P200 omtoveren tot een Xvid/divx bak

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Hallo,

Ik heb nog een oude p200 mmx te staan met de volgende specs:
-Een 586ITBD baby at mobo (http://www.bigedtech.com/...tium%20Boards/586itbd.htm)
-P200 mmx
-128mb sdram
-4mb pci sis 6326 videokaart
-100mbit pci lan
-Een of andere western digital harde schijf
-24x cdrom
-floppy
Er draait windows 2000 sp4 op
Op deze pc zou ik graag Xvid/Divx willen afspelen,

Ik heb de search al gebruikt, en er waren best wel wat topics maar in het ene topic zegt iemand tis mij gelukt met 166mhz en daarna word er weer gezegd 450mhz is de grens.
Ik heb al verschillende player's gebruikt (Bsplayer, vlc player, winamp, std. oude mplayer van windows) maar het blijft schokken.

Is het mogelijk om met deze oude pc divx/xvid af te spelen? Of lukt dat gewoon niet omdat de cpu te traag is? Ik kan nog bij soort 2e hands pc shop een amd k6 300 voor €10,- krijgen, zou ut dan lukken?

Alvast bedankt,

Verwijderd

Ik denk dat je systeem er wat te min voor is. Hij gaat de films niet goed kunnen afspelen volgens mij. Met m'n cellie 400 vroeger ging het al moeilijk

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:59
install gewoon windows 98 , probeer dan eens DivX af te spelen met bsplayer op full screen.

Loopt het soepeltjes , dan heb je antwoord denk ik zo :)

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:06
Ga een linux distro draaien, is hiergenoeg over te vinden....
het moet net lukken, ik zou gewoon wat gaan experimenteren, leer je er ook nog wat van/

[ Voor 30% gewijzigd door Evos op 12-04-2004 13:55 ]

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die K6 trekt het ook niet. Ik heb een 400Mhz K6-2 gehad en die kon niet eens soepel DVD afspelen.

• Westereen
Win 98? Dat draait al helemaal pokke dat schokt nog meer. Maar zou het gaan lukken met een Amd K6 300?

edit:

Te laat,

[ Voor 13% gewijzigd door Westereen op 12-04-2004 13:56 ]

Verwijderd

Misschien een videokaartupgrade of mpeg-decoder?

Verwijderd

Ik vrees dat het niets wordt dan als het blijft schokken. Probeer eens diverse films want bij m'n cellie schokten sommige en sommige niet, proberen zou ik zeggen. 500mhz lukt zeker, er onder moet je proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:55:
Het gaat hier om xvid /divx niet mpeg he.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

met 200Mhz wordt het helemaal niks, zelfs niet met een nieuwe videokaart.

Gebruik voor de grap de search eens met als keywords: systeemeisen, divx.

• Westereen
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:55:
Helpt dat? Aan wat voor 1 denk je? (moet niet te duur zijn)
Ik kan nog wel komen aan een pci ati rage 4mb voor €10,- is dat wat?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56

Cyphax

Moderator LNX
Er zijn misschien divx'jes bij die zullen draaien. Ik heb het zelf ook geprobeerd met m'n P200 een tijd geleden maar hij trekt het gewoon niet. Ik had toendertijd 1 film die ik bijna echt soepel kon afspelen, de rest ging gewoon NIET.
Ik heb al moeite met de meeste films op een C266 met 256mb ram.

Saved by the buoyancy of citrus

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56

Cyphax

Moderator LNX
Westereen schreef op 12 april 2004 @ 13:57:
[...]

Helpt dat? Aan wat voor 1 denk je? (moet niet te duur zijn)
Ik kan nog wel komen aan een pci ati rage 4mb voor €10,- is dat wat?
Ja dat helpt zeker, maar dan van zeer traag naar traag... ik heb 'm toen van S3trio 64+ (2mb) naar TNT2 M64 (32mb) geupgrade en er zat veel verschil in.. maarja, van hopeloos naar toch nog te traag...
Maar als je een TNT2 ofzo kan vinden, zet zoiets erin dan, dat scheelt iig weer.
Ik blijf erbij dat je toch niet veel films gaat vinden die je goed kan afspelen :)

offtopic:
excusez moi voor quote ipv edit...

[ Voor 31% gewijzigd door Cyphax op 12-04-2004 14:00 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik weet niet wat voor problemen jullie allemaal hebben (gehad), maar ik had een Compaq Deskpro 4000, 200MHz met 128MB ram en de on-board VGA-output, en ik kon zonder enig probleem films op full-screen met normaal geluid afspelen.

Bloed, zweet & koffie

• Westereen
j-w schreef op 12 april 2004 @ 13:57:
met 200Mhz wordt het helemaal niks, zelfs niet met een nieuwe videokaart.

