[PC] RTCW: Enemy Territory - deel 6

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.864 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/novagamer/enemyterritory.jpg
Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory
Enemy Territory was origineel een uitbreiding voor de populaire shooter Return to Castle Wolfenstein uit 2001. Dit spel zelf (afgekort met RTCW) is ontwikkeld door vier verschillende bedrijven. Uitgever Activision, ID Software, Nerv Software en Gray Matter Studios. Hoofdzakelijk heeft Nerv Software zich bezig gehouden met het multiplayer gedeelte en Gray Matter Studios met de singleplayer campaign. ID Software, de eigenaar van de Quake 3 engine heeft beide ontwikkel teams erg hard geholpen met hun reusachtige ervaring. Return to Castle Wolfenstein was een succes en uiteraard, dan moet er een uitbreiding of vervolg worden ontwikkeld. De twee ontwikkelteams Splash Damage en Mad Doc kregen de opdracht de uitbreiding 'Enemy Territory' te ontwikkelen. Splash Damage kreeg de taak voor het multiplayer gedeelte en Contact kreeg de zware last van de singleplayer campaign op hun schouders. Na afloop van de ontwikkel periode waren uitgever Activision en ID Software niet erg tevreden met de singleplayer campaign. Uiteindelijk heeft Contact nog iets langer de tijd gekregen maar uiteindelijk hebben ze besloten de singleplayer campaign niet te releasen en de uitbreiding te cancelen.... en toen bleven ze zitten met een goede multiplayer gedeelte. Alleen het multiplayer gedeelte te releasen als de add-on 'Enemy Territory' vonden beide ID Software en ontwikkelaar Activision geen goed plan.
Gelukkig hebben deze twee met Splash Damage besloten de multiplayer van 'ET' gratis te releasen als stand-alone game. Om deze game te spelen heb je dus niets nodig qua Return to Castle Wolfenstein origineel of dergelijke. Hier zijn wij hun natuurlijk erg dankbaar voor. :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mrherman/blank.gif

[table border=1 width=30][tr align=center]
[td align=center bgcolor="#CC230E"]Minimum systeemeisen[/td]
[/tr][tr][td]Om Enemy Territory te laten draaien heb je minimaal deze systeemeisen nodig, maar je kent de uitgevers wel, die systeemeisen zijn altijd erg laag gegrepen. Elke PC vanaf 1.0Ghz met een GeForce 2 MX of beter kan de game redelijk draaien aangezien de engine erg goed te tweaken is.

• Windows® 98/ME/2000/XP
• 100% Windows® 98/ME/2000/XP compatible system (including all 32bit drivers)
• Intel® Pentium® III 600Mhz processor or AMD equivalent
• 128 MB RAM
• 32 MB 100% fully OpenGL® compliant 3-D video card
• Microsoft® Direct X® 8.1 or higher
• 271 MB total disk space for game files
• 500 MB free disk space for swap file
• Windows compatible toetsenbord
• Windows compatible muis
• Windows compatible geluidskaart
• 56.6k modem of sneller (sneller modem word aangeraden bij servers met meer dan 8 spelers)

Enemy Territory is grondig getest met de volgende videokaarten series:
GeForce 4 Ti, GeForce 4 MX, GeForce 3, GeForce 2 Ultra, GeForce 2 MX, GeForce256, Radeon 8500/64, Radeon 7200/64, Radeon 9700 Pro/128, Xabre 400
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mrherman/blank.gif[/][/]
[td align=center bgcolor="#CC230E"]Vragen en antwoorden aka FAQ[/td]
[/tr][tr][td]• Op de ET servers is het één groot kleuren feest, iedereen heeft kleuren in zijn naam, hoe doe je dat?
De kleurencode's zijn ongeveer hetzelfde als die van Quake 3 en RTCW.
Een kleurecode maak je door een ^ te plaatsen met een cijfer of letter.
^1
voor je naam, dan geeft hij je naam in het rood weer. Hiermee kan je dus ook combineren, bijv ^1W^dh^2o^ae^i.

Ik draai Linux op mijn systeem, zijn er ook binaries voor Linux beschikbaar?
Yep, deze zijn op de officiële website beschikbaar bij -> Enemy Territory -> Downloads. Tevens onderaan bij de mirrorlist kan je mirrors voor Linux Binaries vinden.

Hoe zie ik mijn fps?
Typ: '/cg_drawfps 1'

Ik vind de ingame serverbrowser niet zo handig, is er geen handige manier om mijn favorieten servers makkelijk te kunnen joinen?
Externe serverbrowsers gebruiken veel mensen, er zijn veel goede programma's op dat gebied. In de meeste programma's zitten velen extra features die erg handig zijn. Een aantal programma's die Enemy Territory zoiezo ondersteunen:

HLSW (freeware)
The All Seeing Eye (21 dagen gratis trial)
GameSpy Arcade (Adware)
PatchFinder (alleen quake 3 engine games)
Server Watch (freeware)

Help! Mijn Enemy Territory geeft een error, wat is dit en hoe kan ik dit verhelpen?
Dit draadje loopt in Games & Discussies voor vragen en problemen moet je bij Spielerij - Problemen & Vragen zijn. Voordat je daar een topic aanmaakt, gebruik eerst even de search om te kijken of iemand al een topic hierover heeft aangemaakt en voor de eventuele oplossing.

"Wie wil er komen ET-en!?"
Afspraken maken om te gaan gamen doe je maar via een chat of dergelijke, niet via GoT. GoT is er om te discussiëren en elkaar te helpen, niet om afspraakjes te maken op welke server je gaat gamen.
Sinds een tijdje is er op QuakeNet een irc channel #GoT-ET, hier heb je uitgebreid de gelegenheid met gotters te gaan ET-en of gewoon ouderwets te chatten. Als je geen irc client hebt kan je eens een kijkje nemen op mIRC.com of op NoNameScript.de.

Wat ook erg handig is, is een [GoT]-tag achter je naam te zetten met ET. Zo kunnen mede gotters elkaar herkennen.
De letters got horen in de kleuren rood-wit-blauw, dit doe je met de volgende kleurencodes:
^a[ ^1G ^0o ^4T ^a]

De haakjes mogen in grijs (^9) maar veel hebben ook oranje (^a).
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pierr023/naam.jpg

Ah, jullie spelen dus met een [GoT]-tag, zijn jullie dan een clan met wars enzo?
Het [GoT]-tag hoorde eigenlijk alleen bij het topic en het irc channel. Maar een GoT-clan bestaat inmiddels. de " GoT-Clan" is ook wel bekend onder LoT-Clan (Legion of Tweakers te vinden op irc.quakenet #lot-clan) Website van lot: www.turnhout.net/forum/ - Eventueel een klein stukje tekst: "Wij zijn ontstaan uit een groepje GoT-leden die ET zijn gaan spelen en op het idee zijn gekomen een clan te vormen. Omdat we niet in verwarring met GoT willen worden gebracht, staan wij nu bekend onder: Legion of Tweakers.

