Toon posts:

dvdrom leest niet consequent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een nieuwe dvdrom speler in mijn comp. Deze geeft echter problemen. Het kopieren van bijvoorbeeld een dvd naar mijn harde schijf geeft errors en ook on the fly fikken via nero gaat niet. Het rippen via dvddecrypter gaat daaarin tegen weer wel. Waar kan dit aan liggen? Moederbord? Biosinstelling(maar welke?), aspidrivers??(moet ik die apart installen met xp en welke dan?).
Ik heb al nieuwe firmware geinstalleerd van moederbord en dvdrom maar dat helpt niets en ook andere volgorde van ide hielp niets. Hij hangt nu als slave aan een hardeschijf (geen bootschijf), mijn writer hangt als master alleen en ik boot sata.

Verwijderd

Topicstarter
voor ik het vergeet, udma staat aan bij mijn ide-controlinstellingen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Welke errors krijg je dan? En hoe zit het met je andere IDE apparaten? Hoe zijn ze aangesloten?

Edit: wow ik slaap nog half sorry... het staat er wel in :o

[ Voor 26% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-06-2004 17:19 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Stof op het lensje of cd?

Verwijderd

Het kopieren van bijvoorbeeld een dvd naar mijn harde schijf geeft errors
Wélke errors precies?
en ook on the fly fikken via nero gaat niet
Waarom niet? Wat zeggen je Nero logs daarover?
aspidrivers?
Zijn die wel geinstalleerd? Zijn die correct zonder fouten?

Wat voor schijfjes probeer je onthefly in te lezen (DVD-ROM, DVD+/-R, DVD+/-RW etc)? Welke snelheid haal je met inlezen met dvddecryptor? Op welke snelheid tracht je onthefly te branden? Gaat het ook fout met zelf gebrande schijfjes? Heeft hij het wel ooit goed/correct gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 16:10 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:42
Kon je met je vorige dvd-rom wel goed kopieëren en on-the-fly branden?
Pagina: 1