nieuwe pc samenstellen uit oude onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Hallo,

Ik heb in de FAQ idd gelezen dat vragen welke mobo + proc beste is hier niet gesteld mogen worden, maar het is een iets ingewikkelder verhaal. Vandaar dat ik een nieuw topic open.

M'n broertje heeft nu namelijk een 'oude' pc (800 Mhz met 256 MB SDRAM erin). Hij wil het upgraden (nieuwe mobo + processor) met een budget van ong 100,-
Hij wil ong kleine 2 Ghz processor (zodat hij weer tijdje vooruit kan)
Nu zag ik wel de AMD XP 2000+ staan, maar dan is het probleem dus dat er nog een goed moederbord bij moet. Daarnaast moet dit moederbord ook nog eens het oude geheugen ondersteunen, aangezien het zonde is om het oude geheugen weg te moeten gooien.
Mijn vraag is dus eigenlijk vrij simpel (zeker voor de experts): welk (relatief goedkoop) is goed voor de AMD XP 2000+ en ondersteund de wat oudere SDRAM (dus geen DDR)? Alvast bedankt.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7
voor deze vragen kun je hier terecht.
Verder is het gewoon kijken welk bord aan je eisen voldoet (en SDR SDRAM op zo'n snelle proc wil je niet, dat is behoorlijk traag namelijik).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dan zoek je even op welke SocketA mobo's er zijn met SDR SDRAM ondersteuning :? 8)7

/zoekertje

Oh, er staat tussen PMG bookmarks toevallig een topic over SDR mobo's voor de Athlon XP ;)
Klein puntje: DDR valt óók onder SDRAM B) Hetgeen je bedoelt is dus SDR SDRAM (Single Data Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory).

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 01-06-2004 10:25 ]

Dit topic is gesloten.