Hey je bent iets belangrijks vergeten of ik zie een spelvaut
Mailen kan altijd, ook is Novah altijd te vinden in #DawnSeekers.nl en op de Tweakers.net irc server. Maar vergeet niet dat de Enemy Territory Manual vrijwel alles uitlegt over ranks, XP, skills, rewards, campaigns enz...
* Outerspace is te vinden in #huiskamer en af en toe in #anime
[td align=center bgcolor="#CC230E"]Links[/td]
[/tr][tr][td]Hieronder vind je een aantal handige links:

Planet Wolfenstein (gamespy network)
RTCW World.com
Wolfenstein.nl
Enemy Territory for Dummies
Enemy Territory Configbuilder
RTCW Files
GameServers.net
Official RTCW website
Activision
Splash Damage
ID Software
Punkbuster voor ET
etpro.anime.net
Bugfixes XS4all

Vorige delen:
[rml][ RTCW] Enemy Territory *[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 2[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 3[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 4[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 5[/rml]

Mirrorlist:
• XS4ALL (FTP): Alle bestanden
• FilePlanet: Windows | Linux
• FileShack: Windows | Linux
• 3D Gamers: Alle bestanden
• Worthplaying: Alle bestanden
• RTCWFiles.com: Alle bestanden
• GamingHorizon: Alle bestanden
• BarrysWorld: Windows | Linux
• Jolt.co.uk: Windows | Linux
• Fragland.net: Alle bestanden
• RTCW City: Windows | Linux
• GameZone Online: Alle bestanden
• GameHelper: Alle bestanden
• RTCWWorld: Alle bestanden
• Ausgamers: Windows | Linux
• Gamers Hell: Alle bestanden
• SeeMePlayMe: Alle bestanden

Patch 1.02:
• FilePlanet: Windows | Linux
• GameSpot: Windows
• 3D Gamers: Alle bestanden
• Ausgamers: Windows | Linux
• RtCWFile: Windows
• IGN: Windows
• RtCW.jolt.co.uk: Windows
• WorthPlaying: Alle bestanden
• Gaming Asylum: Windows | Linux
• FileFront: Windows | Linux
• GamersHell: Windows | Linux
• SweRTCW: Windows | Linux
• GameClubCentral: Windows | Linux
• eXtreme Players (Duits): Windows | Linux
• Universe Gaming: Windows | Linux
• Wolfenstein City (Duits): Windows | Linux
• RtCWOnline.com: Alle bestanden
• GameChronicles: Windows
• FragLand: Windows | Linux
• GameZone: Alle bestanden

Bekende Servers
code:
1
2
3
XS4ALL etpro 1                  194.109.69.40:27960 
XS4ALL etpro 2                  194.109.69.41:27960 
fd-nl                           2.212.90.134:27960

Map Editor mirrorlist:
FilePlanet
3DGamers
RtCWFiles
Worthplaying
3D Downloads
Gamers Hell

De officiele manual die met Enemy Territory word mee geïnstalleerd is een grote schat aan informatie. Je kan deze vinden met de link in je startmenu:
Start / Programma's / Wolfenstein - Enemy Territory / Wolfenstein - Enemy Territory Help / manual.html
RTCW: Enemy Territory FAQ/Startpost 1.1.0 door Novah, en schaamteloos gekopierd door outerspace
Spelvauten en opmerkingen? Mailen kan altijd!

[ Voor 49% gewijzigd door Outerspace op 23-07-2004 12:04 . Reden: Link veranderd ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Plaatje doet het niet :P [edit] nu wel

/constructor gaat bb4e red joinen :)

[ Voor 20% gewijzigd door shameblaster op 03-06-2004 21:01 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-07 08:29
quote: .dC!Pol
seta com_soundMegs "24"
seta com_maxfps "76"
seta com_hunkMegs "128"
seta com_zoneMegs "24"
ET gebruikt echt geen 128 mb aan hunkmegs hoor, je kan beter je zonemegs en soundmegs vergroten. Hunk is voor maps etc, die gebruiken niet meer dan 60 mb, een setting van 70-90 mb is meer dan genoeg hiervoor.

Edit:
Wat zijn je specs pol ?

[ Voor 13% gewijzigd door Falconey op 03-06-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113029

Men specs heb ik een paar posts terug ook neer gezet maar speciaal voor jou doe ik het nog een keer :D:D

AMD XP2600+
Asus A7N8X
Dane Elec 512MB pc2700
Sapphire 9800 Pro 128mb @ XT speeds
Maxtor 120 gb 8MB cache ( Windows XP Pro)
Maxtor 160 gb 8MB cache
Tagan 380W psu

Zoiets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Ik heb ongeveer dezelfde config (alleen heb ik een GF4 Ti 4600) ik gebruik de volgende settings:

code:
1
2
3
com_soundMegs "64"
com_hunkMegs "200"
com_zoneMegs "32"

Ik weet dat de hunkmegs eigenlijk te hoog staat, moet dit nog steeds aanpassen, zoals Falcony al zegt is 70-90 echt voldoende.

Zelf zie ik dat bij mij 50% van de soundmegs wordt gebruikt, dit is zou dus 32 Mb zijn, dat is 8 Mb meer dan er bij jouw wordt gereserveerd.

Heb je trouwens al geprobeerd zonder virusscanner te spelen ?

Weer een mooie openingspost zoals gewoonlijk, maar volgens mij is deze FAQ overbodig:

[quote]
[list]
Help! Mijn Enemy Territory geeft een error, wat is dit en hoe kan ik dit verhelpen?
Dit draadje loopt in Games & Discussies voor vragen en problemen moet je bij Spielerij - Problemen & Vragen zijn. Voordat je daar een topic aanmaakt, gebruik eerst even de search om te kijken of iemand al een topic hierover heeft aangemaakt en voor de eventuele oplossing.[/list][/quote]

[ Voor 3% gewijzigd door [ash] op 04-06-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Specs van pol lijken best veel op die van mij:
dual mp2400+ (et staat op realtime en affinity op cpu1)
1 gig ram
hercules radeon 9800 pro
de bekende schijvenmeuk

Ik heb bij ET wel vaak last van framedrops, resolutie waar ik op speel maakt bijna niks uit.
Alle com_nogwatmegs staan bij mij op 96 mb ingesteld. Als ik deze aanpas merk ik geen verschil, ook niet met een timedemo.
Virusscanner zal niet veel uitmaken aangezien ik een hele processor voor ET heb gereserveerd (voor zover mogelijk dan)

Edit:
fastwrites aan of uit maakt nagenoeg niks uit, ik heb het niet kunnen meten. Als je het uit zet krijg je vaker wel wat stabiliteit hiervoor terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Falconey op 03-06-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
[ash] schreef op 03 juni 2004 @ 22:13:

Weer een mooie openingspost zoals gewoonlijk, maar volgens mij is deze FAQ overbodig:

