Toon posts:

abyss web-server achter een router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai een abyss web-server achter een zyxel 650 router

ik heb alle poorten naar mij toe open gegooid en heb een ftp server die in 1 keer draaide
ik heb abyss ingestelt op poort 8080

maar als ik <mijn buitenip>:8080 doe dan krijg ik dat domme lycos zoek geval met als resultaat dat die het neit kan vinden

ik heb het web van wan naar lan beveileging uitgeschakeld net als ftp en tftp

ik snap niet wat ik fout doe

hebben jullie meer info nodig dan zeg je het maar

Verwijderd

Heb je poort 8080 gemapt naar die server?

En waarschijnlijk kun je van binnenuit niet je externe IP-adres gebruiken om de website te zien, dat kan alleen als je het vanaf internet probeert. Je router ondersteunt vermoedelijk geen NAT-loopback.

Verwijderd

Topicstarter
mijn router heeft NAT op SUA only staan want als ik die op ful zet dan heb ik geen internet meer

en mag ik mijn ip hier posten zodat jullie kunnen proberen of moet ik appart een redirect maken op een freehost site?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 19:44 ]

Verwijderd

Dat heeft er niets mee te maken. Ik vroeg of je poorten gemapt hebt voor die webserver :)

Verwijderd

Topicstarter
gemapt in de zin van

dat ik ze in de router heb ingesteld naar mijn ip

ja dat heb ik gedaan
staat bij de router alle poorten forwarden naar <en dan ip>

Verwijderd

Hij werkt :)

Je kan echter niet vanuit je interne netwerk naar je externe IP browsen vanwege die router. Daar is niets aan te doen. Je zult je webserver via zijn interne IP-adres moeten benaderen.
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:46:
staat bij de router alle poorten forwarden naar
"Alle poorten"? Draai je wel een firewall op de server die dat IP heeft?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
owjahj jij ben mod dus jij kan zien dat ik een abyss web-server draai?

das mooi want ik heb er al cker 20 geprobeerd :P

Verwijderd

Yup, ik zie het welkomstscherm van Abyss :)

Je moet dus zelf naar dat interne IP surfen om van je website gebruik te maken.

Verwijderd

Topicstarter
owke bedankt dan kan er een slotje op :D

ow enne nee ik draai er geen firewall op binnenkort maar is die xp firewall instelle :P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 19:52 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:50:
owke bedankt dan kan er een slotje op :D

ow enne nee ik draai er geen firewall op binnenkort maar is die xp firewall instelle :P
Slotje hoeft ;)

Verder zou ik is kijken in je Zyxel of je ergens NAT Loopback aan kan doen want dat model ondersteund het dacht ik ?!! Hiermee zorg je ervoor dat als je je Externe IP inklopt je WEL bij je abyss Server komt :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Graag gedaan, slotje doen we alleen als er iets mis is met je topic ;)

Geen firewall; snel doen, want als je alle poorten doorgestuurd hebt sta je open voor een hele hoop narigheid, en dat wil je niet. Windows XP firewall is erg simpel in te stellen, maar vergeet niet de poorten voor je FTP en die Abyss-server toe te staan.

Verwijderd

Topicstarter
ow heb jij eneig idee waar dat staan want ik kan het nergens vinden

enne full feuture kan ik niet gebruike want dan heb ik geen internet meer :P

ow owke

ja ben al bezig daarmee

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 19:56 ]

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-05 08:57

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:47:Je kan echter niet vanuit je interne netwerk naar je externe IP browsen vanwege die router. Daar is niets aan te doen. Je zult je webserver via zijn interne IP-adres moeten benaderen.
In het Demon internet topic in Internet & Telefonie staat een stukje om je nat loopback aan te zetten, dan moet het wel mogelijk zijn. Doet de naam bij mij vermoeden in ieder geval.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zie trouwens ook dit: http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html#loopback

Dan kun je het zelf ook controleren, intern :)

Verwijderd

Topicstarter
ik dank jullie hartelijk ff proberen

Verwijderd

Oe, dat commando kende ik nog niet. Ik gebruik m'n ZyXEL alleen in bridge-mode ;)

Eens even bestuderen.

Verwijderd

Topicstarter
hehe

ik gebruik hem in route mode want er zijn meer pc's die internet nodig hebben in het netwerk :P

maar ik krijg nog steeds dezelfde 404 error maar als jullie zeggen dat je hem kan zien dan geloof ik dat :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 20:04 ]

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 19:58:
Oe, dat commando kende ik nog niet. Ik gebruik m'n ZyXEL alleen in bridge-mode ;)

Eens even bestuderen.
FOEI :P Heb niet eens een Zyxel en weet dat gewoon doordat ik inderdaad Het Grote Demon Topic tijdje heb gevolgd ........ vind ik niet kunnen hoor >:) ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1