 2 in 2 uitvoeringen, binnenkort de creative zen mini. Er was er eentje van Iriver, maar daar kan ik niets meer over vinden en zo zijn er vast nog wel meer. Ow, en de dell: nieuws: Dells 'iPod Mini-killer' heet Pocket DJ 5

Elke keer worden die spelers aangekondigd als ipod-mini killers, terwijl ik denk dat dat toch anders zit; in de mini zit alvast geen radio en die wil ik er toch echt inhebben.

En dan zijn er nog spelers 1,8" schijf erin, hoewel die te zwaar zijn, eigenlijk.
Rio Carbon, Motorola M500 (http://broadband.motorola...products/m500/default.asp)
Ik weet het ook niet meer nu! Misschien moet ik niet meer op Dapreview.net kijken :) Ik ben het wel eens met een "Het Grote MiniHD MP3Spelers" topic.

Zit er ook een equilizer op die je zelf kan instellen? (ik lees in je reviewtje alleen over eq presets). En een van de voordelen van deze tov de rest was de afstandbediening...Weet iemand waar die los te krijgen is?

Verwijderd

Ok, ik heb em vanochtend binnen gekregen.

Paar punten welke ik persoonlijk het belangrijkst vindt:
• Zeer solide uitstraling, en voelt ook zeer goed aan. Voelt een stuk steviger dan de Creative meuk :) Het ding is ontworpen door ene Robert Kim, wat achter op de speler geschreven staat, zal wel een bekende jap zijn, geen idee wie het is :)

• Geluidskwaliteit is zeer goed, vooral samen met mijn Sony EX71 koptelefoontjes. Er zijn een aantal voorgeprogrammeerde equalizers te selecteren, maar er is ook een User EQ in te stellen (5 bands). Op dit moment staat de EQ nog op 'normal', en nog steeds ZEER helder geluid, met een goede bass, echt mooi.

• Bediening is het enigste wat me een beetje tegenviel. De knoppen zitten aan de zijkant, wat wel weer positief is, zodat je hem in je broekzak gewoon makkelijk kunt besturen (dat draaiding van de Ipod werkt dan niet echt denk ik). Er zit helaas geen afstandbediening bij, maar dit vind ik niet zo erg. Het grootste "probleem" is proberen te komen in het main-menu, je moet dan de jog knop langer inhouden, echter als je dit te lang doet, kom je wel in het main-menu, maar wordt ook direct de radio functie geselecteerd, waardoor je weer terug moet gaan, etc. Dit is waarschijnlijk iets waar je aan moet wennen, en zal dan ook wel meevallen na een tijdje.

• Om de radio te kunnen gebruiken moet je eerst een firmware upgrade uitvoeren. Dit gaat simpelweg met de bijgeleverde software (er wordt een shortcut aangemaakt waar je dit met 1 klik kan doen, perfect.). Alleen daarna ging de speler een beetje flippen. Hij kwam elke keer met de error dat ik de speler eerst moest opladen, terwijl ie net 3 uur heeft liggen opladen. Heel vreemd, na een paar keeer startte ie wel gewoon op, en was er normaal mee te werken :)

• Het ding heeft een USB2 aansluiting, en wordt gewoon als een externe hdd herkent in windows, geen software nodig. Na 17 minuten had ik em helemaal vol gestouwd met 58 albums, en kon ik zeer makkelijk door het menu op de speler bladeren, net zoals je door directories bladert, simpeler kan niet. _/-\o_

Kortom: Het is voor mij de volle 288 euro waard, een paar minderheden daargelaten is het een perfecte speler. Je krijgt gewoon veel voor dit geld. :Y) Je merkt wel dat het een speler is van een koreaans bedrijf, omdat er niet echt usability gelet wordt, meer op technische hoogstandjes, maar dit vind ik niet erg :D

Als iemand nog iets wilt weten, moet ie het maar even vragen :)

P.S. Nog even hulde aan www.mp3spelers.nl, nadat ik em gisteren besteld had, werd ik al 10 minuten later gebeld dat ie onderweg was _/-\o_ en 18 uur later werd ie aan m'n deur gebracht door een standaard ptt aapje.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 16:03 ]

• eswa
Dank voor de review!
Hoe is de ontvangst van de radio? Ik hoorde dat dat bij sommige spelers nie geweldig was...
Heb je al kunnen testen hoelang hij speelt op 1 batt. lading?
En weet je iets over de output?
Hoe trekt ie grote hoofdtelefoons?

Is die remote apart verkrijgbaar? En zoja, waar en voor hoeveel €?
Kan iemand me meer foto's geven, naast bijv. een Mini, Carbon of Muvo²? En kan iemand ook foto's van de menu's enzo (GUI?) geven/maken?

[ Voor 11% gewijzigd door eswa op 20-10-2004 17:44 ]

Verwijderd

eswa schreef op 20 oktober 2004 @ 17:39:
Dank voor de review!
Hoe is de ontvangst van de radio? Ik hoorde dat dat bij sommige spelers nie geweldig was...
Heb je al kunnen testen hoelang hij speelt op 1 batt. lading?
En weet je iets over de output?
Hoe trekt ie grote hoofdtelefoons?

Is die remote apart verkrijgbaar? En zoja, waar en voor hoeveel €?
Kan iemand me meer foto's geven, naast bijv. een Mini, Carbon of Muvo²? En kan iemand ook foto's van de menu's enzo (GUI?) geven/maken?
Ontvangst van de radio is prima, soms wel eens ruis, maar dat ligt meer aan de ontvangst hier.

Speelduur is max. 16 uur, maar ik denk dat het reeëler is om van 10 uur uit te gaan, als je veel gebruik maakt van de menus, backlight, hogere bitrates, etc.

De ouput is prima op mijn koptelefoontjes, ook op mijn grotere sennheiser koptelefoon klinkt het prima, ook genoeg volume enzo.

Ik heb geen idee of de remote ook verkrijgbaar is, heb ik ook niet nodig.

foto's (let niet op de onderbelichting en de kleur van het licht, dat ding is puur wit :) pure sfeer verlichting moeten gebruiken heh):

een euro en een SE t630 ter vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.realxation.nl/mpio/1.jpg

de radio:
Afbeeldingslocatie: http://www.realxation.nl/mpio/2.jpg

settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.realxation.nl/mpio/3.jpg

settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.realxation.nl/mpio/4.jpg

EQ presets:
Afbeeldingslocatie: http://www.realxation.nl/mpio/5.jpg

Manual EQ:
Afbeeldingslocatie: http://www.realxation.nl/mpio/6.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 18:58 ]

• eswa
Dank voor de foto's!
Ik zie alleen op de manual eq foto dat hij maar max 4dB erbij kan doen... Klopt dat?

Hoe groot is het gat tussen 2 liedjes?
Hoe snel start hij op?

Verwijderd

eswa schreef op 20 oktober 2004 @ 18:51:
Dank voor de foto's!
Ik zie alleen op de manual eq foto dat hij maar max 4dB erbij kan doen... Klopt dat?

Hoe groot is het gat tussen 2 liedjes?
Hoe snel start hij op?
Yup, helaas maar max 4db.

