Tsja, callvote kicks zijn af en toe erg vervelend. Ik heb het wel eens meegemaakt dat een paar vrienden van me op m'n eigen server aan het spelen waren, en er allemaal stuk voor stuk af werden ge-kickt door een door 5 personen vertegenwoordigde clan.
Aangezien niemand van hen referee rechten had, was alles dat ze terug konden doen ook votes callen om ze eraf te kicken, maar ja, dan heb je sowieso al 4 personen tegen, waardoor zo'n vote al erg snel mislukt.
Erg lastig, en eigenlijk is er niet echt iets aan te doen, behalve dan:
• Callvote kicks uitschakelen (geen optie, zie het tiscali voorbeeld

)
• Zorgen dat er altijd een actieve referee is
Aangezien ik niet iedereen genoeg vertrouw voor referee rechten, en de eerste optie me niet aanstaat, laat ik voortaan gewoon dit soort gevallen loggen. Komt dit me ter ore, dan gaan die clanmensen zonder pardon op permban
Nog even iets anders, excuseer als het al genoemd is in 1 van de 6 delen, want ik heb ze niet allemaal gelezen.
Ik ben zelf namelijk geen lid van een clan, omdat de verplichtingen me niet echt trekken, en ik simpelweg geen zin en tijd heb om me zo serieus met het spel bezig te houden. Ik kan echter de laatste tijd merken dat ik toch wel steeds beter word. Goed genoeg, om me meer te willen concentreren op teamplay. Iets dat op public servers helaas een beetje tegenvalt.
Nu hoorde ik pas van een vriend van me, die veel Q3 speelt, dat daar speciale kanalen e.d. voor bestaan, waar mensen gewoon op een avond afspreken, teams maken, TeamSpeak, Ventrillo of iets anders joinen, en dan een war uitvechten met z'n allen. Dit lijkt me erg leuk, omdat het wel de voordelen, maar niet de nadelen van een Clan heeft. Bestaat er zo'n scene voor Enemy Territory? Zo niet, is er hier animo voor iets dergelijks, zodat ik kan proberen dit op te starten?
Lijkt mij iig erg leuk