Toon posts:

Speedtouch 510 alleen als modem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn speedtouch 510 gaan gebruiken als modem en NIET als router/modem. Ik heb een router (draadloos etech WLRT03) en gebruik die wel om het internet te delen. Om problemen die ik nu heb (poorten die ik niet open krijg in de alcatel, en ik kan niet genoeg poorten mappen) wil ik de router deel van de alcatel afsluiten. Ik heb begrepen dat je daarvoor dat tooltje van alcatel kan gebruiken, maar welke van de templates (.ini) moet ik pakken onder expert....

En moet ik de modem dan nog steeds aansluiten op de WAN poort van de Etech??

En hoe moet ik dan de etech configureren?

Verwijderd

Je moet pptp.ini uploaden naar de Speedtouch. Je moet de modem op de WAN poort van de E-Tech aansluiten, welke je weer in moet laten bellen naar de Speedtouch :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini

Uploaden naar je modem, waarna je de speedtouch aan de WAn poort van je Etech hangt, vervolgens stel je de E-tech in voor een pptp verbinding met de juiste instellingen (staan duidelijk in het boekje van je Etech) en gaan :)

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Of je kunt ook nog in de verschillende static ip-spoofing topics kijken http://www.google.nl/sear...athering.tweakers.net&lr= en dan sip gaan gebruiken.

en voor de router kijk je in de diverse faqs FAQ Network Troubleshooting

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 23:36

The_Scarabial

MTB for life!

je kan ook dhcp_spoof.ini gebruiken en dan je router instellen op static ip

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 01 juni 2004 @ 22:27:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini

Uploaden naar je modem, waarna je de speedtouch aan de WAn poort van je Etech hangt, vervolgens stel je de E-tech in voor een pptp verbinding met de juiste instellingen (staan duidelijk in het boekje van je Etech) en gaan :)
Heb ik geprobeerd, maar nu heb ik geen verbinding met internet meer (en als je dhcp op modem uitzet ook geen connectie met modem meer). Ik heb uiteraard de handleiding van de etech gevolgd, een de ppttp instellingen goed gezet. Maar als ik in het modem kijk dan zie ik ook geen aanwijzing dat ie zelf gaat inbellen met de gegevens van de etech (mijn gebruikersnaam en ww van adsl wanadoo). Klopt ook wel want in het modem is geen connectie geconfigd zoals er is in het standaard config van kpn. Geen idee hoe ik dat erin moet krijgen want bij connections staat geen add/toevoegen etc knopje!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die PPTP.INI is ervoor om je modem als het ware terug te zetten naar alsof het een oude zwarte SpeedTouch Home is.
Vervolgens zul je idd in je (etech) modem een user/pass moeten opgeven en zeggen dattie moet VPN'en naar "10.0.0.138 pc1".

Maareuh ... is dit niet allemaal heel erg dubbelop :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Koffie schreef op 03 juni 2004 @ 10:38:

euh nee ik doe dat ook voor mijn BSD bak, heb ook een speedtouch 510

kijk even of je provider van pppoe/pppoa gebruik maakt anders moet je misschien ff de firmware van je router updaten (zoiezo niet onverstandig)

ps het is wel handig om de oude ini achter de hand te houden :) voor het geval dat ..
en een handleiding hoe je het anders met windows doet :)

Tja vanalles

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dus *omdat* jij het met/voor een BSD bak doet is het niet dubbelop ? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Koffie op 03-06-2004 15:58 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Koffie schreef op 03 juni 2004 @ 15:58:
Dus *omdat* jij het met/voor een BSD bak doet is het niet dubbelop ? 8)7
erhm ja sorry ff wat miezerige info, _/-\o_ _/-\o_ |:(

de bsd bak heeft wat meer CPU power en meer advanced routing, firewall, TCP/IP-filters, NAT, proxy meuk aan bord wat dat simpele dingetje niet kan.

doordat ik de geavanceerde meuk verplaats naar een dedicated pc, hoeft de advanced router software gedeelte in de 510 niet meer aan te staan want dan is het wel dubbel op.

dus m.a.w TS wil de advanced router functionaliteit verschuiven die reeds in het modem ingebakken zit (nat, firewall en poortforward geloof ik)

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 03 juni 2004 @ 10:38:
Die PPTP.INI is ervoor om je modem als het ware terug te zetten naar alsof het een oude zwarte SpeedTouch Home is.
Vervolgens zul je idd in je (etech) modem een user/pass moeten opgeven en zeggen dattie moet VPN'en naar "10.0.0.138 pc1".