Gap tussen nummers is even groot als elke normale speler, hij checked alleen de id3 tag ff, en gaat dan meteen spelen, nog geen seconde.

Opstarten duurt zo'n 5seconden ongeveer.

Verwijderd

zijn er ook mp3 spelers die naadloos van het ene naar het andere nummer kunnen? Zodat je dus geen gaps tussendoor hoort.

Wat vinden jullie trouwens van de lokatie van de hoofdtelefoon aansluiting?

-Als ie in je broekzak zit, kan ik me voor stellen dat hij een beetje in de verdrukking komt ofzo. Een aansluiting bovenop had me veel handiger geleken.

-Hoe bevalt het scrollen? Ik heb gehoord dat ie steeds met stapjes van 5 seconden skipt, an dan wordt het navigeren in live-sets van ruim een uur best lastig.

-Hoe bevalt de ID3/playlist support? Kun je bijvoorbeeld playlists on-the-fly aan maken (op de player zelf dus) of kun je ze alleen via de pc maken?

-Heb je al geprobeerd iets op te nemen met de line-in? Zo ja; Hoe ging dat in zijn werk (filenames???) en welke codecs en bitrates zijn mogelijk

Tevens ben ik niet 100% gerust op de support van firmware enzo, andere (bekendere firma's) lijken me iets betrouwbaarder.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 21:30

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:05:
Tevens ben ik niet 100% gerust op de support van firmware enzo, andere (bekendere firma's) lijken me iets betrouwbaarder.
Over de support hoef je je geen zorgen te maken, volgens mij. Bekend zijn ze ook wel. Een tijd geleden waren ze nog een vrij grote speler op de markt, maar ze hebben een tijdje niets van zich laten horen. Maar het is zeker wel een kwaliteitsmerk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:05:
zijn er ook mp3 spelers die naadloos van het ene naar het andere nummer kunnen? Zodat je dus geen gaps tussendoor hoort.

Wat vinden jullie trouwens van de lokatie van de hoofdtelefoon aansluiting?

-Als ie in je broekzak zit, kan ik me voor stellen dat hij een beetje in de verdrukking komt ofzo. Een aansluiting bovenop had me veel handiger geleken.

-Hoe bevalt het scrollen? Ik heb gehoord dat ie steeds met stapjes van 5 seconden skipt, an dan wordt het navigeren in live-sets van ruim een uur best lastig.

-Hoe bevalt de ID3/playlist support? Kun je bijvoorbeeld playlists on-the-fly aan maken (op de player zelf dus) of kun je ze alleen via de pc maken?

-Heb je al geprobeerd iets op te nemen met de line-in? Zo ja; Hoe ging dat in zijn werk (filenames???) en welke codecs en bitrates zijn mogelijk

- Ik heb morgen pas de kans om em in de trein echt te testen, dus dan kan ik pas echte broekzak ervaring geven :)

- Het vooruitspoelen in nummers gaat inderdaad met stappen van 5 seconden.

- Playlist support heb ik (nog) niet geprobeerd. Ik heb gewoon mijn mp3's in directory structuur erheen gepompt (music/artiest/album(jaar)/mp3's) en zo blader ik er dan ook doorheen. Als je dan een nummer geselecteerd hebt dan speelt ie alle nummers af in die dir.

- Opnemen met line-in of van de radio gaat zeer makkelijk, je kan een aantal bitrates instellen (64,96,128,160,192kbit) en hij record meteen naar mp3. De filenames zijn genummerd steeds.

- Firmware support is er wel degelijk. Kijk maar op www.mpio.com

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 20:27 ]

Verwijderd

Bedankt.

Ik twijfel een beetje tussen:

Philips HDD070
iRiver iGP-100
MPIO HD200

hebben jullie deze ook bekeken?

De MPIO is wel duurder, maar heeft volgens mij als enige line-in support.

Ik neem aan dat je de met de line-in opgenomen mp3tjes ook gewoon zonder problemen (zonder software dus :P, gewoon via de Windows Verkenner ofzo) naar een pc kan slepen?

de HDD070 heeft per se software nodig, omdat ander het Digital Rights Management niet werkt. Leuk en aardig, maar ik wil gewoon kunnen sleuren en pleuren })

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:42:
Bedankt.

Ik twijfel een beetje tussen:

Philips HDD070
iRiver iGP-100
MPIO HD200

hebben jullie deze ook bekeken?

De MPIO is wel duurder, maar heeft volgens mij als enige line-in support.

Ik neem aan dat je de met de line-in opgenomen mp3tjes ook gewoon zonder problemen (zonder software dus :P, gewoon via de Windows Verkenner ofzo) naar een pc kan slepen?

de HDD070 heeft per se software nodig, omdat ander het Digital Rights Management niet werkt. Leuk en aardig, maar ik wil gewoon kunnen sleuren en pleuren })
Van de iRiver en de Philips zijn denk ik wel reviews te vinden online.

De opgenomen mp3's komen gewoon in een directory te staan (radio of line). En dan kan je ze inderdaad gewoon via verkenner e.d. slepen.

• eswa
Ik zou als je twijfelt tussen de philips, mpio en de Igp-100 de Mpio nemen...gewoon vanwege de 5gb opslag.
Ik zelf twijfel tussen de Rio Carbon en de Mpio HD200, als ik een 5gb speler wil...
Carbon ziet er :9~ uit, en is klein, geweldige batterijtijd en goed geluid (equilizer tot +15db)
Maar de Mpio heeft daarentegen weer een iets groter schermpje, .ogg, radio en line-in.
Zit er ook line-out op?

Ik weet het dus nog niet, mede ook omdat ik niet weet hoevaak ik line-in recorden en de radio ga gebruiken...
Kan iemand een mp3'tje opgenomen met de HD200 van de radio posten? Misschien helpt dat in mijn keuze ;)

• foske
Nou ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt en ga voor de carbon... Nu dus ff wachten tot hij ook beschikbaar komt..

Verwijderd

Hoelang duurt het om 1 minuut te skippen?

Op deze pagina staat een recensie over de MPIO HD300; http://www.dapreview.net/content.php?review.125

Bepaalde dingen zullen ook wel van toepassing zijn op de HD200.

Kan iemand mij vertel of de dingen die beschreven staan kloppen, of dat die dingen bij de 200 heel anders zijn?

Paar enigzins zorgwekkende dingen:

Additionally the player has some problems interpreting Artist/Song titles--I suspect it's my mix of id3 v.1 and id3 v.2 tags that throw it off. Once you break out a selection from a playlist, say in Genre, then it just shows you filenames--this sucks. Clearly MPIO has only paid cursory attention to organizing the music by id3, and it shows.

I will now list the other problems I have found so far. Note that they were numerous enough that I didn't even get around to using many of the player's features before it went back in the mercifully non-blister pack.

