...booten dan vindt ie em niet. Ik heb gisteren Mandrake gedownload (ISO), en ik heb een bootdisk nodig. Ik heb al gekeken op een FTP, 1tje, cdrom.img was 1.40 MB, paste niet op floppy, dus heeft iemand er 1 van 1.38 MB of lager? Ik probeer Mandrake dus te installeren. Alvast bedankt.
Verwijderd
En niet zeggen dat past niet....
iig een .img bestand met rawrite schrijven. Dat past echt wel geloof me maar..
iig een .img bestand met rawrite schrijven. Dat past echt wel geloof me maar..
heb je wel in je bios booten vanaf cd aanstaan? En als je meerdere cd-rom spelers hebt moet je hem volgens mij in die zetten die de computer bij het opstarten als eerste vind.
Lukt dat niet dan kan je het beste een bootflop maken dus, de instructies en de nodige software staat gewoon op de cd, als dat allemaal niet lukt vanuit real dos \dosutils\autoboot\autoboot.bat maar dat werkt soms wat minder goed
Lukt dat niet dan kan je het beste een bootflop maken dus, de instructies en de nodige software staat gewoon op de cd, als dat allemaal niet lukt vanuit real dos \dosutils\autoboot\autoboot.bat maar dat werkt soms wat minder goed
Verwijderd
En lees de install.txt of whatever mandrake calls it.. Daar staat PRECIES *welke* file, *waar* die staat en *hoe* je'm moet schrijven naar disk..
Het is een ISO file.... Isobuster al geprobeerd, hoe werkt dat ding?
Verwijderd
Gewoon Nero5 gebruiken: werkt perfect!
In Bestand > Beeld branden, dan Alle bestanden selecteren en dan die iso van Mandrake aanklikken en hoppa: braden die hap!
In Bestand > Beeld branden, dan Alle bestanden selecteren en dan die iso van Mandrake aanklikken en hoppa: braden die hap!
Eeeh? Dan brand ik die ISO, dat heb ik al gedaan, dus waarom dan nog een keer branden??
Als je (in windows oid) die ceedee bekijkt, wat zie je dan? 1 groot bestand of heel wat mappen en in die mappen een enorme berg bestanden?
trouwens wel grappig dat er nu _exact_ dezelfde topics bovenaan staan. Geen moeite genomen oudere topics te lezen?
trouwens wel grappig dat er nu _exact_ dezelfde topics bovenaan staan. Geen moeite genomen oudere topics te lezen?
Weet je ook een antwoord op mijn vraag?
edit:
Ik heb nu 1 iso file, kan ik die 'uitpakken' in allemaal losse files zodat ik Mandrake kan installeren? Anders moet ik hem opnieuw downloaden
Ik heb nu 1 iso file, kan ik die 'uitpakken' in allemaal losse files zodat ik Mandrake kan installeren? Anders moet ik hem opnieuw downloaden
Verwijderd
Ik wil niet lullig doen, maar de meeste (_niet_ ieder1, kennis is nl. niet alles, de vaardigheid om meer kennis te vergaren wel ) mensen die niet weten wat ze met een .iso moeten snappen van linux nix en zullen er ook nix van snappen om nou alleen linux te nemen omdat mandrake ook wel een grappig GUI heeft zou ik afraden....
er is net een link voorbij geweest van een topic met dezelfde vraag ook van vandaag kijk anders ff in de topiclist
dezeOp donderdag 21 december 2000 16:54 schreef balk het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/91911
Ja doh, daar heb ik niks aan! Tuurlijk heb ik gekeken!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/87171
Als je het daar niet in vind, weet ik het ook niet meer.....
Als je het daar niet in vind, weet ik het ook niet meer.....
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
ik haat mandraakOp donderdag 21 december 2000 16:25 schreef JJJ het volgende:
...booten dan vindt ie em niet. Ik heb gisteren Mandrake gedownload (ISO), en ik heb een bootdisk nodig. Ik heb al gekeken op een FTP, 1tje, cdrom.img was 1.40 MB, paste niet op floppy, dus heeft iemand er 1 van 1.38 MB of lager? Ik probeer Mandrake dus te installeren. Alvast bedankt.
maar goed
heb je niet rawwrite.exe nodig om het op floppy te zetten
met windows/dos copy heeft het echt geen nut hoor.
Misschien dat er daarom een manual is?
RTFM enzo.
suc6
http://mrfloris.com
Ik heb al een bootdisk, en download nu maar weer opnieuw (3de keer), iig bedankt voor jullie hulp!!!
Zorreg wel dat je die iso goed wegfikt, dus niet weer als één file
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nee JJJ, je moet met een programma van je ISO file een cd maken.
Als je dat ISO file zo op cd zet heb je er weinig aan.
Kijk een op www.cdrsoft.net voor fireburner ofzo.
Daarmee brand je je ISO uitgepakt op CD, eitje !! (incl. bootable)
In de map dosutils vind je dan het progje rawrite, hiermee zet je een *.img file op flop.
Afhankelijk van je installatie moet je dan een *.img file kiezen.
In jouw geval heb je geen bootflop nodig, maar dan moet je wel eerst je ISO uitgepakt op cd zetten.
(Je kan dit alleen doen met ISO burners.)
Als je dat ISO file zo op cd zet heb je er weinig aan.
