Toon posts:

Casema met Windows 2000 > gaat dat wel? (tweede poging)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 28 mei 2004 @ 09:26:
[search=casema windows 2000]
Je bent niet de eerste die het vraagt, daarom wordt van je verwacht dat je zelf het forum even doorzoekt mbv de search-functie. Een antwoord had je bijv. hier (pr0mpt in "Casema/Wanadoo Cable op Windows 2000?") kunnen vinden.

En zoals MaxBurn vermeldt: ook op de Casema site.

Succes :w
Bedankt voor jullie reacties, maar veel schiet ik hier niet mee op. De zoekactie levert niks op wat ik kan gebruiken, en ik heb heus zelf ook al gezocht! Om het topic meteen dan maar te sluiten, volgens mij zijn jullie daar af en toe wat al te gretig mee.

De bovenstaande discussie (zie quote) gaat over Casema Wanadoo (wat ik zelf thuis heb), en waarmee ik geen enkel probleem heb. RASPPPOE werkt goed op mijn laptop en Enternet heb ik ook diverse keren aan de praat gekregen.

Mijn probleem heeft betrekking op Casema Kabel Internet, zonder dat Wanadoo daaraan te pas komt. Daar adverteren ze uitgebreid mee momenteel: één helpdesk etc. Het is pas sinds kort beschikbaar, dus daarom zijn er mogelijk zo weinig ervaringen in dit opzicht. Discussies van vorig jaar of nog ouder zijn niet van toepassing.

Windows XP werkt normaal, maar met (schone) Windows 2000 installaties lijken er problemen te zijn. Ik heb twee laptops met nieuwe installaties geprobeerd, en beide werken niet.

Dus nogmaals: wie van jullie met een recent Casema kabel abo zonder Wanadoo en Windows 2000 heeft de boel wel aan het draaien? Het zou toch gewoon moeten kunnen?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
http://eservice.casema.tv...=1&arrayHistory=2626,2629

edit:
volgens mij werkt dat casema toch ook met DHCP, dus zou je meteen een ip-adres moeten krijgen ??

[ Voor 24% gewijzigd door ZeRoC00L op 02-06-2004 16:02 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 11:40
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 15:50:
[...]

Bedankt voor jullie reacties, maar veel schiet ik hier niet mee op. De zoekactie levert niks op wat ik kan gebruiken, en ik heb heus zelf ook al gezocht! Om het topic meteen dan maar te sluiten, volgens mij zijn jullie daar af en toe wat al te gretig mee.

De bovenstaande discussie (zie quote) gaat over Casema Wanadoo (wat ik zelf thuis heb), en waarmee ik geen enkel probleem heb. RASPPPOE werkt goed op mijn laptop en Enternet heb ik ook diverse keren aan de praat gekregen.

Mijn probleem heeft betrekking op Casema Kabel Internet, zonder dat Wanadoo daaraan te pas komt. Daar adverteren ze uitgebreid mee momenteel: één helpdesk etc. Het is pas sinds kort beschikbaar, dus daarom zijn er mogelijk zo weinig ervaringen in dit opzicht. Discussies van vorig jaar of nog ouder zijn niet van toepassing.

Windows XP werkt normaal, maar met (schone) Windows 2000 installaties lijken er problemen te zijn. Ik heb twee laptops met nieuwe installaties geprobeerd, en beide werken niet.

Dus nogmaals: wie van jullie met een recent Casema kabel abo zonder Wanadoo en Windows 2000 heeft de boel wel aan het draaien? Het zou toch gewoon moeten kunnen?
Is de netwerkkaart wel onder win2000 geinstaleert.
Dit ligt niet aan je isp maar aan jouw windows 2000 installatie.
Aangezien je onder xp wel een ip krijgt van de dhcp server.

Verwijderd

Zoals al gezegd wordt, Casema/Wanadoo werkt nu puur en alleen nog maar met Motorola modems en DHCP met een IP range van 81.*,82.*,83.* of 212.*

PPoE is er al lang en breed uit, en als ik het goed heb ondersteunen we bij de helpdesk nu ook Win2k telefonisch.

