[bios] Award Modular in n00b mode?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een tijd geleden van mijn oude F3 biosje maar eens geflasht naar de nieuwste F9 (eerst naar 5 en 7).
since F5 is de temp van de cpu ineens 20 graden lager en de lucht uit de pc ook, dus das mooi meegenomen, het schijnt ook vaker voor te komen bij mijn moederbord.
maar nu een ander probleem.
het lijkt wel of mijn BIOS in een sooort van n00b mode staat.
ik kan bijv. niet bij de AGP en bij andere instellingen zoals de cache etc. etc.
als is op de combo cntr+f1 druk komt er een menutje extra maar geen settings.

het gaat om de F9 bios van gigabyte op mijn GA8IEXP (v1,2)
dat is de nieuwste die verkrijgbaar is.

ik heb al geprobeerd om een andere versie te nemen maar in mijn oude 3 versie werkt het ook niet.
het is een Award bios dit zegt AIDA32 erover":

BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type ---------Award Modular BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap -----------Intel 845E AGPSet BIOS for 8IEXP F9
Datum Systeem BIOS ----------11/01/02
Datum Video BIOS ----------04/25/02

BIOS Fabrikant
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.
Productinformatie ---http://www.phoenix.com/en/products/default.htm

Problemen en Suggesties
Suggestie Het video BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

alvast bedankt,
IceB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 heeft ook een GigaByte sinds kort die 20 graden te hoog zit :)

Blijkbaar vinden Asus en gigaByte het leuk om er 10-20 graden bij te gooien als ik zo is GoT "doorneem" zeg maar :D maar als het niet tot instabiliteit zorgt enzo niet op letten doe ik ook niet ;)

Met mijn vorige Mobo : Chaintech 7VJL heb ik gewoon voor de lol mijn CPU gecheckt en die had normale temperaturen (rond de 35 graden Celsius, GigaByte zegt 55 ongeveer :X ) dus niks om je zorgen over te maken!!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alles zegt nu dat het bij mij coeler is :)
eerst kwam er altijd VET warme lucht uit me pc 55 graden stressed ofzo nu lekker koel en maar 33 stressed en de heatsink voelt ook koeler als de HDD dis 34 idle is
en gigabyte zegt dat het nu goed is met de nieuwe versie dus ik ga gewoon lekker overklokken tot de 50 grades stressed ofzo met die Intels gebeurd toch nix :)

maar. nu mijn BIOS n00b mode probleem any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb dit ook bij mn Gigabyte GA-7VT600-L die had standaard al versie F9 ofzo, zit nu F11 op, maar blijkbaar worden die dingen als AGP Bus enzo automatisch goed detected :)...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus jij wil zeggen dat het niet mogelijk is om erbij te komen?
is het dan mogelijjk om een andere bios te nemen?
of moet het er per se 1 zijn van gigabyte, ze maken namelijk geen nieuwe meer voor GA8IEXP