[CD/DVD-R] welke firmware voor Toshiba SD-R2312?

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ola medetweakers,

Ik hoop niet dat ik jullie frustreer met mijn n00b vraag.
Ik ben een randdebiel op het gebied van DVD`s enzo. Ik heb nu net een DVD gehuurd, en die wil ik graag kijken op mijn laptopje.

Ik gebruik PowerDVD en heb al eerder een filmpje kunnen bekijken. Maar nu leest mijn DVD speler (Toshiba SD-R2312) hem niet! :(

Ik dacht dat dit gewoon mogelijk was, maar blijkbaar is het niet toegestaan om dat ding op je laptop te bekijken of zo :X

iig, ik heb gegoogled en wat forums afgestruind en dergelijke, en volgens mij moet ik dat ding toch rippen.

Het is een "DVD9: dual layer single sided disc". Ik heb SmartRipper en DVD Decrypter gebruikt, maar die zien beiden geen DVD |:(
De FAQ van GoT is erg helder, maar er staat helaas niets over problemen bij het rippen. Het lijkt alsof weinigen er problemen mee hebben, dus misschien doe ik ietes heel doms.....

elke tip/opmerking is welkom.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je DVD speler hem al niet leest, hoe kun je hem dan ooit rippen?

Rippen kan natuurlijk alleen maar in een drive die je DVD ook als dusdanig herkent. ;)

Aannames zijn fataal.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
tja dat is logisch. Ik had alleen niet verwacht dat mijn DVD speler hem niet zou lezen... zijn daar nog redenen voor?

Verwijderd

Als hij niet te lezen is, hoe kan hij dan ooit afgespeeld worden? Weet je zeker dat het schijfje goed is? Kun je hem wel op een andere DVD speler afspelen? Wat als je hem daarmee nu eens ript?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

CaptBiele schreef op 04 juni 2004 @ 17:53:
tja dat is logisch. Ik had alleen niet verwacht dat mijn DVD speler hem niet zou lezen... zijn daar nog redenen voor?
Mja... Niet echt specifiek. Misschien ben je tegen een eng nieuw soort beveiligd DVD-schijfje aangelopen, of is je drive gewoon vies of een beetje brak.

Misschien is de DVD zelf niet in zo'n superconditie, gecombineerd met een niet in toppie staat zijnde DVD-Rom, kan dat zorgen voor het feit dat de disk niet herkent wordt. :)

Aannames zijn fataal.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 17:54:
Als hij niet te lezen is, hoe kan hij dan ooit afgespeeld worden? Weet je zeker dat het schijfje goed is? Kun je hem wel op een andere DVD speler afspelen? Wat als je hem daarmee nu eens ript?
Ik mag hopen dat het schijfje goed is, heb hem gehuurd. En ik heb geen andere DVD speler helaas. Zit hier in een klein kl**e huis, en verveel me.... }:O

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 04 juni 2004 @ 17:55:
[...]

Mja... Niet echt specifiek. Misschien ben je tegen een eng nieuw soort beveiligd DVD-schijfje aangelopen, of is je drive gewoon vies of een beetje brak.

Misschien is de DVD zelf niet in zo'n superconditie, gecombineerd met een niet in toppie staat zijnde DVD-Rom, kan dat zorgen voor het feit dat de disk niet herkent wordt. :)
Een slechte DVD zou kunnen, maar ik kan 3 andere ook niet afspelen. (allemaal origineel).
Ik heb tot nu toe pas 1 DVD kunnen afspelen. En ik zie ook geen verschillen ertussen |:(

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

CaptBiele schreef op 04 juni 2004 @ 17:58:
[...]

Een slechte DVD zou kunnen, maar ik kan 3 andere ook niet afspelen. (allemaal origineel).
Ik heb tot nu toe pas 1 DVD kunnen afspelen. En ik zie ook geen verschillen ertussen |:(
Dan is je DVD-Rom drive waarschijnlijk behoorlijk pruts. ;)

Aannames zijn fataal.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 04 juni 2004 @ 17:59:
[...]

Dan is je DVD-Rom drive waarschijnlijk behoorlijk pruts. ;)
grrr. Ok, voordat ik met een bivakmuts en moker bij de laptop fabrikant voor de deur ga staan:

als ik dat schijfje erin pook, MOET de DVD speler hem iig kunnen lezen?
zijn er nog andere settings die ik kan of moet veranderen? (ik weet alleen de regio setting, en die staat goed... denk ik)

en die DVD9 is dus ook niet speciaal of zo....

En heeft het zin om nieuwe drivers te installeren? of maakt dat niets uit omdat hij wel al eerder een film heeft afgespeeld?

