[CSL] Algemeen *ik wil een laptop*

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik zit zo rond te kijken en word gek.

Ik zie hier per dag zo`n 20 topics van mensen die een nieuwe laptop willen. Denk dan dat een algemeen topic wel kan helpen waar mensen hun vragen kunnen stellen (mits enigsinds gezocht en een eigen mening hebben en zelf wel wat kunnen vinden) over laptoppen voor wat ze willen helpen. Want er zijn menig mensen die wel een mening hebben over de kleine computers waar ze wel antwoord op willen geven.

Ik zat mij iig te denken over een algemeen topic hierover ipv de vele topics die er al over zijn en zodoende de mensen in een algemeen topic te kunnen helpen ipv zoveel topics die er gestart worden (en vaak gesloten om bovenstaande redenen, ook wel te vinden in de faq)

Mischien is zo`n topic als deze een idee, zet deze dan ook even hier neer en als mensen willen kan ik deze ook uitbreiden met een menig stats report van de laptops die er nu al zijn zodat ze na een ts lezen al weten wat ze kunnen krijgen.

Maar mischien een idee?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 12:10

Leejow(saait)

Blater

*inkoppertje*
Mail/PM een modje/adje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
Leejow(saait) schreef op 01 juni 2004 @ 00:03:
*inkoppertje*
Mail/PM een modje/adje?
Aikeleer is niet meer online :P Maar zat me meer de ideeen van mensen hier te verwachten van wat zij erover dachten :) Ik bedoel niet alleen de modjes hoeven hersenen te hebben en mensen in het algemeen kunnen ook wat zeggen over wat ze willen in een bepaald forum :)

Het is wel nl zo dat er elke dag 20 topics over dit feit geopend worden en dan kan je er ook wat anders aan doen dan elke keer zeuren over dat het niet kan maar je kan dan ook het idee erin gooien dat zo`n algemeen topic de rotzooi iig al erg vermindert. En daarnaast zijn we met zn alleen een blok die dit forum vormen dus ook ideeen over kunnen hebben :)

[ Voor 31% gewijzigd door disjfa op 01-06-2004 00:09 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Liever niet, dan krijg je hetzelfde als bij het voedingen topic; als je even 20 replies doorleest kan je het zo afleiden voor jezelf, maar toch is iedereen zo lui gewoon even een rijtje specs te dumpen.

Dat er ondanks dat het niet gewaardeerd wordt zoveel mensen een topic over welke laptop ze zouden moeten kopen openen, is hun fout. Die moet je niet maar met z'n allen in 1 topic stoppen, die moet je gewoon zelf moeite laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
sdomburg schreef op 01 juni 2004 @ 00:07:
Dat er ondanks dat het niet gewaardeerd wordt zoveel mensen een topic over welke laptop ze zouden moeten kopen openen, is hun fout. Die moet je niet maar met z'n allen in 1 topic stoppen, die moet je gewoon zelf moeite laten doen.
Als ze zelf moeite voor zouden doen zouden ze niets posten hier ;) Dan kan je t imho beter in een vuilbak gooien zodat mensen nog wat kunnen navragen en andere er geen last meer van hebben en de rest nuttig toe voegen :)

Ik bedoel de specs topics hoeven niet dicht van de laptops, maar een algemeen topic wat bijgehouden word kan behoorlijk handig zijn voor de mensen die net nieuw zijn in de laptop buisness. En met een goede start kan die ook goe bijgehouden worden en hoeft er maar weinig talk bij als hij goed bijgehouden word. Maar dan kunnen wel de mensen die wat kwijt willen dat kwijt.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Feedback e.d. kan in Lieve Adjes. Move Complete Systemen & Laptops » Lieve Adjes

Één groot topic lijkt mij eigenlijk geen pretje. Als je zelf opzoek bent naar een gamenotebook bijvoorbeeld, zal je er wel wat losse topics mee kunnen vinden met de search. Stop je alles in één groot topic, zou het sowieso moeilijker worden voor de zoekers. Daarnaast wordt het ook onoverzichtelijker.

