[iiyama vision master pro] verschuiven beeld

Pagina: 1
Acties:

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb een klein beetje een probleem/irritatie. Sinds enkele maanden heb ik een
iiyama Vision Master Pro 455, 19" type MM904UT. Hij werkt prima, maar als ik hem uit de standby stand haal (na een kwartier weer de muis bewegen), dan is het beeld bijna altijd verschoven, zowel in de vertikale als de horizontale richting en ook de grootte is veranderd. Nu moet ik dus het menu van mijn monitor (H-pos, V-pos, size) gaan gebruiken om de boel weer recht te zetten.

Ik vind dit best irritant, hoop dat er iets aan te doen is.

Specs: AMD Althon XP 1800+ met 1024 MB RAM en een Asus GeForce4 Ti4200 8xAGP.

Aurë Entuluva!

Verwijderd

Misschien een rare vraag maar hoe zit het met je netspanning? geaard? staan er misschien zware "transformatoren" bij je pc?

• Feanaro
Netspanning is niet geaard en er staat boven mijn monitor wel een versterker, afstand tot geluidsbox is ongeveer een meter, verder geen transformatoren of spoelen in de buurt, naar ik weet.

Aurë Entuluva!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:09

ToeingTheLine

Mask of sanity

Je monitor moet even opwarmen....na een half uur ofzo staat hij weer goed.
Ik geloof niet dat hier iets aan te doen is....

Life is what you others make it.

• Feanaro
het komt vaker voor dan dus? Met mijn oude Philips die ik hiervoor had (17" 107E) had ik hier helemaal geen last van...

Aurë Entuluva!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Hoezo laat je je monitor op standby springen. Je kan je monitor toch ook uit zetten als je even weg gaat. Tenminste dit doe ik altijd.
En standby ben ik sowieso geen fan van. Vaak wijgert mn monitor dan weer aan te springen, maar dat maakt me niet uit. standby staat tog uit.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Continu aan en uitzetten is helemaal slecht...

Ik heb het probleem ook. Ik moet dan even wc3 opstarten en weer afsluiten en dan staat ie wel weer goed. Ook niet altijd hoor. Heeft gewoon te maken dat het beeld weer goed getrokken moet worden c.q. 'opwarmen'

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 12:33

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

is een bekend opwarm gevalletje, even 10-15 minuten laten staan en het beld staat weer als daarvoor

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• wizzzzzz
  • Nu online
Je moet even de driver bij iiyama downloaden. Heb dit probleem ook vaak gezien. Na installeren van driver was dat voorbij

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FUBAR schreef op 01 juni 2004 @ 15:37:
is een bekend opwarm gevalletje, even 10-15 minuten laten staan en het beld staat weer als daarvoor
Klopt :) Heb ik bij mijn Samsung 753DFX ook ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 15:56

srblackbird

ThinkGEEK

Ik heb precies het zelfde als jij :) (ook dezelfde monitor)
en wat je moet doe is: WACHTEN :/ (10- 15 min ofzo)

Gewoon je monitor 3 uur aan laten staan, je beeld goed zetten, en zo laten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb hier hetzelde probleem met een vision master pro 452, af en toe is het beeld een stukje naar binnen verkleind, en als ik dan reboot staat ie gewoon weer terug

ik moet nu zo'n 2 keer per week em ff opnieuw instellen, het is wel irritant maar ik zit er niet zo mee verder werkt mijn monitor namelijk perfect

ik heb al eerder er het een en ander over opgezocht maar kon er helaas geen oplossing voor vinden

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ik heb hetzelfde probleem, maar zoals eerder genoemd, wacht 10-15 minuten en het staat allemaal weer goed. Het zogenaamde 'moet opgewarmd worden' effect.

Uncomfortable silence can be so loud...

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 16:51
Ik heb dit verschijnsel ook gehad met een IIyama VM pro 454 19 inch, maar het is na een tijdje vanzelf verdwenen en heb er daarna nooit meer last van gehad.
Pagina: 1