Dit draadje loopt in Games & Discussies voor vragen en problemen moet je bij Spielerij - Problemen & Vragen zijn. Voordat je daar een topic aanmaakt, gebruik eerst even de search om te kijken of iemand al een topic hierover heeft aangemaakt en voor de eventuele oplossing.[/list]
Niet helemaal waar. Ik vind dat SGD en SPV nog steeds moeten worden gescheiden. Zouden de mensen in SPV het echt niet meer weten vind ik dat ze het hier best mogen vragen.
Waarom denk je anders dat SPV en SGD gescheiden zijn ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

oeps ik heb het verkeerde gepost:
  • Waarom staat er een RTCW logo en geen Enemy Territory logo?
    Goed opgemerkt, omdat Enemy Territory niet in retail is gegaan is er geen promomateriaal (PSD files of dergelijke) beschikbaar. Ik heb dan ook geen (goede) Enemy Territory logo's kunnen vinden om te gebruiken voor het hoofdlogootje.
    Mocht jij er wel een hebben kan je me altijd contacten.
:X

Moet wel zeggen dat ik jaloers ben op je systeempje Falcony, maar vegeet niet dat als je de CPU affinity voor ET insteld op CPUx wil niet zeggen dat andere processen niet CPUx mogen gebruiken, gezien die processen geen CPU affinity hebben. Maar werkt ET niet in SMP mode? (r_smp 1) Zo heb ik in het verleden altijd Quake 3 op een dual PII systeem gespeeld.

Ik denk niet dat jij last hebt van je virusscanner op jouw systeem, maar problemen met een virusscanner zitten hem meer in disk io dan in het cpu gebruik. De virusscanner scant immers elke file die geopend wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door [ash] op 04-06-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

ik speel al sinds het begin der tijden ET (en RTCW vanaf de eerste dag dat de Beach-map als demo uitkwam ;) )
maar sinds maandag heb ik het volgende probleem met Punkbuster enabled:
mijn PC crashed naar een blauw scherm. :'(
als ik PB uitzet kan ik gewoon gamen.
ik heb met PBWEB alles al ge-update, maar het probleem blijft...
nu kan ik dus niet op mijn favo servers spelen, want die zijn PB enabled..

anyone??

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 19:34
[ash] schreef op 04 juni 2004 @ 00:03:
oeps ik heb het verkeerde gepost:

[...]

Maar werkt ET niet in SMP mode? (r_smp 1)
http://www.splashdamage.c...c&t=8022&highlight=rsmp+1 :)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Ash, daarom zet ik ET ook nog eens op realtime, betekend dat ET voor de andere processen gaat. r_smp is uitgeschakeld in et, deze kan je NIET inschakelen. Met q3 kan ik idd r_smp op 1 zetten voor wat extra performance. Niet dat het nou wat boeit of ik 180 fps heb of 210 fps maarja :/

Ik zal zo even testen zonder virusscan, kijken of ik dan snellere laad tijden heb en hier wat van merk tijdens het spelen. Waarschijnlijk niet omdat alles in het geheugen staat als je aan het spelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Falconey schreef op 04 juni 2004 @ 09:47:
Ash, daarom zet ik ET ook nog eens op realtime, betekend dat ET voor de andere processen gaat. r_smp is uitgeschakeld in et, deze kan je NIET inschakelen. Met q3 kan ik idd r_smp op 1 zetten voor wat extra performance. Niet dat het nou wat boeit of ik 180 fps heb of 210 fps maarja :/

Ik zal zo even testen zonder virusscan, kijken of ik dan snellere laad tijden heb en hier wat van merk tijdens het spelen. Waarschijnlijk niet omdat alles in het geheugen staat als je aan het spelen bent.
Dat r_smp niet ondersteund wordt is jammer, voor SD ook niet echt interresant gezien het grootste deel van de doelgroep een single processor systeem heeft.

Wat betreft die virusscanner, als de geheugen toewijzing van ET goed zijn ingesteld zit inderdaad alles in het geheugen, en zal je er geen last van hebben. Het enige dat nog wat file IO produceerd is PB (voornamelijk log-files), heb je al geprobeerd te spelen op een server waar PB is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Net even een benchmark gedaan met de etpro 3.01 final release.

Met virusscanner:
com_maxfps 0 - 81.3 fps timedemo
com_maxfps 85 - 81.0 fps timedemo

Zonder virusscanner:
com_maxfps 0 - 82.0 fps timedemo
com_maxfps 85 - 81.6 fps timedemo

Voor de timedemo heb ik de antiwarp demo gebruikt van bani. Dit is imo niet echt een representatieve test aangezien hij maar met één andere speler bezig is daar.

Hier mijn settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
seta cg_fastSolids "1"
seta cg_atmosphericEffects "0"
seta cg_gibs "0"
seta b_muzzleflash "1"
seta b_altHud "2"
seta r_mapOverBrightBits "2"
seta r_OverBrightBits "1"
seta r_glDriver "opengl32"
seta r_allowExtensions "1"
seta r_ext_compressed_textures "1"
seta r_ext_gamma_control "1"
seta r_ext_multitexture "1"
seta r_ext_compiled_vertex_array "1"
seta r_ext_ATI_pntriangles "1"
seta r_ati_truform_tess "1"
seta r_ati_truform_normalmode "GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_LINEAR"
seta r_ati_truform_pointmode "GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_LINEAR"
seta r_ati_fsaa_samples "1"
seta r_ext_texture_filter_anisotropic "0"
seta r_ext_texture_env_add "1"
seta r_picmip "0"
seta r_rmse "0.0"
seta r_detailtextures "1"
seta r_texturebits "32"
seta r_colorbits "32"
seta r_stereo "0"
seta r_stencilbits "0"
seta r_depthbits "24"
seta r_mode "9"  // 8=1280x1024 9=1600x1200
seta r_flares "1"
seta r_fastsky "0"
seta r_drawSun "1"
seta r_dynamiclight "2"
seta r_textureMode "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR"
seta r_gamma "1.5"
seta com_hunkMegs "128"
seta com_zoneMegs "128"
seta com_soundMegs "64"

Ik zal zo nog eens een andere demo nemen, doe ik daarmee nog eens een nieuwe benchmark.

Edit:
Ik heb net even gegoogled naar een et demo. ik ga railgun_rampage.dm83 gebruiken hiervoor:
originele locatie
eigen mirror

average fps kan je zien in de console na een timedemo

Edit:
Net klaar met testen:
etmain - 56.1 fps average
etpro - 58.5 fps average

Zelfde settings verder.

Framedrops heb ik ook niet gezien tijdens het testen, deze zijn blijkbaar alleen als ik online speel.

Als iemand nog een demo heeft wil ik die ook nog wel testen ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Falconey op 04-06-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
doe hem dan zonder etpro en pb. Btw, hoe zie je het gemiddelde aan fps na een demo? En welke map is dit?

[ Voor 12% gewijzigd door Ron!n op 04-06-2004 12:11 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er nu zeker van.