The scrolling of long song titles--or more importantly, filenames--is... incredibly... slow. Useless.
Shuffle/repeat options, which are easily accessed by tapping "Enter," are erratic. For example, right now the song I have playing is "001/042," yet when I hit next, no matter the shuffle mode, it just restarts the current song. Genius.
Even reading the manual, I can't figure out how to use Voice Recording, which was one of the reasons I bought this thing. Wonderful.
The HD300 either has very little internal memory, or it's just designed like crap--there is about a 2-3 second gap when you switch songs, as if it doesn't look ahead and load the next song before you tell it to. Brilliant.
Battery life: the online literature claims a Lithium-Polymer battery (great), the box says Li-ion (good), and they both claim 16 hours playback. Well I didn't use this thing that long, but after about 4 hours of heavy loading and playing, I'm at 1 out of 3 bars. Considering that I've loaded and unloaded the HDD a couple times, I don't think their claim is off by THAT much, you might only get 12 hours of normal playback but that's still better than you-know-what.
Seeking within a song is useless, when you hold FF or RR, it skips in 4-second increments once every second, which is pretty useless. Smart.
The player plays Albums in alphabetical order, not by Track #. This is kind of strange, as even my filenames all have the track # in them, but the player still manages to not play things in the right order. Amazing.
Upon further investigation, the HD300 sounds worse than I thought. The stereo separation is pretty non-existent, there is very little depth, the 10-20kHz range is pretty uneven, and there is some definite harmonic distortion. All in all, sounds like an ipod. Of course through your average pair of earbuds, most of this isn't audible. Most people will never notice; most people don't mind the way an ipod sounds, either.

Could most of the player's problems be fixed in firmware updates? Absolutely. Does MPIO have a history of good customer support and frequent firmware updates? Absolutely not.

Verwijderd

eswa schreef op 20 oktober 2004 @ 23:09:
Kan iemand een mp3'tje opgenomen met de HD200 van de radio posten? Misschien helpt dat in mijn keuze ;)
www.realxation.nl/mpio/F005.MP3 - 128kbit, stereo, 2.4mb

De ruis komt in sommige zenders meer naar voren dan in andere trouwens.
Line-in recordings worden perfect zonder ruis gemaakt, dat is prima in orde (who needs a minidisc :Y))

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 01:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 00:14:
Hoelang duurt het om 1 minuut te skippen?

Op deze pagina staat een recensie over de MPIO HD300; http://www.dapreview.net/content.php?review.125

Bepaalde dingen zullen ook wel van toepassing zijn op de HD200.

Kan iemand mij vertel of de dingen die beschreven staan kloppen, of dat die dingen bij de 200 heel anders zijn?

Paar enigzins zorgwekkende dingen:

[meuk...]
Meeste van die dingen zijn niet van toepassing op de hd200, of ik heb ze nog niet gemerkt :) Dingen zoals op alfabetische volgorde afspelen enzo is niet zo.

De geluidskwaliteit vind ik zeer goed, ik ben geen audiofiel, maar ik houd wel van goede kwaliteit muziek, en dat is dit zeker. Misschien moet die goser es naar z'n koptelefoontjes kijken.

Voicerecording heb ik nog niet geprobeerd (ik zie wel een mic zitten :p). Naja, voor de rest is het mierenneukerij. Ik heb dat ding 99% van de tijd in me jas- of broekzak zitten, dus het zal me aan me reet roesten hoe snel de filename voorbij scrolled.

Verwijderd

Als ie iets goedkoper was, had ik hem zeker gekocht, maar nu is hij 280 a 300 euro, terwijl je voor minder dan 250 een Creative Zen Touch 20GB kan kopen :/ .

Als ie t.o.v. de Creative MuVo2 4GB competieve prijzen had (ik denk aan bijvoorbeeld 230 euro) dan had ik men nu al wel in huis...

• eswa
Op advancedmp3playerss.co.uk staat ie ook met een optionele remote...
Ik heb ze dus gemaild waar ik die remote dan kon krijgen (stond niet bij de accessories) en ze zeiden dat die remote nog niet was verstuurd naar Engeland:
Hi,

The remote will be available shortly, but they have not yet been shipped to the UK.

Kind Regards,
Andrew Gordon
Die remote is namelijk voor mij hét pluspunt van deze tov. de Carbon...Met >1000 nummers die je allemaal leuk vind zie ik mezelf niet zo gauw naar de radio gaan luisteren, en line-in recorden is wel leuk, maar hoevaak gebruik je dat nou...

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Ohh, nu ik eindelijk mijn Xclef définitief af heb geschreven, ben ik dus op zoek naar een ander apparaatje.. En aangezien, bij het crashen van mijn xclef, ik ook m'n collectie opnieuw heb moeten opbouwen is 5gb nu meer dan genoeg en ben ik zeer geinterreseerd in dit apparaatje... Ziet er fantastisch uit, bied alles wat ik zoek.. en is net zo klein als m'n allereerste mp3 speler (Rio PMP300)!

Weet iemand hoe het zit met de firmware-updates wat MPIO betreft? Hoe betrouwbaar zijn ze daarbij gebleken in het verleden? Dat mochten er updates nodig zijn, komen die dan ook daadwerkelijk?

edit: stom stom, even gekeken op de site, en het ziet er naar uit dat het met de firmware updates wel snor zit. Laat mijn loon maar gestort worden! :7

[ Voor 17% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 24-10-2004 04:27 ]

Verwijderd

pjottum schreef op 16 oktober 2004 @ 11:19:

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 20:00 ]

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Edit, ik heb 'm in het echt gezien en hij is maar een fractie kleiner dan een gewone iPod, en hij is even dik of ietsje dikker. Dit dus even om de mensen erop te attenderen dat hij op de foto's een hééél stuk kleiner oogt!

• eswa
Hoe zijn de meegeleverde hoofdtelefoontjes?
Heeft iemand al een losse remote gevonden?
Kan iemand wat foto's maken van deze naast andere spelers?
Ik zie in deze afbeelding http://www.realxation.nl/mpio/5.jpg TruBass staan, wat kan je daarmee? Alleen aan of uit zetten, of heb je ook nog verschillende standen erin? Voegt dat veel bas toe?
En als laatste misschien een rare vraag, maar kan hij los een beetje stevig verticaal staan?

[ Voor 54% gewijzigd door eswa op 28-10-2004 22:51 ]

Verwijderd

eswa schreef op 28 oktober 2004 @ 22:38:
Hoe zijn de meegeleverde hoofdtelefoontjes?
Heeft iemand al een losse remote gevonden?
Kan iemand wat foto's maken van deze naast andere spelers?
Ik zie in deze afbeelding http://www.realxation.nl/mpio/5.jpg TruBass staan, wat kan je daarmee? Alleen aan of uit zetten, of heb je ook nog verschillende standen erin? Voegt dat veel bas toe?
En als laatste misschien een rare vraag, maar kan hij los een beetje stevig verticaal staan?
- crappy, as usual :p
- neen
- ik heb alleen een andere kleine 128mb mp3 speler
- alleen aan/uit - zoals de naam al zegt, muchos bass :)
- yup

Verwijderd

Ik ben sterk in overweging om deze mp3-speler te kopen, want hij ziet er relaxed uit en ik heb alvast de online handleiding doorgekeken om te zien wat voor functies de HD 200 allemaal heeft :*)

Maar toch ff een vraag voor degene die hem al hebben...