Het probleem dat er elke dag al meerdere topics worden geopend, met totaal andere situaties, geeft al aan dat alles doorelkaar zou lopen in één topic. Losse topics gaan op dit moment prima, ik heb er geen last van, en vaak doet men ook nog wat zelf-onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
Aikeleer schreef op 01 juni 2004 @ 00:15:
Het probleem dat er elke dag al meerdere topics worden geopend, met totaal andere situaties, geeft al aan dat alles doorelkaar zou lopen in één topic. Losse topics gaan op dit moment prima, ik heb er geen last van, en vaak doet men ook nog wat zelf-onderzoek.
True, maar de meeste vragen eindigen op kan ik "dit" met mijn laptop en die vragen kunnen gerangschrikt (spelling?) worden in een paar catagoriën ( <-nie meer maar: spelling en ik zeg dit niet vaker, zie sig maar). De meeste dingen gaan over video/foto/autocad/gamen.

Wat je wel zou kunnen doen met oa de benchmarksite is een lijst erbij bouwen die kan zeggen wat een laptop kan doen. Maar wat je vooral kan doen is een lijst met actuele laptops maken (€1000, iets meer, nog iets meer) van wat er op de markt is aangezien er veel vraag is naar systemen met dat soort kosten. En daar zou een actuele lijst wel goed van pas kunnen komen :)

Ik bedoel ben zelf ook niet voor een algemeen blaat maar raak topic maar wel voor een algemeen topic waar de laptops besproken kunnen worden. Maar dan word cls meer een vergaarbak van algemene topics van wat kan ik met dit....

[ Voor 14% gewijzigd door disjfa op 01-06-2004 00:26 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

disjfa schreef op 01 juni 2004 @ 00:20:
[...]

Wat je wel zou kunnen doen met oa de benchmarksite is een lijst erbij bouwen die kan zeggen wat een laptop kan doen. Maar wat je vooral kan doen is een lijst met actuele laptops maken (€1000, iets meer, nog iets meer) van wat er op de markt is aangezien er veel vraag is naar systemen met dat soort kosten. En daar zou een actuele lijst wel goed van pas kunnen komen :)
Uberhaupt is dit volgens mij niet alleen voor laptops maar ook voor desktops aan de orde van de dag. De frontpage runt de Best Buy maar eens per maand op z'n hoogst, is het wellicht niet een idee om vergelijkbaar met het grote 'Wat is dit waard?'-topic met een paar man de verantwoordelijkheid te nemen om in een speciaal topic regelmatig 'best buys' voor een specifiek doel te posten? Zodat er redelijk continu een recent overzicht staat voor beste game-laptop, beste portable-laptop, beste graphics-workstation etc.?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Leuk dat je 't zegt curry, ik heb n.l. eerder ook al over een soort van extra bbguide nagedacht voor notebooks (aangezien er al een guide, en een editor-team is voor desktop PC's). Het punt is wel bij notebooks dat de ontwikkelingen niet zo enorm snel gaan als bij desktop PC's; om de 2 maanden zoals op de frontpage lijkt mij dan prima.

disjfa geeft al aan dat er vaak vragen langskomen voor een gamer-notebook en video-bewerking, dit kan dan wel verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Aikeleer schreef op 01 juni 2004 @ 11:49:
Leuk dat je 't zegt curry, ik heb n.l. eerder ook al over een soort van extra bbguide nagedacht voor notebooks (aangezien er al een guide, en een editor-team is voor desktop PC's). Het punt is wel bij notebooks dat de ontwikkelingen niet zo enorm snel gaan als bij desktop PC's; om de 2 maanden zoals op de frontpage lijkt mij dan prima.

disjfa geeft al aan dat er vaak vragen langskomen voor een gamer-notebook en video-bewerking, dit kan dan wel verwerkt worden.
In samenwerking met een paar vriendelijke gebruikers kun je het zelfs in een sticky duwen waarin je ook richting reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2004 linkt voor de desktoppers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sowioeso moet er duidelijker worden aangeven wat de richtlijn is als je zo'n topic opent. Het staat nu wel in de faq, maar maak er een apart draadje/faq voor zou ik zeggen.