ET draait bij mij beter op de partitie waar Windows op staat dan op een andere partitie :x

Nog niet zoals ik het zou verwachten , nog steeds drops etc..Maar al een stukje beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

shameblaster schreef op 03 juni 2004 @ 20:53:
Plaatje doet het niet :P [edit] nu wel

/constructor gaat bb4e red joinen :)
huh? onder welke nick zit je op irc dan???
* Jazzper is bb4e-red

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Jazzper schreef op 04 juni 2004 @ 12:35:
[...]

huh? onder welke nick zit je op irc dan???
* Jazzper is bb4e-red
Kmoet nog op mailtje wachten, op irc kom ik niet op 8)7
Gister vroeg, phage dat of ik er wat voor voelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 17:12

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

HEt is toch niet zo lastig om op IRC te komen?
mIRC installeren, join channel #BB4e en gaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

BadMotha schreef op 04 juni 2004 @ 00:49:
ik speel al sinds het begin der tijden ET (en RTCW vanaf de eerste dag dat de Beach-map als demo uitkwam ;) )
maar sinds maandag heb ik het volgende probleem met Punkbuster enabled:
mijn PC crashed naar een blauw scherm. :'(
als ik PB uitzet kan ik gewoon gamen.
ik heb met PBWEB alles al ge-update, maar het probleem blijft...
nu kan ik dus niet op mijn favo servers spelen, want die zijn PB enabled..

anyone??
kleine kick

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115597

Hoort Bani's ET Pro site niet ook tussen de handige links thuis ?

http://bani.anime.net/etpro/

etmain........ *shudder*

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115597 op 04-06-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Daar heb ik geen last van en ook nog niet eerder kunnen waarnemen bij iemand anders. Wel hebben de nieuwe versies van PB dat je nu een administrator account moet hebben om ET te spelen. Als je geen administrator account hebt in windows wordt je gekicked omdat je niet genoeg privileges hebt. Misschien dat dat fout gaat bij jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Falconey schreef op 04 juni 2004 @ 14:41:
Daar heb ik geen last van en ook nog niet eerder kunnen waarnemen bij iemand anders. Wel hebben de nieuwe versies van PB dat je nu een administrator account moet hebben om ET te spelen. Als je geen administrator account hebt in windows wordt je gekicked omdat je niet genoeg privileges hebt. Misschien dat dat fout gaat bij jou ?
Administrator rechten? Change rechten op de directory is echt voldoende, ik speel altijd zo.

En dat terwijl het volgende op evenbalance.com staat:
Version 1.082 of the PB Client for ET has been released to our PB Master Servers for auto-update and to our website download page.

Release Notes for PB Client v1.082:
  • fixes bug with v1.081 released earlier today that was causing players to get kicked
  • starting with this version 1.082, the PB Client now requires the game to be run as the administrator user or equivalent under Windows XP/2K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114195

Ook nog clanless :(

En ik sta toch vaak genoeg bovenaan in team en als hoogste fragger... Wellicht denkt iedereen dat ik nicklame gheghe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje fatsoenlijke clan kijkt niet of je boven aan in een team staat of dat je de hoogste fragger bent.

Natuurlijk moet je wel een goeie fragger zijn, maar of je dit nu bewijst op een public server??
Niet echt.

In mijn ogen kan je iemand pas beoordelen als diegene een paar pracs heeft mee gespeeld.

Als je als clanless speler een beetje indruk wil maken op een bepaalde clan speler ( op een public ), join zijn team en speel gewoon constant goed met diegene mee.Help hem alsof diegene je beste maat is!!

Dan maak je meer indruk dan dat je hem ff een paar keer neer fragt of "bovenaan" staat.Verder weet ik het ook niet..

Ben meestal best makkelijk alle clans ingestroomd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

Dit helpt ook om de performance een kick te geven.

General settings / performance tweaking

cl_packetdup
ISDN: 1
ADSL: 0

com_hunkMegs
64-128mb/ram: 56-72
256mb: 128
512mb: 250

com_soundMegs
64+mb/ram: 24
128mb: 32
512mb: 32

com_zoneMegs
64+mb/ram: 16
128mb: 32
512mb: 32

com_maxfps
Slow: 43
Medium: 54-72
Fast: 125
Edit*this cvar: "r_displayrefresh" should be DOUBLE your com_maxfps

r_colorbits
Old GFX card: 16
New: 32

r_depthbits
Old GFX card: 16
New: 32

r_mode
640x480: 3
800x600: 4
960x720: 5
1024x768: 6

rate
56K: 5000
ISDN: 10000
DSL: 25000

snaps
ISDN/56k: 20
DSL: 40

Cvar Notes

For optimum performance com_maxfps and cl_maxpackets should be EQUAL values.

Edit*put a BLANK file named "default.cfg" in your MAIN/ETMAIN folders to prevent bogus error msg's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Anoniem: 113029 schreef op 04 juni 2004 @ 16:14:Ben meestal best makkelijk alle clans ingestroomd..
Hebbie nog tips om in dC te komen? :+

Btw verder, speel op de betere pubs (vooral van clans die recruiten, zoals blitz op het moment), speel met cless (clanless) ofzo in je naam, kijk op cb welke clans recruiten, praat op irc, je zit er zo in.
For optimum performance com_maxfps and cl_maxpackets should be EQUAL values
Hmm heb ik nooit geweten, ga het is proberen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ron!n op 04-06-2004 16:23 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik speel geeneens ET meer en word nogsteeds voor clans gevraagd :+ (dc,blitz,3on3 clannetjes)
Daarbij zit ik zelfs nog in tm(doe er alleen niks)

Je moet vooral de mensen kennen(en hun jou), op pubs zal je nooit door een goeie clan gevraagd worden

naja nu eindelijk zomervakantie _/-\o_ , begin me vanzelf wel weer te vervelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 15:41
Rev! schreef op 04 juni 2004 @ 16:28:
ik speel geeneens ET meer en word nogsteeds voor clans gevraagd :+
En dan je signature :)

[ Voor 58% gewijzigd door Piels op 07-06-2004 09:31 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol. Ik vind die r_displayrefresh toch wel erg veel..Als je dus maxfps 125 hebt moet die op 250????

Hoe weinig monitoren kunnen dat aan??
Das toch onzin :x

Rev, en je wordt nog steeds voor dC gevraagd??
Kan me herinneren dat je zelf ooit wilde joinen toen zero barrier dood ging..