- Zijn jullie al negatieve dingen tegen gekomen die het vermelden waard zijn?

Dan heb ik ook nog even een reactie op de remote...
Op http://www.mp3-player.de/artikel.php?ArtNr=477 staat;
5.0 GB Mini-Festplatte
blitzschnelle Übertragung per USB 2.0
Aufnahmemöglichkeit von unterschiedlichen Audioquellen
FM-Radio
kabelfernbedienung
max. 10 h Wiedergabe
Mijn Duits is ook niet meer wat het geweest is, maar het lijkt mij dat kabelfernbedienung de remote is?!
Hij is daar trouwens ook een stuk goedkoper: 244.90 EUR en daar komt voor europa 19.90 EUR bij = 264.80 EUR. Twee dagen levertijd. Maar ik weet niet of het een goed idee is ivm eventuele problemen enzo...

Ow toch nog laatste vraagje :P hier staat dat de batterij 10 uur meegaat, wat zijn jullie ervaringen?

Foto:
http://www.mp3-player.de/images/mpio_hd2005gb_weiss_2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 10:04 ]

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 14:34
ehm... da's 245 ex btw toch?, de prijs van 295 staat er ook wel boven. volgens mij is ie dus net zo duur, of nog duurder als in nederland

• eswa
Babelfish geeft inderdaad : Cable remote maintenance wat een remote zou inhouden.
En op deze pagina http://www.mp3-player.de/...ion=artikel.php?ArtNr=477 staan alle Kabelfernbedienungen....Afstandbedieningen dus.
K heb ze net gemaild of ze ze ook los verkopen (van de mpio dan).
Ik wacht op hun antwoord...

En kan iemand ff de batterijtijd checken? Voor 16 uur (of 14) neem ik hem, maar met maar 10 uur ga ik voor de Carbon.
Kan je op artiest/album/genre zoeken? Of alleen maar door de mappen bladeren?
Hoe trekt ie grote hoofdtelefoons? En een stereo?
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 01:01
Over de bijgeleverde hoofdtelefoontjes:
[...]

- crappy, as usual :p
Weet iemand dan goeie witte oordoppies? Deze bijvoorbeeld? http://www.mp3man.nl/product/2423/3876/Koptelefoons

[ Voor 51% gewijzigd door eswa op 29-10-2004 17:24 ]

Verwijderd

Volgens de handleiding kan je zoeken op: directory, artist, album, genre en title.

Zie: http://www.tiod.nl/navigatie.gif

• eswa
Je kan ook muziek met de verkenner erop zetten zodat je het kan luisteren? Of heb je daar weer speciale software voor nodig?

[ Voor 46% gewijzigd door eswa op 30-10-2004 12:48 ]

Verwijderd

Je kan gewoon met de verkenner mp3's enzo er heen slepen ja, no problemo.

Je kan idd op genre enzo er doorheen bladeren, maar dan moet je eerst via de software op de pc de muziek opnieuw laten rangschikken.

De batterij gaat inderdaad 16 uur mee, echter dat is alleen als je af gaat spelen denk ik. Zodra je gaat recorden (en dat kreng dus moet gaan schrijven) dan gaat het een stukkie sneller er doorheen.

Verder ben ik nog niks negatiefs tegen gekomen. Dat kreng klinkt godnonde goed met Sony EX71's, en is goed te bedienen, wat wil je nog meer :)

Verwijderd

Ik had even een e-mail gestuurd naar www.mp3-player.de om te vragen wat UVP betekend. Resultaat:
UVP means RRP = recommended retailer price.
our price is 244.90 EUR
Dat is aanzienlijk goedkoper dan hier in Nederland! (komt nog wel 20 eurie aan bezorgkosten bij...)

Verwijderd

Slecht nieuw, ik kreeg vandaag het volgende mailtje van www.mpe-player.de over de remote control:
sorry that is unfortunately misinformation from mpio.
we recieved the first units and they came without :-(

Verwijderd

Het lijkt mij ook een super handig ding :) maar nog een vraagje wat volgens mij hier nog niet besproken is :
* Hoe het in zijn werk gaat met opslag van andere data bestanden?
* En zag hier een reactie van iemand die hem op zijn versterker had aangesloten? Hoe dat klonk? Mischien wel handig voor in de auto om hem daar ook op je versterker aan te sluiten?

• eswa
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:01:
Slecht nieuw, ik kreeg vandaag het volgende mailtje van www.mp3-player.de over de remote control:

[...]
Ik kreeg een andere reactie op mijn vraag of ze hem los (gingen) verkopen.
we will sell it seperately, please have a look again on the website at the
end of next week.

kind regards

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

De ac adapter die er bij zit, kan die ook op 110v aangesloten worden of alleen 220v? (handig voor op vakantie)

Verwijderd

sds schreef op 05 november 2004 @ 21:18:
De ac adapter die er bij zit, kan die ook op 110v aangesloten worden of alleen 220v? (handig voor op vakantie)
Weet ik niet, maar een adapter 220V->110V lijkt me niet zo'n probleem

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met de accu?

Heeft er al iemand echt getest hoelang die mee gaat?
Sommige sites claimen 10 uur, terwijl andere (ook de handleiding) uitgaan van 16 uur.

Is die accu trouwens vervangbaar? Want volgens mij kan zo'n Li-Ion accu naar een jaar of 2 behoorlijk in prestaties achteruit gaan, of heb ik dat mis?

Verwijderd

hello allemaal

ik heb de mpio nu een week , en ik vind hm een pracht van een speler
alleen , als je van je opgeslagen muziek naar je fm radio wilt gaan , is het op goed geluk zeker 5 keer met de zij knop switchenen voor je er bent , weet iemand
hoe dit te verhelpen is , en kan iemand me helpen met de firmware up te graden , ik krijg hem er namelijk niet op

thx

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 11:06
Goedendag,

Ik heb zelf er veel interesse in deze speler, maar had een paar kleine vraagjes aan de mensen die deze speler zelf hebben.

* Wat is de geluidskwaliteit van de Line ingang, en wat voor kwaliteit kan je instellen (naast mp3 misschien ook WAV??)
* Heeft er tevens iemand geprobeerd om de line ingang als microfoon ingang te gebruiken
(aangezien ik de mp3speler als line ingang en microfoon ingang wil gaan gebruiken

Bedankt.

Gabrirel

Verwijderd

Heb er vandaag eentje besteld bij RAF, deze hebben ze in de aanbieding voor 199,- euro.
Zal hem volgende week wel binnen krijgen.
Laat ik nog wel weten hoe ie bevalt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:23:
Heb er vandaag eentje besteld bij RAF, deze hebben ze in de aanbieding voor 199,- euro.
Zal hem volgende week wel binnen krijgen.
Laat ik nog wel weten hoe ie bevalt
hallo, kun je mij een link geven naar die winkel want ik wil hem namelijk ook heeeeeel graag aanschaffen! BVD ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:09:
[...]

hallo, kun je mij een link geven naar die winkel want ik wil hem namelijk ook heeeeeel graag aanschaffen! BVD ;)
Je kan hem niet online bestellen, je zult dus even langs een van de winkels moeten (of misschien kan je ook bellen).
Op www.raf.nl vindt je wel de adressen van de diverse winkels in nederland.
Wees wel snel, want het betreft een opruimingsactie, succes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:34:
[...]

