Toon posts:

dual monitor voor de Ati Radeon 9700 Pro All-in-Wonder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals de titel al verraad dus een ATI Radeon 9700 Pro All-in-wonder kaart in m'n pc zitten. Nu zit hier dus alleen maar een DVI uitgang op. Op zich niet zo'n probleem als je 1 monitor hebt. Maar ik heb sinds kort er een 2e monitor bij gekregen. Maar nu wil ik dus die als 2e monitor aansluiten. Maar is dit bij deze kaart wel mogelijk om dit te krijgen? Als iemand weet hoe en wat ik er voor nodig heb laat het ff weten...ik kom er zelf namelijk niet uit...

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
gebruik een vga-naar-dvi-verloopstukje... je verliest dan wel wat beeldkwaliteit, maar de vraag is of je dat merkt...

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik wel, maar mijn vraag is of het mogelijk is om dus 2 monitoren er achter te gooien waarop je dus twee aparte dingen kunt doen. Dus je dat bijvoorbeeld dual-view hebt. Of is er ook zoiets als een dvi naar 2 vga verloopstukje?

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

dat zal helaas niet gaan.
ik heb ook de kaart en jammer maar helaas een 2e monitor gaat niet lukken.
dual view is dus alleen mogelijk met monitor + tv

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ultramon en FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Problem solved. :)

[ Voor 34% gewijzigd door max op 01-06-2004 15:10 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• L.N.
  • Nu online
Ik bedoel dat je die 2e tft op je vga aan sluiting set met behulp van die kabel (en je andere tft op je dvi). Dan kun je gewoon dualview gebruiken.

het is me niet duidelijk of je 2 crt's of 2 tft's wilt aansluiten.. voor het verhaal maakt het niet uit, het principe is hetzelfde...

Is DVI to VGA adapter van http://www.datadisk.nl/ (bij kabels) niet wat je zoekt? Daarmee kun je een crt of je dvi aansluiten...

edit: ik zie nu dat de kaart alleen een (1) DVI en geen enkele vga-aansluiting heft, dan werkt het bovenstaande niet. Hierin had de TS wel duidelijker mogen zijn (okay er stond dat hij een dvi aansluiting had, maar niet dat er geen vga-aansluting was).

[ Voor 25% gewijzigd door L.N. op 01-06-2004 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx Paulus! wel jammer...heb jij trouwens ook het probleem dat met de nieuwste updates de tv-tuner het niet meer doet? Bij mij doet dit probleem zich namelijk wel voor...

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 15:12:
tnx Paulus! wel jammer...heb jij trouwens ook het probleem dat met de nieuwste updates de tv-tuner het niet meer doet? Bij mij doet dit probleem zich namelijk wel voor...
ja mijn tv tuner ligt er momenteel ook uit.
met de oude drivers werkte het prima, maar ik had de nieuwste van ATI gedownd en weg tv :'(

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

LuukNouwen schreef op 01 juni 2004 @ 15:09:
Ik bedoel dat je die 2e tft op je vga aan sluiting set met behulp van die kabel (en je andere tft op je dvi). Dan kun je gewoon dualview gebruiken.

het is me niet duidelijk of je 2 crt's of 2 tft's wilt aansluiten.. voor het verhaal maakt het niet uit, het principe is hetzelfde...

Is DVI to VGA adapter van http://www.datadisk.nl/ (bij kabels) niet wat je zoekt? Daarmee kun je een crt of je dvi aansluiten...

edit: ik zie nu dat de kaart alleen een (1) DVI en geen enkele vga-aansluiting heft, dan werkt het bovenstaande niet. Hierin had de TS wel duidelijker mogen zijn (okay er stond dat hij een dvi aansluiting had, maar niet dat er geen vga-aansluting was).
hoezo had TS duidelijker moeten zijn ?
tot nu toe is er naar mijn weten maar 1 All In Wonder kaart die WEL 2 connectors heeft voor 2 monitoren.
dus lijkt mij dat het algemeen bekend is dat een AIW maar 1 dvi of vga heeft ;)
TS valt niets te verwijten imo

Verwijderd

Topicstarter
jah, zeer frustrerend dus...denk dat ik maar eens naar de mensjes van Radeon ga mailen ofzow...zal wel niet veel helpen, maar kan het iig proberen :)

• L.N.
  • Nu online
@Paulus: Nou, dat is niet algemeen bekend, dus wel handig om te vertellen. Dan hoeft niemand het op te zoeken (zoals ik heb gedaan).

Over opzoeken gesproken:

Q10: Can the ALL-IN-WONDER® 9700 PRO graphics card support more than one display at the same time?

A10: Yes. ALL-IN-WONDER® 9700 PRO allows a number of possible display configurations. The DVI-I connector can be used to drive a DVI display or VGA monitor. At the same time, the video output can drive a TV, HDTV or VCR.

bron: http://www.ati.com/produc...00/aiw9700pro/faq.html#10

Dus GEEN 2 monitoren!

Mogelijke oplossing voor de TS: een 2e videokaart (pci) erin zetten en daar je 2e monitor op aansluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door L.N. op 01-06-2004 15:31 ]

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 01 juni 2004 @ 15:15:
[...]

ja mijn tv tuner ligt er momenteel ook uit.
met de oude drivers werkte het prima, maar ik had de nieuwste van ATI gedownd en weg tv :'(
Daar is een patch voor van MS (die gebruiken in eens geen pal meer, maar enkel NTSC) Daarna moet je de tuner niet op Nederland maar op Norfolk zetten. Dan werkt het weer.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die patch downloaden?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 15:37:
waar kan ik die patch downloaden?
van MS
Microsoft's DirectX site leek me ?? ;)

Verder is er bij de 9800/Pro AIW wel een Dual-Monitor mogelijkheid dacht ik dus dan moet het bij een 9700/Pro AIW toch ook wel kunnen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

LuukNouwen schreef op 01 juni 2004 @ 15:27:
@Paulus: Nou, dat is niet algemeen bekend, dus wel handig om te vertellen. Dan hoeft niemand het op te zoeken (zoals ik heb gedaan).

Over opzoeken gesproken:

Q10: Can the ALL-IN-WONDER® 9700 PRO graphics card support more than one display at the same time?

A10: Yes. ALL-IN-WONDER® 9700 PRO allows a number of possible display configurations. The DVI-I connector can be used to drive a DVI display or VGA monitor. At the same time, the video output can drive a TV, HDTV or VCR.

bron: http://www.ati.com/produc...00/aiw9700pro/faq.html#10

Dus GEEN 2 monitoren!

Mogelijke oplossing voor de TS: een 2e videokaart (pci) erin zetten en daar je 2e monitor op aansluiten.
dat zegt dan meer over jou denk ik ;)
maar alle antwoorden waren al gegeven.....

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

nero355 schreef op 01 juni 2004 @ 15:52:
[...]

[...]

Microsoft's DirectX site leek me ?? ;)

Verder is er bij de 9800/Pro AIW wel een Dual-Monitor mogelijkheid dacht ik dus dan moet het bij een 9700/Pro AIW toch ook wel kunnen ??
word lastig als je maar 1 monitor aansluiting hebt he....
naar mijn weten is er alleen een 9600 die wel 2 monitor aansluitingen heeft....

dual monitor dus ALLEEN met monitor + tv mogelijk !
Pagina: 1