[xp] Task scheduler wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sinds zaterdag jl. wil de task scheduler niet meer opstarten. Windows XP pro is helemaal up to date, en ik heb niks aan de instellingen veranderd voordat het probleem begon.

Eventlog:
Error: "The Task Scheduler service terminated with the following error: Not enough resources are available to complete this operation. " (event ID 7023)

Mijn pc heeft een maand niet aan Internet gezeten en daarom had ik van NIS 2004 zowel de firewall, virusscanner en LiveUpdate uitgezet. Toen ik deze weer wilde inschakelen omdat ik de pc weer naar een locatie met Internet ging verhuizen viel mij al dat 'automatic liveupdate' niet wilde inschakelen.

Even verder gekeken en het bleek dat de task scheduler service niet wilde starten en dus vanaf zaterdagavond errors gaf in het eventlog.

Als ik kijk in de properties van deze service (in computer management) staat bij het tabblad logon de opties aangevinkt zoals het hoort: Log on as Local system accout en 'Allow service to interact with desktop'.

Handmatig opstarten van de Task Sch. lukt dus ook niet. Krijg dan dezelfde melding met error 1721.

Weet het even niet meer en Google en de MS knowledge base geven ook al geen soulaas. Any ideas?

edit: NAV 2004 en de online scan van Trendmicro geven geen meldingen, adaware ook niet en hijackthis laat ook geen vreemde zaken zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Gotfather op 31-05-2004 13:36 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:23
Not enough resources are available
Is er wel genoeg werkgegeugen, swap-geheugen en harde schijf ruimte(c) over? Anders is het waarschijnlijk een software matige buffer, die vol loopt. Misschien een programma dat niet netjes is geprogrammeerd?

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Gotfather
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. Draai hier met een athlon xp 1700 met 512 MB ram, waarvan nog ruim 300 vrij. Op de harde schijf op beide partities nog 5 Gb vrij. Hier kan het dus niet aan liggen.

edit: swap staat ingesteld op 1.5 x 512, dus zoals het hoort

ben overigens gewoon admin (account heeft wachtwoord), ook bij nieuw aangemaakte accounts met wachtwoord wil de scheduler service niet starten.

[ Voor 39% gewijzigd door Gotfather op 31-05-2004 20:43 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Draait je RPC (Remote Procedure Call) Service wel? :)
Staan er nog andere zaken in je eventlog misschien? :)

• Gotfather
  • Niet online
ja, RPC draait, verder geen meldingen in het log. de RPC Locator service staat trouwens op manual start en dus niet automatisch, speelt dat hier een rol?

nee dus, heb het net geprobeerd met de RPC Locator gestart --> geen verschil

Ik vond hier dus iemand met hetzelfde probleem op GoT [rml][ XP] Task-scheduler service fout[/rml] maar daar is geen oplossing geboden.

[ Voor 47% gewijzigd door Gotfather op 31-05-2004 20:16 ]