ATI 8500 3d fouten

Pagina: 1
Acties:

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 11:14
Ik heb sinds het installeren van de nieuwste catalyst drivers een vervelend probleem met 3D beelden. Bij alle spellen waar 3d gebruikt wordt zijn allemaal rare strepen te zien. Ik heb al geprobeerd de drivers te uninstalleren, en vervolgens weer oudere drivers te installeren, maar het probleem blijft.

als voorbeeld van mijn probleem het onderstaande plaatje
Afbeeldingslocatie: http://csg.kicks-ass.net/download/cenc.JPG

Ik zie ook verschillende grafische fouten in windows zelf (lijkt op dode pixels) maar er zit niet op een vaste plek.

Heeft iemand nog idee wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefmeister op 31-05-2004 15:58 ]

Verwijderd

Dergelijke strepen kreeg ik als ik m'n 8500 te ver overgeclocked had. En dan vooral de core, bij het geheugen kreeg ik stipjes.
Dus ik denk dat je kaart wat te warm wordt, contoleer je fan even.

• Stefmeister
mmm.. ik vermoede al zoiets, ik zette namelijk net de de control panel de performance iets lager. Dit leverde meteen in windows zelf verbeteringen op. In het spel nog niet, maar ik ga er ff wat naar kijken.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Stefmeister schreef op 31 mei 2004 @ 15:31:
Ik heb sinds het installeren van de nieuwste catalyst drivers een vervelend probleem met 3D beelden. Bij alle spellen waar 3d gebruikt wordt zijn allemaal rare strepen te zien. Ik heb al geprobeerd de drivers te uninstalleren, en vervolgens weer oudere drivers te installeren, maar het probleem blijft.

als voorbeeld van mijn probleem het onderstaande plaatje
[afbeelding]

Ik zie ook verschillende grafische fouten in windows zelf (lijkt op dode pixels) maar er zit niet op een vaste plek.

Heeft iemand nog idee wat ik hier aan kan doen?
gelieve es je pic te resizen, dit dmv volgende code:
code:
1
[img=640]http://csg.kicks-ass.net/download/cenc.JPG[/img]

Om hem klikbaar te maken doe je het volgende:
code:
1
[url=http://csg.kicks-ass.net/download/cenc.JPG][img=640]http://csg.kicks-ass.net/download/cenc.JPG[/img][/url]

Wat ik je kan aanraden is, is om je huidige driver es te installeren en dan te kijken of hij dit probleem nog steeds heeft!

[ Voor 9% gewijzigd door nvidia op 31-05-2004 15:45 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dit kreeg ik ook in GTA:VC met mijn GF2 TI vroeger als ik V-Sync uitdeed ;)
Check dus of die wel aan/uit staat en ik zou hem op aan houden of ehm........ "Application default" alleen dan in de taal van je Windows/Drivers :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Stefmeister
het ligt denk niet aan de fan, ik heb deze net schoon gemaakt en zag er gewoon goed functioneerend uit. Ik weet niet meer wat mijn "vorige" drivers waren (keer tijdens hd opschonen gedelete)

Zou je iets specifieker kunnen zijn waar die vsync is? ik kan hem niet vinden de ati control panel?

[ Voor 3% gewijzigd door Stefmeister op 31-05-2004 16:05 ]

• nero355

nero355

Stefmeister schreef op 31 mei 2004 @ 16:03:
Zou je iets specifieker kunnen zijn waar die vsync is? ik kan hem niet vinden de ati control panel?
3D Tab en dan "Wait for Vertical Sync" en dan in het Nederlands/Vlaams of welke taal je ook gebruikt ;) Die dus op Application Preference zetten of Always On

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Stefmeister
ik heb het gevonden, maar (aan of uit) het heeft helaas niet geholpen :(

• nero355

nero355

Stefmeister schreef op 31 mei 2004 @ 16:23:
ik heb het gevonden, maar (aan of uit) het heeft helaas niet geholpen :(
Ja maar de "tussen optie" zeg maar dus hoe de applicatie het wil ??

• Stefmeister
Ik dacht dat het probleem is opgelost was na het installeren van de DNA 2.5.4.5a "hacked" drivers. Echter werd het beeld nu na 8 minuten spelen zo raar.