Nu gaan de eerste 20 reacties vaak over de vraag wat de TS nu eigenlijk wil en welk budget hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Even mijn licht op dit topic werpen. (:+)

Ik ben het eens met disjfa dat er veel laptop topics zijn, en dat er dus soms eigenlijk dubbele topics staan. Toch wil iedereen net weer iets anders.

Daarom ben ik het ook met sdomburg eens.

Het zou een grote troep worden als iedereen het maar in 1 topic moest posten.

Nu kun je wel als regel stellen dat als je een erg specifieke vraag hebt je er wel een gewoon topic voor mag maken. Maar wie zet die grens? De een kan zijn vraag belangrijker vinden dan de ander zijn vraag en dus krijg je weer chaos.
Ook zijn de meeste tweakers die deze vragen stellen nog niet echt bekend met Got. Ik doel hier mee op de gebruikers die hier wel even rond lopen maar nog niet genoeg van alles weten om het zelf uit te zoeken. Je kunt dan ook situaties krijgen als dat pietje een vraag post, en kees ook een, en dat ze dan ruzie krijgen wie zijn vraag belangrijker is. Zoals eerst in het hoeveel is dit nog waard topic. Reageert er iemand even niet gaan ze meteen kicken.

Het is dus belangrijk dat het dan zeer duidelijk is wat er kan en wat er niet kan in dat topic, echter zal dit nooit helemaal duidelijk worden voor iedereen. Ik ben het daarom met sdomburg eens dat het een grote potentie heeft om een dumptopic te worden als alle vragen niet meteen worden afgehandeld. En ik zie het persoonlijk niet zitten om zeg maar iedere dag 5 volledige reacties te plaatsen met goede onderbouwing. Dat is gewoon veel werk.

Ik vind het idee om een best-buy te maken wel erg goed. Het zal zeker niet alle vragen beantwoorden die toekomstige laptop kopers hebben, maar je kunt ze wel in de goede weg leiden.
Zeker als men er dan over kan discussiëren waarom de Best-buy samensteller voor die combinatie heeft gekozen, dan kunnen de gebruikers dus uitgaan van een (expert) advies en daarop hun keuze baseren.

Maar zoals eerder vermeld zal men nooit de nogal basic vragen topics kwijt raken. En dat is ook niet erg. Als alle vragen in 1 topic komen dan is dit forum zo dood. En dat willen wij toch ook niet? Dit forum is er uit eindelijk om mensen te helpen.

En daarom kom ik dus tot de conclusie: Een groot topic gaat volgens mij niet goed werken.
En dat een best-buy de gemiddelde gebruiker tenminste wel goed op weg kan leiden en eventueel hun zo goed helpen dat een topic overbodig wordt.

Zover mijn brakke net wakker verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
curry684 schreef op 01 juni 2004 @ 11:57:
[...]
In samenwerking met een paar vriendelijke gebruikers kun je het zelfs in een sticky duwen waarin je ook richting reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2004 linkt voor de desktoppers :)
Wat daar staat is iets meer voor de gebruiker die bekender is met harde waren etc. Voor complete systemen kan je bv ook nog eens de lijst met bv dell`s en HP`s neergooien zodat de gebruiker helemaal niet meer hoeft na te denken :)

@RS_003 mensen zoeken vaak een game systeem met snelle harde schijf etc... als je dat soort dingen al goed op een rij hebt staan wat er per laptop etc kan dan denk ik dat je al de helfd van de topics kwijt bent als de mensen zelf enigsinds nadenken :)

[ Voor 20% gewijzigd door disjfa op 01-06-2004 12:36 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik wil dus wel iets gaan doen met dat notebook best buy guide idee, ik zal binnenkort eens kijken wie er interesse hebben om mee te werken en een topic openen daarover in CSL. :)

disjfa: Wat versta je dan onder een compleet systeem? Erg veel winkels hebben een optie om componenten te laten assembleren, waardoor het een stuk makkelijker is voor de niet-zelfbouwers. Zelfs een kleine complete PC van de compterzaak op de hoek valt onder een compleet systeem, wat je dan ook in de guide zou moeten opnemen.