Ik weet niet of je daarna nog bent gevraagd, maar das in ieder geval niet de bedoeling geweest ( no offense ) aangezien we toen vol zaten nadat Bubbu en Cas zijn gejoined.Maar nu Meh en Klobzi zijn gestopt kan het misschien zijn dat iemand het aan je heeft gevraagd.Dunno wie dan maar ja :x

Ronin, wees jezelf en laat zien wat je kan :)

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 113029 op 04-06-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

bij bb4e vragen we vaak alleen bekenden. Die je dus al maanden kent van pubs, irc, forums etc etc.. Goeie aimers zijn er genoeg in de scene maar daar alleen win je de oorlog niet mee.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Falconey schreef op 04 juni 2004 @ 14:41:
ik heb de rechten...
ik wordt dus niet gekicked, maar krijg een blauw scherm!
en als ik PB disable, kan ik gewoon spelen (op PB-disabled servers)

deze gast heeft hetzelfde probleem (maar nog geen oplossing)
http://deviantforums.com/showthread.php?p=132426#post132426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Heb je al eens met de settings gespeeld? 16bit/32bit verwisselen valt ook te proberen.
Detail van het geluid verhogen / verlagen.

Laatste drivers?
Pbweb.exe gedraaid in de pb map van ET?

Weet je zeker dat het niks met je softmod te maken heeft ?

Edit:
Wat staat er precies op die BSOD ?

[ Voor 19% gewijzigd door Falconey op 04-06-2004 19:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit al tijdje cArs te dollen voor ene blitz trial maar hij reageert nog ff nie ;)

wanted page op cb zit knotjevol noobjes dus daar verspil ik liever me tijd niet an

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Wie van jullie speelt welles op 1 v/d nexus servesr? (64man!) ik zit meestal op 3 of 4, nick: evert.999 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
blijkt wel dat je niet alles weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Falconey schreef op 04 juni 2004 @ 18:57:
Heb je al eens met de settings gespeeld? 16bit/32bit verwisselen valt ook te proberen.
Detail van het geluid verhogen / verlagen.

Laatste drivers?
Pbweb.exe gedraaid in de pb map van ET?

Weet je zeker dat het niks met je softmod te maken heeft ?

Edit:
Wat staat er precies op die BSOD ?
nogmaals: met Punkbuster disabled is er niks aan de hand, en speel ik zo een 6map campain uit.
tot maandag kon ik elke avond zonder problemen draaien.
en het BSOD is blauw, zonder tekst!

en ja, nieuwste drivers, PBWEB gedraaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Mister_X schreef op 04 juni 2004 @ 19:40:
Wie van jullie speelt welles op 1 v/d nexus servesr? (64man!) ik zit meestal op 3 of 4, nick: evert.999 :)
totdat PB alles voor me verknoeide, speelde ik op Nexus..
Nick: Ned Nederlander
(8>

[ Voor 2% gewijzigd door BadMotha op 04-06-2004 21:25 . Reden: en alweer een lekkere dubbelpost op GOT! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Toolzman schreef op 04 juni 2004 @ 16:14:
.... Veel settings waarvan er geen eentje onderbouwd wordt.
Ik kan het hier niet helemaal mee eens zijn:
  • cl_packetdup; waarom zou ik bij een snellere verbinding (ADSL) niet om een 'extra' pakketje vragen, bij langzamere verbindingen (ISDN) is je bandbreedte heilig en zou ik de extra data niet willen.
  • *megs; bij systemen met weinig geheugen wordt er al gauw 96 Mb minimaal gebruikt, en dat terwijl je zelfs 64 Mb machines erbij zet.
  • com_maxfps; wat is slow, medium en fast ?
  • r_displayrefresh; wat heeft de refreshrate van mijn monitor nou te maken met mijn maximaal ingestelde fps? en 2x wat een onzin. Bij een com_maxfps van 125 zou ik een refreshrate hebben van 250Hz, doe mij zo een monitor. Volkomen onzin. Wat je wel moet doen is je fps los koppelen van je refreshrate met r_swapinterval, maar volgens mij staat die al default op 0.
  • r_colorbits en r_depthbits; is meer een voorkeur.
  • cl_maxpackets = com_maxfps; nog zo'n stukje onzin, wat heeft het één met het ander te maken. En dan nog, stel ik heb een com_maxfps van 125, dan moet mijn cl_maxpackets ook 125, en dat terwijl overal de cl_maxpackets op 100 staat.
  • rate 10000 bij ISDN; is net ff te hoog, je kan hem beter op 7000 zetten. (64000 kbit/sec minus wat overhead gedeeld door 8, rate is namelijk in characters (bytes))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

Ja, je hebt waarscheinlijk wel gelijk ash, ik heb niet zo veel verstand van al die optimalisaties. Ik zag het op een site staan een tijd geleden en heb het opgeslagen omdat ik dacht dat het wel handig was.
Ik heb het allemaal gebruikt en performance ging wel omhoog alleen werd m'n ping minder eerst was ie iets van 30 en nu ongeveer 50 dat vond ik ook wel een beetje vreemd, maar verder merk je daar niks van.
Dus je moet zelf maar weten wat je er mee doet je moet gewoon een beetje expirimenteren tot dat je iets vind wat relaxed speelt voor je zelf.

BTW als je max_fps op 43 zet dan heb je toch minder fps dan max_fps 125 dacht ik zo. Dat is dus slow en fast . Tenzij je een brakke videokaart hebt O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Toolzman op 04-06-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42423

Beetje onzin dat als je competief moet zijn je een lage resolutie moet spelen.
Check op dit moment maar eens de cfg's van de zogenaamde "topclans".

Die gasten spelen echt niet met 640x480 of 800x600.
Puur en alleen omdat het beeld er gewoon korreliger op wordt.En om op men 19" scherm 640x480 te spelen zuigt gewoon aars imo.
ET is niks anders dan pixel knallen :/

En je zegt het goed: "zogenaamde"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Ach, het is allemaal gewoon een kwestie van smaak. De een vindt 1024x768 fijn spelen, de ander wil misschien wel 2048x1536.

Je zal mij iig niet met 800x600 zien spelen, die reso voldoet gewoon niet op een 22" iiyama.

Om even verder te gaan op die resoluties. Ik heb vanmiddag nog wat zitten testen en het verschil vanaf 1024x768 tot 1600x1200 was maar iets van 5-6 fps op een demo die 18 minuten duurt. Met timedemo is dat natuurlijk wat minder.

Iemand hier wat meer info over misschien ?

[ Voor 6% gewijzigd door Falconey op 04-06-2004 23:57 . Reden: d0h ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Rev,

Ik ben ook blij dat ik niet alles weet :D:D

@ Fonz_

Als ik kijk naar mijn eigen "ervaringen" :P dan zie ik toch dat ik met 640x480 / 800x600 slechter beeld heb en daardoor vooral op afstand minder zie.

