ADSL modem in combinatie met router/firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 14:34
Nu wil het volgende:

ik krijg een eenvoudige ADSL modem/router voor mijn analoge telefoonlijn van mijn provider.

Nu ben ik al in het bezit van een erg goede/degelijke ethernetrouter.

Het liefst wil ik de ADSL modem/router ALLEEN als modem gebruiken en het routeer werk laten doen door mijn losse ethernetrouter.

Is dit mogelijk? (zonder dat ik 2x NAT hoef te gebruiken?)
Zo ja, hoe dit aan te pakken.
Is hiervoor een universele oplossing? (uitgaande van de meest voorkomende instelmogelijkheden)
DMV zelf de routing table aan te passen oid? óf
of is er een andere wijze waarop ik dit het beste kan doen?

jammer dat je bij je ADSL modem/router zo beperkt bent in je mogelijkheden terwijl er heel uitgebreide en goede losse ethernetrouters te krijgen zijn.

ADSL Modem/router zou van Allied Data, Zyxel of Alcatel worden...

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

ralpje

Deugpopje

De modem/router in bridge-mode zetten. Op www.alcadis.nl vind je een tooltje voor de thompson 510 serie die veel bij ADSL-pakketten geleverd wordt, ook voor andere modems zal best op internet het een en ander te vinden zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De Zyxel Prestige 650R-31 staat standaard als modem, dus in bridge-mode.. Je router krijgt dan gewoon je WAN-IP en werkt het als het goed is prima :) (denk dat ze die Zyxel leveren).
De Zyxel kan echter niet de volledige 1 Mbps upload. Weet alleen niet wat voor ADSL je krijgt :)

• DarkHelmet
aah kijk, toch bridgen.

ik had die optie ook zien staan, maar bij bridging heb ik de klok horen luiden maar weet ik niet waar de klepel hangt.

Bridging instellen aan modem zijde is geen probleem (Alcatel ken ik op dat gebied al) maar hoe stel ik dan verder de ethernetrouter in?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

ralpje

Deugpopje

De router stel je in om verbinding te maken met het internet (PPPoE, of, afhankelijk van je abbo, een ander soort verbinding).
Gebruikersnaam en wachtwoord inkloppen en gaan :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Osiris schreef op 09 augustus 2004 @ 14:39:
De Zyxel Prestige 650R-31 staat standaard als modem, dus in bridge-mode.. Je router krijgt dan gewoon je WAN-IP en werkt het als het goed is prima :) (denk dat ze die Zyxel leveren).
De Zyxel kan echter niet de volledige 1 Mbps upload. Weet alleen niet wat voor ADSL je krijgt :)
verschilt per provider denk ik. ik kreeg hem van tiscali, en die stond standaard als router.

• DarkHelmet
jemig, het lijkt wel erg simpel... :)

nu nog de praktijk.... :o

Pagina: 1