We zitten hier trouwens ook op Tweakers.net. Dat hoeft niet te betekenen dat je direct alles moet weten van hardware, maar door eventjes rond te zoeken kan je snel veel informatie vinden over hardware die in de Best Buy Guide aangeraden wordt.

Het lijkt mij niet de bedoeling dat je zelf helemaal niet meer na hoeft te denken als gebruiker, wij verwachten wel dat je wat zelfinitiatief neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
Ik denk dat ze een beetje aansturen op een soort laptop database, waarin je zet welke laptops geschikt en beschikbaar zijn voor welke taak...
Persoonlijk zie ik dat niet zo snel gebeuren, er zijn zo gruwelijk veel laptops, met nog een hoop opties ook. Het zou onmogelijk zijn om dat overzichtelijker te maken dan het nu is. Als mensen zó erg bij de hand genomen moeten worden, dan is het misschien beter dat ze naar een goede shop gaan waar men ze iets aan kan raden :P.

Maar gewoon af en toe een laptop in de BBG bespreken heeft wel voordelen; de BBG gaat namelijk niet zozeer over de verzameling componenten, als wel over de bespreking. Uit de Best Buy Guides kun je afkijken waar je op moet letten bij de aanschaf van een systeem met een bepaald doel.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

cryforhelp schreef op 01 juni 2004 @ 23:03:
Ik denk dat ze een beetje aansturen op een soort laptop database, waarin je zet welke laptops geschikt en beschikbaar zijn voor welke taak...
Persoonlijk zie ik dat niet zo snel gebeuren, er zijn zo gruwelijk veel laptops, met nog een hoop opties ook. Het zou onmogelijk zijn om dat overzichtelijker te maken dan het nu is. Als mensen zó erg bij de hand genomen moeten worden, dan is het misschien beter dat ze naar een goede shop gaan waar men ze iets aan kan raden :P.

Maar gewoon af en toe een laptop in de BBG bespreken heeft wel voordelen; de BBG gaat namelijk niet zozeer over de verzameling componenten, als wel over de bespreking. Uit de Best Buy Guides kun je afkijken waar je op moet letten bij de aanschaf van een systeem met een bepaald doel.
Aikeleer heeft al wel een database opgezet waarin je de benchmarkresultaten van veel notebooks kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Oscar Mopperkont schreef op 01 juni 2004 @ 23:24:
[...]

Aikeleer heeft al wel een database opgezet waarin je de benchmarkresultaten van veel notebooks kunt vinden.
Maar dan kijk je alleen naar de performance, en niet naar de kwaliteit van het scherm, of het gewicht en zulke zaken. En dat zijn toch wel belangrijke zaken als het gaat om de aanschaf van een "dure" laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Benchmarkresultaten zijn koude statistische zaken hè RS_003 ;) De kwaliteit van een scherm of het gewicht zijn in zoverre subjectief, dat de ene persoon het wel 'ok' of 'prima' vindt, en een ander het helemaal niks vindt omdat hij hogere eisen heeft. Da's dan weer persoonlijke smaak en hoe hoog (of laag) je eisen zijn aan dat soort zaken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Natuurlijk moet ik je nu gelijk geven.

Maar vanuit mijn oogpunt kun je laptops wel in categorieën onderplaatsen. Zoals ultra light (<- 2 kg) Travelmate (tot 2.6 kg) Portable (tot 3.5 kg) En DTR (vanaf 3.5kg)

En ook op het scherm kun je ze wel in een categorie plaatsen. Een zakenman heeft meer aan een 1400x1050 scherm dan een gamer. Die wil het liefst in native resolutie gamen en dus wil hij een 1024x768 tft.

Dit zijn natuurlijk wel basic zaken, maar toch kan het sommige mensen al vast wat op weg helpen. En als we dan per categorie 2 laptops neer zetten. 1 voor beide doelgroepen (de gamers en de office gebruikers) dan zal dit denk ik voor veel duidelijkheid zorgen.

Natuurlijk is dit maar een idee ;) maar wie weet.

En er zijn ook nog tablet pc’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik ben al een tijdje bezig met een rewrite van die hele notebook benchmark database (de topicstarter heeft al eens een preview gezien), ik zal dan wel die resolutie-keuze inbouwen. Helaas schiet de development niet erg op, maar daar komt binnenkort wel verandering in.

