Toon posts:

Harddisk waar koelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je het beste je harde schijf koelen? met een fan aan de achterkant, de onderkant, de bovenkant de zijkant???

Nu koel ik 2 schijven met 2 kleine fans die aan de voorkant van de kast hangen ( dus ook aan de voorkant van de schijven ) en die fans blazen lucht over de schijven heen.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 15:10

Tux

De methode die je nu gebruikt is volgens mij het beste. Een andere manier is speciale harddisk coolers kopen, maar die zijn natuurlijk duurder dan eenvoudige fannetjes ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zo heb ik het ook, en de schijven worden niet echt warm. Het zal dus wel goed genoeg koelen. De 'echte' HDD-koelers koelen de bovenkant, dus misschien is dat het beste :?

offtopic:
Verdorie Tux, dat is al de 2e keer vanavond :(

[ Voor 31% gewijzigd door AtleX op 04-06-2004 19:37 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:34:
Hoe kan je het beste je harde schijf koelen? met een fan aan de achterkant, de onderkant, de bovenkant de zijkant???

Nu koel ik 2 schijven met 2 kleine fans die aan de voorkant van de kast hangen ( dus ook aan de voorkant van de schijven ) en die fans blazen lucht over de schijven heen.
Gewoon goed koelen :P Waterkoelen misschien een optie. En waarom wil je hem koelen ?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:36:
[...]

Gewoon goed koelen :P Waterkoelen misschien een optie. En waarom wil je hem koelen ?
HDD's gaan langer mee als je ze koelt, ik had eerst een SCSI-schijf een een IDE op elkaar in mijn kast. Daar kan je dan echt je hand niet opleggen, het lijkt me sterk dat dat goed is voor je schijven.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13
Ik heb ooit eens ergens een test gezien waaruit bleek dat het het beste is om langs de zijkant alu profielen tegen de HDD te monteren, als heatsinks. Dan gewoon een fan erover laten blazen om de reeds afgeleidde warmte weg te voeren...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:36:
[...]

Omdat hij te warm wordt :9 Ik heb overigens fannetjes aan de zijkant van mijn HDD's zitten en dat scheelt toch (volgens sensors) ca 15 graden

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 15:10

Tux

Bashrat schreef op 04 juni 2004 @ 19:39:
Ik heb ooit eens ergens een test gezien waaruit bleek dat het het beste is om langs de zijkant alu profielen tegen de HDD te monteren, als heatsinks. Dan gewoon een fan erover laten blazen om de reeds afgeleidde warmte weg te voeren...
Mijn harddisks zitten aan de zijkant gewoon vast aan het harddisk rekje B)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Wim Leers
AtleX schreef op 04 juni 2004 @ 19:38:
[...]

HDD's gaan langer mee als je ze koelt, ik had eerst een SCSI-schijf een een IDE op elkaar in mijn kast. Daar kan je dan echt je hand niet opleggen, het lijkt me sterk dat dat goed is voor je schijven.
Idd! Die harde schijven worden zonder koeling pokkeheet!

• Wim Leers
Tux schreef op 04 juni 2004 @ 19:40:
[...]

Mijn harddisks zitten aan de zijkant gewoon vast aan het harddisk rekje B)
Wel ja.... :p maar dat was niet wat ik bedoelde... alu erTEGEN gemonteerd is wrsch nog nét ietsje beter...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is al wel heel erg vaak langsgekomen, gebruik dus de GoT search:

http://gathering.tweakers.net/forum/find

En dan met 'hdd koelen' bijvoorbeeld binnen DOC zoeken, dan vind je tientallen topics die je een heel eind op weg kunnen helpen. Oftewel, doe voortaan eerst voorwerk qua zoeken+lezen voordat je een topic opent.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.