En dat is voor mij nogal kut aangezien afstand aim toch een beetje mijn sterke kant is.
Als ik die heb :D

Maar 1024 of 1280 vind ik zelf fijner beeld om naar te kijken.Niet zo korrelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
ik speel met 1024*768, maar das meer omdat mn monitor op 1280*1024 niet 85hz aankan :| 800*600 ook een tijdje geprobeerd, maar ik merkte, zoals pol al zegt, dat mn acc op afstand lager werd.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100297

Ook door grote, ruimopgezette 3o3 clans ;) >:)
Jazzper schreef op 04 juni 2004 @ 17:13:
bij bb4e vragen we vaak alleen bekenden. Die je dus al maanden kent van pubs, irc, forums etc etc..
Ja, zo kom je aan de meest ideale spelers he geur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

i know laiverd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 22:34

Fuelke

Forza Ferrari

Sinds kort heb ik het probleem dat ik plots na een aantal mappen een QWERTY toetsenbord heb. Voor het bewegen is dit geen probleem, maar het chatten gaat wel wat minder vlot natuurlijk. Is er een console command voor om terug AZERTY te krijgen, of is er wat anders aan te verhelpen?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

BadMotha schreef op 04 juni 2004 @ 21:20:
[...]

nogmaals: met Punkbuster disabled is er niks aan de hand, en speel ik zo een 6map campain uit.
tot maandag kon ik elke avond zonder problemen draaien.
en het BSOD is blauw, zonder tekst!

en ja, nieuwste drivers, PBWEB gedraaid...
Ik kreeg ook lege blauwe schermen een tijdje geleden, maar PB aan/uit heb ik toen niet echt getest ofzo..heb een aantal andere drivers geprobeerd. Vooral 4.3 gaf problemen op zowel mijn 9000, 9600pro als 9800pro...vraag me niet waarom.
Heb je de vorige drivers wel goed weggemikt? netjes via controlpanel oid uninstall?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Fuelke schreef op 07 juni 2004 @ 01:06:
Sinds kort heb ik het probleem dat ik plots na een aantal mappen een QWERTY toetsenbord heb. Voor het bewegen is dit geen probleem, maar het chatten gaat wel wat minder vlot natuurlijk. Is er een console command voor om terug AZERTY te krijgen, of is er wat anders aan te verhelpen?
Even bij configuariescherm > landinstellingen > talen > details > alle nederlandse toetsenborden weggooien, VS int. is het enige wat je nodig hebt :) Het is namelijk zo dat je met ALT + SHIFT switcht tussen toetsenbord, en dat kan wel is gebeuren als je ET speelt.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ja, die tip werd me gisteren ook gegeven, alleen is Nederlands(België) het enige geïnstalleerde toetsenbord. En inderdaad, onder Alt zitten de persoonlijke statistieken (wapens & XP) dus die druk ik regelmatig wel eens in ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
edit - ik draai het allemaal om, tis nog vroeg :O -

[ Voor 73% gewijzigd door Ron!n op 07-06-2004 10:21 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Maar ik heb hier voor me een AZERTY bord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

off topic: wat moet je ermee??? ik vind die duitse QWERTZ toetenborden al een crime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Fuelke schreef op 07 juni 2004 @ 10:16:
Ja, die tip werd me gisteren ook gegeven, alleen is Nederlands(België) het enige geïnstalleerde toetsenbord. En inderdaad, onder Alt zitten de persoonlijke statistieken (wapens & XP) dus die druk ik regelmatig wel eens in ja ;)
Wat als je die alt knop van de stats nou ff moved naar een andere knop bijvoorbeeld.

Ik heb stats op F4 , Yes op F2 , No op F3... Dan is het probleem toch opgelost ;)
of snap ik het nou niet :)

* Outerspace heeft gister op zijn nieuw tobo + muis gegamed :)
met zo'n optical muis word alles wel een stuk pittiger, hij reageerd veel beter dan met een muis met bal vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Jazzper schreef op 07 juni 2004 @ 13:40:
off topic: wat moet je ermee??? ik vind die duitse QWERTZ toetenborden al een crime.
En AZERTY is dus Belgisch :) Het is maar waar je aan gewend bent he ;)
outerspace schreef op 07 juni 2004 @ 13:59:
[...]

Wat als je die alt knop van de stats nou ff moved naar een andere knop bijvoorbeeld.
Ja of je zet dat switchen gewoon uit!

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Dat is het hem net, dat switchen staat uit.

En ik laat hem liever op Alt staan, dan kan ik makkelijker stats bekijken en tegelijk rondlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was weer lachen op xs 1 net :)

Een of andere knurft met je noobclannetje die steeds wanhopig liep te advertisen. Gaat ie met sold/flame lopen spelen en flink lopen spammen, killed ie mij op railgun.

Ik lekker op die complainknop rammen, gaat ie lopen janken dat ik complain zonder reden, 2x vote kick en ik ben weg :S

Typisch niveau daar weer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102055

Inderdaad typisch nivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Anoniem: 114195 schreef op 08 juni 2004 @ 15:26:
Dat was weer lachen op xs 1 net :)

Een of andere knurft met je noobclannetje die steeds wanhopig liep te advertisen. Gaat ie met sold/flame lopen spelen en flink lopen spammen, killed ie mij op railgun.

Ik lekker op die complainknop rammen, gaat ie lopen janken dat ik complain zonder reden, 2x vote kick en ik ben weg :S

Typisch niveau daar weer hoor
Blijkbaar niet zo vaak op die complainknop rammen dus :D

met mijn headset van ut2k4 (niet de goede btw.) en roger wilco lekker chatten tijdens het gamen. Ik wist niet dat dat ook kon. Lekker handig voor teamverband ;) Helaas dat het koptelefoontje brak geluid heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.............................maar van wie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

outerspace schreef op 08 juni 2004 @ 15:29:
[...]

Blijkbaar niet zo vaak op die complainknop rammen dus :D
Ik kijk doorgaans ff hoe goed die persoon speelt en wat de omstandigheden zijn, in een crossfire terechtkomen en dan een friendly kill complain ik niet

in een normaal 3-1 gevecht in close quarters met de flamer gaan vuren is gewoon DOM en overbodig en daar complain ik dus wel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Nou leuk dan, ik ga weg en dan gaat het weer mis.

Niveau is idd de laatste tijd beetje k*t maarja.

Straks eens onder een andere nick joinen, wil wel es weten hoe het er zonder ref aan toe gaat daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falconey schreef op 08 juni 2004 @ 15:41:

Straks eens onder een andere nick joinen, wil wel es weten hoe het er zonder ref aan toe gaat daar :+
Je had m na veelvoudig ze ads spammen al moeten kicken tbh >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Mjah, vind ik ook zo zielig voor em, mute was wel goed geweest :D

Ik ga nu nog maar even ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55

DyStiC

'Atta way, baby!

outerspace schreef op 08 juni 2004 @ 15:29:
[...]
met mijn headset van ut2k4 (niet de goede btw.) en roger wilco lekker chatten tijdens het gamen. Ik wist niet dat dat ook kon. Lekker handig voor teamverband ;) Helaas dat het koptelefoontje brak geluid heeft :/
Heh nou dat kan toch al een aardig poosje hoor, volgens mij gebruikte ik het zelfs al met Quake2, was toen niet zo'n success aangezien er toen nog (geen?) amper adsl/cable verbindingen waren. Volgens mij was dat ook Roger Wilco inderdaad. Ik moet zeggen dat ik Teamspeak stukken beter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

ja we wete nu wel dat bb4e red en blue recruiten hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115597

hmmsoz; phage zal wel zijn marketinglusten aan het botvieren geweest zijn. ;)