Ik zal dus waarschijnlijk deze week nog eerst in CSL vragen wat voor een tips men daar heeft voor de guide, zo kunnen we dan ook de categoriën indelen n.a.v. de tips in dat topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien kun je dan ook de mensen die hun notebook opgeven een score laten geven voor zaken als schermkwaliteit ed. Natuurlijk is dit zo subjectief als wat en krijg je allemaal van die kieskeurig resultaten (iedereen geeft zijn eigen product vaak een 10), maar ik heb toch de hoop dat tweakers wat kritischer zullen zijn zodat je op zijn minst een indicatie krjgt. Misschien ook een idee om gebruikers links naar reviews op te laten geven? Dat is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
Aikeleer schreef op 02 juni 2004 @ 17:20:
Ik zal dus waarschijnlijk deze week nog eerst in CSL vragen wat voor een tips men daar heeft voor de guide, zo kunnen we dan ook de categoriën indelen n.a.v. de tips in dat topic. :)
Ik heb ook nog wel wat ideeen en mischien kan ik ook aan de technische kant wat meehelpen..... Maar dan moet ik wel ergens ooit tijd hebben. Maar heb nog wel handige ideeen ervoor :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

RS_003 schreef op 02 juni 2004 @ 09:23:
Natuurlijk moet ik je nu gelijk geven.

Maar vanuit mijn oogpunt kun je laptops wel in categorieën onderplaatsen. Zoals ultra light (<- 2 kg) Travelmate (tot 2.6 kg) Portable (tot 3.5 kg) En DTR (vanaf 3.5kg)

En er zijn ook nog tablet pc’s
Naar aanleiding van een mailtje van Aikeleer heb ik dit topic ff snel doorgelezen en de ideeen bevallen mij wel.

Zo een soort indeling lijkt mij wel leuk voor een BBG of je kan ook iets doen qua indeling als:
- Gebruik: gaming, office, all-rouder
- Budget: <1000, 1000-2000, >2000

Of een combinatie hiervan maken.

Daarnaast zou je misschien een soort van review database kunnen opzetten. Net zo een soort systeem dat gebruikt wordt in Internet & Telefonie met betrekking tot mobieltjes.

De reviews in een sticky en een apart topic voor discussie of zo. En dan dan samen met een BBG die als sticky worden neergezet.

Just my 2 cents on the matter.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Oscar Mopperkont schreef op 02 juni 2004 @ 18:13:
Misschien kun je dan ook de mensen die hun notebook opgeven een score laten geven voor zaken als schermkwaliteit ed. Natuurlijk is dit zo subjectief als wat en krijg je allemaal van die kieskeurig resultaten (iedereen geeft zijn eigen product vaak een 10), maar ik heb toch de hoop dat tweakers wat kritischer zullen zijn zodat je op zijn minst een indicatie krjgt. Misschien ook een idee om gebruikers links naar reviews op te laten geven? Dat is ook wel handig.
Score geven is altijd zo relatief als wat. Ik zit hier achter een laptop die een Xeon 2.8Ghz Blade-server eruit trekt op serverapplicaties, en die het beste scherm heeft dat ik ooit heb gezien. Het ding kost daarentegen ook 5 keer zoveel als de gemiddelde Aldi-laptop.... verdient ie dan een topscore of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

curry684 schreef op 04 juni 2004 @ 10:45:
[...]

Score geven is altijd zo relatief als wat. Ik zit hier achter een laptop die een Xeon 2.8Ghz Blade-server eruit trekt op serverapplicaties, en die het beste scherm heeft dat ik ooit heb gezien. Het ding kost daarentegen ook 5 keer zoveel als de gemiddelde Aldi-laptop.... verdient ie dan een topscore of niet? :)
Dat beaam ik ook dat het zo relatief is als wat, maar als het net zoiets wordt als de shopservey dan kun je er nog wel enige waarde aan hechten. En ik vertrouw erop dat tweakers iets kritischer zijn dan de kieskeurig mensen :)

Wat voor notebook heb je dan in vredesnaam? Als ie lang meegaat op de accu, dus minimaal 4 uur, dan verdient ie een topscore (mits hij natuurlijk niet te heavy is) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Oscar Mopperkont schreef op 04 juni 2004 @ 11:53:
[...]