Je kan hem niet online bestellen, je zult dus even langs een van de winkels moeten (of misschien kan je ook bellen).
Op www.raf.nl vindt je wel de adressen van de diverse winkels in nederland.
Wees wel snel, want het betreft een opruimingsactie, succes.
Heeeeel erg bedankt! ik heb zonet ook ff gebeld naar de vestiging in emmeloord en die hebben er 1 voor mij besteld uit amsterdam en hij kost maar 199euro echt super prijsje!!! :*) nogmaals erg bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Das mooi, dat het gelukt is.
Scheelt toch mooi weer ff 50 euro met de pricewatch :*)

Trouwens ik lees net op de site van seagate, dat de ST1 harddisk ook geschikt is om mee te rennen. (hoef ik dus ook geen flashplayer aan te schaffen, alhoewel de FG100 een leuk hebbedingetje is).

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 15:02 ]

• Den_S85
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:30:
hello allemaal

ik heb de mpio nu een week , en ik vind hm een pracht van een speler
alleen , als je van je opgeslagen muziek naar je fm radio wilt gaan , is het op goed geluk zeker 5 keer met de zij knop switchenen voor je er bent , weet iemand
hoe dit te verhelpen is , en kan iemand me helpen met de firmware up te graden , ik krijg hem er namelijk niet op

thx
dan doe je iets niet goed. je moet de scrollknop helemaal indrukken en even vasthouden, dan kom je automatisch in een menu met fm-radio, wow settings, equalizer en gewone settings. dan moet je met het "play" knopje op de fm radio klikken en dan krijg je de radio.

• Gabriel_Knight
Ik heb net met RAF gebeld (kost wel wat pijn en moeite voordat ze uiteindelijk door hebben over welk product cq aanbieding je belt)

Helaas uitverkocht

Kortom, mensen die nog interesse hebben in deze MP3speler (o.a. ik) hoeven dus niet meer te bellen, want hij is domweg uitverkocht (volgens de persoon aan de telefoon) in ALLE filialen

Gabriel

[ Voor 9% gewijzigd door Gabriel_Knight op 07-01-2005 16:20 ]

Verwijderd

Gabriel_Knight schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:09:
Ik heb net met RAF gebeld (kost wel wat pijn en moeite voordat ze uiteindelijk door hebben over welk product cq aanbieding je belt)

Helaas uitverkocht

Kortom, mensen die nog interesse hebben in deze MP3speler (o.a. ik) hoeven dus niet meer te bellen, want hij is domweg uitverkocht (volgens de persoon aan de telefoon) in ALLE filialen

Gabriel
Met welke vestiging heb je gebelt? Ik met Emmeloord en daar hadden ze de speler niet meer dus heeft diegene hem uit A''dam besteld.

• Gabriel_Knight
Ik heb met Amsterdam zelf gebeld.
Het koste al zeker 10 minuten voordat de persoon waarna ik was doorverbonden mij kon vertellen dat deze was uitverkocht. Zowieso de meeste van dit soort koopjes waren vrijwel direct uitvekocht, omdat mensen voor de deur gaan liggen. Hij scheen in de computer te kunnen kijken van andere filialen, en kon mij toen dus vertellen dat deze MP3speler helemaal niet meer voorradig was en kwam. Het waren op = op aanbiedingen. Van sommige aanbiedingen was er slechts 1 aanwezig!!

dat is de info die ik doorgekregen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Gabriel_Knight op 07-01-2005 23:02 ]

Verwijderd

Gabriel_Knight schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:01:
Ik heb met Amsterdam zelf gebeld.
Het koste al zeker 10 minuten voordat de persoon waarna ik was doorverbonden mij kon vertellen dat deze was uitverkocht. Zowieso de meeste van dit soort koopjes waren vrijwel direct uitvekocht, omdat mensen voor de deur gaan liggen. Hij scheen in de computer te kunnen kijken van andere filialen, en kon mij toen dus vertellen dat deze MP3speler helemaal niet meer voorradig was en kwam. Het waren op = op aanbiedingen. Van sommige aanbiedingen was er slechts 1 aanwezig!!

dat is de info die ik doorgekregen heb.
dan ben ik dus net optijd geweest of ze houden me voor de gek! Ik zie er niet raar van op dat ik een telefoontje krijg dat ik de mp3 speler niet meer kan krijgen. Maar ja ik hoop natuurlijk van wel want 199euro is echt een top prijsje ;) nou ja ik hoop voor je dat je nog ergens anders een Mpio hd200 vind voor een mooi prijsje! _/-\o_

• Gabriel_Knight
Hmm er klopt iets niet

Ik bel 1 uur later RAF, en krijg te horen dat die MP3speler AL LANG is uitverkocht in ALLE filialen, terwijl 1 uur geleden der gewoon nog 1 gereserveerd was. :?
"Ja meneer sommige mensen gaan voor de deur liggen, en dan is het zo uitverkocht" (wel beetje raar als die op = op actie al op de ALLEREERSTE dag is uitverkocht, en de actie 2,5 week duurt. Tevens, de meneer zei DIRECT tegen mij, toen hij hoorde dat ik belde voor iets uit de aanbiedingenkrant. "Dat die aanbiedingen allemaal uitverkocht waren". Hij wist nog geen eens om welk artikel het ging, maar wist al wel dat het uitverkocht was. (is toch wel errug knap. Op dag 1 van de actie alles uitverkocht????).

Ik denk dat ik vandaag nog maar een paar andere filialen PERSOONLIJK ga opbellen, ipv een persoon te horen die zogenaamd in alle filialen kan kijken. Uit ervaring weet ik dat dat niet altijd klopt wat er bij iemand op het scherm staat.

Ook het feit dat het zeker 10 minuten duurde voordat de persoon de advertentie had gevonden (meneer had een artikelnummer nodig, echter in de hele krant stond GEEN artikelnummer) en em kon opzoeken in de computer bewijst niet veel goeds...

Op hoop van zegen

• Gabriel_Knight
Computersystemen zijn verre van betrouwbaar.
Volgens de computer van filiaal Amsterdam, waren ze dus in alle filialen uitverkocht, kwamen ook niet meer binnen.

Ik heb net met RAF Utrecht gebeld, en er komt er toevallig volgende week 1tje binnen, die ik dan kan komen ophalen.

Kortom, wil je deze MP3speler hebben, bel dan NIET naar Amsterdam, maar probeer 1 van de andere filialen (geef door dat je om artikel "36945" belt, en ga bidden :D

Gabriel

[ Voor 5% gewijzigd door Gabriel_Knight op 08-01-2005 12:09 ]

Verwijderd

Ik ben donderdag naar het filiaal in lelystad gegaan, daar hadden ze hem niet meer.
Maar hij keek even in de computer en zei dat ze in andere filialen nog wel voorradig waren.
En toen heeft ie er een gereserveerd, bestel bon uitgedraaid en ze bellen me volgende week op.
Dus het lijkt mij dat dat wel goed zit.
Misschien kan het inderdaad geen kwaad verschillende vestigingen te bellen.