Volgens mij zitten er win2k drivers op t floppy wat je erbij gekregen hebt (a:\win2k), installeer daarmee die realtek 8139 kaart en check wat voor IP je krijgt.

169.*? Zet je modem op standby en refresh je IP. Nog steeds 169, dan is 99% zeker je netwerkje kapoet (kabeltjes, nic zelf). 192.168.* adres? bel even de helpdesk die je opnieuw in de IP molen van Wanadoo moeten gooien, modem paar keer resetten en je zou goed IP moeten krijgen.

Edit: w8 je hebt echt puur Casema kabel :P Zelfde principe alleen zul je 99% zeker geen 169 fout IP krijgen van casema (~3 maanden Casema aansluiten gehad, nog NOOIT een 169 fout gehad die onze schuld was -Level3 \0/).

IP range is 83.83.* en 83.84.* geloof ik. Voor de rest is Casema cable zo'n beetje _precies_ hetzelfde als Wanadoo cable, dussuh...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 18:45 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

He Zoneseek, ik kreeg een keer het ip 0.0.0.0. Bleek dat mijn XP de dhcp client in services had uitgezet. Je collega begreep niet wat er mee aan de hand was, omdat toevallig op een tweede computer van mij precies hetzelfde probleem zat. Dus dachten we dat het probleem niet in windows zat...

Voor de TS, wat precies lukt er niet? Wat voor IP krijg je, wat voor foutmeldingen, wat lukt wel, wat heb je precies gedaan bij de installatie?

Zoals Korakal het zei, verdiep je eerst eens in de FAQ's, daarin staat ook dat je je probleem goed moet uitleggen... Zo hoef ik niet eerst bovenstaande vragen te stellen. Dat is immers wel de info die we nodig hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 03-06-2004 00:28 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 03 juni 2004 @ 00:27:
He Zoneseek, ik kreeg een keer het ip 0.0.0.0. Bleek dat mijn XP de dhcp client in services had uitgezet. Je collega begreep niet wat er mee aan de hand was, omdat toevallig op een tweede computer van mij precies hetzelfde probleem zat. Dus dachten we dat het probleem niet in windows zat...

Voor de TS, wat precies lukt er niet? Wat voor IP krijg je, wat voor foutmeldingen, wat lukt wel, wat heb je precies gedaan bij de installatie?

Zoals Korakal het zei, verdiep je eerst eens in de FAQ's, daarin staat ook dat je je probleem goed moet uitleggen... Zo hoef ik niet eerst bovenstaande vragen te stellen. Dat is immers wel de info die we nodig hebben...
Nja, om t ff bot te zeggen, de meeste klanten zijn te dom om dat helemaal uit te gaan leggen, en we mogen van de teamleaders ook niet te diep in systemen gaan graven (register, de msc's etc). msconfig is zo'n beetje t meest geavanceerde wat we mogen gebruiken, anders is t windoos herinstalleren meneer :z Komt natuurlijk ook bij dat we rekening moeten houden met gesprekstijden -klant adviseren zijn xp cd-tje even opnieuw draaien is wat sneller dan uur lang alle twiekjes en opties van Windows doornemen of ze wel goed staan...

Aangezien hij de dhcp client service met een herinstall gewoon weer goed zet is t probleem meestal opgelost

Voor de geavanceerdere probeerseltjes mogen ze op forums als deze komen vragen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 02:39 ]

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:39:
Zoals al gezegd wordt, Casema/Wanadoo werkt nu puur en alleen nog maar met Motorola modems en DHCP met een IP range van 81.*,82.*,83.* of 212.*

...
Achja, laat alle andere klanten met Com21 modems maar stikken he. :p

Bovendien werkte bij mij Casema/Wanadoo beter onder Win2k dan onder WinXP, kwestie van drivers goed instellen. Mijn broer, heeft een tijd in zijn eigen huis ook Casema internet gehad en kreeg dus wel het Surfboard-Modem (Hij ligt nu hier kapot op de zolder...Bliksem inslag etc..) en dat werkte ook perfect onder Win2k.

