geluidskaart. welke moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 10:52
Goedendag,

Ik heb gister een nieuwe PC aageschaft met een ingebouwde AC'97 geluidskaart.

Ik gebruik een koptelefoon van sennheiser (waar zeer fijn geluid uitkomt), maar mijn oude geluidskaart, een creative soundblaster 128, kwam vrij veel gluid uit. In tegenstelling tot de AC'97 waar bijna geen geluid uitkomt.

Ligt dit aan de soundcard? Of aan iets anders?

Als het aan de soundcard ligt doet het mij dan goed om die soundblaster 128 erin te zetten. of is zo'n soundblaster live nog beter (met een koptelefoon dan want een 5.1 gebruik ik niet)

Let me know.

Groetjes,
Nick

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

In tegenstelling tot de AC'97 waar bijna geen geluid uitkomt.
Wat bedoel je hiermee? dat het geluid gewoon zacht is?

En ja, een sb live is beter dan een 128 in mijn ogen :) Maar volges mij moetje met dat onboard dingetje ook wel het sb 128 niveau hale hoor

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• nickbear
onboard haal bij lange na niet het geluid van de 128Pci.

Dus....er is veel verschil in "music-power" met koptelefoon tussen een 128pci en een live als ik het goed begrijp?

• domi235

domi235

Magic!

nickbear schreef op 04 juni 2004 @ 11:55:
onboard haal bij lange na niet het geluid van de 128Pci.

Dus....er is veel verschil in "music-power" met koptelefoon tussen een 128pci en een live als ik het goed begrijp?
En bedoel je dat nu qua volume of echt de power qua bass enzo die eruit komt, die zou je via een soort van equalizer toch ook wel kunnen aanpassen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Je moet even controleren of het volume wel goed open staat.

Dubbelklik rechtsonderin op het luidsprekertje (grijze rondje). Je mixer opent nu. Ga bovenin naar Opties -> Eigenschappen (o.i.d.). In de geopende lijst, zorg dat iets als 'Master', 'Wave', en 'Front' staan aangevinkt (weet niet zeker welke er op die kaar zitten, vink ze anders allemaal maar aan) en druk op OK. Kijk nu in je mixer en zet de eerder genoemde schuiven omhoog (master, wave, enz) evenals de andere schuivend ie het uitgangsvolume kunnen bïnvloeden.
Microfoon en Line-in kun je naar beneden zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• nickbear
Het staat allemaal vol open hoor. Dat is het probleem niet. Toch bedankt.

Ik wil sowiezo meer power.... dus... 128Pci (gratis) of Live 5.1 (22 euro) ?? (alleen voor gebruik met sennheiser koptelefoon)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gooi anders die 128pci erin en kijk of het goed wrkt, als dat toch gratis is. Anders is een live kaartje altijd nog het overwegen waard.

• nickbear
maar het is nietzo dat een live meer power heeft dan een 12 pci?

• domi235

domi235

Magic!

Probeer eens uit te leggen wat jij met power bedoelt, dat kan ik er toch niet echt uit opmaken :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nickbear schreef op 04 juni 2004 @ 12:06:
maar het is nietzo dat een live meer power heeft dan een 12 pci?
Volgens mij maakt het geen donder uit, alleen heeft die live wat meer mogelijkheden (optical, digital enz die je toch neit gebruikt).
Heb mijn live al 2 jaar niet meer gebruikt sinds ik zelf gebruik maak van terratec kaartjes die imho een heel stuk mooier klinken.

Maar als je het gaat om geluidsniveau maakt het volgens mij weinig verschil.

• nickbear
Nou als ik met mijn koptelefoon naar een 128PCI of met mijn koptelefoon naar een Live!5.1 luister.

Zal het voor de koptelefoon veel uitmaken voor het verschil in kwaliteit/aantal db's ?

• domi235

domi235

Magic!

Ik zou zeggen probeer het ff uit als je die kaart toch hebt liggen, bij problemen ff je onboard soundchipje uitschakelen in de bios.

Test het uit en je weet zelf wat lekkerder klinkt :)

[ Voor 1% gewijzigd door domi235 op 04-06-2004 12:14 . Reden: Typo ]

• nickbear
Dat is zo...

iig bedankt :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:21

Wildfire

Joy to the world!

Is het probleem hier niet de impedantie van de hoofdtelefoon? Veel Sennheisers hebben een hoge impedantie waardoor een cheap-ass AC97 audiokaartje wellicht gewoon te zwak is... Bij een professionelere geluidskaart heb je meer kans dat de uitgang sterker is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 23:09
Wildfire schreef op 04 juni 2004 @ 15:59:
Is het probleem hier niet de impedantie van de hoofdtelefoon? Veel Sennheisers hebben een hoge impedantie waardoor een cheap-ass AC97 audiokaartje wellicht gewoon te zwak is... Bij een professionelere geluidskaart heb je meer kans dat de uitgang sterker is.
Nee de SB128 heeft gewoon een vrij goede uitgang (goed versterkt en vrijwel geen ruis) maar de impedantie is gewoon laag dus een 128 zal dan ook slecht moeten klinken met een hoge impedantie senn, Een senn zoals een HD580/600/650 zou vrijwel een echte koptelefoonversterker nodig hebben om echt goed te klinken.De rest van de sens heeft een lagere impedantie en zal zonder een versterker al redelijk goed klinken.

Ik draai zelf een Philips HP1000 op een sb128 en die is veel krachtiger dan een standaard ac97 ding plus al die ac97 dingen geven ruis, ook heb ik nog nog een terratec dmxfire gehad maar die gaf met de versterker in de geluidkaart aan enorm veel ruis.

een live 5.1 zal kwa muziek niet verschillen met de 128, ik zou persoonlijk doorsparen voor audigy2 of een m-audio.

[ Voor 7% gewijzigd door _Drake_ op 04-06-2004 16:12 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Pagina: 1