Over complainers *shudder* gesproken:

Bij kick request zal ik niet snel m'n vote geven - behalve wanneer er duidelijk bij gezegd wordt dat het een complainer is. Daar heb ik echt geen geduld mee, jankerig klaagvolk. *F1*

Zet dat alsjeblieft gewoon uit in je menu, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Anoniem: 115597 schreef op 09 juni 2004 @ 10:39:
hmmsoz; phage zal wel zijn marketinglusten aan het botvieren geweest zijn. ;)

Over complainers *shudder* gesproken:

Bij kick request zal ik niet snel m'n vote geven - behalve wanneer er duidelijk bij gezegd wordt dat het een complainer is. Daar heb ik echt geen geduld mee, jankerig klaagvolk. *F1*

Zet dat alsjeblieft gewoon uit in je menu, zeg.
* shameblaster is bb4e^cons :P

Ik en ik denk wel meer mensen, vind dat die custom maps op xs4all 2 wel weg mogen... gewoon weer een 6map campaign met de orginele maps,
OF xs4all2 zo laten , en op xs4all 1 sixmap maken ipv, 2x 3 maps

En over het complainen, kheb nu ook steeds vaker dat ik bij een ''onbekende'' kill-revive doe, of in een vuurgevecht dat die voor mij gaat lopen |:( en ik hem dood,
Rammen ze op F1 :(

En als ie mij dood en ik ram f1, zie je soms een kickvote voorbij komen :/

[ Voor 20% gewijzigd door shameblaster op 09-06-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shameblaster schreef op 09 juni 2004 @ 11:08:
[...]

* shameblaster is bb4e^cons :P

Ik en ik denk wel meer mensen, vind dat die custom maps op xs4all 2 wel weg mogen... gewoon weer een 6map campaign met de orginele maps,
OF xs4all2 zo laten , en op xs4all 1 sixmap maken ipv, 2x 3 maps

En over het complainen, kheb nu ook steeds vaker dat ik bij een ''onbekende'' kill-revive doe, of in een vuurgevecht dat die voor mij gaat lopen |:( en ik hem dood,
Rammen ze op F1 :(

En als ie mij dood en ik ram f1, zie je soms een kickvote voorbij komen :/
Kill-revive heb ik ook snel afgeleerd op noobservers ja. Meeste clanners doe ik wel, maar als je geen clantag draagt en ergens onderaan staat drop ik toch liever packs, zelfs als ik er maar een kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel zoals ik altijd speel....kill reviven noobs of niet...
En inderdaad in een firefight schiet ik weleens een teamie neer...hoort erbij toch.

En complainen doe ik nooit, ik heb zelfs het pop-upje uitstaan.

Ik heb nog nooit problemen gehad met noobs of gekicked door votes r whatever.

Het enige wat ik wel doe is als mensen mij gaan beschieten voor ammo/health dus niet ammo/health geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Ik kom soms wel eens een medic tegen die me helemaal af knalt en daarna weer revived. Die figuren vind ik best irritant, meestal gebeurt dat als ik covops ben.
Gisteravond was ik het op een gegeven moment gewoon zat, dump satchell charge onder mezelf na revive, splat :+ Vraagt hij dan waarom ik dat deed :X

[ Voor 1% gewijzigd door Falconey op 09-06-2004 14:58 . Reden: typo :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:05

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Falconey schreef op 09 juni 2004 @ 14:57:
Ik kom soms wel eens een medic tegen die me helemaal af knalt en daarna weer revived. Die figuren vind ik best irritant, meestal gebeurt dat als ik covops ben.
Gisteravond was ik het op een gegeven moment gewoon zat, dump satchell charge onder mezelf na revive, splat :+ Vraagt hij dan waarom ik dat deed :X
Geen kickvote tegen je?
Falconey schreef op 08 juni 2004 @ 15:41:

Misschien moeten alle referee's maar eens onder een andere nick joinen. Zoek de referee. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
/players

ID NAME
1 Henk
2 Jan
3 Koos REF
4 Peter

zo das wel moeilijk ;)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104977

Ik ben het in deze met BUBBU! eens.
Speel gewoon je eigen spel en de eventuele complainer moet je maar voor lief nemen.

En voor de admins; je kan nu eenmaal nooit constant online blijven. Belangrijker is om alle instellingen goed scherp te zetten en als je wel online ben wees dan duidelijk wat toelaatbaar is.

Zelf ben ik ook een tijdje ref geweest op een drukke server (altijd rond de 40 man) en ik ging steeds met minder plezier spellen omdat ik steeds meer als een politieagent moest optreden.
Op de servers als xs4all (met wat minder man) vind ik het over het algemeen wel meevallen met geklier al moet ik toegeven dat ik er tegenwoordig niet veel meer speel.

Nog een tip voor spelers die niet klieren: de M8D servers en Nebuchadnezzar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115985

op verzoek van Fuelke eigen topic geopend in spielerij en games en discussies

p.s

dit is de eerste keer dat ik zelf wat post ben al wel 2 jaar een fanatiek volger van de posts op de frontpage en GOT

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 115985 op 09-06-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hallo Mr. Bojangles,

Welkom op GoT. Het zou beter zijn mocht je voor jouw probleem een nieuw topic openen in Spielerij - Games & Discussies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93128

[n00bniveau] Wat houdt dat precies in? file complain against... yes of no :X[/n00bniveau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55

DyStiC

'Atta way, baby!

Anoniem: 93128 schreef op 09 juni 2004 @ 21:58:
[n00bniveau] Wat houdt dat precies in? file complain against... yes of no :X[/n00bniveau]
Die vraag wordt je gesteld als je door een teammate word doodgeschoten, er word dan gevraagd of je een 'klacht tegen hem wil indienen'. Heeft deze speler dan het op de server ingestelde max. aantal complaints te pakken word hij gekickt.
Dit is dus bedoeld voor users die expres teammembers neer gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100297

en als je complaint raakt de ander ook xp-punten kwijt als straf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel verlies je trouwens? 2-3 xp of zo als van een normale kill? De boodschap zegt "some xp" dus ja :)

Dat je voor 3 xp een kickvote gaat opzetten vind ik persoonlijk sowieso beetje belachelijk maar je hebt van die lui ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XP is toch niet belangrijk. Het enige waar ik op let is: Kills en damage given...en headshots in verhouding met kills...

XP kan me gestolen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:18
XP is wel handig hoor, als je meer XP hebt krijg je ook "extra's" zoals fast reload, dubbele pistolen e.d.

Dat complain gedoe kan best wel irritant zijn. Speelde laatst op een server zonder admin. Stond zo'n noob met voor 90% neer te knallen, wat ie ook @ anderen deed :( in de hoop dat we hem in wraak zouden neerknallen.