Ik heb de pptp.ini geprobeerd. Maar dan heb ik zoals ik al eerder zei geen connectie met internet meer (lampje is oranje). Ik heb in de Etech router (one touch setup) de pptp gekozen en daar mijn gebruikersnaam en ww ingevuld.
Maar dan gebeurd er eigenlijk niks. Het modem lijkt niet in te bellen.

Zou iemand mij een stap voor stap kunnen geven, van globaal de instellingen in zowel het modem als het router. (dit natuurlijk op basis van de pptp.ini)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 06:31 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maar dan heb ik zoals ik al eerder zei geen connectie met internet meer (lampje is oranje).
Dat klopt, want je modem is niet meer allways on, je zult met een PC/router moeten inbellen.
Je weet zeker dat die e-tech wel met deze vorm van ADSL om kan gaan ?
Zeker weten juiste username en password? (bijvoorbeeld @adsl-comfort ofzo achter de username)?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
KPN ADSL wordt met 2 verschillende modems geleverd.

a) Instellingen voor het “Alcatel Speedtouch Home” modem van KPN ADSL:
Open het menu ‘OnePage Setup’ en voer de gegevens in zoals hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/clip_image002.jpg

Selecteer bij ‘Wan Connection type’: PPTP
Voer uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord in. Denk om de toevoeging achter uw username (bijv. @xs4all-basic-adsl, @adsl-comfort, @euronet.nl-1024, @zonnet-extra, etc.). Zet een vinkje bij “Keep Alive”

b) Instellingen het “Thomson Speedtouch 510/530” modem van KPN ADSL:
Ga naar het 'OnePage Setup' menu en zet een vinkje voor 'Get an IP address automatically'. Klik op de “Apply” knop. De router is nu correct ingesteld.

Jij heb een Speedtouch510, maar nu heb je hem omgebouwd doormiddel van die pptp.ini naar een speedtouch home, dus jij moet de instellingen van A overnemen, dat moet het werken.

Overigens, ikzelf had die speedtouch 510 gewoon een speedtouch510 gelaten, en die e-tech weggeflikkerd, want ikzelf vinde de 510 beter als router fungereren dan de e-tech, maargoed, dat is jou keuze. Overigens zit je nu ook met 2 apparaten en kabels ipv 1. Als je een router/linux bak wilt gebruiken kan ik het wel begrijpen dat je de speedtouch ombouwd, maar niet omdat je liever de e-tech gebruikt :P 8)7

Verwijderd

Kan je me vertellen wat je bedoelt met :je zult met een PC/router moeten inbellen.
Heb een thomson510 en een sweexrouter en ga ook de pptp.ini upl.
maar hoe zit het met de sweexrouter??(inbellen)?? hoe?
Bedankt
Maureen
Koffie schreef op 05 juni 2004 @ 07:59:
[...]

Dat klopt, want je modem is niet meer allways on, je zult met een PC/router moeten inbellen.

[...]

Je weet zeker dat die e-tech wel met deze vorm van ADSL om kan gaan ?
Zeker weten juiste username en password? (bijvoorbeeld @adsl-comfort ofzo achter de username)?

Verwijderd

hoi,
Heb je hem opgelost?
zo ja heb je een uitleg voor mij?
1:de 510 wat je heb gedaan
2:de router wat je heb gedaan?
Lampje is ook oranje bij mij?

Alvast bedankt.
Maureen
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 06:29:
[...]

Ik heb de pptp.ini geprobeerd. Maar dan heb ik zoals ik al eerder zei geen connectie met internet meer (lampje is oranje). Ik heb in de Etech router (one touch setup) de pptp gekozen en daar mijn gebruikersnaam en ww ingevuld.

Zou iemand mij een stap voor stap kunnen geven, van globaal de instellingen in zowel het modem als het router. (dit natuurlijk op basis van de pptp.ini)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik heb hier ook een dergelijke PPtP-config, omdat de 510 weinig tot geen firewall-mogelijkheden heeft, mijn Vigor 2200E heeft wat dat betreft meer te bieden.

