Stroomvoorziening veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 15:45
Nieuwe titel: Molex stekkers samenvoegen

Als eerst wil ik me alvast excuseren, want ik vind het zelf moeilijk om dit probleem te beschrijven, zowel in de topic als de titel.

Ik heb een vrij oude computer die ik echter nog wel best veel gebruik. Het gaat om een AMD K6-2 met 400 MHz. De voeding echter is qua stroomvoorziening helemaal in gebruik (die witte dingen waarmee je iets met stroom kan voorzien). Nu zijn 2 van die witte dingen in gebruik met 2 draadjes (waarvan 4 maximaal). Ik wil nu dus dat ene ding met 2 draadjes samenvoegen met de andere waar ook 2 vrij zijn zodat er 1 vrij komt en de andere bezet is met 4 draadjes. Is dit mogelijk? En zo ja: Hoe kan ik zo'n draadje er uit halen, want ik heb al even geprobeerd maar ik kon het zo niet loskrijgen.

Ik heb ook even een foto gemaakt in het geval als jullie niet weten wat ik bedoel..

Afbeeldingslocatie: http://www.htmlaccess.nl/schelte/SIMG0687.JPG

Alvast bedankt,
Schelte Brandsma

[ Voor 6% gewijzigd door Schelte op 04-06-2004 19:18 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 15:10

Tux

Kan je trouwens niet scherp fotograferen? :+

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens mij bedoel je dat je meer stekkers nodig hebt? Die stekkers heten trouwens Molex-aansluitingen, en bij computerwinkels kan je splitters daarvoor kopen voor 2 euro ofzo.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Schelte
Tux schreef op 04 juni 2004 @ 19:10:
Kan je trouwens niet scherp fotograferen? :+
Nee, heb m'n fotoding zo stil mogelijk gezet, maar ik ben geen fotograaf.

Maar even ontopic bitte. Danke schön! :P

[ Voor 24% gewijzigd door Schelte op 04-06-2004 19:15 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Schelte schreef op 04 juni 2004 @ 19:12:
[...]

Nee, heb m'n fotoding zo stil mogelijk gezet, maar ik ben geen fotograaf.

Maar kunnen jullie me nou even fatsoenlijk antwoord geven, wat boeit het mij als die foto nou scherp is, je kunt zien wat je wilt zien punt uit!
Even vriendelijk blijven aub, heb je mijn reply wel gelezen?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik begrijp er niks van, maar kan je niet gewoon een paar Y splitters halen? Die prik in in een Molex stekker (ja, zo heet zo'n "wit ding"), en dan heb je weer 2 nieuwe stekkers.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Schelte
AtleX schreef op 04 juni 2004 @ 19:11:
Volgens mij bedoel je dat je meer stekkers nodig hebt? Die stekkers heten trouwens Molex-aansluitingen, en bij computerwinkels kan je splitters daarvoor kopen voor 2 euro ofzo.
Dat is inderdaad wel een optie, maar als het zo kan heb ik dat liever.

Het lijkt me trouwens wel mogelijk, want je kunt ze ook 'aansluiten' lijkt mij.. En aangezien het geen lassen ofzo is moet het er toch ook wel weer uit kunnen?

@ atlex: Sorry, het was eigenlijk niet voor jou etc. bedoeld.. Maar aangezien jou reactie er toen nog niet was.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Schelte op 04-06-2004 19:14 ]

Verwijderd

heb gister ergens een topic gezien waar werd aangeraden om een 3,5 mm jackplugje door te zagen en dan het holle gedeelte gebruiken om die pennetjes eruit te wurmen. Ik dacht zelfs dat het in een FAQ gezet zou worden.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

als je dat gaat doen moet je wel even opletten dat je er niet teveel aanknoopt dat je voeding het aan kan.

No signature found

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Schelte schreef op 04 juni 2004 @ 19:13:
[...]

aangezien het geen lassen ofzo is moet het er toch ook wel weer uit kunnen?
Solderen bedoel je denk ik. Lassen is met de juiste legeringen en alles en solderen doe je met elektronica enzo.

Als het een blijvende oplossing is en je wil niet solderen zou je ook even kunnen knippen en vervolgens wat kroonsteentjes er tussen zetten. Maar ik kan me niet voorstellen waarom een splitter hiervoor niet in aanmerking komt. Wel zo veilig want computer apparatuur kan redelijk snel kapot gaan als de stroomvoorziening niet lekker zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.hackerscomputersupplies.co.uk/Adaptors/AD_Pow_Splitter_2x514.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 04-06-2004 19:30 ]

• Schelte
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:19:
heb gister ergens een topic gezien waar werd aangeraden om een 3,5 mm jackplugje door te zagen en dan het holle gedeelte gebruiken om die pennetjes eruit te wurmen. Ik dacht zelfs dat het in een FAQ gezet zou worden.
Ohw, moet dat dan gebeuren met zagen en ander grof geweld? :P Geen wonder dat het niet echt soepel ging met wat schroevendraaierwerk..

@ Pixal en de rest: Oké, dan doe ik dat wel even. ;-)

Trouwens, is er ook een programma waarmee ik kan zien hoever m'n voeding wordt belast tijdens het computeren om het zo maar te zeggen? Wil namelijk wel graag eens weten hoeveel ik m'n voeding nou eigenlijk belast. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Schelte op 04-06-2004 19:28 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Schelte schreef op 04 juni 2004 @ 19:26:
[...]

Ohw, moet dat dan gebeuren met zagen en ander grof geweld? :P Geen wonder dat het niet echt soepel ging met wat schroevendraaierwerk..

@ Pixal en de rest: Oké, dan doe ik dat wel even. ;-)

Trouwens, is er ook een programma waarmee ik kan zien hoever m'n voeding wordt belast tijdens het computeren om het zo maar te zeggen? Wil namelijk wel graag eens weten hoeveel ik m'n voeding nou eigenlijk belast. :)
Op zich kan je makkelijk alle molex stekkers in gebruik hebben van je voeding, als je gaat splitten kan het wat kritieker worden maar over het algemeen krijg je echt niet zo snel problemen met een normaal systeempje.

Je kan met Speedfan of Motherboard Monitor 5 de voltages bekijken die uit je voeding komen maar dit is niet met elk moederbord mogelijk.

Verder kom je er achter als hij af en toe niet stabiel loopt. :)

edit:

je vraag over hoe je dat draadje los haalt. als je kijkt aan de kant van de molex stekker die in een apparaat gaat (dus niet in de kant waar de draadjes naar binnen gaan) zie je dat het een soort weerhaak effect heeft

je moet dus een pincet of kleine schroevendraaier hebben en die pinnetjes die als weerhaak werken naar binnen duwen. Dan kan je het kabeltje eruit trekken en ergens anders weer in steken.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/weerhaak.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Pixal op 04-06-2004 19:49 ]

Pagina: 1