Dat beaam ik ook dat het zo relatief is als wat, maar als het net zoiets wordt als de shopservey dan kun je er nog wel enige waarde aan hechten. En ik vertrouw erop dat tweakers iets kritischer zijn dan de kieskeurig mensen :)
Punt is dat Shop Survey stukken objectiever beoordeelt kan worden, omdat je uiteindelijk met dezelfde produkten de winkel uitloopt en iedereen bekend is met de standaardnormen voor service en klantvriendelijkheid. Zodra je 3 computerwinkels hebt gezien kun je ze allemaal probleemloos beoordelen. Daarentegen kan iemand die een laptop van 1000 euro heeft dat ding zo een 10 geven omdat ie perfect doet wat ie wilt, enkel omdat hij geen laptop van 900 euro ernaast heeft staan die het beter doet. Terwijl de eigenaar van die 2e laptop wel eentje van 800 heeft gezien die nog beter en sneller is, en dus zijn bakkie maar een krap 6je geeft.
Wat voor notebook heb je dan in vredesnaam? Als ie lang meegaat op de accu, dus minimaal 4 uur, dan verdient ie een topscore (mits hij natuurlijk niet te heavy is) ;)
4:45 uur @ 3.7Kg met WiFi, Bluetooth en alles aan :) Ik leg verdere details wel in als het topic er is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

curry684 schreef op 04 juni 2004 @ 12:01:
[...]

Punt is dat Shop Survey stukken objectiever beoordeelt kan worden, omdat je uiteindelijk met dezelfde produkten de winkel uitloopt en iedereen bekend is met de standaardnormen voor service en klantvriendelijkheid. Zodra je 3 computerwinkels hebt gezien kun je ze allemaal probleemloos beoordelen. Daarentegen kan iemand die een laptop van 1000 euro heeft dat ding zo een 10 geven omdat ie perfect doet wat ie wilt, enkel omdat hij geen laptop van 900 euro ernaast heeft staan die het beter doet. Terwijl de eigenaar van die 2e laptop wel eentje van 800 heeft gezien die nog beter en sneller is, en dus zijn bakkie maar een krap 6je geeft.
Misschien dan een systeem dat er alleen geklaagd mag worden over de minpunten?
4:45 uur @ 3.7Kg met WiFi, Bluetooth en alles aan :) Ik leg verdere details wel in als het topic er is :Y)
Jammer geen topscore met dat gewicht. Dat is gewoon een barebone met losse TFT eraan vastgeplakt en een brommeraccu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FongWan schreef op 04 juni 2004 @ 10:24:
[...]

Naar aanleiding van een mailtje van Aikeleer heb ik dit topic ff snel doorgelezen en de ideeen bevallen mij wel.

Zo een soort indeling lijkt mij wel leuk voor een BBG of je kan ook iets doen qua indeling als:
- Gebruik: gaming, office, all-rouder
- Budget: <1000, 1000-2000, >2000

Of een combinatie hiervan maken.

Daarnaast zou je misschien een soort van review database kunnen opzetten. Net zo een soort systeem dat gebruikt wordt in Internet & Telefonie met betrekking tot mobieltjes.

De reviews in een sticky en een apart topic voor discussie of zo. En dan dan samen met een BBG die als sticky worden neergezet.

Just my 2 cents on the matter.
Zoiets zij ik dus ook al :)

Aikeleer zijn laptop site is wel leuk, maar het is niet direct gekoppeld aan t.net

Ik zat zelf te denken aan wat we nu in de csl doen met de best-buy guide’s ook voor laptops te gaan doen. En dus de laptop guide's ook op t.net te zetten. (en een eventuele discussie in de csl te houden)
Want Tweakers.net is een professionele site. En aangezien mening ICT professional ook een laptop heeft lijkt mij het wel passen op Tweakers.net (iets meer richten op de zakelijke wereld dan op de DTR game wereld)

Wellicht is het een idee om Femme hier eens op wijzen? En te vragen wat hij hierover denkt?

