[XP] Task-scheduler service fout

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 16:33
Ik draai al een tijdje XP op deze bak. Daar staat ook NAV2002 op. Die update af en toe automatisch. Ging allemaal goed tot paar dagen terug. Hij wil niet meer automatisch update. Alleen handmatig. Nu ben ik erachter gekomen dat dit waarschijnlijk komt omdat de Task-scheduler service van windows niet meer wil starten. Normaal start deze automatisch op en merk je er niks van. Maar nu start hijs dus niet meer. Als ik naar configuratie scherm ga, dan naar systeem beheer, en dan naar services. En ik probeer hem via daar te starten krijg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cnostra/fout.JPG

Iemand enig idee hoe dit komt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draait de RPC (Remote Procedure Call) service wel ? Status gestopt van die service levert o.a. deze error op aangezien deze er van afhankelijk is :) Check ook even of er nog andere services niet draaien die als opstarttype automatisch hebben.

Je systeempje al gecheckt op Spyware ? Dit kan je doen adhv [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] En is NAV 202 up-to-date qua virusdefinities ? Je kan eens een online check op virussen overwegen. Dit kan o.a. bij http://housecall.antivirus.com.

Krijg je meldingen in je event log, en heb je alle essentieele Windows updates binnen ? Waaronder Service Pack 1 ?

[ Voor 2% gewijzigd door sanfranjake op 04-02-2004 22:03 . Reden: zbelvaud ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• HikL
RPC service draait. Verder zijn er wel 2 andere service die op auto staan maar niet aan staan. Maar als ik die aan zet meldt hij dat hij ze automatisch afsluit omdat ze niks te doen hebben.
Verder heb ik toen net nog op spyware gecheckt. Hij vond alleen maar cookies, die heb ik gedeleted. Maar dat hielp niet zoals wel te verwachten was ;)
Mn NAV update is volgens LiveUpdate helemaal up to date. Net zoals Windows volgens Windows Update. Ik heb het idee dat dit probleem pas is ontstaat na het update van windows paar dagen terug. Maar dat weet ik niet zeker.
Enige wat overblijft is een virus. Lijkt me sterk, maar ik zal vanacht wel even laten draaien.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Virussen scannen is een goed plan B) Waar heb je mee op spyware gescand ? Een maat van me had een soortgelijke melding vorige week met Outlook. Bleek die computer vol met spyware te zitten.

Wat zijn de fysieke specs van de machine ? Zaken als geheugen etcetera :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• HikL
P4 2.53 Ghz met 512 MB DDR. Dus daar ligt t volgens mij nie aan.
Ik heb btw gescant met ad-aware 6, die ik van te voren nog ff geupdate heb met laatste reference-file.

• HikL
PC is virus vrij, niemand meer een idee?
Pagina: 1