Kijk een op www.cdrsoft.net voor fireburner ofzo.
Daarmee brand je je ISO uitgepakt op CD, eitje !! (incl. bootable)
In de map dosutils vind je dan het progje rawrite, hiermee zet je een *.img file op flop.
Afhankelijk van je installatie moet je dan een *.img file kiezen.
In jouw geval heb je geen bootflop nodig, maar dan moet je wel eerst je ISO uitgepakt op cd zetten.
(Je kan dit alleen doen met ISO burners.)
Signature?
Ik heb fireburner gedownload, nu extract ie hem als ISO? Dan heb ik er toch niks aan? Of wat moet ik dan doen met fireburner? Sorry voor de vele vragen, maar ik heb al meer dan 2 gb gedownload
Primary Volume Descriptor written
Type L Path Table written
Type M Path Table written
File Allocation Table written
D:\Mandrake72-inst.iso
File Area written
C:\Mijn documenten\test\mandrake.ISO written successfully
als ik mandrake.iso ga fikken, doet ie het nog niet neem ik aan... welke handelingen moet ik dan uitvoeren om alles 'uitgepakt' te krijgen?
Type L Path Table written
Type M Path Table written
File Allocation Table written
D:\Mandrake72-inst.iso
File Area written
C:\Mijn documenten\test\mandrake.ISO written successfully
als ik mandrake.iso ga fikken, doet ie het nog niet neem ik aan... welke handelingen moet ik dan uitvoeren om alles 'uitgepakt' te krijgen?
Verwijderd
Waarom zou je in hemelsnaam de ISO downloaden als je hem al hebt?Op donderdag 21 december 2000 17:09 schreef JJJ het volgende:
Dat heb ik niet gedaan, ik heb mandrake in losse files gedownload, dat is nu alleen 975 mb ofzo
NEE!!!! niet in losse files downloaden, gewoon de iso branden met een programma dat dan kan, in ie iso (cdrom image) zitten alle files! Dus als je hem op die manier brand heb je een gewoon cdtje met alle files en directories, vervolgens start je de comp opnieuw op ga je naar de bios zet je opstarten vanaf cd aan, stop je de cd erin, reboot je nog een keer, en dan komt de install vanzelf
dus niet 1 file van 650mb branden maar gewoon de functie burn image gebruiken in welke progje dan ook en dan worden het allemaal dirs en files
suc6 ermee
suc6 ermee
Verwijderd
BTW kan mandrake niet geinstalled worden met een iso op een windows partitie? Kan vast niet, maar ut zou kunnen dat je dat kunt kiezen bij de install
kan, heb ik ook gedaan. Bij een vriendje van me met een polsdikke internet verbinding losse files gedownload. Helaas had ie geen brander, ik dus met harddisk in de hand daar heen gegaan. Thuis terug in de compu, even een ander boot image op flop gezet, booten van flop en dan kan je fijn aangeven waar hij de losse files kan vinden.Op vrijdag 22 december 2000 15:38 schreef TH1J5 het volgende:BTW kan mandrake niet geinstalled worden met een iso op een windows partitie? Kan vast niet, maar ut zou kunnen dat je dat kunt kiezen bij de install
later bij iemand anders de zoii op ceedee gezet.
Ik kan wel even kijken welk image je moet hebben.
--------
rechtstreeks uit de documentatie op de cdMandrake Bootdisk Installatie
=============================
Onder Windows, volg de manier beschreven in punt 3, maar gebruik
xxxxx.img (zie lager) in plaats van cdrom.img.
Onder Linux (of andere moderne unices) typ :
$ dd if=xxxxx.img of=/dev/fd0
Onder MS-Windows typ (onder commando MS-DOS) :
D:\dosutils\rawrite.exe -f D:\images\xxxxx.img -d A
xxxxx.image is het boot-image :
-----------------------------------------
DrakX (grafische) installatie
-----------------------------------------
cdrom.img:
installatie vanaf CD-ROM
hd.img:
installatie vanaf harde schijf
network.img:
installatie vanaf ftp/nfs/http
pcmcia.img:
installatie vanaf pcmcia-apparaten
Zie http://www.linux-mandrake.com/drakx/README voor meer technische informatie
je moet dus hd.img hebben. Als die niet in je iso zit moet je die los downloaden. Intussen heb je genoeg ervaring met het downloaden van mandrake dus dat zal wel lukken.
Als je vragen hebt icq je maar.
Ik heb nero gedownload, en gefikt. Het is gelukt! Maar nu kan ik niet installen. Ik heb het maar 1 keer geprobeerd maar ik hou jullie op de hoogte
Hij vraagt wat voor CDROM ik heb, bij CD-ROM install. Erg vaag, ik heb een IDE cdrom, die kies ik, welk merk, Mitsumi (heb ik ook), en dan klik ik op OK, en dan zegt ie dat ie hem niet kan vinden
Erg klote, nu kan ik hem niet installeren... Een hele grote :'(boel hier
Verwijderd
Sinds wanneer moet je bij linux installaties opgeven welke cdrom je hebt? zeker mandrake....
Nog niet erg veel verstand. De meeste basic dingen ken ik wel een beetje, maar Redhat 6 blijft nooit lang goed draaien, en ik krijg inet niet aan de gang, dus
Pagina: 1