Het is eigenlijk heel simpel: eerst upload je de pptp-template naar je modem (staat ook op de bijgeleverde CD-ROM) en draai je die Easy-Connect wizard om die config te activeren, daarnaa geeft je je router op om een de PPtP-client te gebruiken. In mijn geval ziet dit er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/pptp.png

Het lampje op mijn modem is inderdaad niet meer continue groen, maar oranje. Maakt verder niks uit, werkt prima.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 14:47
groen = 100 mbit, oranje = 10 mbit.
maar maakt idd niets uit.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb het hier thuis anders gedaan.

Ik heb op de 510 de firewall uitgeschakeld en de default server mijn IP van mijn Smoothwall firewall opgegeven.

De Smoothwall is mijn default gateway en mijn firewall en toch heb ik een allway's on verbinding, omdat het inbelgedeelte in de 510 nog steeds operationeel is.
Tachyon schreef op 15 juli 2004 @ 21:29:
omdat de 510 weinig tot geen firewall-mogelijkheden heeft, mijn Vigor 2200E heeft wat dat betreft meer te bieden.
Ik weet niet hoe jij aan die wijsheid komt, maar als je met telnet de 510 configureerd. kan je veeeeeeel meer configureren dan je ooit met een simpele draytek zou willen. Lees de 510 CLI (Command Line Interface) manual maar eens. http://www.speedtouch.com...erence%20Guide%20R4.2.pdf Is wel even wat leeswerk deze manual om de 510 via telnet te configureren is 422 paginas dik.

[ Voor 51% gewijzigd door Luppie op 15-07-2004 23:43 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
moet volgens mij ook een mogelijkheid zijn om hem te laten bridgen... je inloggegevens zitten dan nog steeds in de modem, ook blijft ie always on maar de Nic of router krijgt gewoon het externe ip... (tenminste dat kon met de ouwe vierkante speedtouch wel... en volgens mij kan de 510 het ook... zie bijgeleverd alcatel cdtje

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:45

raswic

It is I

Plopeye schreef op 15 juli 2004 @ 23:38:
moet volgens mij ook een mogelijkheid zijn om hem te laten bridgen... je inloggegevens zitten dan nog steeds in de modem, ook blijft ie always on maar de Nic of router krijgt gewoon het externe ip... (tenminste dat kon met de ouwe vierkante speedtouch wel... en volgens mij kan de 510 het ook... zie bijgeleverd alcatel cdtje
Dit kan inderdaad, is volgens mij ook veel simpeler. Gewoon het ini bestandje van bridging van de cd oploaden.

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 15 juli 2004 @ 23:33:

Ik weet niet hoe jij aan die wijsheid komt, maar als je met telnet de 510 configureerd. kan je veeeeeeel meer configureren dan je ooit met een simpele draytek zou willen. Lees de 510 CLI (Command Line Interface) manual maar eens. http://www.speedtouch.com...erence%20Guide%20R4.2.pdf Is wel even wat leeswerk deze manual om de 510 via telnet te configureren is 422 paginas dik.
Schijnbaar veel mensen snappen niet dat je nog een router achter zo'n 510 hangt maar ik gebruik dat zelf ook en met je 510 kom je echt niet aan VLAN, bandbreedte limit per poort en een VPN server.
Of kan dat wel via de commandline :X

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ff een update betreft de 510 het is mogelijk om het inbellen door het modem te laten doen maar het ip door te geven aan het apparaat er achter .. deze techniek heet ETHoA of bridiging ethernet over ATM (kan ook voor PPPOE of tewel ETHoE of Bridging over Ethernet

Tja vanalles

Verwijderd

Heb de zelfde config als walden,dus 510 met e-tech wireless router. Allen mijn adsl wordt geleverd door Babyxl (Speedlinq).Ik vraag me af of ik de zelfde kpnadsl.nl -pptp.ini kan gebruiken?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
pptp.ini komt van speedtouch en niet van kpn.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 14:34
interessante materie dit...

hier worden dus verscheidene oplossingen aangedragen

vergelijkbare vraag als met mijn topic:

ADSL modem in combinatie met router/firewall

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik weet niet of je inmiddels als een oplossing hebt gevonden. Maar ik heb mijn 510 nu zo, dat de pc of router die er achter zit het internet ip toegewezen krijgt :). Verder heb ik ook de firewall van de 510 uitgeschakeld.

Ik zit wel op babyxl, voor bbned zou ik de config kunnen aanpassen, dat is zo gepiept. Maar ik weet niet of jij via kpn zit, want dan moet je ook password etc doen, en daarvoor is een andere config nodig volgens mij.

Als je geinteresseerd bent, dan geef ik je het bestand :)

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1