Gebruik voor de grap de search eens met als keywords: systeemeisen, divx.
Daar vond ik dit:
Systeemeisen zijn ZEER afhankelijk van de compressie van de DivX zelf.
Meestal is 300 MHz (Pentium 2) of hoger voldoende.
RAM maakt niet echt veel uit, zoland Windhoos maar niet zonder zit.
Videokaart maakt ook niet zoveel uit. Een beetje kwaliteitskaart (matrox kaarten, TNT of hoger, etc.) moet er geen problemen mee hebben.

Voor 'zwaardere' DivX-jes + fullscreen is meestal iets meer nodig. 400-500 MHz.

Voor mensen met een K6-2. De FPU is lager dan die van een Intel, dus moet je wat meer MHZ-en hebben. Volgens mij geldt dit ook voor de K6-3.
Voor mensen met een Cyrix. Jij kan GEEN DivX-jes spelen Zelfs niet met een GIGA-Cyrix. Koop een proc met een beetje normale FPU-performance

Dus een amd 6 300 is nog niet genoeg.
Er werd hierboven gezegd een linux-distro, ik heb mandrake 9.1 te liggen, is dat goed voor een oude pc of moek gaan denken aan ..... iets anders

Verwijderd

Cyphax schreef op 12 april 2004 @ 13:57:
Er zijn misschien divx'jes bij die zullen draaien. Ik heb het zelf ook geprobeerd met m'n P200 een tijd geleden maar hij trekt het gewoon niet. Ik had toendertijd 1 film die ik bijna echt soepel kon afspelen, de rest ging gewoon NIET.
Ik heb al moeite met de meeste films op een C266 met 256mb ram.
Klopt, ik denk dat een beetje de grens ligt bij p2 350 a 400mhz. Dan krijg je nog een goed beeld, maar als je het helemaal veilig wilt doen moet je gewoon een p3 450 a 500 nemen ;)

• Westereen
400mhz, dus.
Zo'n cpu kan helaas niet op dat baby at mobo. Dan moek weer een baby-at mobo zoeken, weet iemand waar nog zo'n goedkoop ding is?
Er werd hierboven gezegd een linux-distro, ik heb mandrake 9.1 te liggen, is dat goed voor een oude pc of moek gaan denken aan ..... iets anders

Verwijderd

download Movix en probeer het uit.

Verwijderd

Misschien toch maar upgraden:
http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?Time=1081771832&DB=a
Voor €40 heb je bvb. zoiets: http://www.tweakers.net/aanbod/134069

Verwijderd

Lees anders dit eens:

http://zebra.fh-weingarte...ers/2003-04/msg00475.html

Minimale systeemeisen voor gebruik van mplayer (onder linux dus). Zoals je kan zien is het dus van belang om je videokaart een beetje te upgraden. Met die 4MB SiS denk ik niet dat het iets wordt, maar met een betere videokaart zou je er nog wel eens iets van moeten kunnen maken. Verwacht geen wonderen. MPlayer homepage:

http://www.mplayerhq.hu/

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 14:25 ]

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 00:41

JF_

Vilenin schreef op 12 april 2004 @ 14:00:
Ik weet niet wat voor problemen jullie allemaal hebben (gehad), maar ik had een Compaq Deskpro 4000, 200MHz met 128MB ram en de on-board VGA-output, en ik kon zonder enig probleem films op full-screen met normaal geluid afspelen.
Yeah right. VCD of rauwe mpeg zeker? Full-screen divx/xvid kan je *echt* vergeten zonder betere hardware.
Een Celeron500, 100MHz FSB, 640Mb geheugen, schijven goed voor >50meg per seconde heeft nog moeite met de betere filmpjes. Sure, de 1cd bullshit met mp3-audio trekt 'ie wel op medium quality. Gooi er een 2cd met ac3-geluid in en je wordt zeeziek van het stotteren, zelfs op low quality.
IMHO begint 't pas lekker bij 1G (P3 of Athlon), en als je alle quality-settings op max wilt mag je rustig op nog wat meer rekenen.

Verwijderd

JF_ schreef op 12 april 2004 @ 14:21:
Yeah right. VCD of rauwe mpeg zeker? Full-screen divx/xvid kan je *echt* vergeten zonder betere hardware.
Een Celeron500, 100MHz FSB, 640Mb geheugen, schijven goed voor >50meg per seconde heeft nog moeite met de betere filmpjes. Sure, de 1cd bullshit met mp3-audio trekt 'ie wel op medium quality. Gooi er een 2cd met ac3-geluid in en je wordt zeeziek van het stotteren, zelfs op low quality.
IMHO begint 't pas lekker bij 1G (P3 of Athlon), en als je alle quality-settings op max wilt mag je rustig op nog wat meer rekenen.
Tsja... Klinkt alsof je alleen Windows _XP_ hebt geprobeerd. Onder Linux is dit behoorlijk overdone.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 14:55 . Reden: Nav mind_'s posting ]

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

ook onder windows moet ie dat makkelijk trekken JF..

pentium III 500, 128 megs, win 98 staat hier nog en die speelt al die filmpjes met gemak..
alleen als je snel van scene naar scene springt trekt die het niet zo goed meer.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Verwijderd

JF_ schreef op 12 april 2004 @ 14:21:
[...]