[ Voor 12% gewijzigd door CaptBiele op 04-06-2004 18:04 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

CaptBiele schreef op 04 juni 2004 @ 18:03:

grrr. Ok, voordat ik met een bivakmuts en moker bij de laptop fabrikant voor de deur ga staan:

als ik dat schijfje erin pook, MOET de DVD speler hem iig kunnen lezen?
zijn er nog andere settings die ik kan of moet veranderen? (ik weet alleen de regio setting, en die staat goed... denk ik)
Yup. Hij moet hem herkennen en als jij middels de verkenner (explorer) naar die disc toe gaat, moet je gewoon mapjes kunnen zien, genaamd "audio_ts" en "video_ts". (Daadwerkelijke film staat in het mapje "video_ts", daar staan allemaal *.vob *.bup en *.ifo bestanden.)
en die DVD9 is dus ook niet speciaal of zo....
Nope, dat is gewoon een single-sided dual layer schijfje, bijna iedere originele DVD is een DVD-9. :)
En heeft het zin om nieuwe drivers te installeren? of maakt dat niets uit omdat hij wel al eerder een film heeft afgespeeld?
Nah, de herkenning van de disc wordt bepaalt door de firmware van de DVD-Rom unit, niet door de driver. Aangezien het mis gaat met DVD-9 disks, denk ik dat de laser niet goed kan focussen op laag 1 of laag 2, en daardoor de disk niet goed herkend.

Je zou kunnen zoeken of er een firmware update is voor je DVD-Rom. (website fabrikant laptop, of site van Toshiba zelf?)

Over het algemeen maakt Toshiba altijd wel degelijke producten. Niet het nieuwst of het snelst ofzo, maar wel degelijk.

Aannames zijn fataal.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ah ok. Ik vind het erg kl*te om te horen, maar nu weet ik iig waar het aan ligt. Ik ga op zoek naar de firmware update.

iig tnx voor je snelle en vooral duidelijke antwoorden _/-\o_
GaMeOvEr schreef op 04 juni 2004 @ 18:08:
Over het algemeen maakt Toshiba altijd wel degelijke producten. Niet het nieuwst of het snelst ofzo, maar wel degelijk.
Zeg je dit om mij ervan te weerhouden een Toshiba verkoper in elkaar te beuken? :P

Verwijderd

Let een beetje op je taalgebruik ajb, het is hier geen huiskamer dus dat verkoper in elkaar beuk verhaal mag je voortaan achterwege laten.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 18:24:
Let een beetje op je taalgebruik ajb, het is hier geen huiskamer dus dat verkoper in elkaar beuk verhaal mag je voortaan achterwege laten.
ok. Ik was maar aan het grappen...
Mijn excuses, zal het niet meer doen :X

Verwijderd

Nu zal dit niet zo snel aan de hand zijn bij in NL gehuurde schijfjes: maar is de drive wel regiovrij of ingesteld op de juiste regio? Ik heb wel eens meegemaakt dat een Regio2 schijf niet was af te spelen op een Regio1 gelockte drive nl. (of een regio1 schijf op een regio2 gelockte drive) Zie bijv. [rml][ DVD]DVD Niet leesbaar.[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 18:38 ]

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 18:37:
Nu zal dit niet zo snel aan de hand zijn bij in NL gehuurde schijfjes: maar is de drive wel regiovrij of ingesteld op de juiste regio? Ik heb wel eens meegemaakt dat een Regio2 schijf niet was af te spelen op een Regio1 gelockte drive nl. (of een regio1 schijf op een regio2 gelockte drive) Zie bijv. [rml][ DVD]DVD Niet leesbaar.[/rml]
een klein detail: Ik zit op het moment in Australie :+

Als ik bij de eigenschappen kijk van de DVD speler zie ik regio 4 staan. (dus australisch)

Ik neem aan dat de gehuurde DVD ook regio 4 heeft. Wil het controleren met het programmaatje neroInfoTool, maar dat gaat lastig als de DVD zelf niet wordt herkent... :'(

offtopic:
Heb ASPI geinstalleerd, en wil firmware installeren vanuit deze link. Weet alleen nog niet welke versie ik moet gebruiken.... ik weet niet welke versie ik nu heb

[ Voor 14% gewijzigd door CaptBiele op 04-06-2004 19:01 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

voodooless

Sound is no voodoo!

De regio code staat gewoon op de hoes :)

Weet je zeker dat dit geen gecopieerde DVD is?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

CaptBiele schreef op 04 juni 2004 @ 18:16:
ah ok. Ik vind het erg kl*te om te horen, maar nu weet ik iig waar het aan ligt. Ik ga op zoek naar de firmware update.

iig tnx voor je snelle en vooral duidelijke antwoorden _/-\o_
yw. :)
Zeg je dit om mij ervan te weerhouden een Toshiba verkoper in elkaar te beuken? :P
Neuh. :P Meer omdat ik dit soort "kuren" eigenlijk niet van Toshiba verwacht. Net zoals je zeg maar geen slechte brander van Plextor verwacht. ;)

Aannames zijn fataal.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
deepspace schreef op 04 juni 2004 @ 20:31:
De regio code staat gewoon op de hoes :)

Weet je zeker dat dit geen gecopieerde DVD is?
Dat d8 ik ook, maar ik heb me al 3x scheel gelezen en zie toch echt geen code.

