Toon posts:

[Linux] enorme newbie vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil op mn 2e pc'tje linux installeren en er mee spelen, nu heb ik de 2 iso files van Mandrake 7.2 gedownload en gebrand, maar nu moet ik ergens een bootdisk vandaan halen ofzo...maar waar? Mn PC kan niet direct van CD starten dus vandaar.

Verdere info:
Ik wil alleen Linux op mn PC, dus niet op een partitie van Windows.

Bedankt

Verwijderd

Staat ook wel op de cd. met rawrite kan je die schrijven naar disk... Zoeken naar dir "images"

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
ff in de bios aanzetten dat ie ook van de cdrom mag booten de cd erin stoppen herstarten en das alles, de installatie is super simpel. Ik zou wel aangepast installeren gebruiken, dan kan je tenmiste wat meer kiezen, als ie gaat beginnen met partitioneren moet je op diskdrake gebruiken drukken vervolgens alle partities verwijderen en er 1 / partitie op zetten en 1 swap

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Er staat inderdaad wel ergens op die cd een windows/dos programmaatje en een handleiding om de verschillende boot images op een floppy te schrijven. Even zoeken, alle readmé's lezen en dan de goeie image nemen en op diskette zetten (met het programmaatje rawrite.exe of de windows equivalent ervan.)

ohja, zo'n image is een volledige linux bootdisk, inclusief filesystem. je kan hem niet onder windows lezen bijvoorbeeld.

• Pc123
nee hoor,
de mandrake 7.2 cd's kan je gewoon onder windows lezen bij mij gaat dat in ieder geval perfect. Je hebt echt geen bootdisk nodig gewoon vanaf de cd booten das veel makkelijker eventueel kan je hem met \dosutils\autoboot\autoboot.bat onder real dos ook starten maar dan ging de detectie van bijvoorbeeld mijn geheugen niet goed en moest ik dat zelf corrigeren dus vanaf de cd booten is het allerbeste

Verwijderd

Topicstarter
Call me stupid, maar...
Die ISO file op de 1e CD is maar 1 file (van zo'n 650 MB), maar jullie hebben het over een directory structuur...mmm, moet ik nog iets doen met die ISO file? :?

thanx

Verwijderd

Die gast bedoelde niet de cd dat-ie niet leesbaar is, maar de diskette die geschreven is :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op donderdag 21 december 2000 16:11 schreef Anchorman het volgende:
Call me stupid, maar...
Die ISO file op de 1e CD is maar 1 file (van zo'n 650 MB), maar jullie hebben het over een directory structuur...mmm, moet ik nog iets doen met die ISO file? :?

thanx
Jij hebt nu 2 verse onderzetters ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
shit, daar ben ik ook bang voor...ach het waren maar Kruidvat CD'tjes

• balk
  • Laatst online: 07:27
Op donderdag 21 december 2000 16:13 schreef Deleon het volgende:
Die gast bedoelde niet de cd dat-ie niet leesbaar is, maar de diskette die geschreven is :)
idd * balk bedoelt die diskette

maare, ankerman, kan je onder windows die ceedee's niet lezen? Want dan heb je een copietje gemaakt van een iso file :P
leuk voor later ;)

dat van dat filesystem is op die ge-rawrite-te diskette, die kan je dus NIET onder windows lezen, is ook helemaal niet nodig. Stop hem maar in je diskdrive en opnieuw opstarten maar!

• Pc123
:)
je hebt nu inderdaad 2 mooie kruidvat onderzetters :9 je moet de iso's niet gewoon op de cd fikken dat zijn cd images in dat ene filetje staat de hele directory structuur en alle files. Je moet met een brandprogramma dat iso's aan kan burn image ofzo gebruiken

suc6 ermee

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

hahahahaha LOL

call me stupid... OK!
STUPID :) :) :)

2 cd's naar de /dev/null haha

Verwijderd

www.isobuster.com kan die image uitpakken.

• Pc123
oh je bedoelde de flop, klopt die kan je niet onder windoze lezen had het ff fout gelezen

• Pc123
Op donderdag 21 december 2000 16:20 schreef Tassadar het volgende:
2 cd's naar de /dev/null haha
praat jij altijd zo :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik snap het nu en mn koffie staat hier nu op een mooie onderzetter ;)

• Pc123
voordat je de koffie erop zet...
misschien zijn de iso's nog wel eens handig voor later

• Aaargh!
  • Laatst online: 11:23

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op donderdag 21 december 2000 16:20 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
www.isobuster.com kan die image uitpakken.
ik zou ze niet uitpakken en daarna fikken, zijn ze waarsch. niet bootable meer.

gewoon de ISO fikken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Aaargh!
  • Laatst online: 11:23

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op donderdag 21 december 2000 16:25 schreef Pc123 het volgende:
voordat je de koffie erop zet...
misschien zijn de iso's nog wel eens handig voor later
waarom ?, hij gaat toch 2 goeie CD's fikken, daar kan je evt ook weer ISO's van maken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Pc123
ach als backup ofzo in ieder geval

ik vraag me trouwens af waarom ze nooit iets van compressed iso ofzo uitvinden die je gewoon direct kan fikken dat scheelt enorm veel gedownload, iemand een antwoord?

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:28

JJJ

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/91937

maarre, uitpakken met isobuster? in zon dir structuur, kan dat? of moet ik een bootdisk maken en kan ik met 1 iso file mandrake 7.2 installen?
Pagina: 1