Verwijderd

hoppa :) zojuist heeft RAF mij gebelt en gezegt dat de Mpio HD200 voor me klaar ligt! Morgen gelijk ff ophalen :*) wat een heerlijk gevoel :9 kan bijna niet wachten om lekker met dat beestje te gaan prutsen!!!

_/-\o_ RAF _/-\o_

Verwijderd

Chips, zometeen heb je hem nog eerder als ik :|
Heb vandaag maar ff gebeld, ze zouden hem morgen binnenkrijgen.
Dus met een beetje gelukt kan ik hem morgen ook ophalen :*)

• Gabriel_Knight
:) Ik heb em gister binnengekregen, en (na mijn werk) even een paar uurtjes mee kunnen spelen.
Zodra ie uit de doos komt, en je gelijk de nieuwste firmware erop wilt zetten ben je bij deze gewaarschuwd. Dit is een ramp om te doen en gaat niet zonder slag of stoot. (check internet voor hulp)

Het opladen van de MP3speler goed en makkelijk, stekker in stopcontact en klaar.
De MP3speler wordt gezien als harddisk, dus je kan makkelijk bestanden slepen.

Paar (min)puntjes heb ik al ontdekt.
* Speler ondersteund geen WMA VBR (zodra ie dat gaat afspelen skipt ie naar het volgende nummer enzovoort)
* De line ingang werkt wel, maar de ingang is nogal krap gemaakt, lijkt op constructiefoutje
Daardoor past alleen het meegeleverde kabeltje erin, en niet elke willekeurige jack connector :(

Ik had ergens gelezen dat deze MP3speler een lange accutijd had
Maar liefst 16 uur op 128kps mp3 en volume 20
Echter volume 20 is echt kei en keihard :S. 12 is meer dan voldoende!

Ik ga nu echter werken, dus heb geen tijd om meer te testen,

Gabriel

Verwijderd

ik heb hem zojuist opgehaald uit emmeloord ;) hij ligt nu lekker aan de lader maar ik vind hem er super mooi uitzien en is ook lekker licht! _/-\o_

Verwijderd

(sorry ging iets fout)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 17:42 ]

Verwijderd

Gabriel_Knight schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:06:
:) Ik heb em gister binnengekregen, en (na mijn werk) even een paar uurtjes mee kunnen spelen.
Zodra ie uit de doos komt, en je gelijk de nieuwste firmware erop wilt zetten ben je bij deze gewaarschuwd. Dit is een ramp om te doen en gaat niet zonder slag of stoot. (check internet voor hulp)

Het opladen van de MP3speler goed en makkelijk, stekker in stopcontact en klaar.
De MP3speler wordt gezien als harddisk, dus je kan makkelijk bestanden slepen.

Paar (min)puntjes heb ik al ontdekt.
* Speler ondersteund geen WMA VBR (zodra ie dat gaat afspelen skipt ie naar het volgende nummer enzovoort)
* De line ingang werkt wel, maar de ingang is nogal krap gemaakt, lijkt op constructiefoutje
Daardoor past alleen het meegeleverde kabeltje erin, en niet elke willekeurige jack connector :(

Ik had ergens gelezen dat deze MP3speler een lange accutijd had
Maar liefst 16 uur op 128kps mp3 en volume 20
Echter volume 20 is echt kei en keihard :S. 12 is meer dan voldoende!

Ik ga nu echter werken, dus heb geen tijd om meer te testen,

Gabriel
Ik heb er de hele dag mee zitten prutsen maar hoe kan ik die firmware upgrade doen? |:( want ik heb ook al op internet gezocht en kan ook daar nix vinden en in de handleiding staat ook nix:S misschien dat jij me kan helpen want ik wil de radio functie wel gaan gebruiken! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 17:42 ]

Verwijderd

Ik heb hem vandaag dus opgehaald, jeetje wat is ie klein zeg :P
Ongeveer net zo groot als een pakje sigaretten, er zit een mooi suede hoesje met riemklip bij.
Jammer dat de afstandsbediening niet standaard in europa gelevert word.
De oordopjes klinken zeer redelijk, alleen zitten niet zo lekker, maar daar was ik al vanuit gegaan.
Firmware upgrade voor de FM radio is een koekje, gewoon de installatie CD draaien.
Er verschijnt dan in de programma groep digitalway een knop met "FM firmware"
eerst je spelertje aan de usb kabel knoppen en daarna dit programmaatje draaien.
Je kan ook gewoon firmware versie 1.20.04 downloaden bij MPIO, standaard installeert ie namelijk firmware versie 2.00.00
De firmware en de "how-to" kun je downloaden van de website www.mpio.com
Voor de "how-to" ga je naar

http://www.mpio.com/suppo..._words=firmware&offset=0"

Ik heb alleen een erg lage transfer snelheid via mijn usb, iets van 430kB/s
Kan iemand hier iets over zeggen?

Verwijderd

USB probleem opgelost, lag aan windows commander, met de explorer doe je ongeveer 3,5 minuten over 1GB.
Best snel dus en jeetje wat kan dat ding hard zeg _/-\o_
Effe ook nog effe kijken of ie mijn .ogg files ook lekker afspeelt :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:53:
Ik heb hem vandaag dus opgehaald, jeetje wat is ie klein zeg :P
Ongeveer net zo groot als een pakje sigaretten, er zit een mooi suede hoesje met riemklip bij.
Jammer dat de afstandsbediening niet standaard in europa gelevert word.
De oordopjes klinken zeer redelijk, alleen zitten niet zo lekker, maar daar was ik al vanuit gegaan.
Firmware upgrade voor de FM radio is een koekje, gewoon de installatie CD draaien.
Er verschijnt dan in de programma groep digitalway een knop met "FM firmware"
eerst je spelertje aan de usb kabel knoppen en daarna dit programmaatje draaien.
Je kan ook gewoon firmware versie 1.20.04 downloaden bij MPIO, standaard installeert ie namelijk firmware versie 2.00.00
De firmware en de "how-to" kun je downloaden van de website www.mpio.com
Voor de "how-to" ga je naar

http://www.mpio.com/suppo..._words=firmware&offset=0"

Ik heb alleen een erg lage transfer snelheid via mijn usb, iets van 430kB/s
Kan iemand hier iets over zeggen?
Ja die grootte en dat hoesje zijn echt wel dikke plussers!!! Ik ben er inmiddels ook achter hoe je de firmware erop moet zetten en hoe je de radio werkend krijgt! ik heb er nu 1.20.04 erop staan. Mijn transfersnelheid is ook niet zo best maar dat komt bij mij denk ik omdat ik mijn USB 2.0 poorten niet goed heb ingesteld! maar ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe dat zou moeten.

Ik kwam erook achter dat mijn speler al een keer eerder gebruikt is :( want er stonden voice recording files op, waar je kon horen dat het een nederlander was! hier ben ik niet echt blij mee maar ja misschien was het ff om te proberen ofzo hij ziet er in elk geval nog helemaal goed uit dus geen krasjes ofzo en het plasticje zat ook nog op het scherm.