Verder mag ik aannemen dat de DVD`s uit de videotheek niet gekopieerd zijn. Ze zien er ook heel origineel uit, en er staat zelfs een "copy protected" logo op :O

maar ik denk dat het dan toch aan mijn DVD speler moet liggen.

weet toevallig iemand hoe ik kan controleren welke firmware ik nu heb?
Wil nieuwe updates downloaden van deze link, weet alleen niet welke ik moet hebben

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb al meerdere DVD-Rom drives gezien die geen schijven met 2 lagen konden lezen, waarschijnlijk heb jij er ook zo eentje....

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 05 juni 2004 @ 07:36:
Ik heb al meerdere DVD-Rom drives gezien die geen schijven met 2 lagen konden lezen, waarschijnlijk heb jij er ook zo eentje....
Ik heb al reeds een DVD met 2 lagen kunnen lezen... (zie eerdere post)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 10:34
Weet je ook zeker dat je regio code klopt samen met de DVD?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02 19:45
Probeer het programma dvdgenie es. Dat zou de regio van je dvd-speler af moeten halen. Regiovrij dus.

http://www.doom9.org/Soft21/Regionfree/dvdgn410.exe

(ik weet zelf niet hoe het werkt in weet alleen dat het bestaat)

Beste methode is volgens mij altijd nog gewoon geen regio instellen :p

[ Voor 18% gewijzigd door Dekaasboer op 05-06-2004 10:22 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
maar ik kan de DVD`s niet eens lezen, dus het probleem zal niet in de regio code zitten.

De code staat al op 4 (ik zit atm in Australie), dus dat is goed.

Ik denk dat het aan mijn DVD speler zelf ligt, en wil dan ook graag de nieuwe firmware update installeren. Ik weet alleen niet precies welke.... (zie eerdere post)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02 19:45
Dat ding zit toch in een laptop??

Die kan je door een schuifje over te halen meestal heel makkelijk eruit halen.
Het staat dan vast wel aan de bovenkant.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
dat ding zit in mijn laptop jah.
Ik heb ff naar dat schuifje gekeken, maar speler zit er nogal goed in.
En ik ben er niet echt voorstander van om dat ding eruit te halen.... zie ook niet echt het nut ervan in.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 16:54
titel op verzoek fixed

Mijn Home Cinema in aanbouw

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
*schopje*

weet toevallig iemand hoe ik kan controleren welke firmware ik nu heb?
Wil nieuwe updates downloaden van deze link, weet alleen niet welke ik moet hebben :?

Verwijderd

Tijdens het booten zie je de initialisatie van de ATA drives, bij CD/DVD spelers zetten ze daar vaak de firmware versie/codenummer. Een andere optie is kijken met DVDinfopro bij het DriveInformatie tabblad.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ah ok tnx. Dat moest ik weten!

Alleen nu heb ik de juiste firmware gedownload, maar geen idee hoe ik dit correct moet installeren. Ik moet een bootfloppy gebruiken, maar die heb ik niet eens in mijn laptop zitten.
kan het ook handmatig of moet het bij het booten gebeuren??

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

CaptBiele schreef op 07 juni 2004 @ 13:36:
ah ok tnx. Dat moest ik weten!

Alleen nu heb ik de juiste firmware gedownload, maar geen idee hoe ik dit correct moet installeren. Ik moet een bootfloppy gebruiken, maar die heb ik niet eens in mijn laptop zitten.
kan het ook handmatig of moet het bij het booten gebeuren??
Bootflop gooit hem vaak in dosmodus, om de boel te flashen.

Theoretisch zou je dus ook handmatig in Dos kunnen booten, en dan het bestandje aftrappen. (Check de autoexec.bat die er geheid bijzit wat die doet.)

Aannames zijn fataal.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ik heb in mijn XP Pro gereboot naar Safe Mode with Command Prompt (is dat uberhaupt wel goed?) en toen voerde ik het update bestand uit.

Ik kreeg een applicatie error:
nvdm.exe instruction blabla

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

CaptBiele schreef op 07 juni 2004 @ 14:44:
ik heb in mijn XP Pro gereboot naar Safe Mode with Command Prompt (is dat uberhaupt wel goed?) en toen voerde ik het update bestand uit.

Ik kreeg een applicatie error:
nvdm.exe instruction blabla
Hm, balen. de Ndvm is de NT Virtual DOS Manager. Je moet dus echt booten in dos-dos modus, anders gaat het mis.

Booten van Memstick? Booten van CD?

Aannames zijn fataal.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
grr. Ik kan wel ergens anders een cdtje fikken ja... erg efficient met 4 txt bestandjes, maar goed. Ik wil het wel aan de praat krijgen.....

keep you posted :)
Pagina: 1