Toon posts:

DivX afspelen op oude laptop (min spec?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik heb een oude Toshiba 320 CDT laptop, met:
- 96 MB intern geheugen (RAM)
- 233 Mhz (Pentium)
- 4 gig schijf
- Win 2000

Nu heb ik onlangs een extere HD gekocht, en zou graag mijn DivX files afspelen op mijn laptop. (via USB 1.1)

In mediaplayer / bsplayer krijg ik het geluid en beeld niet synchroon.. (beeld is te traag (framerate)

Kan ik mijn laptopje dusdanig aanpassen (softewarematig) dat ik hem wel als portable divX player kan gebruiken?

Ciao

Kasper

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou het kunnen proberen met wat meer geheugen en kijken naar players die niet veel gebruiken.
Bijvoorbeeld een OS als Movix dat gebouwd is om dit soort dingen mee te kunnen. Of anders Qview onder DOS.
Je OS is nu een van de grootste bottlenecks, win2k heeft die 96MB wel nodig om te kunnen lopen als je er verder niets vreemds mee doet. Dus dan wordt het krap om nog media te gaan afspelen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

233 Mhz is wel erg weinig hoor. Ik heb hier een 400Mhz staan met XP en daar gaat het ook maar net op. Wellicht kan je de CPU vervangen door iets snellers?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!

Ga het proberen onder DOS --> Qview, maar kan er weinig/niets over vinden (anders dan dat het een PrintSahring programma zou zijn)
Vraag: waar kan ik dir programma vinden?

Anders moet ik het onder Linux proberen (knoppix???), maar heb daar weinig kaas van gegeten.. wel een goede handleiding gevonden:

http://movix.sourceforge.net/Docs/Tutorials/MoviXonHD.html

Hopelijk is mijn 233 Mhz voldoende....

kasper

Verwijderd

heb net zo'n laptop (alleen dan 140 mb geheugen). divx hangt gewoon erg van de compressie af.. sommige draaien vlekkenloos andere pakt ie gewoon net niet. Zal je zelf moeten proberen.

Via USB lijkt me trouwens slecht id, dit zorgt alleen maar voor meer load waardoor je divx nog slechter afspeelbaar wordt.
Verder niet Media player gebruiken maar een aparte divx speler (weet niet zo snel een goede). Wmplayer heeft altijd brakke snelheid

Overgens misschien id om win98SE te draaien? misschien iets minder belastend?

edit: DMA aanstaan? Laatste (hoewel die niet recent zullen zijn 8)7 ) drivers (die van toshiba site zijn meestal (hele) oude drivers). Wisselbestand vastgesteld? Geen achtergrondprocessen draaien?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 17:27 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 02:44

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik kan wel zeggen dat 233 nooit genoeg is voor divx. misschien als je de kwaliteit op 0 zet..

mpeg 1&2 willen er wel op, dus dvd's kunnen.. en als je tijd over hebt kun je ook je divx naar mpeg om gaan zetten.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Ik had hier een Toshiba laptop met een Cellie 667Mhz en 192Mb geheugen, deze speelde een film in Divx nog niet vloeiend af.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 17:20:
Ik had hier een Toshiba laptop met een Cellie 667Mhz en 192Mb geheugen, deze speelde een film in Divx nog niet vloeiend af.
dan is er iets mis met de software of andere instellingen..

ik kreeg het goed draaiend op een celeron 400mhz laptop met 128 mb ram.

Dat was met win98se en media player 6. Xvid heb ik er nooit op getest.

Verwijderd

De ene DivX is de andere niet - hierdoor zul je altijd tegenstrijdige berichten horen van mensen over hun ervaringen met DivX afspelen op lowspeed computers. Naar mijn mening is een P2 / socket7 en dergelijke niet snel genoeg voor moderne HQ rips (Xvid 768px QPel/AC3).
Zie ook:
k6-2 450 Te traag voor divx?
P200 omtoveren tot een Xvid/divx bak
Welke nu genoeg is?
Er zijn wat dat betreft teveel factoren van invloed daarop: hardware, software, OS, drivers etc. En dan neem ik maar even aan dat we over 100% dezelfde film/rip praten ;)
'lage kwaliteit' is wat dat betreft ook een beetje een dooddoenertje, daar het heel erg suggestief/subjectief is. En 'speelt '99%' van mijn rips netzo, als je niet vermeldt waarom/welke ze NIET afspelen of waaruit je collectie bestaat ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 19:23 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dat is zo, je hebt zware en minder zware. Maar als je een collectie van ongeveer 300 films hebt vind ik dat een heel goed gemiddelde. Van de lage kwaliteit gedownloade films tot 1600kb/s zelf gemaakte films.

Op een p233 van vroeger lukte het me niet om langer dan een kwartier synchroon te kijken, vanaf celeron 400 mhz heb ik nergens problemen mee. Toch kon een vriend van me op zijn celeron 633 toendertijd nauwelijks (dezelfde) films afspelen. Videogeheugen? Hij meer dan de 8mb in de laptop. Beide met verse installatie. Waar kan het hem dan nog meer in zitten :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp..

Ik heb inmiddels Mplayer op cd gebrand, en kan daar nu van booten, waardoor ik de DivX file van mijn HD af kan spelen (aflevering van serie 24)

Dit loopt een stuk vlotter dan onder win 2000 ;-)

NU wil ik echter films laden vanaf een exteren HD (2,5") op de USB poort van mijn laptop...

Weet iemand hoe ik dat in kan stellen (kan dat uberhaupt met Movix)?

Ciao

Kapser

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Krijg je dan niet het gezeik dat usb 1.1 teveel cpu time kost om daarbij ook nog een film te kijken? Of wil je de film alleen kopieren via de usb.
Pagina: 1