Ben ook erg benieuwd naar hoe de batterij het gaat doen en of ie ook daadwerkelijk de 16uur haalt ;)

maar voor de rest vind ik het echt een topspeler! Ik heb eerst een creative zen micro gehad maar die batterij ging maar 8 uur mee terwijl ze 12 uur zeggen en als je bijvoorbeeld wandelt of fietst en je wil een ander nummer kiezen zonder dat je de speler uit je jas of broek hoeft te halen dan is het heeeeeeeel irritant met dat TOUCHPAD want dan moet je echt heel voorzichtig voelen en voor dat je het weet druk je weer op pauze of iets anders en dat is een dikke tegenvaller van die zen micro :r en hij ondersteund ook nog eens geen mappen :? maar ja ik ben superblij met mijn Mpio HD200 echt een heerlijk beestje om het nogmaals te zeggen _/-\o_

Verwijderd

Ik heb hem gisteren even 2 uur aan de lader gehad, totdat hij aangaf dat de accu vol was.
Momenteel speelt ie al 6 1/2 uur en ik heb nog een streepje op de fuel gauge staan.
Het eerste streepje verdween al na een 2 uur.
Even afwachten hoe betrouwbaar deze fuel gauge is, bij mijn GSM is dat ding namelijk ontzettend onbetrouwbaar.
Nogmaals, wat een goed geluid zit er in dit apparaatje zeg (sennheiser PX100), speelt mijn ogg vorbis filetjes perfect af _/-\o_

Okee, nu naar 7 1/4 uur houdt ie het voor gezien, niet echt de 16 uur waar de fabrikant over spreekt :( , gelukkig gaan de meeste li-ion batterijen nog wat in capaciteit vooruit na een paar laad-ontlaad cycli :7, mogelijk dat de laad electronica zich kalibreert op de accu, om over- en onderlading van de accu te voorkomen.
Dus met een beetje geluk gaat ie de 10 uur halen :)
Mijn MP3-tjes zijn meestal 192kB/s zou dat ook de batterij duur kunnen verkorten?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 16:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:29:
Ik heb hem gisteren even 2 uur aan de lader gehad, totdat hij aangaf dat de accu vol was.
Momenteel speelt ie al 6 1/2 uur en ik heb nog een streepje op de fuel gauge staan.
Het eerste streepje verdween al na een 2 uur.
Even afwachten hoe betrouwbaar deze fuel gauge is, bij mijn GSM is dat ding namelijk ontzettend onbetrouwbaar.
Nogmaals, wat een goed geluid zit er in dit apparaatje zeg (sennheiser PX100), speelt mijn ogg vorbis filetjes perfect af _/-\o_

Okee, nu naar 7 1/4 uur houdt ie het voor gezien, niet echt de 16 uur waar de fabrikant over spreekt :( , gelukkig gaan de meeste li-ion batterijen nog wat in capaciteit vooruit na een paar laad-ontlaad cycli :7, mogelijk dat de laad electronica zich kalibreert op de accu, om over- en onderlading van de accu te voorkomen.
Dus met een beetje geluk gaat ie de 10 uur halen :)
Mijn MP3-tjes zijn meestal 192kB/s zou dat ook de batterij duur kunnen verkorten?
Ik zit met hetzelfde probleem maar ja ik blijf hopen op dat de accu er inderdaad na een paar keer opladen en ontladen beter word! Ik wil zowiezo de 12uur halen van de beloofde 16uur! :D
voor de rest echt een topspelertje ook het geluid vind ik heel goed met de sennheiser pmx60 backphone! _/-\o_ maar ik baal er nog steeds van dat er al voice record files opstonden maar ja ik heb al ff gemailt naar de winkel! :(

Verwijderd

Goed spul hè die sennheiser koptelefoons :)
Nog iets merkwaardigs, toen ik de speler een half uurtje later weer aan ging zetten, kon ie gewoon weer spelen.
En dat heeft ie vervolgens nog eens 3 kwartier gedaan, nu laat ik hem maar ff aan de lader liggen en probeer het morgen nog eens.
Volgens een collega van mij is de kans best groot dat de accu capaciteit pas maximaal is na een paar laad- ontlaad cycli.
Dus ik blijf hopen.

• Den_S85
ik heb em inmiddels al wat langer, bij mij gaat de batterij hooguit 6 a 6,5 uur mee. ik speel voornamelijk .ogg af, ik vermoed zelf dat dit meer stroom vreet dan 128kbp/s mp3. iemand hier meer ervaring mee??

daarbij nog 1 ding... hij kraakt de laatste tijd af en toe, ik vermoed dat dit aan mijn oordopjes ligt, sennheiser mx500. over het algemeen supertevreden over het ding hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:07:
[...]

Ik kwam erook achter dat mijn speler al een keer eerder gebruikt is :( want er stonden voice recording files op, waar je kon horen dat het een nederlander was! hier ben ik niet echt blij mee maar ja misschien was het ff om te proberen ofzo hij ziet er in elk geval nog helemaal goed uit dus geen krasjes ofzo en het plasticje zat ook nog op het scherm.
_/-\o_
Een vriendin van mij heeft deze speler afgelopen weekend voor € 200 gekocht bij media markt amsterdam. De normale prijs was daar € 300 maar aangezien hij bij de Bijenkorf voor € 200 te krijgen was ging kreeg zij em bij mediamarkt ook voor die prijs ( laagste prijs garantie )

Thuis bleek dat er al een aantal albums ( tiesto, the corrs e.d. ) opstonden. Ze dacht eerst dat die bij de speler hoorde, maar ik denk dat dat niet kan en dat de speler dus al gebruikt was.
De knopjes reageren erg slecht, en ook gaat ie uit het niets op 'hold'. Ik denk dat ze genaaid is met een oude kapotte speler. Helaas heeft ze de doos weggegooid, maar toch denk ik dat ze nog haar geld kan terugkrijgen. Ik heb haar aangeraden voor een creative zen micro of ipod mini te gaan.
Verder vind ik de navigatie, en het gebruik van de knoppen vrij ingewikkeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:19:
[...]