[ Voor 14% gewijzigd door Mathizsias op 03-06-2004 02:48 ]

Verwijderd

Tidus schreef op 03 juni 2004 @ 02:44:
[...]

Achja, laat alle andere klanten met Com21 modems maar stikken he. :p

Bovendien werkte bij mij Casema/Wanadoo beter onder Win2k dan onder WinXP, kwestie van drivers goed instellen. Mijn broer, heeft een tijd in zijn eigen huis ook Casema internet gehad en kreeg dus wel het Surfboard-Modem (Hij ligt nu hier kapot op de zolder...Bliksem inslag etc..) en dat werkte ook perfect onder Win2k.
Bedoelde nieuwe klanten/aansluiting, maar idd die Com21 klanten mogen ze laten stikken ;) Ten eerste zijn die krengen een bitch om te supporten in een trage Java gui supporttool, en ten tweede draait zo'n beetje 90% er een half-geconfigureerde router tussen die om de 4 dagen uitvalt met ze lease en dat "ligt natuurlijk aan Casema" want alles heeft altijd "zonder problemen gedraaid" totdat "Casema weer wat ging veranderen!" :Z

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 03:04:
[...]

Bedoelde nieuwe klanten/aansluiting, maar idd die Com21 klanten mogen ze laten stikken ;) Ten eerste zijn die krengen een bitch om te supporten in een trage Java gui supporttool, en ten tweede draait zo'n beetje 90% er een half-geconfigureerde router tussen die om de 4 dagen uitvalt met ze lease en dat "ligt natuurlijk aan Casema" want alles heeft altijd "zonder problemen gedraaid" totdat "Casema weer wat ging veranderen!" :Z
Tja, ik ben op het gebied van netwerken best thuis maar d/l conn/min van 64kb/sec en 29conn/min tijdens primetime vind ik nog steeds raar soms, zeker als je het duurtste abbonement hebt dat Casema biedt. :P

Dan vraag ik me af, jij zegt half-geconfigureerde routers? Waarom leveren LinkSys en Sitecom dan routertjes met pre-geconfigte Casema instellingen af? :?

Verwijderd

Tidus schreef op 03 juni 2004 @ 03:11:
[...]

Tja, ik ben op het gebied van netwerken best thuis maar d/l conn/min van 64kb/sec en 29conn/min tijdens primetime vind ik nog steeds raar soms, zeker als je het duurtste abbonement hebt dat Casema biedt. :P

Dan vraag ik me af, jij zegt half-geconfigureerde routers? Waarom leveren LinkSys en Sitecom dan routertjes met pre-geconfigte Casema instellingen af? :?
Meeste mensen weten niet eens dat ze zo'n ding ook moeten configureren, dat sowieso. En sja, als ik die router ertussen uit laat halen en verbinding is gewoon weer perfect weet ik wel waar t aan ligt :)

Vwb je snelheidsproblemen, laat ff je signaal uitlezen bij de helpdesk, en laatze ff administratief alles doorlopen ivm half gesloten accounts of verkeerd omgezette abbo's wat nog wel es voorkomt...

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 03:34:
[...]

Meeste mensen weten niet eens dat ze zo'n ding ook moeten configureren, dat sowieso. En sja, als ik die router ertussen uit laat halen en verbinding is gewoon weer perfect weet ik wel waar t aan ligt :)

Vwb je snelheidsproblemen, laat ff je signaal uitlezen bij de helpdesk, en laatze ff administratief alles doorlopen ivm half gesloten accounts of verkeerd omgezette abbo's wat nog wel es voorkomt...
Grappemaker, dan moet ik dus een 0900 nummer bellen om te horen dat ze me weer naar een Wanadoo Basic Abbo hebben geschopt.. (Namelijk al meer dan 4x gebeurd) :(

Ps. Router er tussen uit, verhelpt het probleem niet, dat was oplossingspoging #1 toen het geheibel vorig jaar ergens begon.

[ Voor 10% gewijzigd door Mathizsias op 03-06-2004 04:44 ]

Pagina: 1