Waarmee de onzin van dit alles weer eens bewezen wordt.

Er is anders een hele simpele oplossing voor : de simpelste is van geen illegale films te downloaden, dan heb je ook het probleem niet dat je ze via allerlei omwegen op een PC moet willen bekijken. Of anders zet je ze terug op DVD en koop je voor 60 of 70 euro een cheap ass DVD player in een of andere winkel.

Topics als dit vallen voor mij allemaal onder de noemer "overbodig en waarom moeilijk als het heel makkelijk kan".

|:(

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
omdat we tweakers zijn ? Het kan natuurlijk heel erg makkelijk maar ik een cheap ass dvd speler MET hd erin heb je niet onder de 100 euro (correct me if i'm wrong) en ik vind het persoonlijk toch niet zo heel fijn om steeds schijfjes te moeten wisselen. Als je dan een oude bak thuis hebt staan ga je daar mee aan het experimenteren of het daarmee kan .. toch?

[ Voor 88% gewijzigd door Webgnome op 12-04-2004 16:41 ]

Strava | AP | IP | AW

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 12:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

fiets gewoon even naar een electronica winkel en haal een zwaar onbekent wazig dvd spelertje op van 4 10tjes probleem op gelost

dat gekloot met van die baut cputjes

Bedankt alvast

Verwijderd

Welleweerd schreef op 12 april 2004 @ 17:07:
fiets gewoon even naar een electronica winkel en haal een zwaar onbekent wazig dvd spelertje op van 4 10tjes probleem op gelost

dat gekloot met van die baut cputjes
Dit slaat natuurlijk nergens op :? Koop dan deze: http://www.eynstein.nl/a/3727.html

Hier een topic over gestart: ENCORE 2600 met divx en xvid

Lijkt me niet te duur en alles werkt naar wens. Tenzij je dus echt een pc wilt hebben en dan zou je natuurlijk erg cheap een goedkoop socket A mobo +duron 1600/1800 kunnen nemen en deze eventueel unlocken B)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat een offtopic geblaat weer... De goeie TS wil DivX filmpjes kijken, geen dvdspelers kopen...

Ontopic: DivX 3.11 filmpjes gaan denk ik nog wel met je cpu... net aan... Met een heel licht OS. Met DivX5 of XviD films gaat 'ie het denk ik niet trekken... met die K6 heb je meer kans, maar het blijft aan de krappe kant. Als je het ding een beetje als home-cinema zooi wil gaan gebruiken, kijk dan of je ergens el-cheapo een PIII ~500 kan regelen. Zit je gegarandeerd goed :)

Hier stond een dode link.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer eens dos met qview, is best zuinig met je resources en dan zou het misschien wel kunnen lukken :)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

helpt overlay uitzetten niet? (ziet toch bijna geen verschil op tv)

www.nintendocasemods.com

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
qview is toch al een heel oud prog of lees ik dat verkeerd?

Strava | AP | IP | AW

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Webgnome schreef op 12 april 2004 @ 17:47:
qview is toch al een heel oud prog of lees ik dat verkeerd?
het is niet supernieuw, maar die bak van de TS ook niet :P
op een oude bak moet je gewoon wat oudere software draaien, gaat vaak het beste.
nieuwere Xvids spelen gaat toch niet lukken, maar de wat oudere divxen zouden best goed moeten werken op een P200

• Westereen
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 16:37:
[...]
Waarmee de onzin van dit alles weer eens bewezen wordt.

Er is anders een hele simpele oplossing voor : de simpelste is van geen illegale films te downloaden, dan heb je ook het probleem niet dat je ze via allerlei omwegen op een PC moet willen bekijken. Of anders zet je ze terug op DVD en koop je voor 60 of 70 euro een cheap ass DVD player in een of andere winkel.