Verdere uitleg is mogelijk, maar eerst eens kijken wat jullie hier van vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 04-06-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eventueel nog net als bij het digicam topic (was ooit zo, weet niet of dat nu nog zo is) een overzicht van users en hun laptops, zodat je evt contact op kan nemen met iemand met dezelfde laptop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Het lijkt me geen strak plan om de guides direct op T.net te zetten. De notebook-guides worden gemaakt door een paar vrijwilligers, en op dit moment is er nog totaal geen duidelijkheid over de resultaten.

Het lijkt mij beter eerst het gewoon voor het CSL volk te maken, we zien wel of er later misschien iets kan worden opgenomen in de best buy guide op de frontpage. Niet te hard van stapel lopen dus. ;)

Een score op de notebook site lijkt mij niet erg fantastisch. De benchmark pagina is juist gemaakt om harde cijfers te bekijken, en geen objectieve of kritische meningen. Je geeft aan dat Tweakers niet zo snel een 10 geven, maar eigenlijk zie ik zelfs in de shop survey mensen een 10 geven alleen vanwege een prima levering. Dan zouden veel notebooks ook een 10 krijgen, omdat hij prima werkt. Uiteindelijk heb je een score opgebouwd uit 3 10'en en 1 7 (1 kritisch persoon), dat schiet niet erg op.

Ik kan wel zorgen dat je een link naar een [ervaringen] topic op kan geven. Mensen komen er dan wel lezend achter hoe de notebook mensen bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Aikeleer schreef op 04 juni 2004 @ 14:16:
Het lijkt me geen strak plan om de guides direct op T.net te zetten. De notebook-guides worden gemaakt door een paar vrijwilligers, en op dit moment is er nog totaal geen duidelijkheid over de resultaten.

Het lijkt mij beter eerst het gewoon voor het CSL volk te maken, we zien wel of er later misschien iets kan worden opgenomen in de best buy guide op de frontpage. Niet te hard van stapel lopen dus. ;)

Een score op de notebook site lijkt mij niet erg fantastisch. De benchmark pagina is juist gemaakt om harde cijfers te bekijken, en geen objectieve of kritische meningen. Je geeft aan dat Tweakers niet zo snel een 10 geven, maar eigenlijk zie ik zelfs in de shop survey mensen een 10 geven alleen vanwege een prima levering. Dan zouden veel notebooks ook een 10 krijgen, omdat hij prima werkt. Uiteindelijk heb je een score opgebouwd uit 3 10'en en 1 7 (1 kritisch persoon), dat schiet niet erg op.

Ik kan wel zorgen dat je een link naar een [ervaringen] topic op kan geven. Mensen komen er dan wel lezend achter hoe de notebook mensen bevalt.
Nu jij het zegt, wellicht kunnen we beter "even" oefenen in de csl, en mocht het echt een populair onderdeel worden kunnen we altijd nog uitbreiden.
johnnyv.nl schreef op 04 juni 2004 @ 14:14:
Eventueel nog net als bij het digicam topic (was ooit zo, weet niet of dat nu nog zo is) een overzicht van users en hun laptops, zodat je evt contact op kan nemen met iemand met dezelfde laptop :?
Mijn mail komt er dus niet tussen, ik ben al door aardig wat mensen over de Acer 80x serie gemaild, zelfs door Philips research labs :? 8)7

Dat vind ik dus imho geen strakplan, want dan moet het persoon in kwestie even aan iedereen die dat wil uitleg geven waarom de laptop zo goed is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Inderdaad, laten we het eerst even CSL only houden en dan zien we wel verder of het ooit op de frontpage komt.

Ik zou zeggen kom maar met een opzet voor een uniforme BBG. Dan wil ik wel helpen alleen heb ik het tot eind van de maand toch nog wel even druk met tentamens en stuff. :(

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
De mensen die graag nog het hele Best Buy Guide-verhaal willen volgen verwijs ik ook even naar dit CSL topic. Dit verse topic gaat speciaal over deze guides. :)
Pagina: 1