Een vriendin van mij heeft deze speler afgelopen weekend voor € 200 gekocht bij media markt amsterdam. De normale prijs was daar € 300 maar aangezien hij bij de Bijenkorf voor € 200 te krijgen was ging kreeg zij em bij mediamarkt ook voor die prijs ( laagste prijs garantie )

Thuis bleek dat er al een aantal albums ( tiesto, the corrs e.d. ) opstonden. Ze dacht eerst dat die bij de speler hoorde, maar ik denk dat dat niet kan en dat de speler dus al gebruikt was.
De knopjes reageren erg slecht, en ook gaat ie uit het niets op 'hold'. Ik denk dat ze genaaid is met een oude kapotte speler. Helaas heeft ze de doos weggegooid, maar toch denk ik dat ze nog haar geld kan terugkrijgen. Ik heb haar aangeraden voor een creative zen micro of ipod mini te gaan.
Verder vind ik de navigatie, en het gebruik van de knoppen vrij ingewikkeld.
Tsja dan ga je er van uit dat je iets nieuws hebt gekocht en dan krijg je dit :( . Kvind het erg klote voor die vriendin. Maar na een paar keer naar mijn voice recording files geluisterd te hebben, lijkt het mij het logische dat een klant voordat hij het apparaat misschien zou gaan kopen ff wou testen. Voor de rest werkt de speler echt perfect maar ja toch altijd een beetje naar gevoel bij zulke dingen. Ik heb de Creative zen micro ook een paar dagen gebruikt en die heb ik nu inmiddels weer te koop gezet op een verkoop site want ik was lang niet tevreden over de batterij en de ''touchpad navigatie''. Maar ja ik ben blij met de Mpio HD200 en er zit 2 jaar fabrieksgarantie op dus kan eerst wel ff vooruit _/-\o_

Verwijderd

Dus hij kost standaard ook 200 euro bij de bijenkorf, das mooi.
Tot dusver ben ik nog tevreden, alleen de batterij levensduur is niet de beloofde 16 uur.
Ik zit nu op ongeveer 8 uur.
Nou ja kan ik mee leven, ga ik nu maar weer verder om al mijn cd's te rippen naar ogg vorbis :P

Verwijderd

DooD :'(

Verwijderd

nu 199 euro (pricewatch), erg scherp prijsje zo!
ik heb nog nergens een echte review kunnen vinden, en ook de afstandsbediening nergens los te koop gezien..

• Den_S85
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:43:
nu 199 euro (pricewatch), erg scherp prijsje zo!
ik heb nog nergens een echte review kunnen vinden, en ook de afstandsbediening nergens los te koop gezien..
afstandsbediening heb ik idd ook nog nergens gezien. heb ik wel interesse in op zich, al hangt het natuurlijk van de prijs af die ze voor het ding vragen..

het updaten van de firmware schijnt echt makkelijk te zijn, maar na 5 maanden lukt het mij nog steeds niet :S :(

Verwijderd

die afstandsbediening bij de HD200 kan je kopen bij de importeur www.tu-and-tu.com, mailen naar service@tu-and-tu.com. heb ik namelijk ook gedaan voor een dockingstation voor de iaudio.

Verwijderd

ik zal eens mailen hoeveel die ab kost.

Verwijderd

Beste Maarten,

Ja dat klopt, de afstandsbediening is bij ons verkrijgbaar voor 20,00 Euro. Mocht je hem willen bestellen dan kun je het bedrag over maken op onze rekening 623067099 ten name van Tu & Tu en onder vermelding van “bestelling AB HD200”. Na ontvangst van het bedrag sturen we jou de afstandsbediening.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben ingelicht, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Roman Cheung

Tu&Tu Service
dat is snel :)

Verwijderd

op de site van www.tu-and-tu.com staan de firmware upgrades met handleidingen. check it out:
http://www.tu-and-tu.com/...0%20Ver1.20.04(FM_ON).zip
deze is dan van de HD200...

• Den_S85
firmware upgraden is met behulp van tu and tu site ook eindelijk gelukt _/-\o_

ik wacht nog op een reply van sales @ tu and tu.... na 2 dagen nog niets, net ff service gemaild. ondanks dat ik de prijs nu al weet ben ik benieuwd of die wel snel replyen op mijn mailtje

Verwijderd

hebben je al bericht gehad van sales van tu?

• Den_S85
nee nog steeds niet. zowel van sales als service niet, beetje jammer.

Verwijderd

hoe zit het met iedereen zijn batterij speelduur? ik haal van de beloofde 16 uur maar hooguit 8 uurtjes en dan speel ik mp3 128k volume 13 af! graag wil ik weten wat jullie allemaal halen want dit is natuurlijk veeeeeeeeeeeeeel te weinig :(

Verwijderd

De afspeelduur is idd. maar 8 uur, maakt niet uit met welke bitrate je afspeelt.

Verwijderd

Hieperdepiep, er is nieuwe firmaware beschikbaar.
Ik vindt de werking van FUNCTION/FF/REW knop erop vooruit gegaan _/-\o_
Je beland nu niet meer per ongeluk in het radio menu.
Firmware revisie is nu 1.30.05

[Fixed Details]

1. GUI of the screen is upgraded.

2. Supports 4 line lyrics.

3. Corrected playing the PLS and M3U files made on WINAMP.

4. Added the FILE INFO, deleting the PLAY SPEED.

5. Upgraded the Repeat function and added Repeat Menu on Settings.

6. Upgraded WMA ID3TAG.

• Den_S85
goed... ik heb nu dus een probleempje. als ik de speler op dinsdag avond helemaal vol laadt, en nu op zondag de speler pak, kom ik tot de schokkende ontdekking dat de batterij bijna helemaal leeg is :/ . dit terwijl de speler absoluut geen seconde gewerkt heeft in de tussentijd :(

ik heb dit al eens eerder ontdekt, toen dacht ik dat ik gewoon vergeten was hem op te laden, dus niet...

ik neem aan dat dit soort gevallen onder de garantie vallen :X

Verwijderd

lijkt mij inderdaad een gevalletje garantie :/ wel vervelend natuurlijk...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij sommige mp3spelers valt de batterij niet onder de garantie, dus ik hoop dat je geluk hebt :)

• Den_S85
RoD schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 00:14:
Bij sommige mp3spelers valt de batterij niet onder de garantie, dus ik hoop dat je geluk hebt :)
zo niet gaat ie gewoon de verkoop in, weg d'r mee dan..

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 00:14:
Bij deze MP3 speler staan daarvoor geen aparte vermeldingen in de garantie voorwaarden.
dus mag je er gewoon van uitgaan dat de fabrikant het product voor 24 maanden waarborgt.

• Den_S85
mp3spelers.nl waar ik em weg heb gaf me ook keurig een adres op waar ik hem RMA heen kon sturen. gewoon naar tu & tu. vanochtend is ie met de post gegaan, ik wacht af..

• Nas T
  • Laatst online: 28-11 06:52
heb een vreemde vraag, en hoop dat iemand dit topic nog bekijkt: de shuffle-of random functie van de mpio hd200, werkt hij volgens dit principe:
random afspelen, en "onthouden" welke nummers er afgespeeld zijn, zodat je een aantal nummers al drie of vier hebt gehoord, voordat je een nummer hoort dat je nog niet hebt gehoord, of:
random afspelen, met de kans dat sommige liedjes vaker voorbijkomen.
Waaom deze vraag?
Ik werk, en heb mijn mp3speler altijd aan een fm-zender hangen. Eerst had ik een mp3speler, die niet makkelijk een playlist kon maken: 1 liedje erbij zetten, playlist weg.
Nu heb ik een mp3speler met het 2e principe, niet onthouden wat er wordt afgespeeld. Sommige liedjes wil ik op het werk niet 2 keer horen, ben op een gegeven moment 5 tot 10 keer vooruit aan het spoelen om een liedje te vinden, en ik werk aan de lopende band, dus tijd heb ik niet.

vrede in rust

Pagina: 1 2 Laatste