Topics als dit vallen voor mij allemaal onder de noemer "overbodig en waarom moeilijk als het heel makkelijk kan".

|:(
Illegaal? Daar had ik het niet over gehad , ik kan toch net zo goed, de originele dvd van lord of the rings omzetten naar divx/xvid en dan op me oude pc afspelen. En waarom mag dat neit.
Nu weer ff ontopic:
Dat movix, kan'k nu niet uitprober, me brander is kappot

Qview, heb ik al us gebruikt. Zal het zo ook ff proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Westereen op 12-04-2004 18:32 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Er bestaan hardware mp4 decoder kaarten die ook op een oudere PC DivX/Xvid realtime kunnen afspelen:
Sigma Designs XCard
Tom's hardware review

Verwijderd

weet niet of het al genoemt is maar gebruik zelf movix. Boot hem over het netwerk en files vanaf een windows share. Werkt als een trein :)

http://movix.sourceforge.net/

maar met een p200 weet ik niet of je het gaat redden. Een cel 433 ging zonder probs maar dat wel een stuk sneller als een 200mhz ding..
Maar probeer het eens zou ik zeggen ...

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
Het afspelen van divx heeft meer processorsnelheid nodig omdat hij de data moet decomprimeren. Voor dvd zou het wel kunnen denk ik, voor divx niet.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Niet elke film is hetzelfde, daarom zijn de antwoorden in de search ook zo tegenstrijdig met elkaar omdat niet hetzelfde getest wordt. Daarnaast zijn wij in de loop der tijd ook steeds zwaarder gaan rippen, zodat oude topics een veel te verkeerd beeld scheppen. ;)

Hier een filmpje (ooit gemaakt door W3ird_N3rd) om je <1GHz Pc'tje eens te testen:

Testfilm:
sample_trailer_DivX3.11.avi (3,17 MB)
sample_trailer_Xvid.avi (3,32 MB)

Persoonlijke ervaring: met een K6-2+ 600MHz + Radeon/Geforce2GTS/Matrox G450 zijn er nog films die niet vloeiend genoeg lopen. Dit komt vaker voor bij hoge framesize, VBR audio, weinig keyframes, en codecs als Xvid/DivX4/DivX5 waar settings als quartelpel en GMC veelal roet in het eten gooien. Daarnaast is postprocessing niet altijd bruikbaar, waardoor sommige films er ook nog eens een stuk slechter uitzien - en dan zwijg ik nog maar even over de impact van de geluidsindeling zoals AC3 en Ogg.
Een CPU met een betere FPU kan veelal met minder ruwe MHz wegkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 20:53 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:47:
Niet elke film is hetzelfde, daarom zijn de antwoorden in de search ook zo tegenstrijdig met elkaar omdat niet hetzelfde getest wordt. Daarnaast zijn wij in de loop der tijd ook steeds zwaarder gaan rippen, zodat oude topics een veel te verkeerd beeld scheppen. ;)

Hier een filmpje (ooit gemaakt door W3ird_N3rd) om je <1GHz Pc'tje eens te testen:

Testfilm:
sample_trailer_DivX3.11.avi (3,17 MB)
sample_trailer_Xvid.avi (3,32 MB)

Persoonlijke ervaring: met een K6-2+ 600MHz + Radeon/Geforce2GTS/Matrox G450 zijn er nog films die niet vloeiend genoeg lopen. Dit komt vaker voor bij hoge framesize, VBR audio, weinig keyframes, en codecs als Xvid/DivX4/DivX5 waar settings als quartelpel en GMC veelal roet in het eten gooien. Daarnaast is postprocessing niet altijd bruikbaar, waardoor sommige films er ook nog eens een stuk slechter uitzien - en dan zwijg ik nog maar even over de impact van de geluidsindeling zoals AC3 en Ogg.
Een CPU met een betere FPU kan veelal met minder ruwe MHz wegkomen.
LoL op me vriendins pc (waarik nu ben dus) lijkt het net een slide show, en vlak voor het eind krijg ik een memory instruction error :D tja het is ook een P266 :D op die ppro200 zal het helemaal bout gaan :)

ow, ging om het xvid filmpje trouwens

het divx3 filmpje gaat net zo ruk

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_X op 12-04-2004 20:57 ]

• Westereen
Dat movix heb ik ff geprobeerd, dat loopt ook niet echt. Het oude "qview" werkt wel aardig, maar jah daar geen subs bij. Ik denk gewoon dat deze machine er te sloom voor is, heb die amd k6 300 nog niet gehaald misschien gaat het dan wat beter.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
FFDshow al geprobeert? zo kon ik op n Pentium II 333Mhz met 128MB SD-Ram, en 2MB S3Virge VGA kaart, Divx/Xvid/WMV/MP3 vloeiend afspelen :) AC3 ging wel flink stotteren...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Verkoop die oer oude lawaaierige p200 voor 20 euro, leg daar 130 euro bovenop, en je hebt een Philips DVD 737 divx/xvid speler. Verbruikt weinig stroom, is muis stil, ziet er gelikt uit, en speelt alle films af die je maar kan bedenken. Simpel, doeltreffend.
Pagina: 1