Zou dit dan toch iets met de warmte te maken hebben?
ik merkte net dat ik het probleem niet bij vietcong heb

[ Voor 211% gewijzigd door Stefmeister op 31-05-2004 17:52 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
en als je omega drivers installeerd?
www.omegacorner.com

• Stefmeister
Nokko schreef op 31 mei 2004 @ 18:14:
en als je omega drivers installeerd?
www.omegacorner.com
Net geprobeerd, met helaas geen positief resultaat

• nero355

nero355

*Gaat nog steeds voor V-Sync fouten* =>

Kan je V-Sync aan/uit doen in de game zelf ?? Doe dat dan en hopelijk komt het goed :)

• Stefmeister
nero355 schreef op 31 mei 2004 @ 22:44:
*Gaat nog steeds voor V-Sync fouten* =>

Kan je V-Sync aan/uit doen in de game zelf ?? Doe dat dan en hopelijk komt het goed :)
In het bewuste probleem spel C&C generals kan ik in het spel zelf helaas geen vsync uit-/aanzetten.

In windows zie ik op bij sommige icoontjes rare streepjes zoals hier onder te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://csg.kicks-ass.net/download/explor.JPG
Deze zijn weg als ik de hardware acceleratie iets lager zet:
Afbeeldingslocatie: http://csg.kicks-ass.net/download/trouble.JPG

Verwijderd

Je core is gewoon gaar. Dit gebeurd als de beelden verkeerd je core uit komen. Dit lijkt me een gevalletje RMA als je nog garantie hebt. Probeer maar eens in een andere pc. Dan zul je zien dat hij ook fouten zal geven. (Misschien dat hij dan niet dit probleem geeft maar meteen crasht, maar fouten zal ie geven.)

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:01:
Je core is gewoon gaar. Dit gebeurd als de beelden verkeerd je core uit komen. Dit lijkt me een gevalletje RMA als je nog garantie hebt. Probeer maar eens in een andere pc. Dan zul je zien dat hij ook fouten zal geven. (Misschien dat hij dan niet dit probleem geeft maar meteen crasht, maar fouten zal ie geven.)
Ja zou best weleens kunnen ja, maar waarom doet dat andere spel het dan wel gewoon goed ??

Ik heb zelf ook een keertje met WinXP gehad dat een gedeelte van Windows er brak uit zag en een gedeelte niet, zelfs Gamen ging PERFECT!!! UT2K4 Demo was toen net uit en was ook zo'n beetje het zwaarste wat je kon draaien en dat hield mijn PC echt uren vol gewoon :D

Ik zou eerst een nieuw account in XP aanmaken (Toen waren alle problemen bij mij weg en wist ik dat mijn PC OK was) en als dat helpt gewoon Formatteren of dat account gebruiken voortaan :)

Helpt dit allemaal niet is ie helaas kapot inderdaad....

• Stefmeister
pff ik vrees dat mijn kaart inderdaad aan het sterven is, ik heb zojuist de hardware acceleration nog een stukje lager moeten zetten om er voor te zorgen dat de text van sommige namen niet meer te lezen waren.

Ik ga de kaart zo even in een andere pc uitproberen

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nou, zo te horen (en zien) kan het heel goed mogelijk zijn dat je condensators aan het "sterven" zijn. Behalve bij mobo's, gebeurt dit dus ook met VG-kaarten: condensators die gaan "lekken" en bolstaan. Dit gebeurde dus met mijn Radeon 8500 (gigabyte) en die heb ik wel kunnen repareren met 2 nieuwe condensators + een soldeerbout.

Onder 2D was ie nog goed, maar de 3D werd steeds slechter. Net zulke rare artifacts, eerst bij een paar spellen en later steeds meer fouten en in meer spellen.

MAW: controleer je condensators eens. Ze moeten plat zijn en metaalkleurig (roestachtige laag duidt op lekken).

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
Dit soort taveren heb ik alwel eens eerder gezien.
Ik heb mijn Radeon 9500 eens geprobeerd naar een Pro te modden (softmod)
Maar er was toch een pipeline kapot. Toen kreeg ik ook dit soort dingen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Stefmeister
Ik heb hem net in een andere pc gegooit. Tot het moment dat ik de drivers installeer doet alles het gewoon goed. Na de drivers van ati (ik heb er een paar van 4.x geprobeerd) gaat het fout. Al tijdens het laadscherm van windows (dat zwarte met dat logo) zie je al allemaal rare dingen. In windows zelf valt het vervolgens weer mee (als ik dus die acceleration lager zet)

Hij loopt in iedergeval steeds slechter, netzoals je net zei gaat hij het met steeds minder spellen doen. Ik moet nu in windows al 2 acceleration dingen uitzetten om alles normaal er uit te laten zien. Gister nog maar 1 :)

<edit>
Ik heb net de condensators bekeken, en ze zagen er gewoon goed uit (zilver achtig)

[ Voor 6% gewijzigd door Stefmeister op 01-06-2004 22:13 . Reden: condensators net bekeken ]

Pagina: 1