Er waren duz genoeg die er sttront ziek van werden en hem helemaal verrot schoten, waarna hij mooi op het knopje complain-->yes zat te drukken. Na een paar x die gast te hebben neergeknalt had je duz zoveel vote's van hem te pakken dat je gekickt werd.

Kijk in zulke situatie's is het duz niet handig :'(

Voor de rest is en blijft het een super spel _/-\o_

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
ik vind het in clanwars altijd grappig om te kijken naar damage recieved, soms zie ik echt dat clanmaten vuile killstealers zijn, heb ik het dubbele damage given en zij meer kills, lol :)

Btw ik las net dat er nieuwe Ati drivers zijn die volgens de rel.notes 1-3% extra performance geven, iemand ze al geprobeerd? Ik ga ze vanaaf ff installen.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
lol volgens deze graph kan je als je geen AA en AF gebruikt (wat is af btw) het beste de catalist 3.0 gebruiken :D

http://www.amd-insight.de...talyst_comparison&page=21

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

AF = Anisotropic Filtering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
De xs4all servers zijn zonet geupdate naar etpro testbugfix 5

Dit ivm de cheatmeldingen die niet kloppen, met testbugfix5 zie je alleen de positives, geen false positives.
Small FPS increase for anticheat system
Ook weer mooi meegenomen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Falconey op 10-06-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Falconey schreef op 10 juni 2004 @ 14:32:
De xs4all servers zijn zonet geupdate naar etpro testbugfix 5

Dit ivm de cheatmeldingen die niet kloppen, met testbugfix5 zie je alleen de positives, geen false positives.

[...]

Ook weer mooi meegenomen :)
O das nice! Ik ga vanavond testen, nieuwe Ati drivers icm nieuwe ETpro, jumjumjum :P

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Het is nog steeds etpro 3.0.1 hoor :)

Vanmiddag kreeg ik steeds "client communication failure", na een restart van de et server leek het probleem opgelost te zijn. Hierna niks meer gemerkt.

Als er nog iets is horen we het wel denk ik, die foutmelding hierboven zie je iig in de console als iemand die krijgt. We zullen dit maar even in de gaten moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:30

PoweRoy

funky!

et loopt goed maar paar bugs ofzo :/
elke x als ik een game start dan zie ik in die console van die error messages 'failed to blalba'
heel vaak wordt mijn reso weer terug gezet van 1024 naar 800 en mijn brightness wordt ook helemaal omlaag gegooid :X
midden in een lekker potje een windows error :X
hangt gewoon midden in de game :+

iemand tips waardoor et stabieler loopt :?

offtopic:
ik zoek nog een leuke nl clan om te fraggen :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
dat reso veranderen kan je voorkomen door het spel te starten met dit in een bat bestand:

code:
1
2
del *.pid /s
et.exe %*

Ik heb naast de foutmelding in mijn vorige post nog niks gemerkt aan testbugfix 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whoei

ik kan triallen met een blitz. tag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Falconey schreef op 10 juni 2004 @ 17:03:
Het is nog steeds etpro 3.0.1 hoor :)
Que? Is ie nu wel of niet TBF5 :) En ja ik snap dat het geen 3.1.0 is, maar die is bijna hetzelfde als deze, mits er niet teveel bugs in zitten, dus eigelijk is ie nieuw ;) Gisteren geen tijd gehad, dus zo maar ff kijken.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Hehe :P

Het is etpro-3_0_1-testbugfix5.

Volgens mij heeft de .pk3 wel dezelfde filename als de release versie van 3.0.1, overschrijft dus je bestaande versie als die niet tbf5 is.

Eens kijken of we niet een aparte map kunnen pakken voor die zooi @ xs4all. Hiermee bedoel ik dus dat we die etpro map eens renamen naar xs4allpro ofzo. (werkt dit dan wel eigenlijk ?)

Dan blijven andere servers tenminste van die pk3 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

BadMotha schreef op 04 juni 2004 @ 17:41:
[...]

ik heb de rechten...
ik wordt dus niet gekicked, maar krijg een blauw scherm!
en als ik PB disable, kan ik gewoon spelen (op PB-disabled servers)

deze gast heeft hetzelfde probleem (maar nog geen oplossing)
http://deviantforums.com/showthread.php?p=132426#post132426
het probleem is ondertussen opgelost!
(Als ik op punkbuster enablede servers speelde, kreeg ik een blauw scherm, als ik Punkbuster info binnenkreeg)
ongemerkt is er via Windows Update een fix voor S-ATA controllers in Windows XP/2000 binnengekomen.
dus MSwas to blame!!!

[ Voor 1% gewijzigd door Fuelke op 12-06-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Net heerlijk potje e.t , maar 1 complain na kill revive :P

Nuul werd ook nog gekickt door een Naab nadat ie hem teamkilde :? ofso zei ie

wel btr dat flamers / panzers uitstaan

offtopic:
@ de admins : zouden jullie weer wat scheldwoorde willen blokken naar ******,
net weer een gast Kanker dit enzo, ligt gevoelig hiero :'(
bvd ;)

[ Voor 33% gewijzigd door shameblaster op 12-06-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28513

Anoniem: 114195 schreef op 10 juni 2004 @ 07:52:
Dat je voor 3 xp een kickvote gaat opzetten vind ik persoonlijk sowieso beetje belachelijk maar je hebt van die lui ;)
Ik niet. Netjes vragen werkt tegenwoordig niet meer daarom knal ik er 9 van de 10 keer gelijk een kickvote op. Dan leren ze het meestal wel. ;) Als het een stomme fout van mij is dan natuurlijk niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116093

nu is et te slecht aan het worden!!

veel te veel nabjes, gewoon omdat het gratis is :'(

Je kunt allen maar spelen met je clan members voor een goede match

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

:O

Misschien moet je eens verder kijken dan Tiscali #1, 2, 3 of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45984

Inderdaad, werd gekicked door een of andere vage gast :?
Kwam er net in, deed v54, werd fo, ging wat pakjes uitdelen en werd zelf neergeknald. Opeens Kickvote voor mij.....euhh......F2......kicked 8)7

Kwam er later pas achter dat panzer uitstond, ging niet meteen naar panzer hoor :P
Gisteren stond die in ieder geval uit, wel een beetje raar, dan kan men net zogoed ook max medics op 1 zetten of rifle nades uitschakelen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Ik ga zo even de configs nakijken / verbeteren / wijzigen en zit ik te denken over de etpro versie.

Wat hebben jullie liever, de laatste RELEASE versie van etpro, of de laatste Testbugfix versie?

Deze natuurlijk wel icm de laatste cheaters database.

Edit:
Klaar met configs, gewoon tbf5 laten staan maar wel een nieuwe cheaters database.

Server 1: 3 map campaign, geen panzer/flamer
Server2: 6 map campaign, 1 panzer/flamer

[ Voor 27% gewijzigd door Falconey op 13-06-2004 17:57 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.